Zag toevallig afgelopen weekeinde bij Discovery over wormen :N: bij honden en mensen.......sindsdien mens en hond [ en kat en paard enz] wormvrij door het leven gaan, is het aantal gevallen van allergie dramatisch toegenomen.
Het blijkt dus dat wormen, die leven in de darmen [spoelworm, haakworm] zogenaamde chemische afscheidingen leveren in het bloed, waarmee het immuunsysteem erg gebaat is.
Zo was er een wetenschapper, die in ernstige mate leed aan hooikoorts. Hij dronk een drankje met daarin de eitjes van de haakworm

en na enkele maanden was zijn hooikoorts totaal verdwenen.
Ook was er een vrouw doe ernstige darmontstekingen had, zodanig dat ze genoodzaakt was een stoma te nemen. Op haar zoektocht op het internet kwam ze deze behandelmethode tegen, een drankje met spoelwormeitjes, elke maand en ook zij was na enkele maanden volledig genezen.
Nu ben ik geen wetenschapper of arts, maar toch....het zet me wel aan het denken
Er zijn nl nog hele volkstammen die gewoon wormen hebben, waarbij allergie niet in hun woordenboek voorkomt!
Ik las dit topic en moest hieraan denken.......excuses voor dit onsmakelijke berichtje.