Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Vraag aan alle eigenaren met honden met (atopie) allergie

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

hondeponnetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Australian Cattle Dog
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door hondeponnetje »

yuki schreef:
Accupunctuur heb ik idd nog niet overwogen. Is er een site waar ik info kan vinden voor hier in de buurt?
Kijk eens op deze site misschien kun je daar vinden wat er bij jou in de buurt is of in ieder geval vragen stellen

http://www.acupunctuur.com/diergeneeskunde.html
Afbeelding
met dank aan Twinkel
yuki
Zeer actief

Ongelezen bericht door yuki »

Dank je wel, ga gelijk ff kijken!
Ben al zo'n ruim 4 jaar bezig en het "gouden ei" nog niet gevonden.... :idea:
Eventhough you're gone, we're still a team'.
(r.i.p. Yuki / Askiem Yoshi)

Esther
Jacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): retrievers
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jacky »

ik snap zo jullie frustraties, wat hebben we met Odin ook niet voor ellende gehad. :roll: desensibilisatie, maandelijks spuiten, prednison.

Bij ons is het gelukkig nooit meer teruggekomen.

Afbeelding

zo zag odin er uit.
Afbeelding

Odin 2001-2013
Ivan 2001
yuki
Zeer actief

Wat was de oplossing bij Odin? :denken:

Esther
Reini
Zeer actief

Ongelezen bericht door Reini »

De Atopica tabletten ga ik proberen als de immuuntherapie niet voldoende werkt, dat kan ik met een jaar ongeveer zeggen :wink: Voorlopig ga ik nog door met de immuuntherapie maar als ik geen verschil ga merken dan ga ik de Atopica proberen.
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07
Afbeelding
Blije Wereld
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door Blije Wereld »

Hoi,

Ook wij hebben een boxer met een huid probleem, we hebben van alles geprobeerd, alleen geen prednison.

Wat we nu geven is energique diepvires voer nr 4, en je ziet de haren groeien, ook de olifanten huid die er was, is nu helemaal weg.

Normaal geven we gewoon brokken, maar deze krijgt dus Energiue nr 4

Groetjes,

Willem
Ik heb geen hond, ik heb boxers
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

ter info: bij sam heeft het desensibiliseren helemaal niks gedaan.

prednison kan hij maar heel even hebben daarna knalt de jeuk er 5x zo hard doorheen...
Afbeelding
truusje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel
Contacteer:

Ongelezen bericht door truusje »

Zag toevallig afgelopen weekeinde bij Discovery over wormen :N: bij honden en mensen.......sindsdien mens en hond [ en kat en paard enz] wormvrij door het leven gaan, is het aantal gevallen van allergie dramatisch toegenomen.
Het blijkt dus dat wormen, die leven in de darmen [spoelworm, haakworm] zogenaamde chemische afscheidingen leveren in het bloed, waarmee het immuunsysteem erg gebaat is.

Zo was er een wetenschapper, die in ernstige mate leed aan hooikoorts. Hij dronk een drankje met daarin de eitjes van de haakworm :eek: en na enkele maanden was zijn hooikoorts totaal verdwenen.

Ook was er een vrouw doe ernstige darmontstekingen had, zodanig dat ze genoodzaakt was een stoma te nemen. Op haar zoektocht op het internet kwam ze deze behandelmethode tegen, een drankje met spoelwormeitjes, elke maand en ook zij was na enkele maanden volledig genezen.

Nu ben ik geen wetenschapper of arts, maar toch....het zet me wel aan het denken :denken:

Er zijn nl nog hele volkstammen die gewoon wormen hebben, waarbij allergie niet in hun woordenboek voorkomt!

Ik las dit topic en moest hieraan denken.......excuses voor dit onsmakelijke berichtje. :wink:
Jacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): retrievers
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jacky »

yuki schreef:Wat was de oplossing bij Odin? :denken:
ik heb er hier hele stukken over geschreven. Odin was allergisch voor onze kat. toen de kat dood ging (geluk bij een ongeluk) was odin in een week van alle klachten af. Katten scheiden een soort enzym uit via het speeksel, daar kunnen honden allergisch op reageren. Het komt niet vaak voor.
Afbeelding

Odin 2001-2013
Ivan 2001
bully
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door bully »

Hai,

Ook onze Bully heeft hier vaak last van, buiten zijn voedingsallergie om, ook nog eens huismijt ed. İeder jaar is het weer raak, het begint met een klein plekje in de nek, en binnen een paar uur!!!! is het een grote wond met pus.. wij krijgen dan ook een immuuntherapie en prednison voor 6 weken. Verder helpt niets anders bij ons, ben er dan weer voor een maand of 8-9 vanaf.

Veel succes en beterschap :wink:
eens een Bull, altijd en Bull!!
AnneMarie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Leeuwhondje

Ongelezen bericht door AnneMarie »

Reini schreef:Ik zal heel hard met je mee afkloppen! Vegas krijgt ook desensibiliteitstherapie, alleen noem ik het immuuntherapie, volgens mij is dat hetzelfde :wink: Ik spuit Vegas nu 1ml om de vier weken maar ik ga overleggen met de dermatoloog of ik weer eens in de drie weken kan gaan spuiten ivm met warme weer.

Vegas heeft nog nooit Prednison gekregen voor zijn huid, ik red het altijd aardig met speciale huidhersteller (creme) en kruiden gelukkig. Ik ben benieuwd wat dit jaar gaat brengen :roll:

Ik heb heel negatieve informatie over desensibiliteitstherapie voor mensen waarbij dit ook gebruikt wordt, je dondert een hoop allergenen in je hond en zijn heel afweersysteem gaat om zeep. Zegt men.
Met als gevolg heel andere ziekten op langere termijn.
Bij mensen is bv als gevolg Multiple Sclerose geconstateerd....

Lastig hoor. Wat is waar en wat niet.

Mijn hond kreeg rode plekken en beet heftig aan zijn poten. Nu ander voer, Proplan lamrijst en diarree! Al twee dagen. Nu rijst gegeven, ik ga een tijd energique geven, hopelijk hersteld dit.

Hoe kom je er achter waarvoor een hond allergisch is?
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

door bloedtesten en in het geval van voedselallerieen kom je er niet achter. dan moet je een eliminatiedieet geven en dat langzaam aanvullen met wat ie wél aankan. dan krijg je een vermoeden waar hij allergisch voor is maar belangrijker: je weet dan wat ie wel mag.

mijn reu heeft dus ook zo'n mijtenlijstje maar heeft vooral last van zijn voedingsallergie want het eliminatiedieet heeft veel geholpen en de desensibilisatie helemaal niet
Afbeelding
Reini
Zeer actief

Vegas heeft een allergietest gekregen bij de dermatoloog. Er werden allergenen in zijn huid gespoten en toen werd de reactie bekeken. Ook is er bloed afgenomen en bekeken. Bij Vegas kwam er een vlooien, diverse mijten en engels raaigras allergie uit de testen. Op basis van die uitslag is de immuuntherapie samengesteld en zijn we gaan prikken volgens een schema.

Ik moet zeggen dat ik geen 100% vertrouwen in de test heb. Ik vermoed zelf dat Vegas (nog) ergens anders allergisch voor is, misschien toch iets van pollen of bepaalde bloesems. Of voor iets anders wat in de lucht komt zodra het ook maar een beetje warm is, dan beginnen de huidproblemen bij Vegas namelijk direct en het lijkt me vreemd dat vlooien, het specifieke gras, of de mijten die klachten dan direct bij de eerste warme dag veroorzaken. Vegas is in de koudere maanden (okt, nov, dec, jan, feb) geheel klachtenvrij.

Ik ben de therapie ingegaan onder het mom van: baat het niet, dan schaadt het niet. Over bijwerkingen op de lange termijn is me niets verteld :wink: Als Vegas zijn huid dit seizoen niet duidelijk beter is dan vorig jaar dan stop ik in oktober met de immuuntherapie en ga ik Atopica proberen met de dierenarts.
Afbeelding
Reini
Zeer actief

massam schreef:door bloedtesten en in het geval van voedselallerieen kom je er niet achter. dan moet je een eliminatiedieet geven en dat langzaam aanvullen met wat ie wél aankan. dan krijg je een vermoeden waar hij allergisch voor is maar belangrijker: je weet dan wat ie wel mag.

mijn reu heeft dus ook zo'n mijtenlijstje maar heeft vooral last van zijn voedingsallergie want het eliminatiedieet heeft veel geholpen en de desensibilisatie helemaal niet
Jij hebt met Sam ook de (huid) allergietest gedaan? Bij Vegas was het onomstotelijk dat vlooien de grootste boosdoener waren. Het blijft super fijn dat het nu zo goed gaat met Sam :ok:
Afbeelding
AnneMarie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Leeuwhondje

Ongelezen bericht door AnneMarie »

Reini, Baat het niet Schaadt het niet gaat niet op bij desensibilisatietherapie hoor!

Dank voor de info!

Ik ga eerst het eerst maar eens in de voeding zoeken.

En vervolgens de oorzaak opsporen...helaas blijft de geneeskunde vaak steken in symptoombestrijding.
:19:
yuki
Zeer actief

Jacky schreef:
yuki schreef:Wat was de oplossing bij Odin? :denken:
ik heb er hier hele stukken over geschreven. Odin was allergisch voor onze kat. toen de kat dood ging (geluk bij een ongeluk) was odin in een week van alle klachten af. Katten scheiden een soort enzym uit via het speeksel, daar kunnen honden allergisch op reageren. Het komt niet vaak voor.
Oh toch, ja ik heb het eens gelezen hier. Wist alleen niet meer de naam van de hond in het verhaal! Kwam dit er dan niet bij een allergietest uit? Ik ken iemand wiens hond ook allerigisch is voor katten, en ook voor honden. Wel lastig want ze heeft er nog 3!

Esther
Reini
Zeer actief

AnneMarie schreef:Reini, Baat het niet Schaadt het niet gaat niet op bij desensibilisatietherapie hoor!

Dank voor de info!

Ik ga eerst het eerst maar eens in de voeding zoeken.

En vervolgens de oorzaak opsporen...helaas blijft de geneeskunde vaak steken in symptoombestrijding.
:19:
Mij zijn geen bijwerkingen op de lange termijn bekend, ik zal het eens aan de dermatoloog vragen :wink:

De oorzaak is bij Vegas bekend: vlooien, mijten en engels raaigras.
Het is onmogelijk om die dingen te vermijden. Ik heb zelf een hoop maatregelen getroffen zoals een nieuwe stofzuiger met HEPA filter, kleden vaak wassen, geen hoogpolig tapijt in huis, Vegas inspuiten voor wandelingen en gras zoveel mogelijk vermijden maar veel meer kan je niet doen. Ik ben zelf ook tegen symptoombestrijding maar met deze allergiën kan je niet veel meer doen dan zalfjes, therapiën e.d. toepassen om de huid van je hond zo normaal mogelijk te houden.

Als je vermoed dat je hond een voedselallergie heeft dan kan je een eliminatiedieet doen. Wat eet je hond op dit moment? De truc van een eliminatiedieet heeft Massam hierboven al uitgelegd en je dierenarts kan je daar ook meer informatie over geven :wink:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”