Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Buikgriep bij honden Vlaardingen

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Cheryl87
Zeer actief

Buikgriep bij honden Vlaardingen

Ongelezen bericht door Cheryl87 »

Hallo,

Ik kom net bij de dierenwinkel vandaan en daar werd ik gewaarschuwd om mijn hond niet uit te laten of los te laten lopen op veldjes waar veel honden komen omdat er op het moment buikgriep heerst onder de honden.

Ik dacht, zet het ook gelijk hier even neer.
Het heerst hier in Vlaardingen, weet niet of het elders ook heerst maar voor alle forumleden uit Vlaardingen en voor iedereen die hun hond hier wel eens laat.. Let op!

Viel me al dat er veel diarree lag overal maar verder niet nagedacht, maar we zijn gewaarschuwd.

Groetjes Cheryl
Afbeelding

Made by Spriet
vedim
Actief

Ongelezen bericht door vedim »

hier in heerhugowaard. noordholland noord
mag ik vanavond ook met mijn hond naar de DA ,
vermoedelijk buikgriep.
al een week diaree, gister en eergister zijn eten om het uur een beetje gegeven ipv 3 x per dag eten nu verspreid in 12 doses
nu heeft hij ook geen trek meer in eten. en ben ik er klaar mee met het doe het zelven... vanavond nog naar de dokter
ik denk inderdaad buikgriep.
*Silvia*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Silvia* »

Hier in Den haag ook al zo erg die buikgriep onder de honden
Sjalot
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sjalot »

Ik loop vaak op 'de dijk' tussen Vlaardingen en Schiedam. Geldt het daar ook?
Groetjes van Charlotte
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Cheryl87
Zeer actief

Ik loop vaak op 'de dijk' tussen Vlaardingen en Schiedam. Geldt het daar ook?
<
Ik heb geen idee.. Ze heeft alleen gewaarschuwd voor plekken waar veel honden komen, maar denk dat daar ook veel honden komen?

Ik zou in elk geval mijn ogen open houden voor diarree.
Als het in Vlaardingen heerst denk ik eigenlijk ook daar.

Groetjes Cheryl
Afbeelding

Made by Spriet
Sanne!!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradeitje!

Ongelezen bericht door Sanne!! »

Buikgriep? Gaat dat van eigens weer over ik wil het liever voorkomen dan genezen. Ik kan het zien als ze diarree krijgen en wat kan je dan doen?
Moet je perse na een dierenarts?
Sorry als dit domme vragen zijn maar ik weet het liever dan dat ik er straks mee zit.
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
Cheryl87
Zeer actief

Hoi Sanne,

Zelf weet ik er ook weinig van af maar dit heb ik op internet gevonden:

Naast kennelhoest word ik in deze periode veel geconfronteerd met honden die last hebben van braken en diarree. Het gebeurt vaak dat uit een en dezelfde wijk in ons dorp er meerdere honden achter elkaar op consult komen met als klacht dat 's morgens vroeg de hele keuken onder de diarree lag en dat de hond nu slecht wil eten, het lijkt alsof hij buikpijn heeft en dat wat hij eet er zo weer uitgebraakt wordt. Dit kan het beste worden omschreven als een soort buikgriep. Een vergelijkbare situatie zou zich kunnen voordoen op de plaatselijke peuterschool of bij een groot bedrijf. Een paar individuen beginnen met buikklachten en aangezien iedereen gebruik maakt van dezelfde toiletten, komen er vanzelf meerdere die dezelfde problemen hebben. Zo vergaat het ook onze honden. Enkele beginnen met maagdarmklachten die meestal via allerlei virussen worden verspreid. Aangezien ons landje vrij klein is en we veel honden hebben, beperken de meeste gemeentelijke uitlaatplaatsen zich tot enkele kleine stukjes, verspreid over het dorp of de stad. Via deze plaatsen lopen andere honden ook het risico besmet te raken en dezelfde klachten te krijgen. Maar zelfs al hebben de honden wel de beschikking over een flink stuk bos of hei, dan nog lopen ze het risico van besmetting door de gewoonte aan andermans (-honds) poep te willen ruiken of zelfs likken,.
Enige medicatie tegen het braken en de diaree verhelpt een hoop ellende.

Hoop dat dit voldoende informatie geeft.

Naar de dierenarts gaan lijkt mij wel zo handig dus. Dan kan je hond de juiste medicijnen krijgen en is het sneller over.
Braken en diarre zijn de symptomen en ook weinig eetlust zoals je uit dit stukje kan opmaken.

Groetjes Cheryl

p.s. geen domme vragen hoor, ik moest vanmiddag ook in de dierenwinkel even beetje navraag doen :wink:
Afbeelding

Made by Spriet
Sanne!!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradeitje!

Ongelezen bericht door Sanne!! »

Bedankt voor je info:) Hier is het nog niet maar als onze hond dan braakt en diaree krijgt en wienig eet dan zou ik al een idee kunnen hebben en natuurlijk gaan we dan na de dierenarts:)
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

met een simpel diarreetje ga ik niet naar de dierenarts hoor :denken: Het schoont het lichaam op moet je maar denken, het is niet voor niks dat het lichaam dat doet. Alleen als het langer dan een dag of 3 duurt dan ga ik wellicht naar de dierenarts. Let er wel op dat de hond goed drinkt!
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Sjalot
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sjalot »

Mijn honden hebben ook wel eens diarree maar dan is het meer iets wat ze gegeten hebben. Dat is meestal na een dag vasten weer over.
Diarree bij een buikgriep lijkt me het toch wat anders. Zeker als er ook braken en koorts bij komt.

Ik heb geen zin in drie honden aan de spuiterij.
Ik wijk dus voorlopig maar uit naar de plas aan de Kandelaarweg in Schiedam. Daar lopen veel minder honden.
Groetjes van Charlotte
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Cheryl87
Zeer actief

met een simpel diarreetje ga ik niet naar de dierenarts
Buikgriep is geen simpel diarreetje en gaat gepaard met overgeven.
En tuurlijk vlieg ik ook niet gelijk naar de DA als ik zie dat Beetle 1 keer aan de diarree is maar als hij 1 dag aan de diarree is dan ga ik toch wel langs..Poept toch gemiddeld 3-4 keer op een dag dus 3-4 keer diarree is mij te veel.

Ga liever voor niks naar de DA dan dat het iets ergers is.

Groetjes Cheryl
Afbeelding

Made by Spriet
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Cheryl87 schreef:maar als hij 1 dag aan de diarree is dan ga ik toch wel langs..Poept toch gemiddeld 3-4 keer op een dag dus 3-4 keer diarree is mij te veel.

Ga liever voor niks naar de DA dan dat het iets ergers is.

Groetjes Cheryl
tja ieder z'n meug he, ik ga ook liever een keer teveel dan te weinig maar een dagje diarree :denken: heb ik zelf ook weleens hoor gaat ook vanzelf over... hij schoont z'n lichaam op die manier op, en dat voorkom jij door er dan meteen wat in te gooien bij de dierenarts... mag hoor... ik vind het best en natuurlijk de DA ook want die verdient er aan...
:wink:
Overgeven en diarree net zo.. moet toch zeker langer dan een dag of 2 duren voordat ik er wat aan ga doen... het lichaam mag zelf ook weleens wat proberen. Overigens zijn mijn honden bijna nooit ziek. :19:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

malinois schreef:met een simpel diarreetje ga ik niet naar de dierenarts hoor :denken: Het schoont het lichaam op moet je maar denken, het is niet voor niks dat het lichaam dat doet. Alleen als het langer dan een dag of 3 duurt dan ga ik wellicht naar de dierenarts. Let er wel op dat de hond goed drinkt!
Ik ga ook niet zo snel, tenzij de hond duidelijk ziek is. :wink:
Maar bij een pup ga ik wel sneller. Die drogen zo snel uit soms dat je er beter wat eerder bij kan zijn.
Ik weet niet of het hier om een pup gaat, maar ik zet het er maar even bij :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
malinois
Zeer actief
Contacteer:

ranetje schreef:
malinois schreef:met een simpel diarreetje ga ik niet naar de dierenarts hoor :denken: Het schoont het lichaam op moet je maar denken, het is niet voor niks dat het lichaam dat doet. Alleen als het langer dan een dag of 3 duurt dan ga ik wellicht naar de dierenarts. Let er wel op dat de hond goed drinkt!
Ik ga ook niet zo snel, tenzij de hond duidelijk ziek is. :wink:
Maar bij een pup ga ik wel sneller. Die drogen zo snel uit soms dat je er beter wat eerder bij kan zijn.
Ik weet niet of het hier om een pup gaat, maar ik zet het er maar even bij :wink:
ja tuurlijk een pup ga ik ook sneller mee naar de dierenarts dan een volwassen hond :ok:
Afbeelding
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Ook ik ga niet zo snel naar de dokter en probeer eerst het lichaam het zelf op te laten lossen.Houdt het nou een paar dagen aan dan ga ik wel,maar meestal is het dan al over.
Het wordt ook nog iets anders als je hond er duidelijk heel ziek van is (dus hoge koorts of zo) maar hier zijn ze eigenlijk nooit ziek :19:
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
vedim
Actief

Ongelezen bericht door vedim »

ik vind het kolder om na twee dagen diaree naar de dierenarts te gaan. als ik er zelf twee dagen last van heb dan ren ik ook niet naar de huisarts.
al moet je wel goed op de rest letten; drinkt ie voldoende ? is er nog eetlust?

maandag ben ik wel naar de dierenarts geweest, want zondag verloor boedha zijn eetlust. nu op woensdag eet hij zijn brokken mondjes maat.
hij krijgt in de ochtend de helft van wat hij gewoonlijjk krijgt en met lunch de andere helft ... maar nog laat hij relatief veel brokken staan. :boos:
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Pepie »

Ik ben met overgeven voorzichtiger dan met diaree, volgens mij verliezen ze met braken meer vocht .Bij diaree geef ik rijstewater. is het meestal zo over. :wink:
Afbeelding
Cheryl87
Zeer actief

Ik weet niet of het hier om een pup gaat, maar ik zet het er maar even bij
In mijn geval gaat het inderdaad om een pup van morgen 14 weken.

En tuurlijk ga ik zelf ook niet zo snel naar de huisarts voor mezelf maar als ik me niet lekker voel dan weet ik hoe ik mij voel. Dan voel ik prima aan of ik naar de dokter moet of niet. Van mijn hond kan ik niet weten hoe hij zich voelt en wat zijn lichaam op het moment aan kan.
En ik heb wel zoveel vertrouwen in mijn dierenarts dat hij niet zomaar medicijnen gaat geven tenzij het nodig is. Zeker niet bij een pup.
Maar toen mijn pup net bij mij was had hij ook even diarree, ben ik ook niet naar de dierenarts gegaan. Maar dat was 2 keer en ik heb het afgedaan als stress. Denk dat dat wel klopt. Verder was hij heel erg levendig dus ja.

En natuurlijk kan diarree ook aan het eten liggen, of even stress etc etc net als bij ons kan het verschillende oorzaken hebben.
Maar als ik hoor dat er buikgriep heerst en als ik dan zie dat hij aan de diarree is en het gaat niet zomaar over na 1 dag dan ben ik toch het liefst onderweg naar de dierenarts. Zeker als hij er ook nog bij braakt want dan zijn de symtomen bij buikgriep. Ik zou ook liever geen rijstepap of water geven omdat ik dan niet wet hoeveel hij mag dat goed voor hem is en wanneer het slecht voor hem word..

Maar als ik eerlijk ben en ik lees jullie argumenten hebben jullie wel gelijk. Misschien ben ik een overbezorgd baasje. Oh jee ik ga op mijn moeder lijken.. :wink:
Zal er 3 keer over nadenken als hij diarree is. Nou ja..zal goed kijken hoe hij zich verder gedraagt, nog even levendig is, goed eet en drinkt dat is wel belangrijk erbij.

hij schoont z'n lichaam op die manier op, en dat voorkom jij door er dan meteen wat in te gooien bij de dierenarts... mag hoor... ik vind het best en natuurlijk de DA ook want die verdient er aan...
Ik vind het wel erg negatief gedacht dat de dierenarts denkt: dat is makkelijk verdiend, even wat medicijnen ertegen aan en daaggg ik ben op vakantie bijvoorbeeld.
Ik denk niet dat mijn dierenarts zo is, die geeft ontzettend veel om dieren en gaat echt niet onnodig medicijnen uitdelen. Doet mijn dokter ook niet.

En ...mag hoor... zet het er niet in als je het niet meent. Zo komt het op mij over in elk geval, je bent het er niet mee eens dat ik de snel naar de DA zou gaan, zet dat er dan ook in. Dit komt nu gewoon sarcastisch over en ik denk dat ik dan wel gelijk heb dat dat ook de bedoeling was. Verbeter me als het niet zo was. Maar ik ben meer de persoon die gewoon zegt wat ik vind. Tuurlijk ben ik zelf soms ook wel sarcastisch maar alleen als ik persoonlijk tegen iemand praat omdat het ik vind dat het dan beter overkomt, gezichtsuitdrukking erbij enzo.

Groetjes Cheryl
Afbeelding

Made by Spriet
Pepie
Zeer actief

Je moet doen wat je zelf goeddunkt.Als jij gerustgesteld wordt door naar da te gaan, moet ji dat gewoon doen.kan me eigen voorstellen dat je er niet gerust op ben, zeker als dit je eerste hond is.de mensen die hier zitten hebbeb in het algemeen dit al vaker aan de hand gehad, en dan loop je niet meer zo snel.maar braken en diaree. vind ook ik iets om scherp in de gaten te houden.
Afbeelding
Pepie
Zeer actief

En malinoise :mrgreen: mijn da geeft ook niet zomaar medicijnen.ik kom daar al vanaf dat ik jong en strak was, deze man heeft mijn volledige vertrouwen.
Afbeelding
empyree
Zeer actief
Mijn ras(sen): Newfoundlander/Grand Basset Griffon Vendéen/Lagotto Romagnolo
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door empyree »

Dit is niet echt een simpel diareetje hoor !

Ik heb het hier twee weken geleden in huis gehad en mijn jongste van 7 maanden was na 2 dagen weer opgeknapt (1 dag volledig uitgeteld op de bank en 40ºC koorts) maar mijn oude newfoundlanderteef heeft het leven op moeten geven................

Dus denk er niet te licht over, ze had zulke enorme buikkrampen dat het wel weeën leken en kon na 1 dag al niet meer op haar benen staan en het liep er van voren én van achteren net zo hard uit als dat we het er probeerden in te krijgen.

Okay er zal misschien bij haar iets meer hebben meegespeeld maar ik weet zeker dat als ze die griep niet had gekregen dan zou ze hier nu nog hebben rondgelopen !!!!!!!!!!!!!!
Sandra
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Cheryl87 schreef:
Ik weet niet of het hier om een pup gaat, maar ik zet het er maar even bij
In mijn geval gaat het inderdaad om een pup van morgen 14 weken.

En tuurlijk ga ik zelf ook niet zo snel naar de huisarts voor mezelf maar als ik me niet lekker voel dan weet ik hoe ik mij voel. Dan voel ik prima aan of ik naar de dokter moet of niet. Van mijn hond kan ik niet weten hoe hij zich voelt en wat zijn lichaam op het moment aan kan.
En ik heb wel zoveel vertrouwen in mijn dierenarts dat hij niet zomaar medicijnen gaat geven tenzij het nodig is. Zeker niet bij een pup.
Maar toen mijn pup net bij mij was had hij ook even diarree, ben ik ook niet naar de dierenarts gegaan. Maar dat was 2 keer en ik heb het afgedaan als stress. Denk dat dat wel klopt. Verder was hij heel erg levendig dus ja.

En natuurlijk kan diarree ook aan het eten liggen, of even stress etc etc net als bij ons kan het verschillende oorzaken hebben.
Maar als ik hoor dat er buikgriep heerst en als ik dan zie dat hij aan de diarree is en het gaat niet zomaar over na 1 dag dan ben ik toch het liefst onderweg naar de dierenarts. Zeker als hij er ook nog bij braakt want dan zijn de symtomen bij buikgriep. Ik zou ook liever geen rijstepap of water geven omdat ik dan niet wet hoeveel hij mag dat goed voor hem is en wanneer het slecht voor hem word..

Maar als ik eerlijk ben en ik lees jullie argumenten hebben jullie wel gelijk. Misschien ben ik een overbezorgd baasje. Oh jee ik ga op mijn moeder lijken.. :wink:
Zal er 3 keer over nadenken als hij diarree is. Nou ja..zal goed kijken hoe hij zich verder gedraagt, nog even levendig is, goed eet en drinkt dat is wel belangrijk erbij.

hij schoont z'n lichaam op die manier op, en dat voorkom jij door er dan meteen wat in te gooien bij de dierenarts... mag hoor... ik vind het best en natuurlijk de DA ook want die verdient er aan...
Ik vind het wel erg negatief gedacht dat de dierenarts denkt: dat is makkelijk verdiend, even wat medicijnen ertegen aan en daaggg ik ben op vakantie bijvoorbeeld.
Ik denk niet dat mijn dierenarts zo is, die geeft ontzettend veel om dieren en gaat echt niet onnodig medicijnen uitdelen. Doet mijn dokter ook niet.

En ...mag hoor... zet het er niet in als je het niet meent. Zo komt het op mij over in elk geval, je bent het er niet mee eens dat ik de snel naar de DA zou gaan, zet dat er dan ook in. Dit komt nu gewoon sarcastisch over en ik denk dat ik dan wel gelijk heb dat dat ook de bedoeling was. Verbeter me als het niet zo was. Maar ik ben meer de persoon die gewoon zegt wat ik vind. Tuurlijk ben ik zelf soms ook wel sarcastisch maar alleen als ik persoonlijk tegen iemand praat omdat het ik vind dat het dan beter overkomt, gezichtsuitdrukking erbij enzo.

Groetjes Cheryl
Je moet zelf weten wat je doet, dat bedoel ik er mee :wink: Het is jouw hond en jij weet het best of het goed is of niet. Ik niet, ik lees alleen jouw teksten. Dus als jij vind dat het nodig is, prima dan moet je het doen... :wink:

Ik zal niet snel naar de DA gaan idd., ik heb inmiddels 5 honden en bij de 1e sprong ik ook idd. bij het minste of geringste naar de DA maar na de 5e heb je toch wel door dat even wachten soms ook best wel kan.

Veel dierenartsen doen het voor geld, ik heb er alle ervaring mee. Even een antibioticakuurtje hier, en een spuitje daar...... Gelukkig heb ik een DA die alleen als het strikt noodzakelijk is medicijnen geeft, maar die adviseert ook niet om meteen te komen en roept niet bij de 1e keer als je met een puppyteef binnen komt wandelen 'wanneer wordt ze gesteriliseerd?' :wink:

Rijstewater mag hij overigens gewoon hebben ipv zijn gewone drinkwater.

Succes en als je gevoel niet goed is, ga er dan gewoon mee naar de DA! :ok:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

pepie schreef:En malinoise :mrgreen: mijn da geeft ook niet zomaar medicijnen.ik kom daar al vanaf dat ik jong en strak was, deze man heeft mijn volledige vertrouwen.
maar die DA zijn helaas wel uitzonderingen :wink:
Als je alleen al kijkt naar het verschil in consultkosten van de DA die hier 200 mtr. vandaan zit en mijn DA die 15 km verderop zit....
50 euro verschil vind ik toch wel iets te groot om 'het voor de dieren' te doen hoor.... :roll: Mijn DA is 50 euro goedkoper in consult dus he?! :wink:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

empyree schreef:
Dit is niet echt een simpel diareetje hoor !

Ik heb het hier twee weken geleden in huis gehad en mijn jongste van 7 maanden was na 2 dagen weer opgeknapt (1 dag volledig uitgeteld op de bank en 40ºC koorts) maar mijn oude newfoundlanderteef heeft het leven op moeten geven................

Dus denk er niet te licht over, ze had zulke enorme buikkrampen dat het wel weeën leken en kon na 1 dag al niet meer op haar benen staan en het liep er van voren én van achteren net zo hard uit als dat we het er probeerden in te krijgen.

Okay er zal misschien bij haar iets meer hebben meegespeeld maar ik weet zeker dat als ze die griep niet had gekregen dan zou ze hier nu nog hebben rondgelopen !!!!!!!!!!!!!!
heel veel sterkte met het verlies...
maar ik had al eerder geschreven bij koorts en/of een pup wacht ik geen 3 dagen hoor :wink:
Afbeelding
Pepie
Zeer actief

malinois schreef:
pepie schreef:En malinoise :mrgreen: mijn da geeft ook niet zomaar medicijnen.ik kom daar al vanaf dat ik jong en strak was, deze man heeft mijn volledige vertrouwen.
Als je alleen al kijkt naar het verschil in consultkosten van de DA die hier 200 mtr. vandaan zit en mijn DA die 15 km verderop zit....
50 euro verschil vind ik toch wel iets te groot om 'het voor de dieren' te doen hoor.... :roll: Mijn DA is 50 euro goedkoper in consult dus he?! :wink:
Is misschien wel iets voor een nieuwe topic. Wie is jouw da en wat vraagt hij voor.......... Mijn da is de rooy en ik vaar blind op deze man.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

pepie schreef:
malinois schreef:
Is misschien wel iets voor een nieuwe topic. Wie is jouw da en wat vraagt hij voor.......... Mijn da is de rooy en ik vaar blind op deze man.
wat vraagt hij voor wat?? :19:
Afbeelding
Pepie
Zeer actief

Was maar een voorbeeld . het is misschien wel leuk om prijzen te vergelijken
Afbeelding
Cheryl87
Zeer actief

Je moet zelf weten wat je doet, dat bedoel ik er mee Het is jouw hond en jij weet het best of het goed is of niet. Ik niet, ik lees alleen jouw teksten. Dus als jij vind dat het nodig is, prima dan moet je het doen...

Ik zal niet snel naar de DA gaan idd., ik heb inmiddels 5 honden en bij de 1e sprong ik ook idd. bij het minste of geringste naar de DA maar na de 5e heb je toch wel door dat even wachten soms ook best wel kan.

Veel dierenartsen doen het voor geld, ik heb er alle ervaring mee. Even een antibioticakuurtje hier, en een spuitje daar...... Gelukkig heb ik een DA die alleen als het strikt noodzakelijk is medicijnen geeft, maar die adviseert ook niet om meteen te komen en roept niet bij de 1e keer als je met een puppyteef binnen komt wandelen 'wanneer wordt ze gesteriliseerd?'

Rijstewater mag hij overigens gewoon hebben ipv zijn gewone drinkwater.

Succes en als je gevoel niet goed is, ga er dan gewoon mee naar de DA
Bedankt voor de opheldering! Ja ik denk dat ook na wat meer ervaring er makkelijker mee om zal gaan. Eerste (eigen) hond, nog een pupje (nadruk op 'je' hihi). Ik leer ook al hier heel veel, dat is ook een van de redenen dat ik hier zit. Om te leren en vind de reacties ook wel fijn. Leer ik toch ook dat ik me niet over elk wissewasje me druk hoef te maken.
Maar ben idd ook wel een gevoelsmens dus als ik denk HELP dan ren ik wel naar de dierenarts :wink: maar nu niet meer bij de eerste de beste diarree.

Ow oke, ja wist niet of rijstewater normaal is of bepaalde hoeveelheid mag geven. Weet ik ook weer voor de volgende keer :idea:

In elk geval bedankt voor alle reacties! Echt heel fijn om jullie ervaringen te lezen!

Groetjes Cheryl
Afbeelding

Made by Spriet
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”