Hij wil dan de tuin in om te spugen. Soms staat hij daar maar wat te staan; ik heb het idee te wachten totdat hij moet spugen. Komt er niks dan wil hij weleens poepen in de tuin op dat moment; maar gewoon een normale drol, en ik heb het idee dat dat dan is omdat hij ondertussen klaar wakker is geworden. Ik heb niet het idee dat hij de tuin in wil omdat hij moet poepen; maar echt omdat hij misselijk is en denkt te moeten spugen.
Vaak spuugt hij wel, en dat is dan gal. Ik heb al geprobeerd om hem na het laatste rondje nog iets te eten te geven, maar dat maakt geen verschil. Wat wel helpt is om hem op het moment dat hij met smakken begint een klein korstje brood ofzo te geven. Dan stopt hij daarna met smakken en slikken en gaat weer rustig slapen. Alleen vannacht begon hij een paar uur later weer te smakken en slikken en heeft toen alsnog gal gespuugd. Ik kan hem ook moelijk meerdere keren per nacht iets te eten gaan geven
Hij is verder gewoon tierig en vrolijk, en heeft gewoon normale ontlasting. Wat ik frappant vind is dat dit alleen maar 's nachts gebeurt, terwijl er overdag ook uren tussen de maaltijden inzit. Wat ik ook apart vind is dat het over is zodra ik opsta. Als hij bijvoorbeeld om 6:45 begint te smakken, en ik sta dan op omdat ik om 7 uur toch op moest, dan springt hij blij over het bed naar me toe om te begroeten, en terwijl ik me aankleed is het smakken en slikken meteen over, en spuugt hij dus ook niet.
Ik weet niet zo goed wat ik hiermee moet, of wat ik hieraan kan doen. Als het nog een paar dagen zo blijft moeten we misschien maar eens langs de da; maar omdat er verder echt helemaal niks met hem is (geen koorts, geen ander gedrag etc) vraag ik me af in hoeverre de da hier iets mee kan?
Wat ik er misschien bij moet zeggen is dat Moos de neiging heeft om kleine stokjes te knagen buiten, en hij voorheen een paar keer in de maand 's nachts een bergje takjes en gras uitspuugde. Ik wandel nu zoveel mogelijk op plekken waar geen kleine takjes om op te knagen liggen, en probeer erop te letten dat hij stopt als ik het zie (alhoewel altijd voorkomen vrijwel onmogelijk is). Nu heeft hij dus al en tijdje geen takjes en gras meer gespuugd; maar nu opeens dus wel gal.
Iemand misschien tips?