Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Balen dat jullie nog niet weten wat Vegas heeft. Ik duim heel hard voor jullie dat a.s. dinsdag duidelijkheid geeft.
Stomme vraag misschien maar mag je zijn neus niet leeg-/schoonmaken?
Stejo schreef:
Hoe doe je dat bij een hond?
Geen idee, ik zat zelf aan een soort van zuigpipetje te denken. Maar nogmaals ik heb geen idee of zoiets bestaat. Vroeg het me gewoon af.
Zelfs al zou je met een zuigpipetje of iets dergelijks aan de gang kunnen gaan, dan nog zou je het probleem daarmee niet kunnen verhelpen, dat is dieper gelegen en daar kom je echt niet bij
Groetjes Brenda en een pootje van Britt en Bram - www.stativo.nl
Ik wilde je eventjes heel veel succes wensen as dinsdag De ct scan valt erg mee hoor alleen eventjes spannend wat er uit komt. Nog 1 dagje wachten. Ga voor jullie duimen
Alvast excuses aan Reini als ik voor haar beurt spreek
De laatste keer was ik bij Vegas tijdens het inslaapmiddel. Hij ging met moeite 'slapen'; niet echt slapen dus en tijdens de echte narcase was hij pas rustig. Nu horen we her en der dat je bij je hond mag blijven tijdens het slaapmiddel en niet bij de narcose-toeding zelf.
Kan Reini er toch nog zelf bij zijn als de narcose wordt toegedient? Vegas 'vecht' echt tot het einde door.
Pootjes van Ella en Joost (Josie) Dag lieve Maatje 06-01-2008 - 15-12-2014
Op het moment zit ik er weer even helemaal doorheen. Ondanks dat ik niet echt spanning ervaar slaap ik ontzettend slecht en maak ik me toch grote zorgen over hoe het verder zal verlopen allemaal. Ik heb nog verschillende verhalen gevonden over schimmel en overwegend lopen die verhalen slecht af. Ik hoop zo dat we er op tijd bij zijn en dat het straks relatief eenvoudig op te lossen is. Vegas is nog steeds niet zichzelf maar gelukkig merk ik niet echt achteruitgang.
Morgen is het alweer dinsdag en dan ga ik met Cleo naar Utrecht. Cleo komt lekker vroeg naar mij en ik verwacht dat we voor half 8 in Utrecht zijn zodat we alle tijd hebben om de faculteit te vinden en zodat we dan dus ook op tijd bij afdeling Beeldvormige Diagnostiek zijn.
Ik hoop echt dat de CT scan duidelijkheid gaat geven en dat er een diagnose wordt gesteld met een behandelmethode. Ik hoop ook dat ze in Utrecht zo soepel zijn dat ik er gewoon bij kan blijven totdat hij onder volledige narcose is gebracht want Vegas wordt ondanks het slaapmiddel (zoals Cleo hierboven al schrijft) niet rustig en ik denk dat het voor hem positief is als ik dan gewoon nog bij hem blijf, dat zal ik ook aangeven daar.
ilona12 schreef:Ik wilde je eventjes heel veel succes wensen as dinsdag De ct scan valt erg mee hoor alleen eventjes spannend wat er uit komt. Nog 1 dagje wachten. Ga voor jullie duimen
Bedankt Ik baal er met name van dat Vegas nu alweer onder narcose moet en ik hoop dat ze dat middels gas kunnen doen want daar had hij aanzienlijk minder last van.
Stejo schreef:Balen dat jullie nog niet weten wat Vegas heeft. Ik duim heel hard voor jullie dat a.s. dinsdag duidelijkheid geeft.
Dikke knuffel van Kwiebus en mij
Zijn neus schoonmaken zou misschien verlichting geven (als er al een methode zou zijn) maar het lost niks op helaas . Ik veeg de grote klodders wel van zijn neus af met zakdoekjes maar dat helpt niks voor wat er binnen allemaal zit.
Ach, meid toch, heb zo met jullie te doen. Kan me voorstellen dat je erdoor heen zit, je leeft al weken in spanning en stress. Ik ben aan het duimen dat je morgen nou eidelijk antwoord krijgt en dat de lieve man makkelijk te helpen is.
We denken aan jullie, heel veel succes morgen
Sannne schreef:Ach, meid toch, heb zo met jullie te doen. Kan me voorstellen dat je erdoor heen zit, je leeft al weken in spanning en stress. Ik ben aan het duimen dat je morgen nou eidelijk antwoord krijgt en dat de lieve man makkelijk te helpen is.
We denken aan jullie, heel veel succes morgen
Het was erg leuk om er gistermiddag even op uit te zijn met jou en Luna Vegas was wel helemaal kapot van het wandelen en heeft vervolgens de rest van de dag weer liggen slapen
Nou gelukkig nog maar één dag wachten.. Wat ben je er mee bezig hè, al dat wachten. Weet nog goed hoe dat met Dante was, dagen een knoop in je buik. Bij de MRI kregen we direct de uitslag; de radioloog legde alles uitgebreid uit. Is dat bij een CT-scan ook zo? Ik hoop het maar voor je! Sterkte weer hoor!
Reini schreef:Ik hoop echt dat de CT scan duidelijkheid gaat geven en dat er een diagnose wordt gesteld met een behandelmethode. Ik hoop ook dat ze in Utrecht zo soepel zijn dat ik er gewoon bij kan blijven totdat hij onder volledige narcose is gebracht want Vegas wordt ondanks het slaapmiddel (zoals Cleo hierboven al schrijft) niet rustig en ik denk dat het voor hem positief is als ik dan gewoon nog bij hem blijf, dat zal ik ook aangeven daar.
Pfff... nog 1 dagje.
Ik help het je hopen, Reini. Volgens mij zijn ze daar niet zo flexibel wat dat soort dingen betreft. Aan de andere kant hebben ze ook wel vaker met dit bijltje gehakt natuurlijk en ik heb ook wel eens gehoord dat honden die zo 'vechten' tegen de narcose juist heel snel onder zeil gaan als de eigenaar er niet bij is!
Nog één dagje...
Reini schreef:Ik hoop echt dat de CT scan duidelijkheid gaat geven en dat er een diagnose wordt gesteld met een behandelmethode. Ik hoop ook dat ze in Utrecht zo soepel zijn dat ik er gewoon bij kan blijven totdat hij onder volledige narcose is gebracht want Vegas wordt ondanks het slaapmiddel (zoals Cleo hierboven al schrijft) niet rustig en ik denk dat het voor hem positief is als ik dan gewoon nog bij hem blijf, dat zal ik ook aangeven daar.
Pfff... nog 1 dagje.
Ik help het je hopen, Reini. Volgens mij zijn ze daar niet zo flexibel wat dat soort dingen betreft. Aan de andere kant hebben ze ook wel vaker met dit bijltje gehakt natuurlijk en ik heb ook wel eens gehoord dat honden die zo 'vechten' tegen de narcose juist heel snel onder zeil gaan als de eigenaar er niet bij is!
Nog één dagje...
toen spike geopereerd werd, mocht mijn man erbij blijven tot spike onder zeil was.....ik mocht niet mee (max 1 persoon) maar ik kon het ook niet aanzien! (dit was ook in utrecht)
laforrest schreef:toen spike geopereerd werd, mocht mijn man erbij blijven tot spike onder zeil was.....ik mocht niet mee (max 1 persoon) maar ik kon het ook niet aanzien! (dit was ook in utrecht)
sterkte morgen!
O, dat geeft hoop! Hopelijk mag Reini er dan ook blijven!
laforrest schreef:toen spike geopereerd werd, mocht mijn man erbij blijven tot spike onder zeil was.....ik mocht niet mee (max 1 persoon) maar ik kon het ook niet aanzien! (dit was ook in utrecht)
sterkte morgen!
dat hoop ik ook...maar reini, ik zal het wel alsnog vragen, want het is niet "standaard" dat je mee naar binnen mag! maar dat had je zelf ook al bedacht natuurlijk
Moon schreef:Nou gelukkig nog maar één dag wachten.. Wat ben je er mee bezig hè, al dat wachten. Weet nog goed hoe dat met Dante was, dagen een knoop in je buik. Bij de MRI kregen we direct de uitslag; de radioloog legde alles uitgebreid uit. Is dat bij een CT-scan ook zo? Ik hoop het maar voor je! Sterkte weer hoor!
Gr. Marijke
De CT scan wordt eerst beoordeeld door studenten, die beoordeling wordt aan de internist doorgegeven maar daar mag geen waarde aan worden gehecht. De professor zal de CT scan hopelijk deze week nakijken en dat is de officiële uitslag Die wordt mij dan doorgebeld door de internist want hij is nog steeds behandelend arts. Ik krijg in Utrecht dus niemand te spreken die de CT scan heeft gezien
sterkte morgen!
dat hoop ik ook...maar reini, ik zal het wel alsnog vragen, want het is niet "standaard" dat je mee naar binnen mag! maar dat had je zelf ook al bedacht natuurlijk
Ik ga het zeker vragen en lichtelijk aandringen (zonder ergenis op te wekken uiteraard) omdat ik denk (nee WEET) dat Vegas veel rustiger is als ik bij hem ben, dan geeft hij zich sneller over Ik hoop dus dat ze dat laten meewegen!
Scooby schreef:
Nog één dagje...
Ik heb zelf het idee dat Vegas juist rustiger wordt als ik er bij ben in plaats van dat ik weg zou gaan, ik kan me daarin vergissen maar ik weet het bijna wel zeker dat hij eerder gaat 'paniekeren' als ik er niet bij ben dan wanneer ik er wel bij ben
Nog 20 uur en dan ben ik in Utrecht (daar mag wel een even een spring-smiley achter)
Stang schreef:Heeeeeeeeeeeel veel sterkte voor morgen
Ik zal keihard duimen
Het is spannend hoor, ik hoor zoveel tegenstrijdige verhalen over Utrecht qua behandeling :N: ik hoop dat ik morgenochtend/middag kan zeggen dat het me reuze meeviel
Ik wil trouwens wel even zeggen dat het me zo vreselijk goed doet hoe er hier wordt meegeleefd En niet alleen het meeleven maar zeer zeker ook het meedenken, informatie opzoeken en de vele pbtjes die ik heb gekregen, helemaal top
Voor iedereen een dikke knuffel namens Vegas en mij
Ook namens ons heel veel sterkte voor Vegas en jou, Reinie.
Ik hoop van harte dat de diagnose morgen mee zal vallen, dat het goed behandelbaar is en dat Vegas weer snel de oude is.
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)