Ik ga al terug naar boven en beantwoord de telefoon... Komt kleine Gipsy ineens tegen mijn been duwen terwijl er witte schuim uit haar mondje komt. o-ooo alarmbelletje rinkelt dadelijk
Eerst zien waar de 2 anderen zaten en wat hun gedrag is...voor alle veiligheid mee de auto in voor het geval dat het bij hen later zou aanvangen.
De baan op naar het hospitaal. Is de baan toch zeker afgezet voor een optocht (morgen is het 3 koningen en dat is in Spanje hééééééééél belangrijk, katholiek als dat ze zijn).
Zit in een file in een zijstraat van 100den meters. Maak rechtsomkeer (en trek van de witte doorlopende lijn niets aan ondanks de aanwezige agent), rij doorheen een éénrichtingsstraat in verkeerde richting, kom een 2de agent tegen maar die me ook niet doorlaat (ondanks mijn gebrul van stervende hond op achterbank etc etc, jullie met jullie stomme feesten"
Aangekomen bij DA mag ik met spoed snel (voorbij de anderen en)binnen bij mijn DA.
Verhaal kort uitgelegd, cortisonespuit, pijnstiller en antigif voor...de gevolgen van het in aanraking komen met een processierups.
Je hebt 2 tot 3 uur de tijd om een DA te vinden anders is het bye bye puppy !
De andere 2 vertoonden geen vreemde verschijnselen dus bleven ze in de auto en terug naar huis.
Maar op amper enkele minuten van thuis begon de ene na de andere over te geven. Thuis gekomen alle pups uit de auto en het overgeefsel onderzoeken...yep de andere pups hebben blijkbaar een manier gevonden om bij de paardenpoep te komen (ondanks mijn afsluiting).
Allée nog snel bellen met de DA en allen nog een dosis parafineolie en dan maffen naast de warme houtstoof.
Heb gewacht met emmer en dwijl...tot het stromen ging, want ze moesten leeg, allemaal.
En dan Panacur 500 mg, één gisteren en één vandaag (voor het doden van de bacteriën die eventueel in de paardenpoep zitten, paarden zijn vorige week ontwormd).
Stel je voor, ik moest op een diner zijn gisterenvanavond.
Was Gipsy pas na mijn vertrek ziek geworden dan had ik na thuiskomst een dode pup gevonden die ondertussen veel pijn zou hebben gehad. k Zou het mezelf nooit vergeven hebben.
De nacht was lang maar alles ging goed. Enkele keren opgestaan om ze buiten te laten en te zien hoe het ging.
Vanmorgen waren ze al vroeg actief en hadden honger (hadden gisterenavond niet meer mogen eten van de DA, dus...).
Maar ondertussen liggen ze toch weeral 2 uurtjes te maffen (één snurk zelfs) hetgeen ze anders 's morgens nooit doen.
Heb ondertussen een tijdelijke afsluiting voor mijn huis gezet zodat ze voorlopig nergens naartoe kunnen doch genoeg plaats hebben om rond te lopen (400 m²).
Uiteraard heb ik ze vanmorgen niet mee naar de paarden genomen
En nu ga ik direct op zoek naar de nesten van de processierups en ook voor de paardenpoep moet ik nog een oplossing vinden...maar ja die ligt verspreid over meerdere 10.000 m²...
Hoplijk worden de kinders snel terug de oude maar ik denk niet dat ze hun les geleerd hebben :N: