Scooby schreef:cloris schreef:Ja epileptie heeft hij, of het ontstaan is door dat calciumtekort? of door iets anders? het is na het aanvangen met anti-epileptica rustig geworden bij Fangio gelukkig

Dus Fangio kreeg ook pas op oudere leeftijd zijn eerste aanval? Hoe uitte die zich precies? (Sorry, dat ik dat allemaal niet meer weet, maar dat speelde toen allemaal in dezelfde tijd als alle toestanden hier rondom Lana.)
En heeft Fangio daarna nog aanvallen gehad?
Geen probleem Karen
Eigenlijk begon het allemaal met die keer dat ik Fangio in shock in de bijkeuken vond... toen hij een beetje bijkwam ging hij ongecontroleerd hijgen en spierkrampen leek het wel en bij de d.a. reageerde hij direct goed op de medicatie, uit de fotos kwam dat hij toen die breuk in zijn rug (spondylose-brug) had. En aangezien dat dus kan voelen als een gebroken arm of been was dat voor mij de oorzaak....
Tot hij op een gegeven moment (enige tijd later) lekker op de bank lag en ineens van die bank af kwam of hij door een Bij gestoken werd.. hij liep naar de kast (waar normaal zijn fatboy ligt) en viel daar neer en begon te schudden, heel even maar het bijkomen ging weer gepaard met spierkrampen en bij elke kramp kreunde hij en het hijgen weer...
Dat hijgen heeft 5-6 uur geduurd geloof ik..
Het vreemde is dat ik hem daarna geen echte aanvallen meer heb zien krijgen maar wel de naweeen.. dus dat verkrampen en dat hijgen... en koorts tot dikke 40 graden.
Tot die ene zaterdag waar het gewoon echt helemaal mis leek te gaan.. aanvallen heb ik tot die dag ook niet meer gezien, later bleek dat DAT en dat verkrampen dus hoorde bij die status Epilepticus waar hij in zat.. hij kwam er al die tijd gewoon niet volledig uit met als diepte punt die zaterdag.
Maar het rare verkrampen, of ze zich uitrekken maar het pijn doet.. snap je?
Dat geluid van dat hijgen vergeet ik ook niet snel meer, dat klonk anders dan normaal, je herkent het direct.
Fangio reageerde niet op valium, niet op morfine nergens op... tot hij anti-epileptica ingespoten kreeg en calcium toegediend kreeg.. toen werd hij langzaamaan rustiger, paniekaanvallen had hij ook bij het weer uit de "aanval" komen.. ik mocht NIET weg.
Ik ben toen dus wel begonnen met de fenobarbital en hij reageert daar goed op, vanaf dat moment zijn de aanvallen ook uitgebleven en hij wordt in de gaten gehouden hoor