ik ben vannacht zo geschrokken.
ik hoorde veel herrie uit de gang komen, waar spike ligt, en ik dacht dat hij zich met zijn achterpoten zat te krabben , tegen de deur kwam.
maar het bleef maar doorgaan en ik dus ff kijken
Was het Spike die raar deed. Hij wilde overeind komen en zat mijn zijn voorpoten zeg maar te trappelen om op te staan, maar dat lukte niet.
hij had ook een rare blik uit zijn ogen. Eerst dacht ik aan een maagkantelijn. Mijn hart zat in mijn keel , ik schrok zo. gauw mijn man uit bed getrommeld en samen hebben we hem overeind gezet want alleen lukte niet. dat was mijn eerste reactie. Spike kwijlde niet of piepte niet , hij wilde alleen maar overeind komen. toen we dat gedaan hadden werd hij weer langzaam zichzelf.
staartje begon weer te kwispelen, die de hele tijd tussen zijn poten stond.
ben naar buiten gegaan om hem te laten piesen en alles leek weer normaal. gelukkig moest ik dezelfde dag al naar de da voor jaarlijkse prikken en die zei dat het een primaire epileptische aanval was. dat kan zei ze mij tussen de 3 en 5 jaar gebeuren. als het weer gebeurt gaan ze bloed afnemen en krijgt hij pilletjes ervoor.
iemand hier ervaring mee?
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
geschrokken
Moderator: moderatorteam
- scooby1
- Zeer actief
- Contacteer:
- Rea
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse cocker spaniels: Teun en Pien
Engelse cocker spaniels: Lot, Jet en Noor - Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
Shit da's zeker schrikken.
Kijk eens op http://www.epilepsiebijhonden.nl daar gaat er een wereld vor je open
Kijk eens op http://www.epilepsiebijhonden.nl daar gaat er een wereld vor je open

- scooby1
- Zeer actief
- Contacteer:
- markdh
- Zeer actief
-
MoniqueDM
- Zeer actief
De diagnose is wat kort door de bocht gesteld door je dierenarts. Er moeten eerst onderzoeken plaatsvinden om uit te sluiten dat er geen lichamelijke oorzaak is voor de toeval en dan pas kun je gaan spreken over primaire epilepsie. Denk hierbij aan een zeer uitgebreid bloedonderzoek en een neurologisch onderzoek. Daarnaast moet je voor medicijnen naar de frequentie van de toevallen kijken. Als de toevallen komen in minder dan 4 tot 6 weken, dan pas moet je aan medicijnen gaan beginnen. Ook als een hond clustert kunnen medicijnen een uitkomst bieden.
Ik hoop niet dat je dierenarts de volle enting heeft gegeven, want het vaccin tegen hondenziekte in de cocktail kan een enorme trigger zijn voor honden met epilepsie, zo ook de Rabiës-enting trouwens.
Ik zou zeggen: meld je aan op dit forum: http://www.epilepsiebijhonden.nl/forum/index.php , daar kun je heel veel leren en lezen over epilepsie bij honden.
Ik hoop niet dat je dierenarts de volle enting heeft gegeven, want het vaccin tegen hondenziekte in de cocktail kan een enorme trigger zijn voor honden met epilepsie, zo ook de Rabiës-enting trouwens.
Ik zou zeggen: meld je aan op dit forum: http://www.epilepsiebijhonden.nl/forum/index.php , daar kun je heel veel leren en lezen over epilepsie bij honden.
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)

- scooby1
- Zeer actief
- Contacteer: