de Beagle van mijn ouders (5 1/2 jaar) was vroeger mooi slank met een brede borstkas, echt een stoere hond om te zien (voor een beagle dan)
maar het laatste jaar is die echt tonnetje rond geworden, en behoorlijk lui en niet zo speels meer.
dit is echt in een vrij korte periode gebeurt.
Ik geloof niet dat die ziek is en hij is wel gecastreerd, dat is pakweg 3 jaar geleden gebeurt of zo.
hij wordt 1 keer per dag gevoerd met een duur merk (Pedigree of zo) ander voer moet die van
mn ouders laten hem op de camping wel elke dag uit, en thuis is die elke dag buiten in de tuin(grote tuin)
Zou dat puur door de leeftijd komen? of heeft die gewoon veel meer beweging nodig?
Mn vader is 74 en mn moeder 68 dus die gaan niet even een eind fietsen of joggen door het bos met hem.
Dus heb ik me voor genomen om elke dag een stukje met hem te fietsen, maar ik weet niet goed wat genoeg is, ik wil hem natuurlijk niet kapot laten rennen.
misschien dat jullie nog een tip hebben, ik vindt het erg jammer dat die niet meer zo speels is.
Eerst renden we veel achter elkaar aan, ik eerst achter hem door de tuin en aan het eind van de tuin draaide ik me om en rende ik weg en kwam hij achter mij aan, en viceversa.
Nu kijkt die alleen maar suf aan en loopt weg.
jammer is dat, 5 is toch niet oud voor een Beagle?