Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Schijtzooi!

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

Shit man,

Wat een rampverhaal, om wanhopig van te worden.
Debby Speerstra
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Debby Speerstra »

Ja dat is inderdaad balen. Jammer dat je Cleo niet verzekerd hebt. Je weet dus nog niet waar ze allergisch voor is? :hmmm:
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Beroerd Martijn
Ben benieuwd naar de uitslag.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Debby Speerstra
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Debby Speerstra »

Martijn schreef:
Debby Speerstra schreef:Ja dat is inderdaad balen. Jammer dat je Cleo niet verzekerd hebt. Je weet dus nog niet waar ze allergisch voor is? :hmmm:
Ik weet niet eens of ze allergisch is.
:denken: help me even. Rhinitis is toch een allergie voor bv. hooi of huisstofmijt? Wat doet Cleo dan? Veel krabben?
pooh
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door pooh »

Balen zeg, ik hoop in ieder geval dat er dan wel iets te zien valt waar jullie iets mee kunnen.

Arme Cleo trouwens, lijkt me geen prettig gebeuren.
Femia
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Femia »

Shit Martijn! Ik hoop dat ze dan tenminste iets kunnen vinden, zodat ze Cleo kunnen helpen. Heel veel sterkte morgen, ik zal duimen!
Afbeelding
Dorien
Zeer actief

Ongelezen bericht door Dorien »

Zwaar balen zeg! Het is al helemaal zuur dat je al zoveel geld hebt uitgegeven zonder echt resultaat te krijgen en nu dan weer zo'n mep geld voor een rhinoscopie... Ik hoop heel erg dat er iets duidelijk naar voren komt wat een eind maakt aan al deze ellende.
Groet,
Dorien
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Het gatverdamme...inderdaad kl*te zooi ja.
Geld uitgeven is 1 maar als je weet dat je iets behandelt dus dat het helpt kan je daar nog wel overheen komen maar als je niet eens weet wat er nu gaat proberen, alleen maar dat er nog meer kosten aankomen is dat flink balen ja!.
Momenteel heb ik ook wel het iedee dat ik alleen voor de da zijn vakantie aant werk ben...maar ik weet tenminste nu wat er mankeert dus in welke put ik het gooi.

Wat vervelend voor Cleo, het arme dier...hopelijk gaan ze nu eens vinden wat er scheelt.
Succes!

Jacqueline
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

He shit, dus toch een rhinoscopie...
Het ging toch een poosje veel beter met haar?
Echt heel erg balen, ik hoop en duim dat er morgen iets uitkomt waar jullie iets mee kunnen.
Arme Cleo, arme jullie... :jank:
Sterkte voor morgen!
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

Debby Speerstra schreef:
Martijn schreef:
Debby Speerstra schreef:Ja dat is inderdaad balen. Jammer dat je Cleo niet verzekerd hebt. Je weet dus nog niet waar ze allergisch voor is? :hmmm:
Ik weet niet eens of ze allergisch is.
:denken: help me even. Rhinitis is toch een allergie voor bv. hooi of huisstofmijt? Wat doet Cleo dan? Veel krabben?
Rhinitis is een ontsteking van het neusslijmvlies

Er bestaan verschillende soorten rhinitis.
Enkele voorbeelden zijn:

-Seizoensgebonden allergische rhinitis, ook wel hooikoorts genoemd. Hooikoorts wordt veroorzaakt door stuifmeel (pollen) van planten, grassen of bomen. De klachten treden op in de bloeitijd van de plant, het gras of de boom.
-Chronische rhinitis: wordt vaak veroorzaakt door een allergie voor huisallergenen (stoffen in huis die een allergische reactie oproepen bijvoorbeeld huismijt of dierlijke huidschilfers) . De klachten treden continue op.
-Niet-allergische rhinitis, ook wel vasomotor rhinitis genoemd. De oorzaak hiervan is niet bekend. Waarschijnlijk worden de klachten veroorzaakt door een verstoring van de doorbloeding van de neus.
-Bacteriele rhinitis, een neusontsteking veroorzaakt door een bacteriele infectie. Deze komt meestal voor in combinatie met een Vreemd Voorwerp in de neus.
-Virale rhinitis, is een neusontsteking veroorzaakt door een virale infectie. Dit zien we veel bij katten die besmet worden met het katteniesziekte virus.

klote Marc en martijn..... :(:
Rea
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse cocker spaniels: Teun en Pien
Engelse cocker spaniels: Lot, Jet en Noor
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rea »

Gewoon zwaar kl*te. Voor Cleo maar zeker ook voor jou.
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

:(: Shit zeg! Ik hoop ieder geval dat ze nu wat vinden. Je zou er echt moedeloos van worden!
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Martijn schreef:
Eline* schreef::(: Shit zeg! Ik hoop ieder geval dat ze nu wat vinden. Je zou er echt moedeloos van worden!
Ik word er echt ontzettend chagerijnig van.
Weer narcose, weer dure rekeningen maar hopelijk niet weer geen antwoorden.
Ja, ik snap het volkomen. :knuffel1:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Natas.
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Natas. »

Hè verdamme, rot voor Cleo en ook erg rottig voor je portomonnaie.
Als het nou nog hielp zou het een ander verhaal zijn.

Succes!
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Wij hebben even overlegd maar morgen gaan we niet. Ik heb ook geen 500 euro liggen en daar zullen we voor moeten sparen. Ook wil ik eerst weten waarom ze nu weer hier naar willen kijken en wat ze dan verwachten te zien. De eerdere testen waren allemaal maar wat rommelen zonder dat ze een idee hadden waar ze naar zochten. Op een gegeven moment zei ik tegen de DA dat er misschien eens naar de bloedwaarden gekeken kon worden en hupla, weer 180 euro. Als je dan vraagt waarom ze daarna kijken weten ze het niet eens.

Dus we gaan eerst sparen, kijken wat er nu weer gebeurd want normaal is dit een week of twee rot om dan weer helemaal weg te trekken. Gebeurd dat dan is ze er soms zo 8 weken vanaf en kunnen we tegen die tijd precies vertellen wat er nu aan de hand is, hoe lang het duurt en hoe lang het dan weg blijft. Ik wil nl dat een dierenarts zegt te denken dat het zus of zo is om dan gericht eens te kijken of dat zo is. Dit in de wilde weg graaien uit onze portemonnee kunnen we niet echt opbrengen nl :wink:
Afbeelding
tijger2
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door tijger2 »

Shit wat balen Martijn, IK hoop dat er nu wel wat gevonden zal worden.

Succes voor Cleo en sterkte voor jullie.
Groetjes Marcel
Tijger 23-3-'94 / 5-5-'06 we zullen je nooit vergeten.
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

Het is al eens eerder geopperd maar wie weet kan Erik Laarakker of een andere holistisch da nog wat betekenen?
Afbeelding
jenny*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cockertje
Contacteer:

Ongelezen bericht door jenny* »

herkenbaar.
je wilt vanalles en doet het ook, maar financieel :roll:

En dan zakt je de moed inderdaad behoorlijk in je schoenen, want waar eindigt het?!?!
Hopelijk dat het snel beter gaat met cleo en dat het ook neit teveel geld gaat kosten.

Hier nog eentje die moedeloos en oerchagerijnig word als er financieel wat gebeuren moet, maar het er eigenlijk niet is.
klote.....
Afbeelding
annepanne

Ongelezen bericht door annepanne »

Martijn schreef:
assiejaja schreef: Mijn hondje heeft een rauw/droog/klovige neusvleugel, waarbij ze snotterig is. Dat vlamt op en verdwijnt dan na een paar weken weer. Beetje landerig dan, wat sjacherijniger naar Meesje, beetje ziekig zonder koorts ofzo. Vaag.. Lm en ehrlichia zijn getest, beide negatief.
Theorie is dat ze een chronische rhinitis heeft overgehouden aan een ernstige verkoudheid (voor ik haar had).
Dat klinkt inderdaad hetzelfde als wat Cleo heeft maar Cleo heeft ook soms uitslag op de puntjes van haar oren. Tegelijk met de rhinitis.

Nou ja..morgen maar even kijken en dan moeten er vlot antwoorden gaan komen.
Ook Cleo al op LM getest? (Of nooit in t buitenland geweest, kan ook natuurijk..)
Yv*nn
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Yv*nn »

Hi Martijn, is mij niet helemaal duidelijk wat nu de specifieke klachten van jou Cleo zijn, dus daar kan ik geen zinnig woord over zeggen.
Maar zo te lezen ben je al aardig aan het dokteren geweest met hem, ik lees dus dat hij al aan de 4de kuur AB is geweest.
Ik heb al jaren de indruk dat Da,s te pas en te onpas AB,s voorschrijven, puur uit gewoonte, omdat ze anders niets kunnen/willen bedenken, ja zelf uit geldelijk gewin
Ik ben er van overtuigd dat te veel AB allerlei narigheid kan veroorzaken, waaronder het verstoren van het natuurlijke afweer mechanisme.
Waardoor ze mogelijk weer veel bevattelijker worden voor o.a. allergieën.
De vicieuze cirkel dus waar je als baasje op leeg loopt, en de Da een gegarandeerd inkomen heeft.
Ik vind zelfs dat de jaarlijkse inentingen vaak te voorbarig zijn, dat er maar raak word geënt ook als de hond nog volledig immuun is.
Ook dat kan weer voor allerlei narigheid zorgen, kan voor mijn gevoel dus helemaal niet gezond zijn
Daarom ga ik naar een holistische Da, {oké is al eerder geopperd, ook in deze topic} daar word o.a. eerst gekeken door een zogenaamde titerbepaling = bloedonderzoekje of het wel nodig is om te enten.
Maar ook op gebied van allergieën hebben zij een ander kijk als de reguliere DA.
Als je nu toch al leeg gelopen bent bij je huidige Da, waarom probeer je dan niet eens een holistische.
Zou zo maar kunnen dat die zonder veel poespas de juiste snaar weet te vinden voor jou Cleo.
Tuurlijk zijn die ook niet gratis, maar toch zou dat op de duur wel eens een stuk vriendelijker kunnen zijn voor je portmoniks-meer.

In ieder geval sterkte voor jullie beide!!!
Femmel
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Femmel »

Toevallig is mijn vader een aantal weken geleden met zijn hond bij KNO-arts Yvo van Oosterhout in Etten-Leur geweest voor een rhinoscopie. De hond weegt 30kg en de rhinoscopie is (uiteraard) onder narcose gedaan. Kosten € 200,- dit was incl. biopt en antisedan. Ik weet niet waar jullie wonen, maar als ik de prijzen zo lees zal het wel in de Randstad zijn, maar wellicht is het de moeite om af te zakken naar het Zuiden des lands?

Als dat de moeite is zou je allicht vantevoren eens kunnen bellen voor een prijsbepaling? Ondanks dat ik van Oosterhout zelf nogal een stugge en weinig praatzame man vind, zou je denk ik niet inboeten op kwaliteit van de zorg als je daar naar toe zou gaan. Hij is voor mijn vader altijd telefonisch bereikbaar voor overleg e.d.

Veel sterkte en succes!!
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Aan mij heb je ook niks maar wilde even zeggen dat ik het onwijs kl•te voor jullie vind dat getob met Cleo. Ik dacht dat het juist beter ging de laatste tijd.

Ik hoop dat er in dit topic nog adviezen zijn gegeven waar jullie wat mee kunnen. Ik weet dat het bij mensen ook een akelig probleem is waar moeilijk van af te komen is.
Spoelen jullie haar neus regelmatig met zoutoplossing of hebben jullie dat wel eens geprobeerd ?

Wat ik nog zat te denken. Is ze niet allergisch voor jullie andere huisdieren ? (vogels ?!)

Sterkte met Cleo!
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

ik kan je niet helpen, ik weet niks. ik wil alleen maar zeggen:

dit is kut en ik wens jullie en die meid van jullie veel sterkte..

wij zijn nu bijna 4 jaar bezig en een aantal keer wanhopig op het punt gestaan hem rust te geven en nu het gelukt is hem gezond te krijgen ben ik de gelukkigste mens op aarde. ik wens jullie dezelfde toekomst.
Afbeelding
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Martijn schreef:
sirene schreef: Spoelen jullie haar neus regelmatig met zoutoplossing of hebben jullie dat wel eens geprobeerd ?
Nee, maar dat wil ik nou net gaan doen.

Hoe moet dat?
NaCl kopen bij de apotheek (als er teveel of te weinig zout in zit prikt het nl).
En dan gewoon met een injektiespuit of een pipet erin druppelen. Langzaamaan anders verslikt ze zich.
Hoofdje goed omhoog houden even en als ze gaat proesten/niezen laat je haar los. Als het goed is komt alles dan een beetje los.

Succes!
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Moon
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bracco Italiano

Ongelezen bericht door Moon »

Tja, misschien is dit totaal niet relevant en is het uitgesloten dat het met Cleo aan de hand is maar ik vertel het toch maar even :wink:
De kat van mijn zoon was al maanden aan het snotteren. AB kuurtjes hielpen niet en hij kreeg uiteindelijk de diagnose 'chronische bronchitis' opgeplakt.
Maar het verergerde weer en er is uiteindelijk een scopie gedaan bij hem; en er bleek een grasaar diep in zijn neus te zitten :eek:. Dit is verwijderd en hij heeft nergens meer last van..

Nogmaals misschien slaat het nergens op, maar je weet niet :wink: .

Succes en beterschap voor jullie hondje!

Gr. Marijke
Gr. Marijke
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Ongelezen bericht door laeken »

sirene schreef:Wat ik nog zat te denken. Is ze niet allergisch voor jullie andere huisdieren ? (vogels ?!)

Sterkte met Cleo!
We hebben alle vogels buiten zitten en twee in een steeds dichte kamer, de vogels kunnen het dus haast niet zijn. Dan hebben we nog ratten maar ook die zitten in een aparte kamer op 3 na in de woonkamer. We hebben een poos geen ratten in de woonkamer gehad maar toen kreeg ze het ook helaas. Ik denk dus dat het niet de andere dieren zijn maar zeker weten doe ik het niet natuurlijk omdat ze wel in hetzelfde huis zitten al is de deur bijna altijd dicht.
Afbeelding
sirene
Zeer actief
Contacteer:

MARC_S schreef:
sirene schreef:Wat ik nog zat te denken. Is ze niet allergisch voor jullie andere huisdieren ? (vogels ?!)

Sterkte met Cleo!
We hebben alle vogels buiten zitten en twee in een steeds dichte kamer, de vogels kunnen het dus haast niet zijn. Dan hebben we nog ratten maar ook die zitten in een aparte kamer op 3 na in de woonkamer. We hebben een poos geen ratten in de woonkamer gehad maar toen kreeg ze het ook helaas. Ik denk dus dat het niet de andere dieren zijn maar zeker weten doe ik het niet natuurlijk omdat ze wel in hetzelfde huis zitten al is de deur bijna altijd dicht.
Nee, klinkt dan erg onwaarschijnlijk. Maar heel vaak wordt rhinitis wel door een allergie veroorzaakt. Zeker omdat
al die AB kuren niet helpen moest ik daaraan denken.

Ging het spoelen ?
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Benji&Brenda
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckel
Contacteer:

Ongelezen bericht door Benji&Brenda »

Het is rottig ja.
Maar van wat ik zo lees is het jammer dat je niet eerder doorgestuurd bent. Ik zeg niet dat dat goedkoper is hoor, maar als er dan systematisch naar de oorzaak wordt gezocht (en er hopelijk wat uitkomt waar je wat mee kunt) heb je er meer aan.
Groetjes Brenda en een pootje van Britt en Bram - www.stativo.nl
Afbeelding
Tiny
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tiny »

Misschien is het niks hoor maar wil het toch even neerzetten;

BEHANDELING
De schimmel is gevoelig voor enilkonazole of clotrimazole. De medicijnen worden alleen lokaal toegediend.
Systemische behandeling van aspergillose is mogelijk met ketakonazole of itrakonazole. Deze behandeling is echter minder effectief, giftig, duurt lang en is relatief duur.
Lokale behandeling kan door chirurgisch aan te brengen drains in de voorhoofdsholte en neusholte. De medicatie wordt twee maal per dag gedurende 14 dagen door de holten gespoeld. Deze methode is altijd effectief gebleken hoewel bewerkelijk. Tegenwoordig is een nieuwe methode mogelijk; gedurende 1 uur wordt de hond onder narcose gebracht terwijl de neus gespoeld wordt met clotrimazole. Deze ingreep is minder invasief en net zo effectief.

komt van http://www.whgdierenartsen.nl/html/docdb.asp?id=301
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
Benji&Brenda
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckel
Contacteer:

Ongelezen bericht door Benji&Brenda »

Martijn schreef: Ach die kosten zijn minder belangrijk dan het nu lijkt hoor. Zo wanhopig is de situatie ook weer niet. Ik baal er meer van dat we nog steeds niets weten en m'n meissie maar loopt te puffen en te huffen omdat haar neus vol zit.
En als dat niets weten dan best veel geld gaat kosten begint het me wel te irriteren.

Ik ga eens bellen naar die goedkopere kliniek en dan gaan we gewoon verder met zoeken. Zullen wel moeten. :mrgreen: Er moet toch een oorzaak voor dat rare gesnotter zijn?
Dat is heel begrijpelijk. Al heb je het wel voor je honden over, je wilt natuurlijk wel resultaat zien en niet nog steeds een hond hebben met last van de klacht.
Maarja misschien heb ik geluk dat mijn dierenarts tot nu toe snel heeft doorgestuurd als hij het niet meer wist ipv verder te gaan klooien (in overleg natuurlijk)
Groetjes Brenda en een pootje van Britt en Bram - www.stativo.nl
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”