Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Temperaturen
Moderator: moderatorteam
-
Dazwa84
Temperaturen
Eerlijk gezegd heb ik Belle nog nooit getemperatuurd. Toch bedacht ik me dat het wel goed is om te weten wat haar normale temperatuur is, zodat ik dit kan vergelijken mocht ze een keertje niet lekker zijn. Ik heb thermometers in huis maar die zijn rectaal, kan dit bij een hond? Zo ja, hoe kan ik dit op een veilige manier doen?
edit: typo
edit: typo
Laatst gewijzigd door Dazwa84 op 13 nov 2006 14:13, 1 keer totaal gewijzigd.
- cloris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
- Aantal honden: 1
Die digitale dingen moet je hebben, even in de vasaline, staart omhoog en hop
ergens van 37.5 en 38.5 is goed bij je hond, over het algemeen hebben ze een wat hogere temperatuur dan wij.
38.7 is ook niet echt zorgwekkend hoor

ergens van 37.5 en 38.5 is goed bij je hond, over het algemeen hebben ze een wat hogere temperatuur dan wij.

De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
-
Reini
- Zeer actief
Volgens mij moet het zelfs rectaal. Ik zou wel een nieuwe gebruiken en die dan voor Belle houden
Ik wilde zo'n oording gebruiken maar dat werkt niet betrouwbaar bij een hond werd me verteld.
Edit: een veilige manier kan ik je niet vertellen want ik laat het door de dierenarts doen. Even wat vaseline erop en dan iig opletten dat ze niet gaat zitten, lijkt me.
Edit: een veilige manier kan ik je niet vertellen want ik laat het door de dierenarts doen. Even wat vaseline erop en dan iig opletten dat ze niet gaat zitten, lijkt me.
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07

-
Dazwa84
- cloris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Denkbeeldige staartDazwa84 schreef:Welke staart?cloris schreef:Die digitale dingen moet je hebben, even in de vasaline, staart omhoog en hop![]()
![]()
Dankjewel voor je tip!

De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
-
Dazwa84
Nee precies, dat ding moet niet haar darmen perforeren ofzo dus ze moet absoluut niet kunnen zitten. :N:Reini schreef:Volgens mij moet het zelfs rectaal. Ik zou wel een nieuwe gebruiken en die dan voor Belle houdenIk wilde zo'n oording gebruiken maar dat werkt niet betrouwbaar bij een hond werd me verteld.
- Sennaruby
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
-
MoniqueDM
- Zeer actief
Dat is mij ook altijd verteld door mijn dierenartsen, dus ik hou die waardes ook maar aanSennaruby schreef:Mij is altijd verteld dat de normale temperatuur van een hond tussen de 38 en de 39 graden ligt, maar ook dat het per hond kan verschillen....
Groetjes,
Fieke
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)

-
Benji&Brenda
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Teckel
- Contacteer:
Aangehouden wordt dat de temperatuur tussen de 38 en 39 graden moet liggen.
Maar de temperatuur schommelt wel over de dag en per hond zit er verschil in.
Wil je de temperatuur controleren let er dan op dat je dit niet doet als de hond net erg actief is geweest, want dan kan de temperatuur natuurlijk opgelopen zijn
Gewoon glijmiddel of vaseline op je termometer (digitaal is makkelijk, ik heb een 10 secondethermometer, maar het hoeft niet persee) en gewoon in de anus schuiven. Geen schroefbewegingen maken ofzo, gewoon naar binnen glijden, niks aan de hand. Je beschadigd niet zomaar iets zolang je maar normaal voorzichtig werkt. Eventueel kun je iemand anders je hond vast laten houden.
Maar de temperatuur schommelt wel over de dag en per hond zit er verschil in.
Wil je de temperatuur controleren let er dan op dat je dit niet doet als de hond net erg actief is geweest, want dan kan de temperatuur natuurlijk opgelopen zijn
Gewoon glijmiddel of vaseline op je termometer (digitaal is makkelijk, ik heb een 10 secondethermometer, maar het hoeft niet persee) en gewoon in de anus schuiven. Geen schroefbewegingen maken ofzo, gewoon naar binnen glijden, niks aan de hand. Je beschadigd niet zomaar iets zolang je maar normaal voorzichtig werkt. Eventueel kun je iemand anders je hond vast laten houden.