Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
morgen met tommie naar de dierenarts
Moderator: moderatorteam
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
-
miekmiek
Goed nieuws!
Al klinkt dat wat raar, want het is niet leuk dat Tommie wat heeft natuurlijk. Maar ik was erg bang voor een allergie, en volgens de DA is dat het niet. Zijn voorkant (kop, schouders en voorpoten) zijn qua huid en vacht normaal, en dat is niet het beeld wat bij een allergie past. (volgens de DA dan)
Hij denkt dat Tommie een extreem heftige reactie op een vlooienbeet heeft. Wat dus klopt in het plaatje van dat de klachten zijn begonnen nadat we hier in huis last van vlooien hadden. Om de jeuk en de irritatie te doorbreken zodat hij stopt met bijten en likken heb ik prednisontabletjes gekregen. (voor een weekje) Verder antibiotica voor twee weken en een zalf met een lichte dosis prednison voor in zijn liezen. (daar is de reactie het extreems en heeft tommie echt heel veel last)
Over twee weken moet ik weer op controle komen.
Duimen maar dat het nu overgaat en dat Tommie er straks gewoon weer gezond en glanzend uit gaat zien. Want nu is hij net een zwerfhond.
Meneertje mag nu overigens op een kleedje naast me liggen op zolder (waar hij normaal gesproken niet mag komen) omdat ik hem in de smiezen moet houden. Heb net zalf gesmeerd en die moet intrekken, maar hij wil het er graag aflikken. Ik zit dus de hele tijd met een scheef oog naar hem te kijken, zullen twee fijne weken worden zo.
Hij denkt dat Tommie een extreem heftige reactie op een vlooienbeet heeft. Wat dus klopt in het plaatje van dat de klachten zijn begonnen nadat we hier in huis last van vlooien hadden. Om de jeuk en de irritatie te doorbreken zodat hij stopt met bijten en likken heb ik prednisontabletjes gekregen. (voor een weekje) Verder antibiotica voor twee weken en een zalf met een lichte dosis prednison voor in zijn liezen. (daar is de reactie het extreems en heeft tommie echt heel veel last)
Over twee weken moet ik weer op controle komen.
Duimen maar dat het nu overgaat en dat Tommie er straks gewoon weer gezond en glanzend uit gaat zien. Want nu is hij net een zwerfhond.
Meneertje mag nu overigens op een kleedje naast me liggen op zolder (waar hij normaal gesproken niet mag komen) omdat ik hem in de smiezen moet houden. Heb net zalf gesmeerd en die moet intrekken, maar hij wil het er graag aflikken. Ik zit dus de hele tijd met een scheef oog naar hem te kijken, zullen twee fijne weken worden zo.
- Moos
- Zeer actief
- Demi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
-
miekmiek
Ik heb het er even met de DA over gehad, en hij verzekerde me dat hij prednison niet 'zomaar' gaf. Dus ik ga er vanuit dat ik het niet een lange tijd hoef te geven. Voorlopig een weekje, waarvan de eerste twee dagen 1 pil, en de dagen erna een half pilletje.ranetje schreef: Ik hoop dat je niet te lang prednison hoeft te geven.
- MJ
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
-
bulletjebe
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): bullmastiff
- Contacteer:
-
miekmiek
-
rubella
- Actief
-
S@ndr@
- Zeer actief
-
Reini
- Zeer actief
Ik lees het nu pas en ik lees meteen dat het waarschijnlijk door een vlo komt, gelukkig is het niet iets anders
Nog een tip: Zalf hem in voordat je gaat wandelen, ik weet niet hoe vaak je moet zalven
maar tijdens het wandelen trekt het goed in en heeft hij ook de behoefte niet het eraf te likken 
Nog een tip: Zalf hem in voordat je gaat wandelen, ik weet niet hoe vaak je moet zalven
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07

-
mecheltjes
- Zeer actief
- Lysette
- Zeer actief
- Contacteer:
Om de kosten een beetje te drukken kun je Femke en Tommie ieder de helft uit één ampul geven (dus je neemt voor het dubbele gewicht, 10-20 kilo denk ik?) en dan druppel je bij ieder de helft erop. Het is nog duur maar scheelt iig ietsmiekmiek schreef:dat hoop ik ook.Inge O schreef:hopelijk brengt de behandeling snel soelaas, en beter nog, komt het probleem ook niet meer terug.
![]()
Vanmiddag ga ik naar de dierenwinkel om een kapitaal aan frontline uit te geven.Want zowel de honden als de katten moet ik preventief gaan behandelen.
Knuffel voor Tommie, ik hoop dat hij er snel weer vanaf is
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto
In liefdevolle herinnering; Job & Floor
In liefdevolle herinnering; Job & Floor
-
Sita
- Zeer actief
- Rossi
- Zeer actief
- mercedes2803
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
- tijger2
- Zeer actief
- Contacteer:
- Belle
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Het is wel prettig dat je nu weet wat het is, maar houd er wel rekening mee dat je de vlooien nu heel erg goed onder controle moet zien te houden en dat is lastig met katten in huis weet ik uit ervaring. Ik heb ook een hond gehad die zo op vlooienbeten reageerde en een beet was genoeg voor minstens een week jeuk en een zwarte vacht met kale bijtplekken. Wat een ellende hebben we ermee gehad. Het is wel al heel lang geleden en inmiddels zijn de vlooienmiddelen stukken beter geworden, dus ik hoop dat het met Tommie beter gaat. Houd er trouwens ook rekening mee dat honden vaak enorm veel moeten plassen van prednison. De hond die ik toen had heeft ook een tijdje prednison gehad en liep echt leeg.
Sterkte met Tommie!
Sterkte met Tommie!
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Contacteer: