Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Het gaat niet meer met Lana... Up-date pagina 52
Moderator: moderatorteam
- MJ
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
-
jelle
- Zeer actief
Heel, heel veel sterkte gewenst... ik hoop dat ze een opleving krijgt zodra er wat eten naar binnen is.
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
- Femmel
- Zeer actief
- Contacteer:
Agh sh*t! Arme meid, arme jullie.
Ik hoop dat het gaat lukken met het dwangvoederen en dat ze weer wat kracht in haar lijfje gaat krijgen.
Veel sterkte!!
Ik hoop dat het gaat lukken met het dwangvoederen en dat ze weer wat kracht in haar lijfje gaat krijgen.
Veel sterkte!!
Groetjes,
Femke

In loving memory ons Goldensnoetje Joy* (14 februari 1997 - 26 juli 2010)
Voor altijd in ons hart lieve Ginny* (23 januari 2005 - 21 augustus 2014)
Femke

In loving memory ons Goldensnoetje Joy* (14 februari 1997 - 26 juli 2010)
Voor altijd in ons hart lieve Ginny* (23 januari 2005 - 21 augustus 2014)
-
olgaw37
- Actief
- Contacteer:
Ach Karen, wat verdrietig
, arme Lana. Ik hoop voor jullie toch nog op een wondertje en dat de dwangvoeding effect zal geven.
Drinkt Lana erg veel? Bo ging compenseren met drinken als ze zich niet lekker voelde en/of buikpijn had, dat moest ik dan afremmen, anders zat haar maag gelijk vol, en at ze ook niet goed meer.
Heel veel sterkte! en een
voor je meisje.
Drinkt Lana erg veel? Bo ging compenseren met drinken als ze zich niet lekker voelde en/of buikpijn had, dat moest ik dan afremmen, anders zat haar maag gelijk vol, en at ze ook niet goed meer.
Heel veel sterkte! en een
groetjes van Olga, en een lebbertje van Rivka

In liefdevolle herinnering.... Bo 5 juli 1998 - 11 december 2005.....Does 14 maart 1997 - 27 januari 2011
mijn pleeghondje Toet 10 mei 1996 - 28 februari 2011...Scarlet 3 juli 2004 - 15 maart 2013.....

In liefdevolle herinnering.... Bo 5 juli 1998 - 11 december 2005.....Does 14 maart 1997 - 27 januari 2011
mijn pleeghondje Toet 10 mei 1996 - 28 februari 2011...Scarlet 3 juli 2004 - 15 maart 2013.....
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
- Rea
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse cocker spaniels: Teun en Pien
Engelse cocker spaniels: Lot, Jet en Noor - Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
- cloris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Contacteer:
Hoi Olga,olgaw37 schreef:Drinkt Lana erg veel? Bo ging compenseren met drinken als ze zich niet lekker voelde en/of buikpijn had, dat moest ik dan afremmen, anders zat haar maag gelijk vol, en at ze ook niet goed meer.
Ja, Lana wil best veel drinken. Dat probeer ik om die reden ook af te remmen, maar ik ben ook blij dat ze in elk geval wel vocht binnenkrijgt. Ik probeer haar dus eerst eten te geven iedere keer en daarna mag ze pas drinken.
Groetjes, Karen
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
- Femia
- Zeer actief
- Contacteer:
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Hoi Inge,Inge O schreef:misschien doe je het al, karen, maar ik zou haar echt met alle mogelijke en onmogelijke dingen aan het eten proberen te krijgen - alles is beter dan niks, en eens in het eetpatroon begint ze misschien wel aan dat dieetvoer.
toen vlammetje twee was kreeg ze een hele zware lever- en nierinfectie, ze heeft 10 dagen (ook met een onderbreking terug thuis) aan het infuus gelegen, en het was ook kantje-boordje met haar.
in principe moest zij dus ook een bepaald soort (lekker) dieetvoer, toen ze weer begon te genezen vond ze dat overigens wel lekker, maar niet toen ze ziek was. vanalles heeft ze gegeten, vaak wel 5 verschillende soorten op een dag, omdat ze de ene dag dit, de andere dag dat wel lekker vond, en daarna weer niet meer.
krijgt ze overigens wel nog steeds iets tegen de misselijkheid? want dit kan ook een wereld van verschil maken in het iets willen proberen. het is niet omdat ze niet meer braakt dat ze zich toch niet misselijk kan voelen, niet eten maakt ook weer misselijk, en zo geraak je in een vicieuze cirkel...
Heb je voorstellen wat ik haar zou kunnen proberen te geven?
Lana krijgt geen medicatie tegen de misselijkheid meer, omdat die de darmperistaltiek bevorderen en dat is nu juist niet wat we willen. Deze medicatie zou de Finidair (tegen de diarree) dan tegen gaan werken. Vandaar dat ze zo snel mogelijk met de medicatie tegen de misselijkheid wilden stoppen als ze niet meer zou braken (en dat doet ze nu al meer dan twee dagen niet meer).
Ik heb ergens ook het idee dat we het patroon van niet willen eten even (met 'geweld') moeten zien te doorbreken. Maar hoe?!?
Groetjes, Karen
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Vast wel. Ze mag in principe alles, maar het handigst is om met licht verteerbaar voedsel te beginnen, omdat de maag helemaal leeg is.Femia schreef:Als ze wel drinkt, zou krachtige bouillon dan mogen?
En dan misschien wat stukjes kip er in?
Ik had gisteren al kip gekookt, maar dat wil ze ook niet. Ik ga gewoon die bouillon proberen. (Gewoon drinkbouillon of zeg ik nu iets stoms?
Groetjes, Karen
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja, goed idee. Carnibest mag ze wel, het ligt al te ontdooien.sirene schreef:Ik weet niet of het mag en of het een idee is. Omdat ze wel drinkt, is het misschien een idee om haar het (uitlek) bloed van de Carnibest te geven ?
Er zit behalve ijzer weinig in maar misschien krijgt ze er ook trek van.
Groetjes, Karen
-
Natas.
- Zeer actief
- Contacteer:
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Proberen om het met een lepel of spuit erin te krijgen?Scooby schreef:Vast wel. Ze mag in principe alles, maar het handigst is om met licht verteerbaar voedsel te beginnen, omdat de maag helemaal leeg is.Femia schreef:Als ze wel drinkt, zou krachtige bouillon dan mogen?
Ik had gisteren al kip gekookt, maar dat wil ze ook niet. Ik ga gewoon die bouillon proberen. (Gewoon drinkbouillon of zeg ik nu iets stoms?)
Telkens als ik bij de pc ben kijk ik hier even om te zien hoe het met Lana gaat.....

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
De bouillon waarin je de kip hebt gekooktScooby schreef:Vast wel. Ze mag in principe alles, maar het handigst is om met licht verteerbaar voedsel te beginnen, omdat de maag helemaal leeg is.Femia schreef:Als ze wel drinkt, zou krachtige bouillon dan mogen?
Ik had gisteren al kip gekookt, maar dat wil ze ook niet. Ik ga gewoon die bouillon proberen. (Gewoon drinkbouillon of zeg ik nu iets stoms?)
En dan misschien de kip heel goed doorkoken zodat het echt superzacht is en dat in hele kleine ieniminie stukjes door de bouillon heen doen.
Eens kijken of ze dat wil.
- jip007
- Erelid
- Mijn ras(sen): naakthonden .
- Aantal honden: 4
misschien kan je dit proberen (ik deed het met duck) en dan plakte ik wat duck tegen het verhemelte , en dat ging goed. Veel sterkte , we duimen door.Scooby schreef:Vast wel. Ze mag in principe alles, maar het handigst is om met licht verteerbaar voedsel te beginnen, omdat de maag helemaal leeg is.Femia schreef:Als ze wel drinkt, zou krachtige bouillon dan mogen?

Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
-
Nono
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retrievers
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Dubbel is het. Aan de ene kant zo blij dat je meissie weer thuis is, aan de andere kant dat het nog niet gaat zoals het moet. Het moet verschikkelijk voor je zijn je meisje zo te zien. Heel verdrietig. Iedere keer kijk ik naar de updates van Lana. Ik hoop dat ze gauw een keer begint wat te eten, al is het maar een heel klein beetje. Hier draaien de duimen nog steeds door hoor. Knuffel voor jullie

- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
-
Vraag aan apotheker
19-2-2002
Primperan tegen misselijkheid?
vraag is primperan geschikt tegen misselijkheid tengevolge van misselijk-<br>heid veroorzaakt door prozac?
Antwoord apotheker
Primperan versterkt de peristaltiek van het maagdarmkanaal en werkt tegen misselijkheid en braken. Wordt ook toegepast bij braken of braakneigingen na medicijngebruik, dus ook na prozac gebruik. Primperan is hier dus wel geschikt voor. (HK)
Vraag aan apotheker
19-2-2002
Primperan tegen misselijkheid?
vraag is primperan geschikt tegen misselijkheid tengevolge van misselijk-<br>heid veroorzaakt door prozac?
Antwoord apotheker
Primperan versterkt de peristaltiek van het maagdarmkanaal en werkt tegen misselijkheid en braken. Wordt ook toegepast bij braken of braakneigingen na medicijngebruik, dus ook na prozac gebruik. Primperan is hier dus wel geschikt voor. (HK)
Laatst gewijzigd door fes/lou op 15 sep 2006 11:42, 1 keer totaal gewijzigd.
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat schreef ik dus net ook. Daarom krijgt Lana dat niet meer, vanaf het moment dat ze niet meer hoefde te braken.fes/lou schreef:Primperan werkt tegen de misselijkheid, omdat het zorgt dat de maag snel geleegd wordt.
Het werkt op de maag-darm peristaltiek, en dat vind ik zeker een contra-indicatie in Lana's geval
Laatst gewijzigd door Scooby op 15 sep 2006 11:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes, Karen
- Femia
- Zeer actief
- Contacteer:
Het beste lijkt mij om zelf de bouillon te trekken (gaat vanzelf als je kip kookt). Die bouillon van een blokje of uit een potje lijkt mij iets te zout.
Is er niet een ander middel tegen de diarree. Bv. Isogel?
Dat is een natuurprodukt, maar het moet wel door het eten gemengd worden, dus eten moet eerst.
http://www.fidin.nl/index.cfm?object=re ... uctid=2370
Isogel koop ik bij de DA.
Mag ze gekookte visfilet? Is ook niet zo zwaar dacht ik.
Misschien kan je de DA bellen en raad vragen
Dat is een natuurprodukt, maar het moet wel door het eten gemengd worden, dus eten moet eerst.

- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
Klopt, maar Inge dacht dat het vnl op de maag en het braakcentrum in de hersenen werkte, vandaar dat ik er nog op terugkwam.....Scooby schreef:Dat schreef ik dus net ook. Daarom krijgt Lana dat niet meer, vanaf het moment dat ze niet meer hoefde te braken.fes/lou schreef:Primperan werkt tegen de misselijkheid, omdat het zorgt dat de maag snel geleegd wordt.
Het werkt op de maag-darm peristaltiek, en dat vind ik zeker een contra-indicatie in Lana's geval
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Ze kan nu niet van de medicatie af. De diarree is echt water, dan kun je geen supplementen gaan proberen.Femia schreef:Het beste lijkt mij om zelf de bouillon te trekken (gaat vanzelf als je kip kookt). Die bouillon van een blokje of uit een potje lijkt mij iets te zout.
Visfilet mag ze vast ook.
Ik heb vanochtend nog met de dierenarts gebeld om raad en Rens is er nu heen om vloeibare voeding en spuiten op te halen, zodat we dat in haar bek kunnen spuiten. We hebben voortdurend contact met de dierenarts.
Groetjes, Karen