Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Kel is zielig..

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Demi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
Aantal honden: 4
Contacteer:

Kel is zielig..

Ongelezen bericht door Demi »

Ik denk dat ze een cold water tail heeft. Net met uitlaten stapte ze uit de auto en liet haar staart hangen. Nou dat klopt niet bij haar, want die staart zwaait altijd! Hij voelt helemaal slap aan en hangt echt helemaal naar beneden..
Ik vind het wel raar dat ze totaal geen pijn aan geeft, ik mag er gewoon aanzitten en alle kanten op bewegen :19: Is dit normaal bij een cold water tail en kan ik nog iets voor haar doen of gaat zoiets vanzelf weer over?
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Nee, in principe kan je de staart niet zomaar zonder tegenwerking alle kanten op bewegen.
Dus ik weet niet of het een koudwaterstaart is.
Dat typisch 'hangen' van de staart, lijkt er zeker op en als Kaya een koudwaterstaart heeft, dan kan ik er ook wel aankomen (bv afdrogen enzo) maar zeker niet alle kanten op bewegen zonder dat ze aangeeft dit echt niet prettig te vinden.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Demi
Zeer actief
Contacteer:

nou ondertussen zijn we er achter dat het toch echt wel pijn doet bij haar. Ik mag er wel aanzitten, maar dan geeft ze wel aan dat ze dat niet fijn vindt..
Ik heb het idee dat haar staart bovenaan ook wat dikker is, zou dat kunnen bij een cold water tail?
Ze is ook helemaal uit dr doen, ze is vreselijk sjaggo en loopt steeds vervelend te doen bij Cujo :roll:
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Demi schreef:nou ondertussen zijn we er achter dat het toch echt wel pijn doet bij haar. Ik mag er wel aanzitten, maar dan geeft ze wel aan dat ze dat niet fijn vindt..
Ik heb het idee dat haar staart bovenaan ook wat dikker is, zou dat kunnen bij een cold water tail?
Ze is ook helemaal uit dr doen, ze is vreselijk sjaggo en loopt steeds vervelend te doen bij Cujo :roll:
Ook dat heb ik nooit bemerkt bij Kaya dat het dikker is.
De staart hangt slap naar beneden, behalve als ze de staart eigenlijk omhoog zou willen dragen, dan gaat het begin stukje horizontaal staan en de rest hangt slap naar beneden, net alsof de staart gebroken is.
Vaak zijn ze er idd sjago en ziekerig van een paar dagen. Ook gaan zitten vinden ze uiteraard niet echt prettig.

Ik zou het even aankijken een dag of twee of het dan beter gaat.

Knuffie aan Kel!
Afbeelding
A good dog never dies...

Demi
Zeer actief
Contacteer:

Stang schreef:
Demi schreef:nou ondertussen zijn we er achter dat het toch echt wel pijn doet bij haar. Ik mag er wel aanzitten, maar dan geeft ze wel aan dat ze dat niet fijn vindt..
De staart hangt slap naar beneden, behalve als ze de staart eigenlijk omhoog zou willen dragen, dan gaat het begin stukje horizontaal staan en de rest hangt slap naar beneden, net alsof de staart gebroken is.
Vaak zijn ze er idd sjago en ziekerig van een paar dagen. Ook gaan zitten vinden ze uiteraard niet echt prettig.

Knuffie aan Kel!
Wat je omschrijft klopt precies, het begin stukje staat horizontaal en de rest hangt zeg maar. Ze heeft gisteren heel lang gezwommen en weer eens heel wild gedaan, dus daar zou het van kunnen komen denk ik.
Ik hou dr maar weg bij Cujo, want ze heeft ineens de pik op cujo :19:
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Demi schreef:
Stang schreef:

Knuffie aan Kel!
Wat je omschrijft klopt precies, het begin stukje staat horizontaal en de rest hangt zeg maar. Ze heeft gisteren heel lang gezwommen en weer eens heel wild gedaan, dus daar zou het van kunnen komen denk ik.
Ik hou dr maar weg bij Cujo, want ze heeft ineens de pik op cujo :19:
O, o :N: Ja, kan je maar beter even voorkomen dan voordat het gaat escaleren :wink:

Na een dag of twee zal het wel weer een stuk beter gaan! Als je denkt dat ze erg veel pijn heeft, kan je Rimadyl geven, maar ik heb dat eigenlijk nooit gedaan bij een koudwaterstaart.
En dus even niet laten zwemmen uiteraard.
Afbeelding
A good dog never dies...

Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

Wat sneu!!!! Beterschapjes!
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”