Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Sneller kwaaltjes door opvang?

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Sneller kwaaltjes door opvang?

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Bram had een beetje een prutterig oog, dus heb het even laten nakijken bij de dierenarts (zalfje gekregen, maar daar gaat mijn vraag niet over).

Zou het zo zijn dat honden die naar een opvang gaan meer kans hebben op kwaaltjes? Omdat er daar zoveel honden bij elkaar zitten? Iemand uit de buurt zei dat nadat ze had gevraagd waarom Bram zo'n vettig oog had (zalf).

Het lijkt mij van niet, want een ontstoken oog krijgt hij toch niet van een andere hond? :denken:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Besmettelijke kwaaltjes krijgen ze natuurlijk wel makkelijker, mijn honden hebben op die manier wel eens kennelhoest gekregen bij de uitlaatservice. Doe je niks aan. En kleine wondjes lopen ze natuurlijk ook makkelijker op omdat ze wel eens een nageltje of een tandje ergens krijgen met spelen.
Maar gewone kwaaltjes, die niet besmettelijk zijn, natuurlijk niet.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
Zoek stok!
Zeer actief

Inge O schreef:dit is een mes dat aan twee kanten snijdt (en waarvan je dus nooit weet welke kant het hardste snijdt :mrgreen: ) : ja, door contact met andere honden lopen ze meer kans op het opscharrelen van besmettelijke kwaaltjes.......maarrrrr, door veel contact met kleine kwaaltjes bouwen ze daar ook een betere immuniteit tegen op dan de doorsnee hond (die minder contacten zou hebben dan). daardoor worden ze weer beter bestand tegen die kleine kwaaltjes, en zo is de cirkel weer rond :mrgreen: .
Haha, bij Bram werkt het wel zo blijkbaar, want hij heeft - op twee keer in 1,5 jaar een prutterig oog - nooit wat.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Zoek stok!
Zeer actief

Roelfien schreef:En kleine wondjes lopen ze natuurlijk ook makkelijker op omdat ze wel eens een nageltje of een tandje ergens krijgen met spelen.
Ik had eigenlijk verwacht dat Bram vaker wondjes zou hebben door het functioneren in zo'n groep honden, maar dat is tot nu toe nog maar 1 keer gebeurd: een heel klein wondje bij z'n oor.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

Blisje zit ook in de creche en die heeft sinds jaaaaaaren geen vlooien gehad, ben gelijk maar vlloienmiddel gaan halen, want biergist en knoflook hielp er niet tegen, ze zijn gewoon denk wat vatbaarder dan normaal met al die beetsen om ze heen,al vind ik wel dat vlooien niet kunnen, ze zeiken over inentingen, dan mogen ze ook zeiken over vlooien enzo.
Annelies
Zeer actief

Ongelezen bericht door Annelies »

Inge O schreef:dit is een mes dat aan twee kanten snijdt (en waarvan je dus nooit weet welke kant het hardste snijdt :mrgreen: ) : ja, door contact met andere honden lopen ze meer kans op het opscharrelen van besmettelijke kwaaltjes.......maarrrrr, door veel contact met kleine kwaaltjes bouwen ze daar ook een betere immuniteit tegen op dan de doorsnee hond (die minder contacten zou hebben dan). daardoor worden ze weer beter bestand tegen die kleine kwaaltjes, en zo is de cirkel weer rond :mrgreen: .
Da's met kinderen op kinderdagverblijven ook zo, inderdaad...
Als dreumes lopen ze altijd met een snotneus en eenmaal volwassen zijn ze (meestal) berensterk... :mrgreen:
Afbeelding
Overgave kan de grootste overwinning zijn...
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”