Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

hijgt een hond door pijn?

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

yanka
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): rottweiler
Aantal honden: 1
Contacteer:

hijgt een hond door pijn?

Ongelezen bericht door yanka »

Zelda is 4 weken geleden aan haar elleboog geopereerd.
Nu is mijn man weer rustig aan het lopen aan het opbouwen.
Ze is nu alles bij elkaar een week of 10 alleen voor plassen en poepen naar buiten geweest en een klein rondje. Voorheen ging mijn man dagelijks zo'n 5 kwartier met haar lopen.
Het valt mijn man nu op dat ze als ze een stukje gelopen hebben ze erg hijgt. Is dit door het gebrek aan conditie :denken: , of kan een hond door pijn hijgen. We zijn nu ook de rimadyl aan het afbouwen.
Het is nl. een hond die totaal geen pijn aangeeft, ze had nl. van die elleboog ook verschrikkelijk veel pijn moeten hebben, maar daar heeft ze dus niets van laten merken, als ze niet was gaan manken, had ze er nu nog mee gelopen. :jank: en was het niet zo ernstig geweest.
We zijn misschien wat overbezorgd, maar we willen de zaak absoluut niet forceren.
Moon
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bracco Italiano

Re: hijgt een hond door pijn?

Ongelezen bericht door Moon »

yanka schreef:Zelda is 4 weken geleden aan haar elleboog geopereerd.
Nu is mijn man weer rustig aan het lopen aan het opbouwen.
Ze is nu alles bij elkaar een week of 10 alleen voor plassen en poepen naar buiten geweest en een klein rondje. Voorheen ging mijn man dagelijks zo'n 5 kwartier met haar lopen.
Het valt mijn man nu op dat ze als ze een stukje gelopen hebben ze erg hijgt. Is dit door het gebrek aan conditie :denken: , of kan een hond door pijn hijgen. We zijn nu ook de rimadyl aan het afbouwen.
Het is nl. een hond die totaal geen pijn aangeeft, ze had nl. van die elleboog ook verschrikkelijk veel pijn moeten hebben, maar daar heeft ze dus niets van laten merken, als ze niet was gaan manken, had ze er nu nog mee gelopen. :jank: en was het niet zo ernstig geweest.
We zijn misschien wat overbezorgd, maar we willen de zaak absoluut niet forceren.
Naar mijn weten kan een hond idd. hijgen van de pijn maar dan moet het vlgs mij wel heftig zijn :19:
Is het niet verstandiger om niet alles tegelijk te doen; dus óf de rimadyl afbouwen óf de beweging uitbreiden? Mijn hond heeft een spierblessure (iets heel anders dus) maar moet nu eerst medicatie gaan minderen, dan kijken hoe het gaat en daarna pas beweging gaan uitbreiden. Misschien slaat het nergens op hoor, omdat de situatie natuurlijk heel anders is maar dat viel me op. Doe je de revalidatie onder begeleiding van de dierenarts of fysiotherapeut? Kun je daar niet mee overleggen?
Gr. Marijke
Afbeelding
yanka
Vaste gebruiker
Contacteer:

We mochten van de da de beweging rustig aan gaan uitbreiden, dit wil zeggen lopen aan de lijn, ze mag nog niet los.
De rimadyl moesten we zachtjes gaan afbouwen, dus dit doen we ze staat nu nog op 1 tablet, we moesten wel in de gaten houden dat ze niet slechter ging lopen op minder rimadyl.
Ze loopt ook niet slechter, alleen dus dat hijgen.
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Als het door pijn zou komen, dan zou zich dit (neem ik aan) ook in huis door moeten zetten. Is dat ook zo of hijgt ze alleen maar buiten tijdens het korte lopen?
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
yanka
Vaste gebruiker
Contacteer:

Het is alleen met lopen, buiten.
In huis hijg ze niet, daar moet ik ze echt nog wel in de gaten houden, nu met het lekker weer staat de achterdeur open en ojee als er een vogel achter komt. :evil: Ze begint ook weer volop te spelen, we hebben gesorteerd wat wel en niet kan, want zoals ik al aangegeven heb zelf gaat ze overal doorheen(rottweiler hé).
Ps we zijn niet gek hoor, ik heb een bed in de woonkamer staan omdat ikzelf veel moet rusten maar dit is zo'n 70 cm hoog,en ze is gewend om daar bij mij op te liggen. Maar dat springen is dus niet goed.
Hebben we het onderstel naar boven gedaan en het matras op de grond gelegd :denken: , gevolg zelda ligt op bed en ik lig opde bank. :mrgreen:
yanka
Vaste gebruiker
Contacteer:

Nanna schreef:Hijgt ze niet gewoon door de warmte? Ik moet zeggen dat ik het zelf ook stikbenauwd vind buiten.
Nee het is echt als ze een stukje gelopen hebben.
Ik vind het ook benauwd (maar voglens m'n dochter ben ik in de overgang :eek: )
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

yanka schreef:
Nanna schreef:Hijgt ze niet gewoon door de warmte? Ik moet zeggen dat ik het zelf ook stikbenauwd vind buiten.
Nee het is echt als ze een stukje gelopen hebben.
Ik vind het ook benauwd (maar voglens m'n dochter ben ik in de overgang :eek: )
laat je dochter maar denken :wink:
Als een hond uit conditie is hijgt hij bij inspanning. Als het wat benauwd is heeft hij het tijdens het wandelen ook eerder warm.
Denk ik :denken: :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
yanka
Vaste gebruiker
Contacteer:

Bedankt voor jullie antwoorden, nu weten we dat het "gewoon" een kwestie is van voorzichtig conditie opbouwen.
Ik zei al na de lpc operatie zijn we behoorlijk geschrokken.
Lindsey
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lindsey »

Een vorige hond van ons kreeg ook rimadyl voor een paar weken. Ik vond dat haar tandvlees en tong er raar gekleurd uitzagen, maar volgens de da. kwam dat niet door de rimadyl. Toen het op was, werden haar tong en tandvlees weer normaal. :denken:
Het zou dus best een gevolg van dat spul kunnen zijn in combinatie met condititiegebrek. Ik zou inderdaad kalm aan doen.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”