Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

tea tree

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

miekmiek

tea tree

Ongelezen bericht door miekmiek »

Ok, ik heb het vandaag gekocht maar nu twijfel ik weer of ik wel het goede spulletje gekocht heb. Het is een flesje van de tuinen met intensief spray.

Er staat op dat het de huid zuivert en zorgt voor extra hygiëne. Is dat de goede? En kan ik die gewoon over ze heen spuiten?
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

ik heb dezelfde en Rimpel verdraagt het prima :wink:
miekmiek

dus ik hoef het niet te verdunnen?
mercedes2803
Zeer actief

Ik verdun het niet :19:
Op zich blijft de geur ook niet zo gek lang hangen vind ik zelf...na een dag is het bijna weg en met dit weer regent het er ook zo af lijkt me...

Maar als jij je er prettig bij voelt, zou ik he gewoon verdunnen :ok:
Misschien ga ik dat ook wel doen :idea: :wink:
Niet dat het nou zo duur is, maar dan plakt het misschien ook watminder
miekmiek

Ik heb het nu overdunt gedaan hoor, lijkt me anders erg veel geklooi met zo'n spray. Ik ben er al achter dat er ook een vorm van pure druppels zijn, die je wel eerst moet verdunnen. Maar dat geld in principe niet voor deze spray. Ik vond de prijs overigens heel erg meevallen, stukken goedkoper dan die chemische zooi. Nu maar hopen dat het ook werkt. :wink:
mercedes2803
Zeer actief

miekmiek schreef:Ik heb het nu overdunt gedaan hoor, lijkt me anders erg veel geklooi met zo'n spray. Ik ben er al achter dat er ook een vorm van pure druppels zijn, die je wel eerst moet verdunnen. Maar dat geld in principe niet voor deze spray. Ik vond de prijs overigens heel erg meevallen, stukken goedkoper dan die chemische zooi. Nu maar hopen dat het ook werkt. :wink:
Ik heb dus ook pure druppels....
Niet verdund,maar dat doe ik de volgende keer ook hoor..
Ik kreeg haast het idee dat het de vacht nogal pakte hahahaha...
Rimpel zit ontzettend in de rui en ziet er niet uit op het moment en zelfs bovenop begon het door te schijnen, maar nu achteraf heb ik het idde dat het weleens van de pure druppels zou kunnen komen, die ik dus in zijn nek en op zijn kont deed (daar waar nu dus de vacht doorschijnt)

Die pure druppels zijn trouwens nog niet goedkoop..
14 euro voor een pietrpeuterig flesje...

Die spray werkt gewoon aardig goed en is idd niet duur.
Succes he?! :ok:
bianca83
Zeer actief

Ongelezen bericht door bianca83 »

Ik heb dat ook altijd in huis bij mij zit er alleen geen spuitje op. Ik moet het er dus uit laten druppelen. Ik verdun het wel, staat ook in het boekje dat dat moet bij huisdieren dus dan doe ik dat maar netjes.
Afbeelding
miekmiek

bianca83 schreef:Ik heb dat ook altijd in huis bij mij zit er alleen geen spuitje op. Ik moet het er dus uit laten druppelen. Ik verdun het wel, staat ook in het boekje dat dat moet bij huisdieren dus dan doe ik dat maar netjes.
Zou ik ook doen hoor. Maar die spray die ik heb is volgens mij gewoon kant en klaar. Ook een beetje lastig om een spray te gaan mengen met water natuurlijk. :wink:

Ik heb gisteren alle beesten (dus drie katten en twee honden) ingespoten. Ze vonden het niet echt leuk, maar het ging wel goed! En ik weet niet of ik misschien teveel hoop op goed resultaat, maar vanmorgen leek Tommie's vacht al wat meer te glimmen. De laastste tijd zag hij er niet uit, met kale plekken en zwarte huid door een &%$%^& vlooienmiddel dat ik nooit meer gebruik, dus ik ben nu alles op alles aan het zetten om hem er weer goed te krijgen.
bianca83
Zeer actief

Ongelezen bericht door bianca83 »

Probeer ook eens visolie en schapenvet, schijnt ook erg goed te helpen :wink:
Afbeelding
miekmiek

Ik had inderdaad al eens gehoord van schapenvet (waar haal je dat in godsnaam :80: ) maar ook van visolie(capsules) en lijnzaadolie. Dat wil ik zeker ook nog gaan proberen dus! (niet allemaal tegelijk hoor, dan gaat ie zo glimmen dat ik mijn zonnebril erbij op moet zetten. :mrgreen: )
mercedes2803
Zeer actief

miekmiek schreef:
bianca83 schreef:Ik heb dat ook altijd in huis bij mij zit er alleen geen spuitje op. Ik moet het er dus uit laten druppelen. Ik verdun het wel, staat ook in het boekje dat dat moet bij huisdieren dus dan doe ik dat maar netjes.
Zou ik ook doen hoor. Maar die spray die ik heb is volgens mij gewoon kant en klaar. Ook een beetje lastig om een spray te gaan mengen met water natuurlijk. :wink:

Ik heb gisteren alle beesten (dus drie katten en twee honden) ingespoten. Ze vonden het niet echt leuk, maar het ging wel goed! En ik weet niet of ik misschien teveel hoop op goed resultaat, maar vanmorgen leek Tommie's vacht al wat meer te glimmen. De laastste tijd zag hij er niet uit, met kale plekken en zwarte huid door een &%$%^& vlooienmiddel dat ik nooit meer gebruik, dus ik ben nu alles op alles aan het zetten om hem er weer goed te krijgen.
dat glimmen kan van de spray zijn :wink:
Ruiken ze ook allemaal zo lekker :mrgreen:
Je huis zal nu wel 1 grote pepermunt achitige gebeuren zijn
miekmiek

De geur is even wennen ja. :mrgreen:
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

miekmiek schreef:Ik had inderdaad al eens gehoord van schapenvet (waar haal je dat in godsnaam :80: ) maar ook van visolie(capsules) en lijnzaadolie. Dat wil ik zeker ook nog gaan proberen dus! (niet allemaal tegelijk hoor, dan gaat ie zo glimmen dat ik mijn zonnebril erbij op moet zetten. :mrgreen: )
schapenvet gewoon bij de dierenspeciaal zaak ( ik haal het uit de vriezer)
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”