Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Met spoed hulp nodig!

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

*saskia*
geregistreerd lid
Contacteer:

Met spoed hulp nodig!

Ongelezen bericht door *saskia* »

Hallo,
Ik weet het echt even niet meer. Mijn hondje heeft al een tijdje last van een rood pootje, waar hij maar aan zit te likken. Dit begon steeds erger te worden, en wij dachten dat het door zijn voer zou komen, en dat als we ander voer zouden gaan geven, met lam en rijst dat het dan wel minder zou gaan worden. We gaven hem altijd Smulke, maar daar kreeg hij dus rode pootjes van. Wij naar de dierenwinkel, voor advies, en wat kregen we te horen, stuur maar een mailtje naar het advies team van Prins. Wij een mailtje sturen naar advies@prinspedfoods.nl. Degene die ons terugstuurde, gaf ons als advies, om het hondje een week lang alleen maar diepvriesvlees met gekookte rijst te geven om te ontgiften. Dat doen we nou sinds vrijdag. Maar sinds zondag gaat het helemaal niet goed meer met ons hondje. Hij wil de hele dag alleen maar liggen en slapen, hij komt letterlijk ze mandje niet meer uit. Zijn neus is de heledag gloeiend heet, zijn oren ook, en hij heeft hele doffe oogjes. Hij ziet eruit, en gedraagt zich alsof hij doodziek is. Wij voor de zekerheid een mailtje sturen naar Prins, en hun stuurde terug, dat we hem dan waarschijnlijk wat minder moeten geven. Dat hebben we nu 2 dagen gedaan, maar het is alleen maar erger geworden. Ik vertrouw het echt niet meer nu, met die hete neur, en die hete oortjes en doffe oogjes, hij is echt zó ontzettend slaperig en sloom. Wat moet ik doen, doorgaan met het diepvriesvlees, of gewoon weer zijn oude voer geven? Ik maak me echt wel zorgen nou, hoe hij erbij ligt.

Groetjes saskia
AfbeeldingAfbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

pak die hond op en ga naar de dierenarts!
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Ja precies, hoppa naar de dierenarts!
Wie zegt dat het rode pootje van het eten komt? Ik vind dat maar een gok in het wilde weg.

Dus naar de dierenarts! En ik zou zeggen, vandaag nog, aangezien hij snel achteruit gaat zo te lezen.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
mastertje

Ongelezen bericht door mastertje »

massam schreef:pak die hond op en ga naar de dierenarts!
dat was ook mijn gedachte, daar zijn ze voor, kom op!!
*saskia*
geregistreerd lid
Contacteer:

Stang schreef:Ja precies, hoppa naar de dierenarts!
Wie zegt dat het rode pootje van het eten komt? Ik vind dat maar een gok in het wilde weg.

Dus naar de dierenarts! En ik zou zeggen, vandaag nog, aangezien hij snel achteruit gaat zo te lezen.
Ja, het rode pootje kwam echt van het eten, volgens de dierenarts ook. Hij vond ook dat het allergie was, daar waren we een tijdje geleden geweest. Maar we gaan inderdaad vanavond maar even langs de dierenarts. Is misschien wel zo veilig :denken: [/i][/b]
AfbeeldingAfbeelding
jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jip007 »

naar de DA met je hond , en prins had het zelfde advies moeten geven :devil:
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

*saskia* schreef:
Stang schreef:Ja precies, hoppa naar de dierenarts!

Ja, het rode pootje kwam echt van het eten, volgens de dierenarts ook. Hij vond ook dat het allergie was, daar waren we een tijdje geleden geweest. Maar we gaan inderdaad vanavond maar even langs de dierenarts. Is misschien wel zo veilig :denken: [/i][/b]
Ah, oke, je bent dus wel al met hem naar de dierenarts geweest eerder.
Maar ik vind dit wel heftig klinken hoor, dus opnieuw naar de dierenarts en niet zelf verder 'aanmodderen'.

Sterkte!
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
MoniqueDM
Zeer actief

Ongelezen bericht door MoniqueDM »

*saskia* schreef:
Ja, het rode pootje kwam echt van het eten, volgens de dierenarts ook. Hij vond ook dat het allergie was, daar waren we een tijdje geleden geweest. Maar we gaan inderdaad vanavond maar even langs de dierenarts. Is misschien wel zo veilig :denken:
Inderdaad direct oppakken en naar de dierenarts, mijn idee.
Het feit dat een hond een allergie heeft, betekend niet dat ie niet ziek kan worden en als ik jouw verhaal zo lees is je hondje goed ziek.
Heb je 'm de afgelopen dagen al getemperatuurd?
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)
Afbeelding
*saskia*
geregistreerd lid
Contacteer:

Ja, ik heb hem al getempetratuurd. Dat was wel normaal, daarom vind ik het ook een beetje raar :denken:
AfbeeldingAfbeelding
jores
Zeer actief
Mijn ras(sen): engelse springer spaniel en engelse cocker spaniel
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door jores »

suc6 bij de da

Buiten voedselallergie bestaan nog veel meer allergiën :wink:
groetjes Annemie

Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding

http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Succes bij de da......

Jacqueline
Afbeelding
Jacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): retrievers
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jacky »

En, wat zei de DA?
Afbeelding

Odin 2001-2013
Ivan 2001
Knoeppie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Beagle

Ongelezen bericht door Knoeppie »

Komt dat rode pootje niet gewoon van het kluiven? Dan verkleurd de vacht nml. ook als ze dat een poosje doen en bovendien geeft bijten sowieso irritatie en kan het daardoor rood worden/ontstoken raken.
Jeej, er zijn 1001 andere dingen te bedenken dan voer, ik zou toch 2x nadenken voor ik met voer ging wisselen en niet zomaar uitgaan op de reactie van een voederfabrikant, die mensen zijn geen arts en hebben waarschijnlijk niet eens verstand van honden, ze roepen maar wat en hopen dat jij hun voer blijft geven.

Maar goed, hoe was het bij de DA?
Groetjes Michaëla en Knoeppie

Afbeelding
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Knoeppie schreef:Komt dat rode pootje niet gewoon van het kluiven? Dan verkleurd de vacht nml. ook als ze dat een poosje doen en bovendien geeft bijten sowieso irritatie en kan het daardoor rood worden/ontstoken raken.
Jeej, er zijn 1001 andere dingen te bedenken dan voer, ik zou toch 2x nadenken voor ik met voer ging wisselen en niet zomaar uitgaan op de reactie van een voederfabrikant, die mensen zijn geen arts en hebben waarschijnlijk niet eens verstand van honden, ze roepen maar wat en hopen dat jij hun voer blijft geven.
Haar dierenarts had dat dus ook gezegd dat het door het voer kwam. :wink:

Hopelijk heeft ie nu even verder gekeken en uitgebreider je hond onderzocht.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
Knoeppie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Beagle

Ongelezen bericht door Knoeppie »

Roelfien schreef:
Knoeppie schreef:Komt dat rode pootje niet gewoon van het kluiven? Dan verkleurd de vacht nml. ook als ze dat een poosje doen en bovendien geeft bijten sowieso irritatie en kan het daardoor rood worden/ontstoken raken.
Haar dierenarts had dat dus ook gezegd dat het door het voer kwam. :wink:

Hopelijk heeft ie nu even verder gekeken en uitgebreider je hond onderzocht.
Oja :oeps:
Groetjes Michaëla en Knoeppie

Afbeelding
Ari@ne

Ongelezen bericht door Ari@ne »

Hoe gaat het nu en wat zei de DA??
Charlotte*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Charlotte* »

jip007 schreef:naar de DA met je hond , en prins had het zelfde advies moeten geven :devil:
Nou, inderdaad zeg! Vind het vrij slordig dat ze dat advies niet hebben gegeven.
Groetjes van Charlotte
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”