Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

HELP... Fangio heeft net een aanval gehad

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Meid, meid wat een schrik om je lieve ventje :cry:
Pffff.....
Gelukkig is hij nu weer wat opgeknapt en herkent hij je weer! Wat moet dat eng zijn geweest allemaal.

Veel sterkte en dikke knuffels voor jou en Fangio :knuffel1:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Elly*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Elly* »

Wat zul je geschrokken zijn!
Gelukkig is hij nu gekalmeerd en heeft lekker geslapen. Hij zal zich nog wel naar en moe voelen.
Ik heb een keer gezien dat een hond een insult had en dat is niet leuk.
Een ex-collega van mij, heeft zelf epilepsie en had na een insult meer dan een week last van spieren ed.
Annelies
Zeer actief

Ongelezen bericht door Annelies »

Sjemig, wat een schrik... :19:
Heel veel sterkte met hem...
Afbeelding
Overgave kan de grootste overwinning zijn...
MoniqueDM
Zeer actief

Ongelezen bericht door MoniqueDM »

cloris schreef: Mag hij overigens wat eten? want hij gaf wel aan wat te willen :19:
Ja natuurlijk mag hij wat eten, sterker nog: geef hem maar wat extra's, want je moet zo'n toeval vergelijken met een lange marathon die hij gelopen heeft.

Nog even over die nachtdienst Cloris; eigenlijk kan een dierenarts niets doen. Op het moment dat jij naar de kliniek zou gaan of dat de dierenarts bij jou zou komen, is de toeval al weer voorbij. Ik snap maar al te goed dat jij in complete paniek was, maar een dierenarts kan pas ingrijpen als een toeval 10 minuten of langer gaat duren. Dan is er sprake van een status epilepticus en dan moet er een Valiuminfuus worden aangelegd of intramusculair Phenobarbital worden toegediend.
Hoe lang heeft de toeval van Fiango eigenlijk geduurd (ik begrijp dat het voor je gevoel wel een uur duurde, maar dat zou echt niet zo zijn geweest)?
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)
Afbeelding
Gonny
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Gonny »

jee...wat een schrik....gelukkig gaat het nu wat beter met hem! Sterkte :knuffel1:
Afbeelding
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond

Ongelezen bericht door cloris »

MoniqueDM schreef:
cloris schreef: Mag hij overigens wat eten? want hij gaf wel aan wat te willen :19:
Ja natuurlijk mag hij wat eten, sterker nog: geef hem maar wat extra's, want je moet zo'n toeval vergelijken met een lange marathon die hij gelopen heeft.

Nog even over die nachtdienst Cloris; eigenlijk kan een dierenarts niets doen. Op het moment dat jij naar de kliniek zou gaan of dat de dierenarts bij jou zou komen, is de toeval al weer voorbij. Ik snap maar al te goed dat jij in complete paniek was, maar een dierenarts kan pas ingrijpen als een toeval 10 minuten of langer gaat duren. Dan is er sprake van een status epilepticus en dan moet er een Valiuminfuus worden aangelegd of intramusculair Phenobarbital worden toegediend.
Hoe lang heeft de toeval van Fiango eigenlijk geduurd (ik begrijp dat het voor je gevoel wel een uur duurde, maar dat zou echt niet zo zijn geweest)?
Hij mag even niets eten nu, ik moet over 2 uurtjes op de kliniek zijn bij hem want mijn eigen d.a. wil hem toch even graag zien, en ivm eventuele onderzoeken o.i.d. zien ze hem liever nuchter, hij ligt overigen weer heel heel diep in slaap..

De toeval zelf? een seconde of 10? 20? kort iig maar het herstellen daarvan heeft zeer lang geduurd.. pff pas nadat zijn buik wat leger was en dus rustiger werd hij ook rustiger..
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
Abischa
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Abischa »

Goss wat schrikken , heel veel sterkte en een knuff voor je hond!
Bernadette
Zeer actief

Ongelezen bericht door Bernadette »

Wat erg, ik weet hoe je je voelt.... Sterkte en een knuffel voor die kleine!
Zoie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zoie »

pf, wat een schrik. Als het epileptisch is, zou ik idd ook coupeermedicatie overwegen, omdat hij er zo lang in blijft. Sterkte, en ik hoop dat je in de kliniek wat wijzer wordt.
Afbeelding
linlin

Ongelezen bericht door linlin »

wat naar, cloor. ik zou er zelf ook behoorlijk van ontdaan zijn.
goed dat je straks bij je eigen dierenarts terecht kan.
*tweety*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *tweety* »

O jeetje wat een schrik om je ventje.
Gelukkig dat het weer iets beter met hem gaat, ik zou me ook rot schrikken hoor.
Sterkte zometten bi de DA. :ok:
Groetjes Anja en de Goldenknuffels van Yvar en in mijn dierbare herinnering Kyra

Afbeelding
M@ri@nne
Zeer actief

Ongelezen bericht door M@ri@nne »

Och Cloor wat een schrik.
Epilepsie kan er zeker zeer naar uit zien.
Hopelijk krijg hij niet te vaak zulke aanvallen.
Sterkte meid. :knuffel:
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
ien
Erelid
Contacteer:

Ongelezen bericht door ien »

.
Ik lees dit nu net..wat een toestand !!

Sterkte straks bij de dierenarts
Afbeelding
cloris
Zeer actief

Zoie schreef:pf, wat een schrik. Als het epileptisch is, zou ik idd ook coupeermedicatie overwegen, omdat hij er zo lang in blijft. Sterkte, en ik hoop dat je in de kliniek wat wijzer wordt.
Jan het kan zijn dat ik iets over het hoofd gezien heb maar wat is "coupeermedicatie"..
Afbeelding
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Wat een vreselijke schrik! Sterkte, neem zelf ook even je rust!
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
bianca83
Zeer actief

Ongelezen bericht door bianca83 »

cloris schreef:
Zoie schreef:pf, wat een schrik. Als het epileptisch is, zou ik idd ook coupeermedicatie overwegen, omdat hij er zo lang in blijft. Sterkte, en ik hoop dat je in de kliniek wat wijzer wordt.
Jan het kan zijn dat ik iets over het hoofd gezien heb maar wat is "coupeermedicatie"..
Cloor, dat is een snel werkend medicijn voor als er meerdere aanvallen achter elkaar komen om dus te zorgen dat het stopt en het lichaam weer snel tot rust komt.
Afbeelding
cloris
Zeer actief

bianca83 schreef:
cloris schreef:
Cloor, dat is een snel werkend medicijn voor als er meerdere aanvallen achter elkaar komen om dus te zorgen dat het stopt en het lichaam weer snel tot rust komt.
Oh okej dank je Bianc :wink:

Net weer even naar buiten geweest.. waggel de waggel.. stumpert
Afbeelding
jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jip007 »

sterkte straks bij de DA cloor :knuffel1:
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

heel veel sterkte :roos:
Demi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Demi »

Oh dat is schrikken!!! Arme Fangio!

Sterkte bij de DA zo.
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door twinkeltje »

ooooo ik zie het nu pas ik ga duimen
Afbeelding
Zoie
Zeer actief

cloris schreef:
bianca83 schreef:
cloris schreef:

ja, het is van je beschrijving moeilijk te zeggen of, als het een epileptische aanval was ( en dat is eigenlijk altijd al moeilijk beoordelen zeker van papier i.h.a. ) hij last bleef houden van epileptische activiteit na de aanval. Het hoeft dus niet perse een herhaling van altijd weer dezelde aanvallen te zijn waarbij coupeermedicatie kan helpen. Het wordt ook wel gegeven bij langdurige verwardheid na een aanval.

Maar zoals jij het beschrijft zou ik zeggen, hij komt er niet lekker uit, en dan zou ik in overleg met een DA coupeermedicatie ( iha valium bij mensen, is bij honden ook zo, begrijp ik ) overwegen. Maar dan moet je eigenlijk wel zo goed als zeker weten dat het epileptisch is, naar mijn mening.

Maar goed, je zult het e.a. wel met je DA bespreken.
Afbeelding
MoniqueDM
Zeer actief

cloris schreef:
Hij mag even niets eten nu, ik moet over 2 uurtjes op de kliniek zijn bij hem want mijn eigen d.a. wil hem toch even graag zien, en ivm eventuele onderzoeken o.i.d. zien ze hem liever nuchter, hij ligt overigen weer heel heel diep in slaap..
Dat is logisch, ik denk dat ze dan toch een bloedonderzoek willen doen. Normaal mag ie na een toeval gewoon eten hoor, dan weet je dat in ieder geval
cloris schreef:De toeval zelf? een seconde of 10? 20? kort iig maar het herstellen daarvan heeft zeer lang geduurd.. pff pas nadat zijn buik wat leger was en dus rustiger werd hij ook rustiger..
Coupeermedicatie is de Valium/Stesolid waar ik het in een eerder bericht over had. Gezien de tijdsduur van de toeval is het onzin om Valium/Stesolid te gaan gebruiken. Dit middel ga je pas gebruiken als een toeval 5 minuten of langer duurt of wanneer een hond clustert (meerdere toevallen in 24 uur).
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)
Afbeelding
MoniqueDM
Zeer actief

Zoie schreef: ja, het is van je beschrijving moeilijk te zeggen of, als het een epileptische aanval was ( en dat is eigenlijk altijd al moeilijk beoordelen zeker van papier i.h.a. ) hij last bleef houden van epileptische activiteit na de aanval. Het hoeft dus niet perse een herhaling van altijd weer dezelde aanvallen te zijn waarbij coupeermedicatie kan helpen. Het wordt ook wel gegeven bij langdurige verwardheid na een aanval.

Maar zoals jij het beschrijft zou ik zeggen, hij komt er niet lekker uit, en dan zou ik in overleg met een DA coupeermedicatie ( iha valium bij mensen, is bij honden ook zo, begrijp ik ) overwegen. Maar dan moet je eigenlijk wel zo goed als zeker weten dat het epileptisch is, naar mijn mening.

Maar goed, je zult het e.a. wel met je DA bespreken.
Ik weet wel zeker dat dit een epileptische toeval is geweest, de symptomen zijn overduidelijk.

Dat hij niet lekker uit de toeval komt is logisch! Er is geen enkele hond die lekker vrolijk en opgewekt uit een toeval komt. Ze zijn allemaal uitgeput. Dan moet je zeker geen coupeermedicatie (Valium) gaan geven, want dan wordt ie alleen nog maar suffer en gaat ie nog meer waggelen als ie naar buiten moet.
In mijn bericht hierboven kun je lezen in welke specifieke gevallen Valium juist wel gegeven moet worden.
Afbeelding
Zoie
Zeer actief

MoniqueDM schreef:[Coupeermedicatie is de Valium/Stesolid waar ik het in een eerder bericht over had. Gezien de tijdsduur van de toeval is het onzin om Valium/Stesolid te gaan gebruiken. Dit middel ga je pas gebruiken als een toeval 5 minuten of langer duurt of wanneer een hond clustert (meerdere toevallen in 24 uur).
coupeermedicatie kan b.v. ook zijn dormicum of rivotril. Verder geloof ik niet zo in vaste regels voor wat betreft het geven van coupeermedicatie. Ik ken iemand die na een TC dagen in de war is, en die krijgt zondermeer stesolid toegediend vanwege die verwardheid. Als fangio de volgende dag nog last lijkt te hebben, zie ik niet in waarom valium niet zou kunnen helpen. Ik zeg niet dat het helpt, maar het zou best kunnen, en daar kom je alleen proefondervindelijk achter.

Het kan net zo goed zijn dat er ( nog ) iets anders aan de hand is, ik durf dat zo echt niet te zeggen hoor. Vind het dan ook in principe niet goed dat de DA niet is wezen kijken.

Maar ik geef alleen mijn eigen mening gebaseerd op mijn eigen ervaring met mensen, zou het e.a. zowiezo met mij DA bespreken.
Laatst gewijzigd door Zoie op 22 aug 2006 13:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Zoie
Zeer actief

MoniqueDM schreef:[Ik weet wel zeker dat dit een epileptische toeval is geweest, de symptomen zijn overduidelijk.

Dat hij niet lekker uit de toeval komt is logisch! Er is geen enkele hond die lekker vrolijk en opgewekt uit een toeval komt. Ze zijn allemaal uitgeput. Dan moet je zeker geen coupeermedicatie (Valium) gaan geven, want dan wordt ie alleen nog maar suffer en gaat ie nog meer waggelen als ie naar buiten moet.
In mijn bericht hierboven kun je lezen in welke specifieke gevallen Valium juist wel gegeven moet worden.
Nou, ik vind het wel knap dat je het zo goed weet als je het niet eens zelf hebt gezien. Na 15 jaar ervaring in de epileptie kan ik vaak nog niet uit observatie zeggen of iets epileptisch is of b.v. post - ictaal gedrag. Daar kom je vaak achter doordat er veel van de betreffende patient bekend is. Dat lijkt me in het geval van Fangio iig niet het geval.
Afbeelding
Angeniet
Erelid

Ongelezen bericht door Angeniet »

Jee Cloris, dat is schrikken :jank: :jank:
Arme Fangio :(:
Heel veel sterkte!
bianca83
Zeer actief

Ongelezen bericht door bianca83 »

cloris schreef:
bianca83 schreef:
cloris schreef:

:jank: Pfff Ben je nu al bij je eigen DA geweest?
Afbeelding
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart

Ongelezen bericht door Tamara. »

Wat zal jij je rot geschrokken zijn :jank:

Ontzettend veel sterkte ermee.
BeëlzeBubble
Zeer actief

Ongelezen bericht door BeëlzeBubble »

Wat een schrik! Heel veel sterkte en een dikke knuffel voor jullie allebei.
Groetjes van Bianca en een slobber van Casper en Smekkie.

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”