Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Agossie Nozem...

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Wij knippen de nagels gewoon nooit hierom :mrgreen:

Nu ze te lang waren zijn we gaan fietsen (3 keer in de week) en ik moet zeggen dat er wel een stukje af is bij allebei :ok: Natuurlijk fietsen we niet alleen om de nagels maar dat is wel een leuke bijkomstigheid :wink:

Ik knip ze van de kanaries wel gewoon en dat is gelukkig nog nooit verkeerd gegaan. Anders snel een schroevendraaier in het gas en dan dichtbranden.
Afbeelding
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Bij mensen werkt een suikerklontje tegen het bloeden (althans bij een tand door de lip :mrgreen: ) zou dat ook niet helpen?
Ik had het vorige week trouwens ook bij Nika, heb dus een doekje gepakt en dat er even tegenaan gehouden en een suikerklontje. Het stopte wel, maar of dat nou aan het doekje of aan het suikerklontje lag? :denken:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Melanie 74

Ongelezen bericht door Melanie 74 »

Arme Nozum, ik knip de nagels wel regelmatig maar het is hier nog nooit (ff afkloppen) mis gegaan.... ik lees dus aanddachtig de tips :wink: voor het geval dat!
Jacqueline.
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jacqueline. »

Bij de katten heb ik t wel eens gehad , dat heb ik dicht gescgroeid met een speld.
Spels met een tang verhit (boven het gasfornhuis) en toen dicht gebrand.
maar bij een hond zou ik t ook met een soldeerbout doen , doet de dierenarts het ook mee
Afbeelding
22-5-2002 - 1-10-2009 Spike Rust zacht je zal nooit vergeten worden
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Teckelgek schreef:Ik heb altijd zo'n spuitbusje vloeibare pleister in huis.
Bij mensen werkt het prima maar ik heb geen idee hoe dat bij dieren is. Het prikt trouwens wel flink, maar dat is maar even.

Arme Nozem, geef haar een aai :mrgreen: .
Dat hadden wij ook, maar ik denk dat het te hard bloedde daarvoor.
Bij mij zit het nog wel op mijn vingers trouwens. :wink:

Nozem heeft gelukkig geen last van haar nagel verder, ze rent en ze speelt net als normaal. Harde tante!
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

MARC_S schreef:Wij knippen de nagels gewoon nooit hierom :mrgreen:

Nu ze te lang waren zijn we gaan fietsen (3 keer in de week) en ik moet zeggen dat er wel een stukje af is bij allebei :ok: Natuurlijk fietsen we niet alleen om de nagels maar dat is wel een leuke bijkomstigheid :wink:

Ik knip ze van de kanaries wel gewoon en dat is gelukkig nog nooit verkeerd gegaan. Anders snel een schroevendraaier in het gas en dan dichtbranden.
Ik ga ook maar weer fietsen met Nozem en Sjefke, dat was toch de bedoeling om te gaan doen nu het niet meer zo warm is, dus dat is een extra motivatie. Ik vind het ook altijd gezellig om met ze te fietsen (en nog goed voor mijn eigen conditie ook, alhoewel ik bij Sjefke alleen maar moet remmen de eerste tijd).
Ari@ne

Ongelezen bericht door Ari@ne »

MARC_S schreef:Wij knippen de nagels gewoon nooit hierom :mrgreen:

Zien jullie mij al fietsen met Jagger naast me :N: ?
Dan blijft er van zijn pootjes helemaal niets meer over :smile: .
boxersien

Ongelezen bericht door boxersien »

Een soldeerbout gebruiken ze daarvoor bij de Da. Deze is in 10 sec warm en dan even ertegen en klaar is kees. Je kan ook zelf water koken en een ijzeren lepel daarin meekoken. Deze is dan gloedend heet (pas op eigen vingers! :mrgreen: ) en die kun je ertegen houden.
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Teckelgek schreef:Zien jullie mij al fietsen met Jagger naast me :N: ?
Dan blijft er van zijn pootjes helemaal niets meer over :smile: .
De dwergteckel van mijn zus vond aan de fiets lopen anders fantastisch hoor :mrgreen:
Ze zeiden dan ook altijd-als ze er opmerkingen over kregen-dat ie zijn poten ook versleten had met lopen :smile:

Ik zie hier trouwens weer allemaal handige tips staan voor als het mis gaat met nagels knippen :ok:
Gelukkig is het hier nooit nodig,maar je weet maar nooit.......

@Vraagje aan Suzanne:weet je zeker dat alles met Nozem's bloed in orde is als ze zo'n lange bloedingstijd heeft?
Is dat weleens onderzocht(dit i.v.m. eventuele toekomstige bevallingen)?
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

marian* schreef:
@Vraagje aan Suzanne:weet je zeker dat alles met Nozem's bloed in orde is als ze zo'n lange bloedingstijd heeft?
Ik denk dat je dit nu een beetje erger maakt dan het is hoor.
Het gaatje was gewoon vrij groot (denk dat Eric toch iets meer van het nageltje heeft afgehaald dan hij zelf dacht) dus vandaar dat het flink bloedde en niet zomaar in 1x stopte.
Nagels bloeden trouwens altijd flink. Sjefke is 2x met haar duimpje ergens achter blijven haken, dat bloedde minstens zo erg en met Sjefke haar bloed is ook prima in orde.

Ik heb geen reden om aan Nozem's bloed te twijfelen, als ze nou iedere keer als ze een wond had enorm bleef doorbloeden was het een ander verhaal maar dat is helemaal niet het geval.
Overdrijven is ook een vak.
Horatio
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Horatio »

Gerd@ schreef:Ik gebruikte voor mijn cavia's altijd talkpoeder. Gewoon het nageltje in de talkpoeder deppen. Werkte bij mijn cavia altijd, heb het bij mijn honden nog niet nodig gehad. Ik voelde mij altijd zo schuldig als het gebeurde, maar goed ik deed het niet expres.

hahaha dat doe ik ook altijd bij mijn caafjes.
**Tineke**

AfbeeldingAfbeelding
bauke

Ongelezen bericht door bauke »

Inge schreef:Het stopte wel, maar of dat nou aan het doekje of aan het suikerklontje lag? :denken:
Ik denk het doekje, ik heb bij een kaakchirurg gewerkt en we zeiden niets over een suikerklontje, wel over een doekje dichtknijpen. :wink:
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

LongFields schreef:Het gaatje was gewoon vrij groot (denk dat Eric toch iets meer van het nageltje heeft afgehaald dan hij zelf dacht)
Dat hoeft helemaal niet. Als een nagel lang wordt, groeit 'het leven' ook mee. Wat ik doe (ik knip de nagels pas als ze heeeeel moe is van een lange wandeling, anders is het geen goed plan :N: ) is eerst met de nageltang, voordat je echt knipt, eerst flink knijpen. Als je in 'het leven' zit reageert ze, anders niet en kan je doordrukken.

Hier heb ik ook weleens een bloedbad gehad bij het weghalen van niet meer dan een paar millimeter :roll: Ze rende toen naar haar mandje en daar heb ik er een theedoek omheen gewikkeld -- was ook een flink bloedbad...
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Branka »

Een theelepeltje verhitten bij een gaspit of met een aansteker werkt ook. Soms niet direct, dan moet je het nogmaals verhitten en er even tegenaandrukken om het dicht te schroeien.
Tagor heeft ook van die fijne zwarte nagels. Gelukkig zelden in het leven geknipt, maar als dat gebeurde werkte dit. Verder schijnt aluin te werken om het bloeden te stelpen.
Afbeelding
ien
Erelid
Contacteer:

Ongelezen bericht door ien »

Aluin gebruikten wij bij nat scheren in de verpleging :wink: is bloedstelpend en drukverbanden, dus echt heel stevig verbinden lukt ook wel goed.
of het bij een hondennagel kan heb ik geen ervaring mee.
Dat moet Femia weten, die heeft honden ehbo

knippen vind ik ook heel moeilijk
Bij Luca gaat het goed, die heeft makkelijke nagels
Maar Blanca voelt dat ik het eng vind en de tip hierboven, even drukken maar niet doordrukken lukt bij haar niet :19:
dan trekt ze de poot alweer terug.
Ik ga soms even langs de dierenarts er is er 1tje die het heel goed kan..een veearts, dan zit ze doodstil en hij knipt precies goed!!
Afbeelding
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Onze dierenarts vroeger raadde aan om het met een sigarettenpeuk dicht te schroeien.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Angelique25
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Sheepdog
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door Angelique25 »

Bij veel bloed stop ik de voet eerst in een bakje met maizena. Als dan de meeste nattigheid weg is doe ik er een bloedstelpend middeltje op.
Angelique25
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Sheepdog
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door Angelique25 »

bauke schreef:oh wat erg..nooit doen, die nageltjes.

het is namelijk zo'n preciesie werk, dat móet je echt aan de da overlaten,
het heeft namelijk iets met de kleur te maken, van de nagel zwart of de witte , in ieder geval 1 van die twee , daar màg je maar een mm van afhalen, anders kom je al snbel een bloedbaan tegen !!

Veel sterkte ermee !
Valt wel mee hoor dat mmwerk. Ik denk dat ik ruzie met mijn klanten zou krijgen als ik slechts 1mm van de nagels af zou halen. Bij sommigen kun je er wel 1 cm. afhalen voordat je ook maar in de buurt komt. Verschil, bij de witte nagels zie je het adertje, bij de zwarte niet, maar dat wil niet zeggen dat het bij de zwarte nagels dan russisch roulette is. Veel kun je ook zien aan de kromming van de nagels en dat deel wat aan de achterkant open staat kan er altijd veilig vanaf.
ien
Erelid
Contacteer:

klink misschien gek
maar van de week bekeek ik Blanca haar nagels met mijn zonnebril op in de tuin in het zonnetje
ik kon zo door de [zwarte]nagels heenkijken.
ga dit dus proberen met knippen
Afbeelding
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

LongFields schreef:
marian* schreef:
Ik denk dat je dit nu een beetje erger maakt dan het is hoor.
Het gaatje was gewoon vrij groot (denk dat Eric toch iets meer van het nageltje heeft afgehaald dan hij zelf dacht) dus vandaar dat het flink bloedde en niet zomaar in 1x stopte.
Nagels bloeden trouwens altijd flink. Sjefke is 2x met haar duimpje ergens achter blijven haken, dat bloedde minstens zo erg en met Sjefke haar bloed is ook prima in orde.

Ik heb geen reden om aan Nozem's bloed te twijfelen, als ze nou iedere keer als ze een wond had enorm bleef doorbloeden was het een ander verhaal maar dat is helemaal niet het geval.
Overdrijven is ook een vak.
't Was ook zomaar iets wat bij me op kwam :wink:
Nagels geven inderdaad bloedbaden,maar als er iets met de stolling mis is duurt het nog langer eer het ophoudt.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

ien schreef:klink misschien gek
maar van de week bekeek ik Blanca haar nagels met mijn zonnebril op in de tuin in het zonnetje
ik kon zo door de [zwarte]nagels heenkijken.
ga dit dus proberen met knippen
Rontgenbrilletje? :mrgreen:
ien
Erelid
Contacteer:

nu je het zegt, daar leek het wel op :mrgreen:
Afbeelding
Branka
moderator

Je kan ook een zaklamp i.p.v. de zon gebruiken. Ben je minder afhankelijk van mooi weer :mrgreen:
Afbeelding
ien
Erelid
Contacteer:

ik knip altijd in de tuin op de grond :mrgreen:
daar ligt mevr altijd zo dat ik erbij kan
ze ligt nml altijd gepropt in een stoel en kan ik er niet bij
en met die zaklantaarn is nog nooit gelukt :19:
ik kan niet schijnen,poot vasthouden en knippen tegelijk :19:
Afbeelding
linda
Zeer actief

Ongelezen bericht door linda »

blanke nagellak erop doen.
Afbeelding

in loving memorie Djengis 15-04-04 tot 27-09-05
diana25
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitseherder

Ongelezen bericht door diana25 »

bij het knippen van een zwarte nagel kan je zien waar het 'leven'ongeveer komt .als je er eerst een puntje afknipt dan zal je zien dat de nagel op een gegeven moment wit word in de midden dan nader je het leven.
bij bloeden kan je ook (makelijkste met zijn 2e) even een doekje op de nagel dan een lucifer aanstrijken uit blazen(doek weg) en op de nagel drukken.
Branka
moderator

diana25 schreef:bij het knippen van een zwarte nagel kan je zien waar het 'leven'ongeveer komt .als je er eerst een puntje afknipt dan zal je zien dat de nagel op een gegeven moment wit word in de midden dan nader je het leven.
Denk dat mijn moeder zo de nagels van Tagor knipt, want die knipt per nagel een paar keer een klein stukje eraf en knipt gelukkig zelden in het leven.
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Ik heb van een trimster geleerd om de kniptang eerst een béétje dicht te knijpen op de nagel. Als de hond de poot terugtrekt zit je te hoog en probeer je het wat lager. :ok: Dat werkt hier goed.
Maar als de hond meteen al begint tegen te spartelen heb je niets aan dat foefje natuurlijk :mrgreen:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

aluin in huis halen :wink: , of bij de dierenwinkel informeren naar bloedstelpend poeder ( ik weet even geen merknaam, maar de wat betere zaken hebben het wel)
Ari@ne

Ongelezen bericht door Ari@ne »

yamie schreef:aluin in huis halen :wink: , of bij de dierenwinkel informeren naar bloedstelpend poeder ( ik weet even geen merknaam, maar de wat betere zaken hebben het wel)
Aluin, bestaat dat nog? Werkte wel goed weet ik en het was lekker om aan te likken :N: :wink: .
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”