Dat is niet waar. In Naaldwijk duurt de operatie maximaal 14 minuten. Veel en veel korter dan een reguliere castratie. De kans op nabloedingen, etc is veel kleiner. Ook bij een laparoscopie worden alleen de eierstokken weggehaald. Ze gaan op 3 plekken de buik in. Er zitten dus 3 sneetjes van amper 3 mm.Eline* schreef:Ik heb het overlegd met mijn dierenarts. Bij een laparoscopische operatie is de hond langer onder narcose, omdat ze langer bezig zijn. Kans op nabloedingen is ietsje groter.
Hij maakt nu een klein sneetje en haalt ip alleen de eierstokken weg, als tenminste de baarmoeder netjes is. Volgens Frank kan ze na een dag alweer aardig meedoen.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kiki wordt gecastreerd..pag 5
Moderator: moderatorteam
-
Helen G
- Actief
- Moos
- Zeer actief
Ik wil je absoluut niet meer zorgen geven dan je nu al hebt hierom hoor, maar Saar had ook maar een klein sneetje omdat ook alleen de eierstokken verwijderd waren, maar die heeft de eerste 3 dagen op pijnstilling gestaan (de da hier doet dat standaard en ik weet van meer da's die dat doen), en mocht de eerste week niet rennen, en de eerste twee weken niet zwemmen.Eline* schreef:Ik heb het overlegd met mijn dierenarts. Bij een laparoscopische operatie is de hond langer onder narcose, omdat ze langer bezig zijn. Kans op nabloedingen is ietsje groter.
Hij maakt nu een klein sneetje en haalt ip alleen de eierstokken weg, als tenminste de baarmoeder netjes is. Volgens Frank kan ze na een dag alweer aardig meedoen.
Ik weet inderdaad wel dat veel honden na een dag alweer aardig op de been zijn, maar ik dacht dat ze dan toch echt nog niet veel mochten.
Na een laparoscopische castratie mogen ze volgens mij ook meteen weer alles doen, en zijn ze als het goed is de volgende dag weer helemaal de oude.
Ik zou zelf denk ik voor laparoscopisch gaan als ik het over zou mogen doen
Niet dat de 'gewone weg' zo'n drama was hoor

- Belle
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Ik lees het nu pas. Ik kan me voorstellen dat je het spannend vindt. Ik vind het tenminste altijd eng als m'n hondjes onder narcose moeten. Maar ja, als het moet heb je niet veel keus. En vrijwel altijd gaat het ook gewoon goed. In ieder geval sterkte volgende week.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Ik ken de procedure want mijn vorige hond is laparoscopisch gecastreerd. Mijn dierenarts zegt hooguit 20 minuten bezig te zijn en ik heb een goede band met hem en erg veel vertrouwen. Het is dus oke zo.Helen G schreef:Dat is niet waar. In Naaldwijk duurt de operatie maximaal 14 minuten. Veel en veel korter dan een reguliere castratie. De kans op nabloedingen, etc is veel kleiner. Ook bij een laparoscopie worden alleen de eierstokken weggehaald. Ze gaan op 3 plekken de buik in. Er zitten dus 3 sneetjes van amper 3 mm.Eline* schreef:Ik heb het overlegd met mijn dierenarts. Bij een laparoscopische operatie is de hond langer onder narcose, omdat ze langer bezig zijn. Kans op nabloedingen is ietsje groter.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki

- pooh
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwiterse witte herder
Kiki is maar klein dus die kan best in een schattig roze badstoffen baby rompertjeEline* schreef:Ik laat haar niet alleen en ze slaapt in bed. Ze krijgt zo nodig wel iets van een shirtje aan, maar geen kap.Takkie schreef:Oh wat spannend zeg!
Tip: vraag bij de DA een mooncollar i.p.v. zo'n plastic kap. Dat is een soort zwemband om har nek en kan ze ook niet bij de wond komen.
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
Gaan we dat hier regelen?sirene schreef:Hoi Eline,
Alles goed behalve dat Kiki onder het mes moet ? (vreselijk hè. Ik zou me ook vreselijk zorgen maken)
Zijn er problemen met de server/mail ?
Mijn mailadres ligt er uit.
Groetjes Son
Ik zal je ook wle even pbben!
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

- *Linda*
- Zeer actief
- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat is zo'n slecht idee nog niet!pooh schreef:Kiki is maar klein dus die kan best in een schattig roze badstoffen baby rompertjeEline* schreef:Ik laat haar niet alleen en ze slaapt in bed. Ze krijgt zo nodig wel iets van een shirtje aan, maar geen kap.Takkie schreef:Oh wat spannend zeg!
Tip: vraag bij de DA een mooncollar i.p.v. zo'n plastic kap. Dat is een soort zwemband om har nek en kan ze ook niet bij de wond komen.
Het komt wel steeds dichterbij en ik ben blij dat ik het zo enorm druk heb!
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

- Mir@n
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Podenco, Galgo.
- Contacteer:
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Haha, shit. Zie nu pas dat ik het hier heb gepost. Wat errug!!Eline* schreef:Gaan we dat hier regelen?sirene schreef:Hoi Eline,
Alles goed behalve dat Kiki onder het mes moet ? (vreselijk hè. Ik zou me ook vreselijk zorgen maken)
Zijn er problemen met de server/mail ?
Mijn mailadres ligt er uit.
Groetjes SonMij is niet bekend dat er mailproblemen zijn. Anders moet je annemieke even pbben.
![]()
Ik zal je ook wle even pbben!
Maar goed dat dit alles was wat ik schreef
- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja, jammer dat de intieme details missen!sirene schreef: Haha, shit. Zie nu pas dat ik het hier heb gepost. Wat errug!!![]()
Maar goed dat dit alles was wat ik schreef
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

- Mama Sanneke
- Zeer actief
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
- Zoie
- Zeer actief
lees het nu pas, maar dat vond ik dus het grote nadeel van een gewone operatie, de twee weken rust daarna. Maar goed, je zult je goed hebben ge"nformeerd en bewust hebben gekozen.Eline* schreef:Ik heb het overlegd met mijn dierenarts. Bij een laparoscopische operatie is de hond langer onder narcose, omdat ze langer bezig zijn. Kans op nabloedingen is ietsje groter.
Kan je zorgen om haar gedrag ook goed begrijpen, heb er ook lang tegen aan gehikt, maar ik kan niet anders zeggen dan dat het bij sien heel goed heeft uitgepakt.
Wel balen natuurlijk dat je zo voor het blok bent gezet, heel veel sterkte, zal voor Kiki duimen.

-
C@rmen
Tsja balen dat het een aantal jaren eerder moet dan gepland.
Maar hou in je achterhoofd dat je dierenarts vast jaren ervaring heeft, en een castratie bij wijze van spreken met zijn ogen dicht kan doen.
Gasnarcose + zuurstof en event. een infuusje binnen handbereik en kikimeis komt er zo doorheen.
En als dan alle hormonen zijn uitgerommeld komt het weer helemaal goed met je meisje
Enne niet te veel zenuwpezen he.. heeft kiki ook niets aan.
Neemt ze alleen het zenuwachtige van je over...
Maar hou in je achterhoofd dat je dierenarts vast jaren ervaring heeft, en een castratie bij wijze van spreken met zijn ogen dicht kan doen.
Gasnarcose + zuurstof en event. een infuusje binnen handbereik en kikimeis komt er zo doorheen.
En als dan alle hormonen zijn uitgerommeld komt het weer helemaal goed met je meisje
Enne niet te veel zenuwpezen he.. heeft kiki ook niets aan.
Neemt ze alleen het zenuwachtige van je over...
-
ien
- Erelid
- Contacteer:
kloptZoie schreef:lees het nu pas, maar dat vond ik dus het grote nadeel van een gewone operatie, de twee weken rust daarna. Maar goed, je zult je goed hebben ge"nformeerd en bewust hebben gekozen.Eline* schreef:Ik heb het overlegd met mijn dierenarts. Bij een laparoscopische operatie is de hond langer onder narcose, omdat ze langer bezig zijn. Kans op nabloedingen is ietsje groter.
Kan je zorgen om haar gedrag ook goed begrijpen, heb er ook lang tegen aan gehikt, maar ik kan niet anders zeggen dan dat het bij sien heel goed heeft uitgepakt.
Wel balen natuurlijk dat je zo voor het blok bent gezet, heel veel sterkte, zal voor Kiki duimen.
Bij Luca ook alleen de eierstokken en ging de volgende dag al haar gangetje!
alles ging verder razend snel.
vergeet niet dat deze hondjes taai zijn
maar goed, narcose blijft narcose.
Sterkte voor volgende week

-
ien
- Erelid
- Contacteer:
Niet altijd waar.Helen G schreef:Dat is niet waar. In Naaldwijk duurt de operatie maximaal 14 minuten. Veel en veel korter dan een reguliere castratie. De kans op nabloedingen, etc is veel kleiner. Ook bij een laparoscopie worden alleen de eierstokken weggehaald. Ze gaan op 3 plekken de buik in. Er zitten dus 3 sneetjes van amper 3 mm.Eline* schreef:Ik heb het overlegd met mijn dierenarts. Bij een laparoscopische operatie is de hond langer onder narcose, omdat ze langer bezig zijn. Kans op nabloedingen is ietsje groter.
ook bij deze operaties is er risico op complicaties.
net zoveel als gewone operaties.
[ik heb het aan de lijve ondervonden
en kom het in de praktijk ook tegen!

-
Some-one
- Actief
- Belle
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
-
Natas.
- Zeer actief