Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wéér braken, diarree......

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

ikke24
Vaste gebruiker

Wéér braken, diarree......

Ongelezen bericht door ikke24 »

Hoihoi,

mijn pup heeft de latste paar dagen om het kwartier binnen geplast en vaak zat daar ook diarree bij. Vannacht heeft ze (heel zielig) 2x in de bench diarree gehad en geplast. (gelukkig roken we het en werden er wakker van). Vanmorgen begon het braken weer, maar dit keer was het alleen gal. De dierenarts weer gebeld en advies gekregen rijst te geven. Is het vanmiddag half 2 niet over, langskomen.
Ik wordt er een beetje moedeloos van.....wat kan dit betekenen? Ze is nu 14 weken oud. (tandjes wisselen???) (ontsteking???) :jank:
Laatst gewijzigd door ikke24 op 03 aug 2006 13:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Sennaruby
Zeer actief
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: Wéér braken, diarree......

Ongelezen bericht door Sennaruby »

Ik vind voor zo'n jong hondje rijst geven wel een raar advies van de dierenarts... Zo'n jong hondje is zo uitgedroogd, vooral met deze warmte en als het al een paar dagen aanhoudt, moet er toch naar gekeken worden?! Ik zou zeker gaan om half 2 of eerder als je het niet vertrouwd. Heeft Cheyenne ook koorts? Als dat zo is, direct naar de dierenarts gaan.

Groetjes en beterschap!

Fieke
Afbeelding
peggy en vinnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 yorkshire terroristjes
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door peggy en vinnie »

mischien kun je ivm met uitdrogen rijstwater laten drinken(afgekoeld) dat vinden ze meestal wel lekker en zo krijgt ze toch wat vocht binnen, met dit weer kun je niet voorzichtig genoeg zijn :wink:
Sennaruby
Zeer actief
Contacteer:

Dat rijstwater lijkt me beter dan rijst... Uitdrogen is nu het grootste risico. Eventueel zou je kindigest van VSM kunnen geven tegen de diarree, maar ik zou eerst zeker willen weten dat het geen virus/baceterie oid is.

Groetjes,

Fieke
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Sennaruby schreef:Ik vind voor zo'n jong hondje rijst geven wel een raar advies van de dierenarts... Zo'n jong hondje is zo uitgedroogd, vooral met deze warmte en als het al een paar dagen aanhoudt, moet er toch naar gekeken worden?! Ik zou zeker gaan om half 2 of eerder als je het niet vertrouwd. Heeft Cheyenne ook koorts? Als dat zo is, direct naar de dierenarts gaan.

Groetjes en beterschap!

Fieke
Rijst hoeft niet zo gek te zijn :wink: . Als de hond nog wil eten en je kookt de rijst in ruim water en je laat het vervolgens afkoelen, hebben de rijstekorrels het water helemaal opgezogen. Zo krijgt de hond mèt de rijst ook veel vocht naar binnen. :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Sennaruby
Zeer actief
Contacteer:

Ja dat is zo! :ok:
Maar meestal wordt het voorgeschreven als zijnde gemakkelijk verteerbaar, maar als je hondje nog nooit rijst gegeten heeft, of alleen bij diarree, kunnen de darmen door het vreemde voedsel juist meer van streek raken.
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

Sennaruby schreef:Ja dat is zo! :ok:
Maar meestal wordt het voorgeschreven als zijnde gemakkelijk verteerbaar, maar als je hondje nog nooit rijst gegeten heeft, of alleen bij diarree, kunnen de darmen door het vreemde voedsel juist meer van streek raken.
Dat zou kunnen, ik heb het zelf nog nooit meegemaakt :wink:
Mijn puppy's kregen bij zulke klachten dit "recept" voorgeschoteld met een ietsie pietsie van een bouillonblokje of de smaak van meegekookte kip (die dan later als het wat beter ging werd gegeven).
Het heeft nooit problemen opgeleverd, maar misschien heb ik mazzel gehad? :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
ranetje
Zeer actief

Overigens, ik zou "ikke" ook adviseren om in ieder geval de pup aan de dierenarts te laten zien.
Afbeelding
ikke24
Vaste gebruiker

Nou net nog even gebeld met de DA...het gaat tot nu toe goed. Ik heb haar rijst gegeven en ze heeft ook voldoende gedronken. Verder is ze super speels en enthousiast. Ze oogt niet ziek. Ik ga zo een thermometer halen om haar temperatuur op te meten. Is deze hoog ga ik alsnog naar de dierenarts, zo niet kijk ik het nog even aan tot vanavond. (dan is er ook spreekuur). Konden hondjes maar praten he....
Gerda16
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Gerda16 »

Als dit al een paar dagen aan de gang is, zou ik mijn pup inladen en hup naar de DA toe. Zeker met jonge honden moet je heel goed oppassen!!!
Sennaruby
Zeer actief
Contacteer:

Mijn idee, geen risico met zo'n kleintje!

Groetjes,

Fieke
Afbeelding
Gerda16
Vaste gebruiker

ikke24 schreef:Ik wordt er een beetje moedeloos van.....wat kan dit betekenen? Ze is nu 14 weken oud. (tandjes wisselen???) (ontsteking???) :jank:
Ik weet dat er een hardnekkig virus heerst. Mijn pup heeft het ook gehad (precies dezelfde verschijnselen) en die heeft meer dood dan levend bij de DA gelegen (Dit in een nacht tijd, ging echt heel snel, wil je geen angst aanpraten, jouw pup hoeft dit natuurlijk niet te hebben, even voorop gesteld).

Een pup die al een dag en nacht aan het spugen is en aan de diaree is, zou ik niet mee afwachten maar zeker mee naar de DA gaan. Net als wat de andere aangeven, ze zijn uitgedroogd voordat je het weet. Zeker met dit weer gaat het extra hard.
ien
Erelid
Contacteer:

Ongelezen bericht door ien »

ikke24 schreef:Hoihoi,

Cheyenne heeft de latste paar dagen om het kwartier binnen geplast en vaak zat daar ook diarree bij. Vannacht heeft ze (heel zielig) 2x in de bench diarree gehad en geplast. (gelukkig roken we het en werden er wakker van). Vanmorgen begon het braken weer, maar dit keer was het alleen gal. De dierenarts weer gebeld en advies gekregen rijst te geven. Is het vanmiddag half 2 niet over, langskomen.
Ik wordt er een beetje moedeloos van.....wat kan dit betekenen? Ze is nu 14 weken oud. (tandjes wisselen???) (ontsteking???) :jank:
pas entingen gekregen???
Afbeelding
Meeko
Zeer actief

Ongelezen bericht door Meeko »

Hoe is het nu met Cheyenne?
Ben je naar de DA geweest?

Wat ik overigens een keer met mijn pup heb gedaan toen ze ziek was en niet at of dronk. Heb ik haar bouilon gegeven, vond ze heerlijk en kon ze lekker van opknappen, hier hebben we ook rijst en stukjes kip in gedaan (meegekookt). Ze smulde joh! :wink:

Ik ben benieuwd hoe het nu gaat!
Germaine
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Germaine »

Ik zou ook zowieso even met Cheyenne naar de DA gaan hoor,.. neem het zekere voor het onzekere,...
Hopelijk gaat het nu wat beter,...?

Ik heb Manis die een paar dagen terug ook wat diaree had wat beschuit door zijn voer gegeven,dit hielp goed een paar dagen later ook een zakje opkikker(boillon) door zijn eten voor het zout gehalte ivm het weer,...
zijn ontlasting is nu weer goed.
ikke24
Vaste gebruiker

Hoihoi nou hier is de update:

We hebben gebeld met de Da nadat ze kip en rijst gehad had, dit ging prima. Ik heb haar weer iets gegeven tegen wormen (dit was ook weer tijd daarvoor). Het gaat nu weer prima het waren 2 dagen diarree en daarna nog overgeven, maar na de kip is het goed gegaan. De temp was ook goed. Het was niet echt nodig om langs te komen zei ze, zolang cheyenne maar speels genoeg was en dus niet druilerig lag.

Ik heb jullie advies opgevolgd en de bouillion waar de kip in had gekookt meegegeven bij het eten, dit was beetje zout waardoor ze daarna ook veel van haar water gedronken heeft. maar mijn gevoel zegt toch om maandag ff langs de DA te gaan al is het maar even voor een check upje en voor mijn eigen gevoel.

P.S de da zei ook dat er op dit moment veel honden zijn met diarree en dat dit deels kwam door veel drinken en slechter eten.....
Germaine
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Germaine »

Fijn om te lezen dat het al beter gaat met Cheyenne :ok:
ikke24
Vaste gebruiker

Ik ben toch voor de zekerheid even naar de dierenarts gegaan en ze heeft een virusje. Ze heeft 2 spuitjes gekregen en iets anders om te eten, dat ze binnen 3 dagen weer moet afbouwen. Vandaag mag ze overigens niks eten.
Gaat het woensdag nog niet beter, moet ik even terugkomen. Maar ik heb dehele middag lekker met haar gespeeld en er is niks aan de hand e ze heeft al van vanmorgen niks meer in huis gedaan!
Meeko
Zeer actief

Ongelezen bericht door Meeko »

)Wat fijn om te horen dat het in ieder geval goed met haar gaat!

Mijn hond was ook nog jong en was heeeeeel erg ziek, ze at ook niets en dronk niets. Was echt heel erg zielig. De bouillon was toen ook voornamelijk om aan te sterken en dat hielp echt super :ok: (had de bouillon overigens ook niet zo sterk gemaakt :wink: ). Als ik de kip en rijst in gewoon water kookte at ze het niet, vond ze te droog, daarom gaf ik de bouillon erbij :wink: .

Ik ben blij om te horen dat het beter gaat en goed van je dat je toch even naar de dierenarts bent gegaan :ok: !
Pff als ik aan mijn hond merk dat ze niet goed is sta ik er meestal al binnen een dag op de stoep als het niet snel genoeg overgaat :roll:

Ik ga liever 100 keer te vaak, dan 1 keer te weinig :wink:
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

Goed dat je toch even bent gegaan :ok:
Liever te veel dan een keer te laat
Afbeelding
Gerda16
Vaste gebruiker

Goed om te lezen dat je naar de DA bent geweest!!

Liever een keer te veel dan te weinig, zeker met een guppe pup :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”