Arm ding. Komt vast door het nieuwe vang-de-kikker spel, waarbij er blijkbaar mega gezwiept moet worden met de staarten
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Cold water tail
Moderator: moderatorteam
-
Marion.
Cold water tail
Heeft Mieppie. Terwijl de mussen dood van het dak vallen
Arm ding. Komt vast door het nieuwe vang-de-kikker spel, waarbij er blijkbaar mega gezwiept moet worden met de staarten
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
- Tamara.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hovawart
- Aantal honden: 4
-
Natas.
- Zeer actief
- Contacteer:
-
Marion.
Soort spierverrekking geloof. Komt in elk geval doordat de staart erg inspannend bezig is geweest. Destaart lijkt dan geknakt en hangt gewoon heel tijd naar beneden.tekkel schreef:Wat is dat?
http://www.nederlandselabradorverenigin ... r_tail.htm
Vanmorgen met wandelen/zwemmen was ze wel heel vrolijk hoor, alleen gisterenavond en vanochtend lag ze wel steeds klaaglijk te piepen. Ik kon ze vanmorgen ook eigenlijk niet alleen laten, en was dus 10 minuten te laat op mijn werk ondanks dat het zo rustig is op de weg.
Ik heb net Pieter gebeld dat hij een hele scherpe tijd moet maken en heel snel naar huis moet
- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Aggut, wat zieligMarion. schreef:Soort spierverrekking geloof. Komt in elk geval doordat de staart erg inspannend bezig is geweest. Destaart lijkt dan geknakt en hangt gewoon heel tijd naar beneden.tekkel schreef:Wat is dat?
En dat terwijl die staarten toch geweldig getraind zijn: ze kwispelen altijd!
Hoop dat ze gauw van de pijn verlost is en weer kan zwiepen als vanouds
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
-
astrid
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 Griekse herplaatsers
- Aantal honden: 2
- Angeniet
- Erelid
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
Agossie, ja dat is niet leuk 
Kaya heeft het twee keer gehad en ze zijn er best een beetje beroerd van.
De naam 'cold water tail' geeft een beetje een vertekend beeld, want het kán met koud water te maken hebben, maar hoeft zeker niet. Het gaat vaak om de inspanning van de staart, bv hevig kwispelen. Bv bij speuren kan ook een 'cold water tail' ontstaan.
Staart warm en droog houden. Eventueel bij erge pijn een Rimadyl geven en meestal is het na een paar dagen weer over.
Sterkte en beterschap voor Mieppie!
Kaya heeft het twee keer gehad en ze zijn er best een beetje beroerd van.
De naam 'cold water tail' geeft een beetje een vertekend beeld, want het kán met koud water te maken hebben, maar hoeft zeker niet. Het gaat vaak om de inspanning van de staart, bv hevig kwispelen. Bv bij speuren kan ook een 'cold water tail' ontstaan.
Staart warm en droog houden. Eventueel bij erge pijn een Rimadyl geven en meestal is het na een paar dagen weer over.
Sterkte en beterschap voor Mieppie!
- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
Oooo stond er alMarion. schreef:Soort spierverrekking geloof. Komt in elk geval doordat de staart erg inspannend bezig is geweest. Destaart lijkt dan geknakt en hangt gewoon heel tijd naar beneden.tekkel schreef:Wat is dat?
http://www.nederlandselabradorverenigin ... r_tail.htm
Vanmorgen met wandelen/zwemmen was ze wel heel vrolijk hoor, alleen gisterenavond en vanochtend lag ze wel steeds klaaglijk te piepen. Ik kon ze vanmorgen ook eigenlijk niet alleen laten, en was dus 10 minuten te laat op mijn werk ondanks dat het zo rustig is op de weg.
Ik heb net Pieter gebeld dat hij een hele scherpe tijd moet maken en heel snel naar huis moet
Ik heb echt geen hersens meer
-
Marion.
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ik kan me niet voorstellen dat het puur om inspanning van de staart gaat aangezien Wuilus wel eens koudwater"stomp" had
Ze had een staartje van 5 cm en dat was dan dus echt heel naar want die stomp stak recht tegen de grond bij zitten.
Daar had ze echt heel veel last van.
Altijd na het zwemmen. Maargoed, je met ook iets van spieren gebruiken om dat kleine stompje te bewegen. Cleo heeft het ook gehad en die kwispelt nooit overmatig, zeker niet bij zwemmen. Dat doet ze soms en de keer dat ze koudwaterstaart had had ze net 5 minuutjes gezwommen op haar gemakje. Apporteren ed doet ze niet dus dat was echt met een rustige rechte staart.
Dapper kwispelt wel en haalt wel stokken maar die heeft het noit gehad zover ik weet
Altijd na het zwemmen. Maargoed, je met ook iets van spieren gebruiken om dat kleine stompje te bewegen. Cleo heeft het ook gehad en die kwispelt nooit overmatig, zeker niet bij zwemmen. Dat doet ze soms en de keer dat ze koudwaterstaart had had ze net 5 minuutjes gezwommen op haar gemakje. Apporteren ed doet ze niet dus dat was echt met een rustige rechte staart.
Dapper kwispelt wel en haalt wel stokken maar die heeft het noit gehad zover ik weet
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
Volgens mij is de echte oorzaak ook niet geheel bekend hoorMARC_S schreef:Ik kan me niet voorstellen dat het puur om inspanning van de staart gaat aangezien Wuilus wel eens koudwater"stomp" hadZe had een staartje van 5 cm en dat was dan dus echt heel naar want die stomp stak recht tegen de grond bij zitten.
Daar had ze echt heel veel last van.
Het kán door koud water komen, maar óók door veel inspanning van de staart (wat ik aanhaalde, bv bij speuren).
En de ene hond/staart is er ook veel gevoeliger voor dan de andere. Waar dat dan weer aan ligt
-
Jolly
- Zeer actief
-
Marion.
Hihi, je weet toch intussen dat Mieppie heel knap isInge O schreef:arme miepie - coldwatertail bij 35 graden - je moet het kunnen.
Maar ze is nu vooral heel erg zielig
Normaal moet er bij de minste of geringste beweging in huis een paar keer met haar staart op vloer of bank geslagen worden (ik heb daar ooit wel eens een foto van geplaatst bij een fotowedstrijd ofzo). Dat tokt dus echt hard op de vloer. En net toen ik thuis kwam, liet ze zelfs haar kreun- en steungeluidjes achterwege omdat ze toch niet kon kwispelen
Voeg daaraan toe dat ze een drama-queen is, ze is al hondsberoerd als ze een temp van 38.1 heeft, en je snapt hoe zielig ze nu is
-
Marion.
Saar heeft het ook nog nooit gehad, en die ligt heel wat meer in het water. Samenloop van omstandigheden denk ikLongFields schreef:Ik ken het ook alleen maar van hier (gelukkig), mijn honden doen wel veel met hun staarten en zijn ook regelmatig in het water te vinden maar hebben nog nooit een koudwaterstaart gehad.
Het lijkt me voor de hond geen pretje en erg pijnlijk.
Hopelijk knapt Miep snel op!
Ik weet wel zeker dat het bij Miep niet héél erg pijnlijk is, anders had ze anders gepiept
Ze voelt het wel, maar niet zodanig dat ze er naar van is. Ze snapt iets niet, lijkt het wel
Maar de keren dat ze normaal met haar staart op de vloer zou tokken (als ik van de wc kom bv), dan ga ik gewoon even met haar kroelen. Dan is het ook goed. Misschien heeft ze nu door dat het even kwispelloos-tijd is
- Branka
- moderator
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Het wordt ook wel eens een zwemmersstaart genoemd omdat het m.n. tijdens het zwemmen wordt opgelopen. En ik heb begrepen dat het landen in het water en de klap die de staart daarbij op het water maakt ook kan bijdragen aan de kneuzing/verrekking.
Tagor heeft er 1x last van gehad en die voelde zich echt ongelukkig. Hij miste een stuk communicatie want hij was nogal een macho en dat liet ie dus met zijn staart merken.
Arm Miepekind, geef haar maar een knuffel Marion en met dit weer denk ik dat die staart wel warm genoeg blijft
Tagor heeft er 1x last van gehad en die voelde zich echt ongelukkig. Hij miste een stuk communicatie want hij was nogal een macho en dat liet ie dus met zijn staart merken.
Arm Miepekind, geef haar maar een knuffel Marion en met dit weer denk ik dat die staart wel warm genoeg blijft
- tijger2
- Zeer actief
- Contacteer:
- pooh
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwiterse witte herder
-
Daan
Diesel heeft het ook eens gehad, en dat was duidelijk wel van het zwemmen (in koud water)
Hij was zijn stoere macho staart kwijt, en daarmee merkten we pas dat er iets was... Want kwispelen bleef hij doen, maar wel heel laag en veel zachter ...
Was trouwens met een week weer over.
Hopelijk is het bij Miep ook zo snel weer voorbij.
Hij was zijn stoere macho staart kwijt, en daarmee merkten we pas dat er iets was... Want kwispelen bleef hij doen, maar wel heel laag en veel zachter ...
Was trouwens met een week weer over.
Hopelijk is het bij Miep ook zo snel weer voorbij.
- jeannie
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Kruising podengo
Miep en Dwight kunnen elkaar de poot schudden. Dwight heeft er nu ook last van.
Woensdagavond is hij voor het eerst in zijn leven in zee geweest (stond al verbaasd, normaal moet hij niets van water hebben
),
en nu doet z'n staartje het niet meer.
Geef Miep maar een dikke knuffel! Dwight voelt letterlijk met haar mee
.
Woensdagavond is hij voor het eerst in zijn leven in zee geweest (stond al verbaasd, normaal moet hij niets van water hebben
en nu doet z'n staartje het niet meer.
Geef Miep maar een dikke knuffel! Dwight voelt letterlijk met haar mee
-
Marion.
Ah gut. Nou ja, gedeelde smart is halve smart. Geef jij Dwight ook maar een dikke knuffel van mij dan.jeannie schreef:Geef Miep maar een dikke knuffel! Dwight voelt letterlijk met haar mee.
Mieppie gaat al iets beter hoor. Vanochtend af en toe stond haar staart weer even op vlag-stand, en vanavond toen ik thuiskwam kon er heel voorzichtig ook al een beetje gekwispeld worden.
Dankzij jullie knuffels gaat het hier geen week duren denk ik
(oja, en bij Miep is de oorzaak denk ik dit nieuwe spelletje; dus buitensporig fel zwaaien met die staart, en in het water)
- Jacan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herder langhaar
- Aantal honden: 2
-
Daan
wat proberen ze te vangen?Marion. schreef:Ah gut. Nou ja, gedeelde smart is halve smart. Geef jij Dwight ook maar een dikke knuffel van mij dan.jeannie schreef:Geef Miep maar een dikke knuffel! Dwight voelt letterlijk met haar mee.
Mieppie gaat al iets beter hoor. Vanochtend af en toe stond haar staart weer even op vlag-stand, en vanavond toen ik thuiskwam kon er heel voorzichtig ook al een beetje gekwispeld worden.
Dankzij jullie knuffels gaat het hier geen week duren denk ik![]()
(oja, en bij Miep is de oorzaak denk ik dit nieuwe spelletje; dus buitensporig fel zwaaien met die staart, en in het water)
Ze zwiept inderdaad wel enorm met haar staart, zou ik ook spierpijn van krijgen...