Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Pup loopt "raar"

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

senna03
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een grote poedel een maltezer en een chinese crested
Aantal honden: 3

Pup loopt "raar"

Ongelezen bericht door senna03 »

Hallo allemaal, heb mij pas aangemeld bij dit forum en heb al aardig wat meegelezen. Erg interessant allemaal, en wat heerst hier een fijne sfeer!
Ik wil jullie graag iets voorleggen, tuurlijk ga ik zeker naar de dierenarts maar wil graag weten of jullie hier misschien iets in herkennen. Het gaat over mijn 4 maanden oude pup Bonny. Het is een kruising boerenfox, ik heb beide ouders gezien en ze wordt zo ongeveer 40/45 cm. Eigenlijk vanaf het begin dat zij bij me was viel me op dat ze een raar loopje heeft. Had beter gekeken bij de fokster zou je zeggen, ja dat had ik inderdaad moeten doen. Maar ja, 10 puppies van 7 weken die aan het dollen zijn, daar valt zo'n loopje niet echt op.
Ik zal omschrijven hoe het eruit ziet; Als je haar van de achterkant ziet lopen en ze gaat "in galop" (heb paarden en ik weet eigenlijk niet of deze benaming ook voor honden geldt :denken: ) dan wiebelt haar hele achterkant, het lijkt of ze konijnensprongen maakt. Als ze draaft maakt ze vaak met haar rechterachterpoot een "tussenhuppeltje". Als ze gaat plassen draait ze haar linkerheup/knie helemaal naar buiten en trekt haar rechterpoot op en onder haar lichaam. Overigens kan ze wel normaal gaan zitten. Nu moet ik zeggen dat ze wel erg soepel in elkaar zit, het lijkt meer op een kattenlijfje dan een hondenlijfje. Ze kan zich in alle standen dubbel buigen. Nu heb ik ook nog twee andere honden en zij waren als pup toch een stuk steviger gebouwd. En hadden zeker geen raar loopje. Eigenlijk ben ik bang dat ze HD zal hebben. Alleen heeft ze (nog) totaal geen pijn. Wel viel me laatst op dat ze niet op de bank kon springen terwijl ze dat normaalgesproken wel kan. Misschien dat dit vermoeidheid was...
Nu heb ik gehoord dat het maken van foto's op deze leeftijd geen zin heeft, maar ik ben bang dat als ik afwacht hoe het zich ontwikkeld er misschien al artrose ontwikkeld is.
Eerst dacht ik nog dat ik misschien spoken zag, maar iedereen die haar ziet lopen zegt dat ze raar loopt.
Heeft iemand iets dergelijks meegemaakt, of weet wat het misschien kan zijn? En wat zal ik doen? Ik hoop dat iemand mij kan helpen, alvast hartelijk dank!

Petra
shadow1
Actief
Mijn ras(sen): Rottweiler

Ongelezen bericht door shadow1 »

het maken van foto's heeft op deze leeftijd zeker geen nut,ik zou zeker ff met je da overleggen,kijken of er geen suplementen zijn die ze eventueel kan slikken tot ze oud genoeg is om wel de foto's te laten maken
Afbeelding
groetjes petra,en een poot van shadow,bo en diesel
Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Podenji »

de heupkommen van een hond zijn pas met 20 weken volledig ontwikkeld dus aan HD zit ik niet te denken, misschien patella luxatie? en dat denk ik dan vooral door het huppeltje wat je noemt al kan het zijn dat ik me er een ander voorstelling bij je omschrijving maak dan je bedoeld :wink:
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
Femia
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Femia »

Kan je er geen filmpje van maken? Misschien is het een puppenloopje?
Afbeelding
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

Podenji schreef:de heupkommen van een hond zijn pas met 20 weken volledig ontwikkeld dus aan HD zit ik niet te denken, misschien patella luxatie? en dat denk ik dan vooral door het huppeltje wat je noemt al kan het zijn dat ik me er een ander voorstelling bij je omschrijving maak dan je bedoeld :wink:
Daar denk ik ook als eerste aan, dierenarts kan zeker uitkomst bieden.
Succes met je hondje :ok:
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

Rataplan schreef:
Podenji schreef:de heupkommen van een hond zijn pas met 20 weken volledig ontwikkeld dus aan HD zit ik niet te denken, misschien patella luxatie? en dat denk ik dan vooral door het huppeltje wat je noemt al kan het zijn dat ik me er een ander voorstelling bij je omschrijving maak dan je bedoeld :wink:
Daar denk ik ook als eerste aan, dierenarts kan zeker uitkomst bieden.
Succes met je hondje :ok:
ga dan liever direct naar een orthopeed, hebje gelijk een deskundig oordeel :wink:
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

Zo'n 'hupje' tijdens het lopen, doet mij denken aan patella luxatie. Een afwijking waar veel kleinere rassen last van hebben.
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

yamie schreef:
ga dan liever direct naar een orthopeed, hebje gelijk een deskundig oordeel :wink:
Dan heb je toch eerst een doorverwijzing van je dierenarts nodig.
senna03
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een grote poedel een maltezer en een chinese crested

Ongelezen bericht door senna03 »

Dank jullie wel voor de reacties! Inderdaad patella luxatie schoot ook door m'n hoofd. Maar zou ze dan geen pijnkachten moeten vertonen? Het "huppeltje" komt ook niet zo vaak voor als het "zwabberen". Dat doet ze eigenlijk altijd.
Ik ga in ieder geval een afspraak maken, ik houd jullie op de hoogte.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”