We hebben opgepast op de bernersennen van vrienden van ons. Bij het lopen zwabbert ze erg met de voorpoten. Daarmee bedoel ik dat ze ze opzij zwaait i.p.v. gewoon loopt als andere honden.
Ze lijkt geen pijn te hebben en is wel levenslustig. Zou ze dit doen omdat ze iets te zwaar is of moeten ze hiermee naar de dierenarts denken jullie?
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
zwabberende voorpoten
Moderator: moderatorteam
- Carmen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje
- Aantal honden: 2
- Carmen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje
- Aantal honden: 2
- Annelies
- Zeer actief
Noa doet dat ook als ze heel erg enthousiast en blij ergens naartoe huppelt; dan slaat ze haar voor poten echt naar buiten, maar dat is maar eventjes...
Onder andere omstandigheden loopt ze gewoon recht...
Loopt die Berner sennen altijd zo of ook alleen op bepaalde momenten...
Onder andere omstandigheden loopt ze gewoon recht...
Loopt die Berner sennen altijd zo of ook alleen op bepaalde momenten...

Overgave kan de grootste overwinning zijn...
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Het is nogal moeilijk te beoordelen vanaf een forum. Het kan net zo goed zijn dat het gewoon een fout gangwerk is door een foutje in zijn bouw. Daar is verder niks aan te doen en hoeft ie ook geen last van te hebben.
Misschien moet je gewoon eens tegen ze zeggen dat als ze toch naar de da gaan ze er eens naar laten kijken.
Een te zware Berner Sennen lijkt me zowieso niet slim met al de (gewrichts)problemen die er in het ras voorkomen. (en normaal ook al niet)
Misschien moet je gewoon eens tegen ze zeggen dat als ze toch naar de da gaan ze er eens naar laten kijken.
Een te zware Berner Sennen lijkt me zowieso niet slim met al de (gewrichts)problemen die er in het ras voorkomen. (en normaal ook al niet)
- Jacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): retrievers
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
hier in de buurt loopt ook een berner met een heel vreemd gangwerk, het is nog een vrij jonge hond.Inge O schreef:dit is gangwerk die meer berners vertonen, hoewel waarschijnlijk in mindere mate. als ik eerlijk ben moet ik zeggen dat het gros van de berners een matig tot slecht gangwerk heeft, het wordt in het ras verbloemd doordat ze er zelf de term 'rollend gangwerk' aan geven.
waarschijnlijk heeft die berner bij jou het extreem, maar het is geen specifieke afwijking dus - alleen heel slecht gangwerk.

Odin 2001-2013
Ivan 2001