Youp schreef:Tamara en Bowie schreef:Youp schreef:Tamara en Bowie schreef:Het kan niet zo zijn dat ze misschien schijnzwanger moet worden of al is?
Zal de da vast al naar gevraagd hebben, maar bij Bowie begon het ook met minder tot helemaal niets meer eten
En anders inderdaad morgen bloedonderzoek laten doen. Als een (jonge) hond, die altijd goed eet, opeens al 4 dagen niet meer eet, zou ik me ook zorgen maken

Ze is in april loops geweest, dus op zich zou dat kunnen toch? Verder vertoont ze totaal geen verschijnselen van schijnzwangerschap.
Het is nooit een geweldige eter geweest, maar haar vlees daar was ze altijd dol op en dat heeft ze nog nooit laten staan.
Ik heb begrepen dat het ongeveer 8 Ã 9 weken na de loopsheid begint

Het zou dus inderdaad kunnen. Bij Bowie kwam kort daarna allerlei andere verschijnselen de hoek om kijken waardoor haar schijnzwangerschap bevestigd werd, anders was ik ook naar de DA gegaan. Bowie heeft bijna 2 weken niet gegeten en de 3e week ook maar mondjesmaat. Nu gaat het alweer een stuk beter!
Maar het lijkt me vestandig om het goed in de gaten te houden, en als je het even niet vertrouwd, toch het een en ander na te laten kijken.
Ik heb net even met mijn moeder overlegd over een evt. schijnzwangerschap. Ze was gisteravond wel aan graven op haar deken en vorige week waren ze haar kwijt en toen had ze zich onder het bed verstopt.

Haar tepels zijn niet dik en er komt ook niets uit, maar dat kan nog komen natuurlijk.
De assistente ging het even overleggen met de da en hij belt mijn moeder zo terug om te overleggen wat we nu verder kunnen doen. Ze is heel vrolijk verder, speelt gewoon met Diesel, enz.
Ik hoop voor je dat dit het is. Niets erngstigs, maar wel verklaarbaar voor het niet willen eten.
Nou ja, hopen dat dit het is... ik werd er op een gegeven moment niet blij van
Ik heb er nu best veel over gelezen, omdat ik het best een interessant iets vind, zo'n schijnzwangerschap.
Wat ik heb begrepen, en correct me if i'm wrong, wordt iedere teef na de loopsheid schijnzwanger. Alleen bij de ene hond is dit merkbaar, en bij de ander totaal niet. Ook hoe het zich uit, is bij iedere hond en iedere keer weer verschillend. Je hoeft geen lichamelijke kenmerken te zien van een schijnzwangerschap, zoals opgezwollen tepels.
Buiten, als we niet in de buurt van het huis waren, was ze ook gewoon zoals ze altijd was. Speels en lekker beweeglijk. Kwamen we in de buurt van het huis, wilde ze zo snel mogelijk naar binnen en binnen was het dan een mieperig hoopje