Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kennelregelingen en prijzen voeding
Moderator: moderatorteam
-
Maria
- Zeer actief
- Contacteer:
Kennelregelingen en prijzen voeding
Als je veel kleine hondjes hebt dan wordt er toch ook wel veel gevoerd.
Momenteel voer ik 5 dagen per week (uit gemak & prijs) brokken van proplan. De andere dagen energique. Maar het nadeel is dat sommige honden echt heel snel te dik er van worden.
Ongeveer 2,5 week a 3 weken kan ik met 20 kilo voer doen.
Bij proplan hebben we dan ook een kennelregeling (5 x 20 kilo voer kopen) dan kost een zak kip en rijst ongeveer 43 euro. Engergique volwassen schijven. Een doos van 12 kilo voor 35 euro.
Nou ben ik me aan het orienteren voor andere voeders. Ik wil graag een goede brok voeren en afgewisseld kvv.
Ik ben dus benieuwd naar jullie ervaringen met de verschillende merken, prijzen en kennelregelingen (dus ook puppiepakketten).
Gr Maria.
Momenteel voer ik 5 dagen per week (uit gemak & prijs) brokken van proplan. De andere dagen energique. Maar het nadeel is dat sommige honden echt heel snel te dik er van worden.
Ongeveer 2,5 week a 3 weken kan ik met 20 kilo voer doen.
Bij proplan hebben we dan ook een kennelregeling (5 x 20 kilo voer kopen) dan kost een zak kip en rijst ongeveer 43 euro. Engergique volwassen schijven. Een doos van 12 kilo voor 35 euro.
Nou ben ik me aan het orienteren voor andere voeders. Ik wil graag een goede brok voeren en afgewisseld kvv.
Ik ben dus benieuwd naar jullie ervaringen met de verschillende merken, prijzen en kennelregelingen (dus ook puppiepakketten).
Gr Maria.
-
bianca83
- Zeer actief
- ceciel
- Zeer actief
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Ik heb de kennelbrok van RC gevoerd (via een bevriend fokker) en betaalde dan 25 euro per 20 kilo.
Dezelfde fokker heeft nu Cavom, ook met kennelkorting, en daar betaal ik ook 25 euro per 20 kilo voor.
En via de hondenclub koop ik Fokker Adult L voor 28 euro per 20 kilo.
Dezelfde fokker heeft nu Cavom, ook met kennelkorting, en daar betaal ik ook 25 euro per 20 kilo voor.
En via de hondenclub koop ik Fokker Adult L voor 28 euro per 20 kilo.
Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
-
Mauyak
- ceciel
- Zeer actief
-
Mauyak
Maar er zijn ook een heleboel mensen die er nu ook achter komen dat het eigenlijk best goed spul is en dat ontzettend veel honden het er prima op doen en dat ook nog eens voor een schappelijke prijs.ceciel schreef:Mauyak, ben zelf heel tevreden over smuldier hoor. En nog belangrijker m'n honden ook, maar er zijn mensen die bijvoorbeeld bibi en dat soort (duurdere) merken veeeeel beter vinden dan smuldier.
Brokken krijgen m'n honden niet.
- amiwoods
- Zeer actief
- Contacteer:
-
Mauyak
Hallo zeg dat is goedkoopamiwoods schreef:ik voer mijn honden 6 dagen volledig barf en 1 dag bibi.
dat kost me per week 15 euro voor 14 honden.![]()
er is geen enkele brok die goedkoper is en de kwaliteit van vers voeren kan evenaren.
het is effe zoeken naar je adresjes, maar het loont de moeite
- Angelique25
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Old English Sheepdog
- Aantal honden: 6
- Contacteer:
Je kunt beter vragen hoeveel die honden dan eten, want voor 15 euro zou ik ze (9 stuks) nog geen dag Bibi kunnen voerenMauyak schreef:Hallo zeg dat is goedkoopamiwoods schreef:ik voer mijn honden 6 dagen volledig barf en 1 dag bibi.
er is geen enkele brok die goedkoper is en de kwaliteit van vers voeren kan evenaren.
het is effe zoeken naar je adresjes, maar het loont de moeite![]()
![]()
En wat eten al die 14 honden dan voor die 15 per week?(Gewoon nieuwsgierig
)Ik betaal voor twee honden al meer per week aan kvv.
- mercedes2803
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
- Aantal honden: 1
- monky555
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peludo Iza & American staffordshire terriër Lila.
- Aantal honden: 3
ik betaal voor 132 kilo smuldier (6 dozen pens compleet & 5 dozen rund compleet) 151 €uro
(kennel prijzen al heb ik helemaal geen kennel
) mijn honden doen het er erg goed op
en door smuldier
hoef ik gelukkig geen brokken te voeren
ik voer 100x liever kvv als brok
gelukkig zijn er dus ook goedkopere merken
wij zijn er i.i.g. 100 % tevreden over 

R.I.P. Lieve Monky (AST), 09-07-2000 / 17-11-2011
R.I.P. Lieve Sara (GR), 03-11-2000 / 09-01-2012
R.I.P. Lieve Amy (AST), 18-08-2004 / 18-06-2014
R.I.P. Lieve Rio (RWx), 25-05-2009 / 14-08-2014
- ceciel
- Zeer actief
Waarschijnlijk hele kleine hondjesAngelique25 schreef:Je kunt beter vragen hoeveel die honden dan eten, want voor 15 euro zou ik ze (9 stuks) nog geen dag Bibi kunnen voerenMauyak schreef:Hallo zeg dat is goedkoopamiwoods schreef:ik voer mijn honden 6 dagen volledig barf en 1 dag bibi.
![]()
- amiwoods
- Zeer actief
- Contacteer:
het zijn 10 cocker spaniels 7 teefjes van ongeveer 11 kilo en 3 reuen van ongeveer 13 kilo en 4 sabueso espanols 3 puppen van 6 maanden die nu 20 kilo wegen en hun moeder die er 24 weegt.Mauyak schreef:Hallo zeg dat is goedkoopamiwoods schreef:ik voer mijn honden 6 dagen volledig barf en 1 dag bibi.
![]()
dus niet de allerlichtste
ik heb uitgerekend als ik ze laat barfen ben ik ongeveer 1,50 per dag kwijt voor alle honden tesamen.
er gaat hier 5 kilo barfspul per dag door.
de bibi verkoop ik zelf dus koop ik in voor een ander prijsje al de meesten van jullie waarschijnlijk.
de bibi geef ik alleen 1 dag in de week aan de honden en dan heb ik 3 rollen bibi voor 1 dag in de week. ik had eerst 1 vastendag maar dat bekwam ze niet goed en krijgen ze een klein beetje bibi op die dag.
ik heb goede adresjes en daarbij scheelt het natuurlijk dat ik veel op inkoopsprijzen kan kopen. mijn vriend is kok en die kan via zijn werk ook aan veel dingen komen. afspraken met slachthuis en visboer bv.
ze eten daar heel gevarieerd voor,rund kalf geit zowel spier organen als botten van al deze. eend, schaap vis en groenten.
ik heb er een aantal maanden over gedaan om connecties te maken, maar dat loont de moeite
-
Maria
- Zeer actief
- Contacteer:
Smuldier is hier in de omgeving slecht te verkrijgen. En KVV en versvlees heb ik niet de diepvries voor. Brokken voer ik uit gemak.
over RC. de kennelbrok is dat anders dan de size versies die ze hebben? Want voor die prijzen kan ik zoiets voeren met meerdere dagen vers.
weet iemand hoeveel voer je van Cavom of RC moet afnemen voordat je van een kennelregeling gebruik mag geven.
Wat voor een basis is CAVOM eigenlijk ik kan nergens op internet een ingrediënten lijst vinden?
De belangrijkste reden dat ik aan het verder kijken is dat onze allemaal vreselijk te dik worden van proplan. En dat ik bijna de portie ontzettend moet halveren en dan heb ik de hele dag hongerige honden. Toen ik RC voerde heb ik daar geen last van gehad.
gr Maria.
over RC. de kennelbrok is dat anders dan de size versies die ze hebben? Want voor die prijzen kan ik zoiets voeren met meerdere dagen vers.
weet iemand hoeveel voer je van Cavom of RC moet afnemen voordat je van een kennelregeling gebruik mag geven.
Wat voor een basis is CAVOM eigenlijk ik kan nergens op internet een ingrediënten lijst vinden?
De belangrijkste reden dat ik aan het verder kijken is dat onze allemaal vreselijk te dik worden van proplan. En dat ik bijna de portie ontzettend moet halveren en dan heb ik de hele dag hongerige honden. Toen ik RC voerde heb ik daar geen last van gehad.
gr Maria.
- amiwoods
- Zeer actief
- Contacteer:
- Angelique25
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Old English Sheepdog
- Aantal honden: 6
- Contacteer:
Ligt dat niet gewoon bij jullie in de supermarkt? zo ja, dan vaak wel kleine hoeveelheden, maar meestal kan men op bestelling wel meer laten komen. Scheelt allicht met de E in prijs.Maria schreef:Smuldier is hier in de omgeving slecht te verkrijgen. En KVV en versvlees heb ik niet de diepvries voor. Brokken voer ik uit gemak.
.
-
Sita
- Zeer actief
Ik heb ook geen grote vriezer, maar één la is nu bezet door de carnibest. En heb niet echt het idee dat ik iets mis in mijn vriezer...Maria schreef:Smuldier is hier in de omgeving slecht te verkrijgen. En KVV en versvlees heb ik niet de diepvries voor. Brokken voer ik uit gemak.
Heb je al gekeken naar Farmfood? Ik voer het nu ongeveer twee weken en heb vandaag een zak van 15 kg gekocht voor € 32,50.
Succes met je zoektocht.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

-
Selena
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): x HH
- Aantal honden: 9
Voer Barca, 1.5-2 zakken van 20 kg. (kennelverpakking) per week à 24.50 euro p.st. voor 8 herders tussen de 25-42 kg.
Een mens is nooit te oud om te leren.. en een wijs mens is nooit uitgeleerd!
http://www.vanleeuwen-hollandseherders.nl
http://www.vanleeuwen-hollandseherders.nl
-
plenty
- Zeer actief
Ik weet dat er penskompleet bestaat van smuldier , maar rundkompleet niet , staat ook niet op de site , bedoel je niet gewoon enkelrundvlees ??monky555 schreef:ik betaal voor 132 kilo smuldier (6 dozen pens compleet & 5 dozen rund compleet) 151 €uro(kennel prijzen al heb ik helemaal geen kennel
en door smuldier
Gr
- monky555
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peludo Iza & American staffordshire terriër Lila.
- Aantal honden: 3
nee ze hebben nu ook rund compleetplenty schreef:Ik weet dat er penskompleet bestaat van smuldier , maar rundkompleet niet , staat ook niet op de site , bedoel je niet gewoon enkelrundvlees ??monky555 schreef:ik betaal voor 132 kilo smuldier (6 dozen pens compleet & 5 dozen rund compleet) 151 €uro(kennel prijzen al heb ik helemaal geen kennel
en door smuldier
Gr

R.I.P. Lieve Monky (AST), 09-07-2000 / 17-11-2011
R.I.P. Lieve Sara (GR), 03-11-2000 / 09-01-2012
R.I.P. Lieve Amy (AST), 18-08-2004 / 18-06-2014
R.I.P. Lieve Rio (RWx), 25-05-2009 / 14-08-2014