Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Loopsheid over??
Moderator: moderatorteam
- Mit
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
- Aantal honden: 1
Loopsheid over??
Ben ik weer, met een vraag over de loopsheid...
Ik heb voor vandaag leuk afgesproken met iemand van het hondenforum met een volle reu. Want ik dacht dat de loopsheid over was.
Angel is ruim 3 weken geleden, op zondag, loops geworden. Ze vloeit inmiddels al bijna 2 weken niet meer. Begin van de loopsheid is dus 3 weken en 4 dagen geleden. Haar vulva is niet meer erg opgezwollen, maar nog wel iets groter dan normaal. Kan het kwaad om dit bezoek te ontvangen, of zouden jullie ervoor kiezen het niet te doen?
Ik heb voor vandaag leuk afgesproken met iemand van het hondenforum met een volle reu. Want ik dacht dat de loopsheid over was.
Angel is ruim 3 weken geleden, op zondag, loops geworden. Ze vloeit inmiddels al bijna 2 weken niet meer. Begin van de loopsheid is dus 3 weken en 4 dagen geleden. Haar vulva is niet meer erg opgezwollen, maar nog wel iets groter dan normaal. Kan het kwaad om dit bezoek te ontvangen, of zouden jullie ervoor kiezen het niet te doen?
-
biancadebruijn
- Actief
-
biancadebruijn
- Actief
- Belle
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Catootje was wel tot een week of 5 na de eerste dag van haar loopsheid aantrekkelijk voor reuen. Ze snauwde ze na de eerste 3 weken wel weg en ik denk ook niet dat ze nog vruchtbaar was, maar het was gewoon niet leuk. Reuen die helemaal van de kook waren en er afgetrokken moesten worden. Omdat ik bovendien Catootje niet wil aanmoedigen in het snauwen en grauwen, heb ik dat soort situaties gewoon nog een tijdje ontweken en ben nog even op rustige plekken blijven wandelen. Als ik jou was zou ik dus de afspraak nog even uitstellen.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
- Belle
- Zeer actief
Overigens vloeide Catootje wel veel langer, echt tot en met de derde week, dus misschien valt het bij Angel wel mee. Heb je tijdens de wandelingen niet kunnen merken of de reuen nog geïnteresseerd zijn, of heb je die ook steeds ontweken?
- Mit
- Zeer actief
Ontweken, en er lopen hier ook niet gek veel mensen met honden.Belle schreef:Overigens vloeide Catootje wel veel langer, echt tot en met de derde week, dus misschien valt het bij Angel wel mee. Heb je tijdens de wandelingen niet kunnen merken of de reuen nog geïnteresseerd zijn, of heb je die ook steeds ontweken?
Angel is dus na anderhalve week gestopt met vloeien. Ze gaat ook niet echt staan, als ik haar op haar kont krabbel. Ook vertoont ze iets van schijnzwangerschap, dus ik weet het even niet meer. Bianca zou komen, met Quasar, en we kunnen gewoon goed opletten, dat wel. Maar als Quasar over de kook raakt, is dat ook sneu. Gelukkig woont ze dichtbij dus zou ze ook zo weer weg kunnen gaan als het niet goedgaat. Maar het is zo'n lastige afweging.
- Belle
- Zeer actief
Catootje is nog zo'n 2 weken lekker blijven ruiken nadat het vloeien gestopt was. Ook bij haar was haar vulva toen nog wat opgezwollen. Pas toen dat weer helemaal geslonken was, was de aantrekkingskracht ook voorbij. Ik zou even met Bianca overleggen, want de ene reu is ook de andere niet. Maar dan nog, er was hier een reu die normaal gesproken niet eens in de gaten heeft als een teef loops is, maar bij Catootje niet te houden was.
- Mit
- Zeer actief
Ja, ik overleg continu met Bianca, maar zij weet het ook niet. Ze zegt dat Quasar nog niet echt in de gaten heeft wat hij met een teef kan. Ik heb ook gelezen dat als een teef geen afscheiding meer heeft, dat het dan over is. Dus dat je dat kunt testen met een zakdoekje. Dat ga ik ook maar eventjes doen.
- Belle
- Zeer actief
Catootje had de laatste twee weken absoluut geen afscheiding meer, maar daar hadden de reuen geen boodschap aan.Jinx schreef:Ja, ik overleg continu met Bianca, maar zij weet het ook niet. Ze zegt dat Quasar nog niet echt in de gaten heeft wat hij met een teef kan. Ik heb ook gelezen dat als een teef geen afscheiding meer heeft, dat het dan over is. Dus dat je dat kunt testen met een zakdoekje. Dat ga ik ook maar eventjes doen.
Maar als Bianca toch niet al te ver woont, kun je toch zien hoe het gaat.
- Mit
- Zeer actief
Ja, we gaan toch maar even kijken hoe het gaat. We zullen dan wel gewoon binnenshuis blijven, en niet gaan wandelen zoals eerder afgesproken, want dan kun je ze weer minder goed in de peiling houden.Belle schreef:Catootje had de laatste twee weken absoluut geen afscheiding meer, maar daar hadden de reuen geen boodschap aan.Jinx schreef:Ja, ik overleg continu met Bianca, maar zij weet het ook niet. Ze zegt dat Quasar nog niet echt in de gaten heeft wat hij met een teef kan. Ik heb ook gelezen dat als een teef geen afscheiding meer heeft, dat het dan over is. Dus dat je dat kunt testen met een zakdoekje. Dat ga ik ook maar eventjes doen.
Maar als Bianca toch niet al te ver woont, kun je toch zien hoe het gaat.
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Ik hou bij Bente altijd een marge van een paar dagen aan;pas als ze niet vruchtbaar meer is ga ik weer op normale plekken met haar lopen.
Hou er rekening mee dat je hond-ook al zie je geen rode afscheiding meer-nog wél vloeit,maar dan een heldere vloeistof die je zo niet ziet en dat reuen daar echt hoteldebotel van raken.
Ook is je hond dan supervruchtbaar...
Is voor jou niet prettig maar voor de reueneigenaar ook niet
Die heldere vloeistof geldt voor ongeveer de laatste 10 dagen van de loopsheid,dus ik zou nog heel even wachten.
Hou er rekening mee dat je hond-ook al zie je geen rode afscheiding meer-nog wél vloeit,maar dan een heldere vloeistof die je zo niet ziet en dat reuen daar echt hoteldebotel van raken.
Ook is je hond dan supervruchtbaar...
Is voor jou niet prettig maar voor de reueneigenaar ook niet
Die heldere vloeistof geldt voor ongeveer de laatste 10 dagen van de loopsheid,dus ik zou nog heel even wachten.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- Mit
- Zeer actief
Heb net de dierenarts gebeld. Hij gaf de mededeling: teven zijn vruchtbaar van 12e tot 19e dag ongeveer, ik zit op de 25ste dag, dus ik hoefde me geen zorgen te maken. Altijd wel even in de gaten houden, maar ik hoefde niks af te zeggen volgens hem. Heb net even haar vulva weer gecheckt, en die ziet er toch weer redelijk normaal uit, ook geen afscheiding verder te vinden.
-
Melanie 74
-
lars
-
aussie
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
- Mit
- Zeer actief
Nou, in het begin ging het goed. Hierbinnen geen probleem, allemaal leuk. Toen wandelen, ook allemaal leuk en leuk spelen en gek doen. En opeens...Dook Quasar er bovenop. Bijna dan, en toen hielden ze ook niet op, Quasar hijgend er achteraan, Angel gooide haar kont voor zijn neus. Dus aangelijnd, en toen is Bianca maar naar huis gegaan. Geen pupsels dus gelukkig 
- Youp
- Zeer actief
Wij dachten ook dat het wel helemaal over was bij Shai. Diesel vond haar al 4 weken niet meer aantrekkelijk genoeg om er op te duiken. Ze vloeide al 6 weken niet meer.
Helaas bleek bij de wandeling laatst dat andere reuen haar nog wel lekker vonden ruiken. Niet leuk voor de reuen en niet leuk voor Shai. Ze komt niet zo goed voor zichzelf op namelijk.
Helaas bleek bij de wandeling laatst dat andere reuen haar nog wel lekker vonden ruiken. Niet leuk voor de reuen en niet leuk voor Shai. Ze komt niet zo goed voor zichzelf op namelijk.
Groetjes Kim en een poot van Diesel en Zahra

-
bianca83
- Zeer actief
- Mit
- Zeer actief
Oooooh ja, open jij een topic of doe ik het?bianca83 schreef:Ja Quasar kwam er ineens achter dat er meer is dan alleen eten en spelen. Heel even een niet snappende drukke Quasar aan de lijn gehad maar nu is het weer over en ligt hij in dromenland.
En toch, het komt vast omdat hij ook ineens zwart was![]()
-
bianca83
- Zeer actief
Jinx schreef:Oooooh ja, open jij een topic of doe ik het?bianca83 schreef:Ja Quasar kwam er ineens achter dat er meer is dan alleen eten en spelen. Heel even een niet snappende drukke Quasar aan de lijn gehad maar nu is het weer over en ligt hij in dromenland.
En toch, het komt vast omdat hij ook ineens zwart was![]()

- Mit
- Zeer actief
- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Contacteer:
Dat wil overigens niet zeggen dat ze niet meer aantrekkelijk zou kunnen zijn voor reuen. Bono vindt teven vaak tot twee weken nadat de loopsheid over is nog aantrekkelijk ruiken, maar ook dit verschilt per teef.Jinx schreef:Ja, ik overleg continu met Bianca, maar zij weet het ook niet. Ze zegt dat Quasar nog niet echt in de gaten heeft wat hij met een teef kan. Ik heb ook gelezen dat als een teef geen afscheiding meer heeft, dat het dan over is. Dus dat je dat kunt testen met een zakdoekje. Dat ga ik ook maar eventjes doen.
Groetjes, Karen
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
- Mit
- Zeer actief
Ze rook inderdaad nog erg lekker. Denk ook dat de pogingen van Quasar meer van de geur kwam die ze nog had, dan dat ze daadwerkelijk nog loops is. Maargoed, het is goedgegaan, en de volgende keer dat ik ga wandelen of afspreek doe ik dat als ik 100% zeker weet dat Angel niet meer lekker ruiktScooby schreef:Dat wil overigens niet zeggen dat ze niet meer aantrekkelijk zou kunnen zijn voor reuen. Bono vindt teven vaak tot twee weken nadat de loopsheid over is nog aantrekkelijk ruiken, maar ook dit verschilt per teef.Jinx schreef:Ja, ik overleg continu met Bianca, maar zij weet het ook niet. Ze zegt dat Quasar nog niet echt in de gaten heeft wat hij met een teef kan. Ik heb ook gelezen dat als een teef geen afscheiding meer heeft, dat het dan over is. Dus dat je dat kunt testen met een zakdoekje. Dat ga ik ook maar eventjes doen.
-
jidde
Arme Tuana
Zij ruikt volgens mij niet aantrekkelijk ofzo, misschien alleen tijdens de loopsheid.
Maar zodra ze na precies 3 weken klaar is met loops zijn, heeft ook geen enkele reu een overdreven voorkeur voor haar. Ze was op een woensdag klaar met loops zijn en op zaterdag heeft ze heerlijk met een reu gespeeld, die geen enkele interesse had in haar. Arm meissie 
- Femia
- Zeer actief
- Contacteer:
- Mit
- Zeer actief
Ruilen?jidde schreef:Arme TuanaZij ruikt volgens mij niet aantrekkelijk ofzo, misschien alleen tijdens de loopsheid.
Maar zodra ze na precies 3 weken klaar is met loops zijn, heeft ook geen enkele reu een overdreven voorkeur voor haar. Ze was op een woensdag klaar met loops zijn en op zaterdag heeft ze heerlijk met een reu gespeeld, die geen enkele interesse had in haar. Arm meissie
Weet nu in elk geval zeker dat ze niet meer loops is, en ik ga haar even wassen met lekkere silk shampoo, dan gaat die geur hopelijk ook weg.