Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Uitstralende pijn in schouder

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Natas.
Zeer actief
Contacteer:

Uitstralende pijn in schouder

Ongelezen bericht door Natas. »

Een vraagje voor mijn vriendin.
Ze heeft een mix Labrador van 12 jaar oud. Al een tijdje is hij zichtbaar oud aan het worden en heeft dan voornamelijk last van arthrose.

Maar sinds anderhalve maand is het heel erg.
Hij heeft veel pijn in een voorpoot en die schouder, loopt ontzettend slecht en piept soms als hij in rust is. Verder lijkt het wel of de pijn uit de schouder doorstraalt naar zijn kop want aan die kant wil hij niet meer over z'n wang geaaid worden en hij eet niet tot slecht. Een gedragsverandering is dat hij heel onrustig is, veel opstaat en continue naar buiten wil.

Mijn vriendin is uiteraard al bij de DA met hem geweest. Er zijn foto's genomen maar daar valt niets op te zien behalve de arthrose, wat volgens de DA niet deze vergaande uitwerking zou hoeven hebben. Hij wist alleen niet wat het dan wel kan zijn.
De hond heeft eerst Rymadil gekregen en knapte toen wat op. Sinds 2 weken gaat het weer slechter, overgegaan op Metacam maar daar reageert hij helemaal niet op. Sinds vandaag maar weer op de Rymadil.

Hebben jullie enig idee of een ingeving? :denken:
Afbeelding
Moniek B.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Flatcoated en Golden Retriever
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Moniek B. »

Misschien kan een dierenfysiotherapeut iets voor haar betekenen? als het niet in de gewrichten zit volgens de da....
Groetjes,
Monique, Ean en Griffin!
Monique Bladder
Merak
Actief

Ongelezen bericht door Merak »

Zit het probleem dan niet in zijn nek? Onze vorige hond had een nekhernia en liep daardoor ook mank, in eerste instantie werd ook gedacht aan de elleboog of schouder, maar na foto’s bleek dus dat hij een nekhernia had. Ook hij piepte bij het liggen, en dan met name als hij zijn kop bewoog, bij het gaan liggen of het opkomen zeg maar.
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Beknelde zenuw?
De enige die uitsluitsel kan geven is een dierenarts.......
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Natas.
Zeer actief
Contacteer:

Merak schreef:Zit het probleem dan niet in zijn nek? Onze vorige hond had een nekhernia en liep daardoor ook mank, in eerste instantie werd ook gedacht aan de elleboog of schouder, maar na foto’s bleek dus dat hij een nekhernia had. Ook hij piepte bij het liggen, en dan met name als hij zijn kop bewoog, bij het gaan liggen of het opkomen zeg maar.
Dit klinkt heel herkenbaar!
Er zijn dus al foto's van de poot gemaakt maar ik weet niet of ze de nek ook gedaan hebben. Ga deze tip aan mijn vriendin doorgeven!

Ze is eerder met Lex naar de fysio geweest, ze was van plan vandaag weer een afspraak te maken.
Het frustrerende is dus juist dat de DA ook geen idee heeft :(:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Merak schreef:Zit het probleem dan niet in zijn nek? Onze vorige hond had een nekhernia en liep daardoor ook mank, in eerste instantie werd ook gedacht aan de elleboog of schouder, maar na foto’s bleek dus dat hij een nekhernia had. Ook hij piepte bij het liggen, en dan met name als hij zijn kop bewoog, bij het gaan liggen of het opkomen zeg maar.
daar zat ik inderdaad ook aan te denken... :ok:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Hanneke2
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Is het geen 'tennisarm', oftewel een ontsteking zonder vuil? Ik heb zoiets een keer in mijn kaak gehad, licht ontstoken pees, maar de pijn schoot zo ongeveer van mijn oren naar mijn tenen. :N: Van buiten was er weinig aan te zien en op foto's bij de tandarts zag je ook niks. Rust houden is de remedie bij zoiets, maar een mens moet eten he? :roll: Ik had destijds een huisarts die ook alternatief bezig was en die heeft het met acupunctuur een eind kunnen verhelpen.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Natas.
Zeer actief
Contacteer:

Bedankt allemaal, ik heb jullie reacties aan mijn vriendin doorgegeven!
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”