Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kaak myositis, wie heeft ervaring ermee ?
Moderator: moderatorteam
- morah
- Vaste gebruiker
Kaak myositis, wie heeft ervaring ermee ?
Eerst maar even de algemene toestand omschrijven : Onze Leonberger Bai~Lee heeft reeds enkele jaren een allergie aan stofmijt, meelmijt, huismijt e.d. Als de jeuk te erg wordt krijgt ze cortison. Verder behandelen we haar met een vaccin, speciaal gemaakt voor haar in Frankrijk, (Allervet). Een keer per maand een inspuiting. Het resultaat is dat ze nu toch al vijf maanden geen cortisone nodig had. Maar de laatste week was de jeuk weer erg toegenomen, dus naar de dierenkliniek...
De dierenarts was het ermee eens dat het nodig was om weer cortisone toe te dienen, maar het viel hem ook op dat haar kop erg afgevallen was. Had dit zelf ook al gezien, maar ik dacht dat het met haar allergie te maken had. Blijkt dat ze myositis heeft.
Heeft iemand een hond die hier ook aan lijdt ? Hoe verloopt het verder ? Ik weet dat het niet te genezen is, maar kan het ook tegengehouden worden, zodat het niet verder verslechterd ? heb al wat rondgeneusd op internet, en blijkbaar is het niet te genezen en is cortisone (wat ze al regelmatig krijgt) de enige behandeling.
elk advies is welkom
De dierenarts was het ermee eens dat het nodig was om weer cortisone toe te dienen, maar het viel hem ook op dat haar kop erg afgevallen was. Had dit zelf ook al gezien, maar ik dacht dat het met haar allergie te maken had. Blijkt dat ze myositis heeft.
Heeft iemand een hond die hier ook aan lijdt ? Hoe verloopt het verder ? Ik weet dat het niet te genezen is, maar kan het ook tegengehouden worden, zodat het niet verder verslechterd ? heb al wat rondgeneusd op internet, en blijkbaar is het niet te genezen en is cortisone (wat ze al regelmatig krijgt) de enige behandeling.
elk advies is welkom
pootje van Bai~lee, Xscoubidou en Yguana
- Rea
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse cocker spaniels: Teun en Pien
Engelse cocker spaniels: Lot, Jet en Noor - Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
Of dat we over 't zelfde spreken zou ik niet met zekerheid kunnen vertellen.
Maar wij hebben ook een ier gehad die een aandoening aan haar kouwspieren had. Deze gingen sterk achteruit, magere kop vooral die knobbel boven op zeer goed voel en zicht baar.
Verder was ze goed gezond, maar 't eten moest dus wel aangepast worden. Ze kreeg een bak gemalen vlees met extra vocht zodat ze 't kon op scheppen. Kluiven en bijten kon ze ook niet meer. Wat hier wel een gevolg van was, ze kreeg geregeld een ontsteking aan haar tandvlees. Vaak hielp dan spoelen met thee van salie. Soms had ze daar een ab kuurtje voor nodig.
Haar bek hing ook altijd open omdat die spieren gewoon niet meer werkten.
Maar ziek of echt pijn heeft ze daar nooit van gehad en ze is 11 jaar geworden.
Overleden na een baarmoeder ontsteking.
Maar wij hebben ook een ier gehad die een aandoening aan haar kouwspieren had. Deze gingen sterk achteruit, magere kop vooral die knobbel boven op zeer goed voel en zicht baar.
Verder was ze goed gezond, maar 't eten moest dus wel aangepast worden. Ze kreeg een bak gemalen vlees met extra vocht zodat ze 't kon op scheppen. Kluiven en bijten kon ze ook niet meer. Wat hier wel een gevolg van was, ze kreeg geregeld een ontsteking aan haar tandvlees. Vaak hielp dan spoelen met thee van salie. Soms had ze daar een ab kuurtje voor nodig.
Haar bek hing ook altijd open omdat die spieren gewoon niet meer werkten.
Maar ziek of echt pijn heeft ze daar nooit van gehad en ze is 11 jaar geworden.
Overleden na een baarmoeder ontsteking.

- morah
- Vaste gebruiker
Het lijkt er in ieder geval wel op, als ik het zo lees. Met kauwen heeft ze voorlopig nog geen probleem, je ziet alleen dat haar kop erg mager geworden is, de ogen liggen dieper in de kassen en bovenop haar kop voel je twee putten... Er loopt ook dikwijls traanvocht uit de ogen, ik weet niet of dit hier ook mee te maken heeft, of dat dit eerder door haar allergie komt...
- morah
- Vaste gebruiker
Ja, de DA zei ook dat er niet direct een oorzaak voor is, en dat men aan de thesis 'auto-immuunziekte' denkt...één van die 'nog onverklaarbare aandoeningen' is. bij veel van dit soort zaken wordt nu meer en meer in de richting van auto-immuunziekte gedacht
Wat ons vooral zorgen baart is of het zich zou stabiliseren, of progressief verdergaat
-
Sisboo
- Actief
- Rea
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse cocker spaniels: Teun en Pien
Engelse cocker spaniels: Lot, Jet en Noor - Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
Als ik deze link bekijk zie ik heel veel herkenningspuntenSisboo schreef:http://www.marajuyo.nl/myositis.htm

- morah
- Vaste gebruiker
- Enya
- Zeer actief
- morah
- Vaste gebruiker
- Enya
- Zeer actief