Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

wanneer wordt het hond niet waardig

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

estelle

Ongelezen bericht door estelle »

Als mijn hond over de grond zou kruipen van de jeuk en ik weet dat er niks meer aan te doen is dan zou ikmijn hond laten gaan.
Ik heb zelf 2x in mn leven een aantal dagen ontiegelijke jeuk over mn hele lichaam gehad, zo erg dat ik mezelf ook open krabde, echt verschrikkelijk gewoon zo'n jeuk.
Nee ik zou dan, hoe moeilijk ook, toch afscheid nemen.

sterkte!
mim
Zeer actief
Mijn ras(sen): Aussie en een Teckel
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door mim »

Ik vindt het ook een héél moeilijk verhaal en nog moeilijker om een beslissing te nemen maar dat zal je uit eindelijk toch zelf moeten doen. Ik wens je in ieder geval véél sterkte.

Mirjam!
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

ik heb de rest van de antwoorden niet gelezen, maar hier mijn antwoord.

mijn sam kruipt dus ook van de jeuk door de kamer.

we hebben nu eindelijk ontdekt wat de oorzaak is, maar het is afwachten of de behandeling aanslaat.

we hebben hem nu een jaar gegeven. dat betekend dat we hem nu vanaf galf januari aan het behandelen zijn en volgend jaar januari de situatie bekijken. is het heel slecht dan laten we ons manneke gaan.

jeuk is voor een hond echt veel erger dan pijn en ik heb besloten mijn maatje hier geen jaren meer mee te laten lopen.

We hebben dit natuurlijk wel met de DA besloten, hij zegt dat als de behandling werkt we na een half jaar al goede verbetering moeten zien. zien we na een jaar nog niks kunnen we ervanuit gaan dat het niet gaat helpen.

we hebben dus wel een reele termijn genomen.

en ja, je gaat kapot aan alleen het idee al, maar ik vind het welzijn van mijn hond belangrijker.

nu weet ik niet hoe het met behandeling of diagnose van jouw hond is, maar hier heb je in ieder geval mijn conclusie: onbehandelbaar en kruipen van de jeuk? dan mogen ze van mij naar de andere kant waar geen jeuk is :roll:
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Wuilus had wel eens jeuk van een vlo, daar kon ze nl totaal niet tegen. Als ze een paar vlooien had en ik kwam thuis dan kon het zo zijn dat de bossen haren en de bloedspetters tegen de muren zaten. Meestal zat ze met lege ogen naar de muur te staren en heel hoog en jankend te piepen met een kale flank die ze in 1 dag geschoren had en kaalgeplukt tot op de huid. Nu had ik de mazzel dat het vlooien waren waardoor ik haar direct en snel van die jeuk af kon helpen. Als ik niet geweten had waardoor het kwam of niks had kunnen doen dan zou ik dus in jou schoenen gestaan hebben :N:

Ik moet zeggen dat ik dan als niks hielp en ook versvoer niet werkte wel tot evt inslapen zou overgaan. Niet direct maar meerdere keren jeuk in zeer snel opeenvolgende periodes is verschrikkelijk. Je kan het ook wel aan zijn gezicht zien denk ik. Als hij helemaal leeg overkomt omdat hij niets dan jeuk ervaart is dat gewoon ondraaglijk.

Maar ik moet wel zeggen dat ik eerst echt alles zou proberen met de voeding. De grootste succesverhalen in dit soort problemen hoor je toch altijd weer bij mensen die op vers overstappen. Wuilus deed het ook goed op vers. Haar vacht werd dunner, geen vilt meer en zeker geen hotspots.

De plekken die hij heeft lijken overigens exact op de plekken die Wuilus had na een vlooienbeet. Nu zal hij daar al zeker op getest zijn maar frappant vind ik het wel. Wuil trok die ronde bossen ook binnen een paar uur kaal en dan bleven er bloederige rode plekken op de huid achter. :19:
Afbeelding
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

Jacky schreef: Odin heeft via de Da al verschillende merken gehad, ook heb ik versvlees geprobeerd maar zijn maag is vreselijk gevoelig ook. Hij spuugt alles er weer uit, het enigste merk waar hij tegen kan is Prins :19: weet niet waarom. Ik zal ook een keer naar barfplaats.nl. wie weet.
Odin heeft een bewezen pollenallergie en wie weet momenteel wat nog meer.
Tja, voordat ik op vers/barf overging heb ik ook diverse 'anti-allergie' voeding geprobeerd die ik via de dierenarts kreeg, zelfs toen duidelijk was dat de allergie van Billy niets met voeding te maken had maar een (via bloedonderzoek bewezen) huisstofmijtallergie was.
't Is wel ontzettend jammer dat Odin niet goed reageerde op kant en klare complete versvoeding. Meestal gaan die maag-darm problemen trouwens wel over (extra pro-biotica geven om darmflora te reguleren) dus misschien zou je nog een (laatste?) poging kunnen wagen?

Zoals ik al eerder schreef is Billy inmiddels een hele tijd van zijn jeuk af en is 'ie weer gewoon zijn vrolijke, blije zelf. Dus ja, ik ben heel blij dat het hele vers-voeding-verhaal op mijn pad kwam.

Nogmaals sterkte met Odin.
Afbeelding
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

Rami schreef:Tja, voordat ik op vers/barf overging heb ik ook diverse 'anti-allergie' voeding geprobeerd die ik via de dierenarts kreeg, zelfs toen duidelijk was dat de allergie van Billy niets met voeding te maken had maar een (via bloedonderzoek bewezen) huisstofmijtallergie was.
Hoi,

Ook bij dat soort allergieen kun je hele goede resultaten boeken als je volledig verstapt op vers vlees. De weerstand en de algehele gesteldheid wordt dan namelijk hoger, waardoor het lichaam soms beter met de allergie om kan gaan.
Rami
Zeer actief

Scooby schreef:
Rami schreef:Tja, voordat ik op vers/barf overging heb ik ook diverse 'anti-allergie' voeding geprobeerd die ik via de dierenarts kreeg, zelfs toen duidelijk was dat de allergie van Billy niets met voeding te maken had maar een (via bloedonderzoek bewezen) huisstofmijtallergie was.
Hoi,

Ook bij dat soort allergieen kun je hele goede resultaten boeken als je volledig verstapt op vers vlees. De weerstand en de algehele gesteldheid wordt dan namelijk hoger, waardoor het lichaam soms beter met de allergie om kan gaan.
Ja zeker, en dat weet ik maar al te goed (uit ervaring, zoals je ook in een eerder bericht in dit topic hebt kunnen lezen), ik noem het: het 'opkrikken van het immuunsysteem' :wink: .
Maar de anti-allergie brokkies van de dierenarts, nee die deden helemaal niets voor Billy. En ik dacht dat Jacky dat bedoelde toen zij schreef: "de verschillende merken via de dierenarts". Het gros van de dierenartsen is helaas nog steeds niet zo op de hoogte van het bestaan - en de resultaten - van een komplete verse voeding of barf.
Afbeelding
Bea.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collies.
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Bea. »

Tja, voordat ik op vers/barf overging heb ik ook diverse 'anti-allergie' voeding geprobeerd die ik via de dierenarts kreeg, zelfs toen duidelijk was dat de allergie van Billy niets met voeding te maken had maar een (via bloedonderzoek bewezen) huisstofmijtallergie was.
Ja,zo is het met Kyla van mijn zus precies eender gegaan.Ook bij haar was het huisstofmijtallergie.Nu geef ik 2 van mijn honden dus farmfood,mijn zus gaf het Kyla ook,toen kraste ze nog 10 keer meer.Toen bedacht ik mee,als ze dan maar niet allergisch is voor de granen,dus nu heeft ze 10 dagen energique en ze krast al stukken minder.Zijn er hier trouwens mensen die vinden dat carnibest beter voer is ?
Afbeelding
sharpei-girl
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door sharpei-girl »

alleen als mijn hond zou lijden zou ik m laten gaan...

heel veel sterkte...
Afbeelding

bescherm dieren tegen beesten!!!
Rami
Zeer actief

Bea. schreef:
Ja,zo is het met Kyla van mijn zus precies eender gegaan.Ook bij haar was het huisstofmijtallergie.Nu geef ik 2 van mijn honden dus farmfood,mijn zus gaf het Kyla ook,toen kraste ze nog 10 keer meer.Toen bedacht ik mee,als ze dan maar niet allergisch is voor de granen,dus nu heeft ze 10 dagen energique en ze krast al stukken minder.Zijn er hier trouwens mensen die vinden dat carnibest beter voer is ?
Volgens mij is er wel een verschil in het percentage aan granen als je Carnibest met andere merken, zoals Energique, vergelijkt.
Je zou eens op de sites ( www.carnibest.nl en www.energigue.nl) kunnen kijken bij de analyses/samenstellingen.
Je kunt je vraag ook even stellen bij voeding, er zijn meer mensen op het forum actief die Carnibest voeren (en zo gaan we ook niet al te veel off-topic, is voor Jacky misschien niet zo leuk).
Afbeelding
Jacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): retrievers
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jacky »

ik ga me verdiepen in het versvlees Barfen dus, misschien moet ik hem daar heel langzaam aan aan laten wennen. We hebben het eerder geprobeerd en hij bleef maar spugen :19:
Bedankt voor jullie verhalen, ik steek van alles wat op.
Wij hebben ook een termijn gesteld, we wachten de aankomende zomer af (dit hebben we een paar maanden geleden besproken met o.a. onze DA, alleen in de winter had hij nooit last van de pollen allergie.
Misschien moet de DA weer een allergie test doen om te kijken welke allergie hij er intussen bij gekweekt heeft.
Ik heb mijn inmiddels aangemeld bij het Barf forum, dan gaan we eerst dit nog een keer proberen, misschien als we het rustig gaan opbouwen gaat dat lukken met hem. Jullie horen het vervolg.
Allemaal harststikke bedankt.
:19:
En Marc, odin is naast de pollen ook gevoelig voor vlooien, alleen maar in hele lichte mate, kwam uit de test. Ik behandel ze goed tegen vlo en worm en ook de kat in huis, een vlo zie ik nooit (maar goed, je weet het nooit), ik zal er weer extra allert op zijn. Idd. trekt ook Odin gewoon hele plakken huid/haar van zijn flank en hier zit het bloed dan ook tegen de muur op. Het is vreselijk voor het dier.
De DA kijkt hem ook steeds na op vlooien en hij vindt niets :19: (wij zelf natuurlijk ook). Toch is het typisch dat het alleen op zijn flanken zit, de plekken dus en verder heeft hij het nergens.
Afbeelding

Odin 2001-2013
Ivan 2001
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

Sterkte jacky, het zal moeilijk voor jullie zijn.
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Bea. schreef:Zijn er hier trouwens mensen die vinden dat carnibest beter voer is ?
Ja. :wink:
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Jacky schreef:En Marc, odin is naast de pollen ook gevoelig voor vlooien, alleen maar in hele lichte mate, kwam uit de test. Ik behandel ze goed tegen vlo en worm en ook de kat in huis, een vlo zie ik nooit (maar goed, je weet het nooit), ik zal er weer extra allert op zijn. Idd. trekt ook Odin gewoon hele plakken huid/haar van zijn flank en hier zit het bloed dan ook tegen de muur op. Het is vreselijk voor het dier.
De DA kijkt hem ook steeds na op vlooien en hij vindt niets :19: (wij zelf natuurlijk ook). Toch is het typisch dat het alleen op zijn flanken zit, de plekken dus en verder heeft hij het nergens.
Hoi Jacky,

Ik probeer met je mee te denken... Zou Odin misschien kunnen reageren op de middelen waarmee je hem behandelt juist tegen de vlooien?
tijger2
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door tijger2 »

Tjesus wat moeilijk Jacky,Ik kan je geen raad geven maar wens je wel veel sterkte met je keuze.
Groetjes Marcel
Tijger 23-3-'94 / 5-5-'06 we zullen je nooit vergeten.
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

zelf heb ik veel eczeem gehad en nog wel eens
die jeuk was echt om gek van te woorden
nachten lang heb ik door het huis gelopen
gek van de jeuk zelfs gehuild en dat is iets wat ik zelde doet
zelfs de pijn van de reuma nu vind ik beter te dragen dan jeuk
dus voor me zelf zou ik zeggen als 1 van mijn dieren kruipt over de grond van de jeuk
en dan heb ik het niet over 1 of 2 keer
en het zou geregeld gebeuren
en niks helpt
ja dan zou ik het diertje echt zijn rust gunnen
Afbeelding
Jacky
Zeer actief
Contacteer:

Scooby schreef:
Jacky schreef:En Marc, odin is naast de pollen ook gevoelig voor vlooien, alleen maar in hele lichte mate, kwam uit de test. Ik behandel ze goed tegen vlo en worm en ook de kat in huis, een vlo zie ik nooit (maar goed, je weet het nooit), ik zal er weer extra allert op zijn. Idd. trekt ook Odin gewoon hele plakken huid/haar van zijn flank en hier zit het bloed dan ook tegen de muur op. Het is vreselijk voor het dier.
Hoi Jacky,

Ik probeer met je mee te denken... Zou Odin misschien kunnen reageren op de middelen waarmee je hem behandelt juist tegen de vlooien?
Ja zeg :eek: heb hem net 3 weken terug druppels gegeven,zou toch niet zo simpel zijn :eek:
Afbeelding

Odin 2001-2013
Ivan 2001
miekmiek

Jacky schreef:
Scooby schreef:
Hoi Jacky,

Ja zeg :eek: heb hem net 3 weken terug druppels gegeven,zou toch niet zo simpel zijn :eek:
Altijd het proberen waard. Ik zou bij Odin toch al geen chemische goedjes geven, maar proberen parasieten te bestrijden met natuurlijke middeltjes. Bloed wat zuurder maken door yogurt te geven, ik geloof dat knoflook ook helpt. Misschien kan hij daar beter tegen.

Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik pas ga ontvlooien als ik daadwerkelijk een vlo gezien heb, hetzelfde geld voorontwormen. Het is nogal wat; die chemische middelen.

Sterkte ermee. :wink:
Jacky
Zeer actief
Contacteer:

Altijd het proberen waard. Ik zou bij Odin toch al geen chemische goedjes geven, maar proberen parasieten te bestrijden met natuurlijke middeltjes. Bloed wat zuurder maken door yogurt te geven, ik geloof dat knoflook ook helpt. Misschien kan hij daar beter tegen.

Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik pas ga ontvlooien als ik daadwerkelijk een vlo gezien heb, hetzelfde geld voorontwormen. Het is nogal wat; die chemische middelen.

Sterkte ermee.
Ik ontvlooi eigenlijk omdat we ook een kat hebben, ze komt haast niet meer buiten, maar toch, ik wil hier gewoon geen vlooien, en als ze in de tuin komt, zitten er ook wel andere katten, dus de vlo is zo over.
En 's avonds liggen ze eigenlijk altijd tegen elkaar aan.
Afbeelding

Odin 2001-2013
Ivan 2001
miekmiek

Mijn katten komen ook in de tuin, en ik heb er drie. Toch geef ik niet regelmatig vlooienmiddel. Ik heb ook het idee dat het op een gegeven moment dan niet meer helpt. Ik merk het snel genoeg wanneer er vlooien zijn, en dan heb ik ze ook zo weer weg.

In echt hete zomermaanden wil ik nog wel eens preventief vlooienmiddel geven, maar anders nooit. En het stikt hier niet van de vlooien hoor. :wink:
Jacky
Zeer actief
Contacteer:

miekmiek schreef:Mijn katten komen ook in de tuin, en ik heb er drie. Toch geef ik niet regelmatig vlooienmiddel. Ik heb ook het idee dat het op een gegeven moment dan niet meer helpt. Ik merk het snel genoeg wanneer er vlooien zijn, en dan heb ik ze ook zo weer weg.

In echt hete zomermaanden wil ik nog wel eens preventief vlooienmiddel geven, maar anders nooit. En het stikt hier niet van de vlooien hoor. :wink:
nee :mrgreen: tis nog hartstikke duur ook, ik was in totaal even weer 80 euro kwijt voor 2 honden en een kat, vlo en worm :evil:

Maar goed, ik zal geen vlooienspul meer gebruiken, wie weet reageert hij daar inderdaad heel heftig op. Is te mooi om waar te zijn natuurlijk.
Afbeelding

Odin 2001-2013
Ivan 2001
miekmiek

Je weet maar nooit. :19:

Laten we er gewoon even heel erg op hopen. Want dat zou toch prachtig zijn. :cheer:
laeken
Zeer actief

Apart eigenlijk aangezien Wuilus precies dat van vlooien had. Alleen op de flanken en dan lagen de pollen haar in de kamer. Alles speelde zich af op een middagje of een avondje en dan was haar hele bil kapotgebeten. Vlooien had ze nooit zichtbaar maar toch heb ik de link met vlooien gelegd doordat het alleen in warmere periodes was en ze ook een beetje beet alsof ze een vlo wilde vangen waardoor ik dus dacht aan vlooien. :denken:

Zoals hij het op de foto heeft had Wuil het precies, soms doorgebeten tot bloed en soms alleen ronde kale plekken en pollen wol door de kamer naast de matras waar ze op lag. Hond helemaal in shock en starend naar de muren van de ellende en de jeuk. Soms had ze de mondhoeken helemaal naar achter getrokken van angst en jeuk, echt extreem zielig! :jank: Meestal ging ik dan met haar zwemmen om af te koelen of waste ik haar helemaal met shampoo en dan een grondige directe vlooienbestrijding en weg was het :19:

1 beet kan nl genoeg zijn om de reactie te geven zei mijn DA en dus was het zaak een middel te gebruiken waarbij de vlooien al dood gingen voordat ze beten en niet daarna :ok:
Afbeelding
kitty
Zeer actief
Mijn ras(sen): schapendoes
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door kitty »

Inge O schreef:
Jacky schreef:
Scooby schreef:
Hoi Jacky,

niet om je de hoop te ontnemen, maar bij een allergie mag je verwachten dat de reactie quasi onmiddellijk optreedt, dus had hij in principe al kort na de behandeling moeten reageren.
Dat klopt. Bij allergie tegen vlooien moet je zelfs iedere 3 weken middel geven. De hond van mijn moeder heeft een allergie en als ze niet iedere 3 weken frontline geeft bijt hij zich net zo kapot.
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Jacky schreef:Ja het is ook rotzooi. Knoflook krijgen ze door het eten heen, visolie ook. Ik zal ook nog yoghurt gaan geven, kan nooit kwaad.
Ik ontvlooi eigenlijk omdat we ook een kat hebben, ze komt haast niet meer buiten, maar toch, ik wil hier gewoon geen vlooien, en als ze in de tuin komt, zitten er ook wel andere katten, dus de vlo is zo over.
Hoi Jacky,

Ik ontvlooi nooit (en zou het al helemaal niet in de winter doen!). Ook toen we de kat nog hadden, ontvlooide ik de dogjes nooit (en de kat kwam iedere dag buiten). Ze hebben hier in al die jaren nog nooit vlooien gehad.

Als je wel graag wilt ontvlooien, heeft Ecostyle een natuurlijk ontvlooiingsmiddel, zonder toegevoegde troep. Misschien is dat een idee?
Jacky
Zeer actief
Contacteer:

Scooby schreef:
Jacky schreef:Ja het is ook rotzooi. Knoflook krijgen ze door het eten heen, visolie ook. Ik zal ook nog yoghurt gaan geven, kan nooit kwaad.
Hoi Jacky,

Ik ontvlooi nooit (en zou het al helemaal niet in de winter doen!). Ook toen we de kat nog hadden, ontvlooide ik de dogjes nooit (en de kat kwam iedere dag buiten). Ze hebben hier in al die jaren nog nooit vlooien gehad.

Als je wel graag wilt ontvlooien, heeft Ecostyle een natuurlijk ontvlooiingsmiddel, zonder toegevoegde troep. Misschien is dat een idee?
zit net de kalender na te pluizen en het bezoek DA, maar de eerste plekken waren er voor de behandeling al weer, dus jammer, maar het ligt hem daar niet aan. :19:
Afbeelding

Odin 2001-2013
Ivan 2001
Jacky
Zeer actief
Contacteer:

MARC_S schreef:
Apart eigenlijk aangezien Wuilus precies dat van vlooien had. Alleen op de flanken en dan lagen de pollen haar in de kamer. Alles speelde zich af op een middagje of een avondje en dan was haar hele bil kapotgebeten. Vlooien had ze nooit zichtbaar maar toch heb ik de link met vlooien gelegd doordat het alleen in warmere periodes was en ze ook een beetje beet alsof ze een vlo wilde vangen waardoor ik dus dacht aan vlooien. :denken:

Zoals hij het op de foto heeft had Wuil het precies, soms doorgebeten tot bloed en soms alleen ronde kale plekken en pollen wol door de kamer naast de matras waar ze op lag. Hond helemaal in shock en starend naar de muren van de ellende en de jeuk. Soms had ze de mondhoeken helemaal naar achter getrokken van angst en jeuk, echt extreem zielig! :jank: Meestal ging ik dan met haar zwemmen om af te koelen of waste ik haar helemaal met shampoo en dan een grondige directe vlooienbestrijding en weg was het :19:

1 beet kan nl genoeg zijn om de reactie te geven zei mijn DA en dus was het zaak een middel te gebruiken waarbij de vlooien al dood gingen voordat ze beten en niet daarna :ok:
welk merk gebruikte jij voor wuil dan Marc, ik gebruik eigenlijk altijd frontline. Je hebt wel gelijk, een beet kan een heftige reactie veroorzaken en als ze bijten is het leed al geschied. Frontline spray gebruik ik ook.
Afbeelding

Odin 2001-2013
Ivan 2001
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Jacky schreef:welk merk gebruikte jij voor wuil dan Marc, ik gebruik eigenlijk altijd frontline. Je hebt wel gelijk, een beet kan een heftige reactie veroorzaken en als ze bijten is het leed al geschied. Frontline spray gebruik ik ook.
Saar heeft zeker een jaar lang vreselijke jeuk gehad. Ik gaf Frontline-pipetjes, maar alleen in de zomer (en dan ook nog slordig). D'r oksels en liezen waren pikzwarte olifantenhuid, geen haartje groeide er meer op. In de winter leek het ietsje beter te gaan, maar wanneer de haartjes voorzichtig begonnen te groeien ging het weer gigantisch mis.

In het begin van de zomer toen ze 2 werd, heb ik haar nog behandeld (inmiddels ook allerlei allergie-testen enzo gehad). Toen hoorde ik dat het misschien ook wel van de frontline zou kunnen komen. Ik heb driftig het restant wat misschien nog niet opgenomen was door de huid van haar nek proberen te vegen, maar echt.... sinds ik Frontline in de kliko heb gegooid heeft ze niet meer gekrabt volgens mij (nou ja, tot een week of 6 daarna nog wel dus). En heeft ze weer een heerlijk zacht huidje mét haar :mrgreen:

Hier komt dus gewoon per definitie geen Frontline meer in huis. Ik heb ook nog nooit een vlo in huis gehad, en die teken pluk ik wel van ze af.
Miranda*
Actief
Mijn ras(sen): Mezclar de Basura
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Miranda* »

Pipetjes werken wel, zal de laatste zijn die dit beweerd maar NIET bij honden met een vlooienallergie. (vertelde de DA destijds)

De vlo moet eerst bijten voordat het effect heeft bij de vlo, maar dan heeft de vlo de hond dus al wel gebeten.
Un buen día, atentamente y una pierna de nuestros perros;
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Marion. schreef:Hier komt dus gewoon per definitie geen Frontline meer in huis. Ik heb ook nog nooit een vlo in huis gehad, en die teken pluk ik wel van ze af.
En dat geloof je zelf? Dat kan dus niet. :mrgreen:
Je kan inderdaad geen vlooienprobleem hebben en nooit een plaag, maar iedere hond die buiten komt en soms een hond ziet heeft wel eens een vlo. Of ze er last van hebben is een ander verhaal.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”