Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

gang van zaken bij dierenarts

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Zazoo
Vaste gebruiker

gang van zaken bij dierenarts

Ongelezen bericht door Zazoo »

Ferbie had al een tijdje een bultje op haar buik die niet wegging, dus ben ik gisteren naar de DA geweest. De DA voelde even en zei: dat is waarschijnlijk een vetbultje, maar dat weet je nooit zeker. we moeten het maar operatief verwijderen.

toen ging de assistente nog even voelen en ze vroeg of het groeide. ik zei dat ik dat niet zeker wist maar dat ik dacht van wel. dus ik vroeg nog of ze het echt moeten verwijderen als ze niet weten wat het is. het antwoord was dat als het groeit het zeker moet maar dat het sowieso altijd beter is. dus nu wordt ze dinsdag geopereerd a ongeveer 150 euro.

maar ze hebben dus helemaal geen biopt genomen ofzo. als het groeit of ernstig is wil ik natuurlijk graag die operatie maar ik vraag me nu dus af of ze denken: wat het ook is, we halen het weg en zijn 150 euro rjker. wat vinden jullie hiervan?
Diana
Actief
Mijn ras(sen): Duitse Doggen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Diana »

Ik vind met bultjes dat ze ten alletijden even moeten kijken wat het is.
Als je zelf niet het idee hebt dat het snel groeit lijkt een biopt me het meest voor de hand liggende om als eerste stap te doen.

Blijkt het vet te zijn dan kun je de hond wellicht een operatie besparen en jezelf 150 euro, ja toch
Diana Duitsedoggies gek
Afbeelding
http://WWW.HARDIAS.NL
amiwoods
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door amiwoods »

ik heb zelf ook eens de discussie bij de DA gehad over een bultje.
of het een vetbultje is kan je eigenlijk meteen vasstellen, je neemt met een injectienaald een beetje af uit het bultje je spuit het in een glas met water, vet blijft drijven.
ze waren er echter van overtuigt dat het iets meer was, nou dan nemen ze maar iets af om er zelf achter te komen, maar ik betaal niks!!!
dat hebben ze dus gedaan, ennnn uitslag vet!!!
ze baalden verschrikkelijk dat ze me gelijk moesten geven. :mrgreen:
als er geen definitieve diagnose is gestelt zou ik dus ook niet zomaar in mijn hond laten snijden. mijn ervaring is dat DA's veel te snel alles maar willen weghalen. laat ze eerst maar bewijzen dat het iets kwaadaardigs is. :wink:

ik vindt het overigens erg veel geld voor 1 bultje :denken:
groetjes Karen en de doggies
Afbeelding
www.nudos.nl
Zazoo
Vaste gebruiker

als het een vetbultje is, moet het dan weg?
en wat is een normale prijs voor een bultje dan?
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

heb wel eens een bindweefsel bultje weg laten halen, maar dat was toch echt op mn eigen verzoek en niet op dat van de DA,
verder is dat met plaatselijke verdoving gegaan (zat op de ribben) en dus niet onder narcose....wat ook weer scheelde in de kosten :wink: en gewoon prettiger was voor de hond (minder ingrijpend....)
Zazoo
Vaste gebruiker

ik weet niet of het onder narcose moet of plaatselijk verdoofd... weet wel dat mijn hond doodsbang is voor de dierenarts dus dat narcose mss sowieso beter is.
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Als het bultje klein is, dan is een biopt niet mogelijk.
Laatst is bij onze kat een bultje verwijderd, wat een ingekapselde ontsteking bleek te zijn achteraf, en daar was ik ook zo'n bedrag aan kwijt.
Moritz heeft ook een bultje, ter grootte van een flinke doperwt, en dat is ook te klein om een biopt van te nemen; de kans is groot dat ze dan niet in het midden van het bultje uitkomen en dan is de uitslag van een biopt onbetrouwbaar.
Bij hem twijfel ik ook nog of ik het weg zal laten halen, want een narcose voor zoiets? :denken:
Als het groeit, zou ik het overigens wel laten doen.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jip007 »

leggy heeft een vetbult boven op haar nek , soms wordt hij iets kleiner dan weer wat groter , hij is nu zo'n 2 cm. Maar ik ga haar daar voor niet laten opereren denk ik , en als ik het wel zou doen , dan gewoon onder plaatselijke verdoving :wink:
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
MastiffStorm
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door MastiffStorm »

Van de prijs kijkt ik niet raar op.
Als je het niet eens bent met het handelen van je DA.
Zie ik maar een oplossing en dat is naar een andere DA gaan.
Je kunt toch ook zelf aangeven wat je wil bijvoorbeeld een biopt.
joline
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door joline »

Hier heeft onze keeshond een bultje gehad, de dierenarts zei dat we het bultje het beste konden laten verwijderen operatief. We hebben voor de zekerheid toch even afgewacht, vond dat ze wel erg snel waren met een operatie. Ben achteraf blij dat ik heb gewacht heb, de bult was binnen een maand weg. Was waarschijnlijk een bult van een steek van een insect.
Petra68
Actief
Mijn ras(sen): yorkshire terrier

Ongelezen bericht door Petra68 »

Als ik jou was, ging ik nog even naar een andere d.a.
Een second opinion kan nooit kwaad.
de drentjes
Actief

Ongelezen bericht door de drentjes »

Ik ben vorige maand ook met Sally bij de Da geweest voor een bultje (2x1cm) wat zacht was en "los" zat, ik bedoel dat je het op kan tillen onder de huid. De Da zei dat het waarschijnlijk een vetbultje was en heeft met een injectienaald wat opgezogen en onder de microscoop bekeken. Daaruit bleek dat het idd een vetbultje (lipoom) was. Het hoefde ook niet weggehaald te worden maar ze zei er wel bij dat vetbulten soms heel snel kunnen gaan groeien en als dat het geval is dan moeten ze operatief worden verwijderd en ruim weggesneden worden.
Ze raadde me wel aan om regelmatig te blijven controleren.

Wil
Afbeelding
Afbeelding
Daan

Ongelezen bericht door Daan »

ik heb bij diesel ook eens een bultje laten weghalen, het zat op zijn elleboog en stootte het vaak kapot.
Was een goedaardig gezwelletje, waarschijnlijk, ik heb het niet meer laten onderzoeken.
De DA liet het aan mij over of het wel of niet weggehaald zou worden.
Zazoo
Vaste gebruiker

ik ben nog bij een andere dierenarts geweest. die heeft het wel aangeprikt en zei dat het en vetbultje was. als het niet groeit kan het blijven zitten. dus ik ben maar even van dierenarts overgestapt. ik heb nu 120 euro uitgespaard. wat een @$%^^& is mijn eerste diernarts ook.
jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jip007 »

Zazoo schreef:ik ben nog bij een andere dierenarts geweest. die heeft het wel aangeprikt en zei dat het en vetbultje was. als het niet groeit kan het blijven zitten. dus ik ben maar even van dierenarts overgestapt. ik heb nu 120 euro uitgespaard. wat een @$%^^& is mijn eerste diernarts ook.
:ok: :ok: :ok:
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
Sennaruby
Zeer actief
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sennaruby »

Zazoo schreef:ik ben nog bij een andere dierenarts geweest. die heeft het wel aangeprikt en zei dat het en vetbultje was. als het niet groeit kan het blijven zitten. dus ik ben maar even van dierenarts overgestapt. ik heb nu 120 euro uitgespaard. wat een @$%^^& is mijn eerste diernarts ook.
En dat ga je hem nog wel even zeggen neem ik aan? In iets vriendelijkere bewoordingen dan!
Afbeelding
Monique_Nino
Zeer actief
Mijn ras(sen): bullmastiff
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Monique_Nino »

mijn antwoord word wat overbodig, Maar nino zit onder de bulten, gewoon laten zitten en in de gaten houden. :wink:
Afbeelding

Nino *28-04-1995*...*15-06-2010*untill we meet again..
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”