Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Vraagje voor Duitse doggen bezitters of liefhebbers

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

greatdane schreef:Nu wil ik even terug komen op deze hond,want de foto's die geplaatst zijn waren dus duidelijk misleidend.
Lance is dus niet vele malen breder of forser of hoger,integendeel.
Ik heb contact gehad met zijn fokker en heb hier zijn gegevens en heb ook wat foto's erbij.
Zijn naam is Kevlar.
Dit is wat hij zei:Kevlar stands about 36" and we try and keep him under 180 lbs!
Deze hond weegt dus 82 kilo en heeft een schoft van 91,5 cm!
Daar gaat de hele theorie van kleiner is gezonder en functioneler :roll:
Misleidend? Waar staat dat ik zeg dat Kevlar klein is? :19:

Lees maar eens terug en dan zie je vanzelf wie de hond tevig, iel, klein en niet mooi vonden :mrgreen: :smile:
Mij heb je nooit een gewicht of het woord klein in de mond horen nemen. Wel het woord sound, mooi en goed gebouwd :ok:
Afbeelding
greatdane
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Dog-Wolfspitz
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door greatdane »

MARC_S schreef:
greatdane schreef:Nu wil ik even terug komen op deze hond,want de foto's die geplaatst zijn waren dus duidelijk misleidend.
Lance is dus niet vele malen breder of forser of hoger,integendeel.
Ik heb contact gehad met zijn fokker en heb hier zijn gegevens en heb ook wat foto's erbij.
Zijn naam is Kevlar.
Dit is wat hij zei:Kevlar stands about 36" and we try and keep him under 180 lbs!
Deze hond weegt dus 82 kilo en heeft een schoft van 91,5 cm!
Daar gaat de hele theorie van kleiner is gezonder en functioneler :roll:
Misleidend? Waar staat dat ik zeg dat Kevlar klein is? :19:

Lees maar eens terug en dan zie je vanzelf wie de hond tevig, iel, klein en niet mooi vonden :mrgreen: :smile:
Mij heb je nooit een gewicht of het woord klein in de mond horen nemen. Wel het woord sound, mooi en goed gebouwd :ok:
Zoals ik al zei er is flink verkeken op de foto.Ook door mij ja.
En ik heb geen zin om vanalles terug te quoten,maar het kwam er duidelijk op neer dat de doggen hier té groot,té overbouwd en weet ik veel was en deze dog zou beter voldoen,omdat hij dus kleiner zou zijn en dus functioneler en gezonder.
Maar de cijfers spreken voor zich en ook zijn leeftijd :wink:
Afbeelding
Bruno 07-05-2012-*16-10-2012
laeken
Zeer actief

greatdane schreef:Zoals ik al zei er is flink verkeken op de foto.Ook door mij ja.
En ik heb geen zin om vanalles terug te quoten,maar het kwam er duidelijk op neer dat de doggen hier té groot,té overbouwd en weet ik veel was en deze dog zou beter voldoen,omdat hij dus kleiner zou zijn en dus functioneler en gezonder.
Maar de cijfers spreken voor zich en ook zijn leeftijd :wink:
Mol vond deze hond overbouwd en verder heb ik nooit het woord overbouwd in de mond genomen. Te groot zijn ze zeker en blijkbaar is deze hond ook te groot. Wel goed gelukt, maar wel erg groot.

Volgens mij heb ik nergens gezegd dat deze hond kleiner is. Ik heb gezegd dat hij mooi was en als hij kleiner zou zijn geweest was hij nog steeds mooi. Jullie als doggenliefhebbers vonden hem te klein, te iel, te tevig en overbouwd. De kritieken op Nederlandse doggen heb ik nooit gegeven. :neenee: Jullie hebben niks dan kritiek gehad op de hond die ik heb geplaatst. Kevlar van 91.5 cm en meer dan 82 kilo was tevig, iel en eigenlijk was het helemaal niks. Overbouwd en geen uitstraling weet je nog? :smile:

Ik heb alleen geroepen dat ik het belachelijk vond dat een kampioen zo afgekraakt wordt op punten die domweg niet kloppen. Nu hij gigantisch blijkt te zijn is nog meer duidelijk dat hij wel reuig, bijzonder fors en imposant is :mrgreen:
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Het ging mij dus om zijn type. Volgens mij staat dat er ook duidelijk. :19:
Afbeelding
jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jip007 »

ik vind hem toch niet echt zwaar voor zijn grootte :wink:
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
greatdane
Zeer actief

MARC_S schreef:Het ging mij dus om zijn type. Volgens mij staat dat er ook duidelijk. :19:
Je weet er een leuke draai aan tegeven :ok:
Het ging jou om het type en daarom plaatste je dus deze foto.
Want ook jij kon niet weten dat dit dus wel een gigant was en doelde dus op een slanker type die zogenaamd wel lekker in zijn vel zou zitten.
Afbeelding
Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

greatdane schreef:
MARC_S schreef:Het ging mij dus om zijn type. Volgens mij staat dat er ook duidelijk. :19:

:mrgreen:
jip007
Erelid

Angel-eyes schreef:
greatdane schreef:

:mrgreen: :mrgreen:
Afbeelding
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

MARC_S schreef:Nu hij gigantisch blijkt te zijn is nog meer duidelijk dat hij wel reuig, bijzonder fors en imposant is :mrgreen:
Hoi Marc,

Nee, het feit dat ik nu weet hoe groot deze hond is, maakt nog steeds niet dat ik hem wel meer een reu-achtige uitstaling vind hebben. Dat vind ik namelijk nog steeds niet.
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

Scooby schreef:
MARC_S schreef:Nu hij gigantisch blijkt te zijn is nog meer duidelijk dat hij wel reuig, bijzonder fors en imposant is :mrgreen:
Hoi Marc,

Nee, het feit dat ik nu weet hoe groot deze hond is, maakt nog steeds niet dat ik hem wel meer een reu-achtige uitstaling vind hebben. Dat vind ik namelijk nog steeds niet.
juist misschien wel minder :mrgreen:
Tiësto
Vaste gebruiker
Contacteer:

Re: Vraagje voor Duitse doggen bezitters of liefhebbers

Ongelezen bericht door Tiësto »

Marlous schreef:Ik heb zelf voor het eerst een Duitse Dog, heb me erg verdiept in het ras, maar eigenlijk niet over de groei van een pup.

Daar bedoel ik dan mee wat het gemiddelde gewicht, lengte enz. per leeftijd is.

Elvis, mijn hond, is nu 7 maanden en gister hebben we hem gemeten en zijn schoft is 77cm. hoog en hij weegt 50 kilo. Het is een reu. Is dit normaal voor een Dog van deze leeftijd, ik weet dat het wat kan verschillen tussen honden, maar ik vraag me toch af zit hij nu boven het gemiddelde of onder of loopt hij juist gelijk.
Hoi, ik ben nieuw op dit forum, v.w.b reageren, lezen deed ik al wel een poosje. Ik heb jou vraag gelezen en de inmiddels 15 pagina's reactie's ook. Volgens mij heb je niet veel antwoorden gehad die direct met jouw vraag te maken hadden. :smile:
Je hebt zelf al gezegd dat niet alle honden het zelfde groeien.
Onze reu is nu 8 maanden en wat hij weegt dat kan ik je niet zeggen, maar hij is 85 cm hoog. Misschien heb je hier inmiddels niets meer aan, maar ja dan moet je maar denken dat het een aardige poging was. :wink:
Afbeelding
Youp
Zeer actief

Ongelezen bericht door Youp »

Nu hij gigantisch blijkt te zijn is nog meer duidelijk dat hij wel reuig, bijzonder fors en imposant is
Dat zie ik er op de foto iig niet aan af. Ik vind hem nog steeds niet mooi op basis van de foto's.
Tiësto
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door Tiësto »

Youp schreef:
Nu hij gigantisch blijkt te zijn is nog meer duidelijk dat hij wel reuig, bijzonder fors en imposant is
Dat zie ik er op de foto iig niet aan af. Ik vind hem nog steeds niet mooi op basis van de foto's.
Over smaak valt niet te twisten, maar correct is die hond wel.
Afbeelding
jip007
Erelid

Tiësto schreef:
Youp schreef:
misschien correct al vind ik zijn hoeking achter iets overdreven , en ik vind hem ook geen echte reuen uitstraling hebben :wink:
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

jip007 schreef:
Tiësto schreef:
Youp schreef:
misschien correct al vind ik zijn hoeking achter iets overdreven , en ik vind hem ook geen echte reuen uitstraling hebben :wink:
er staan 3 foto's van hem hier in dit topic, 2 daarvan tonen een uitgezette, overdreven hoeking, die ander foto? tja , is dat dus echt dezelfde? zo ja staat hij daar redelijk voordelig... ik vind zijn kop niet mooi, zoals mol al zei, heeft hij geen tot weinig borst, is hij te recht in de schouder.. en dus te elegant voor een reu...

en titels? marc het valt me enorm van je tegen dat je dat als argument neemt, zowiezo de amerikaanse titels... mol zei het ook al, die zijn in een poep en een scheet te halen... daarbij.. weet jij wat er tegenover stond? wanneer deze hond zijn punten heeft gehaald? in amerika zijn er praktisch elk weekends shows.. ach ja loop ze allemaal af en je hebt je punten voor een kampioenschap wel.

ik zeg niet dat ik deze reu niet oke vind, ja hij ziet er op de foto uit als een gezonde, in verhouding staande hond uit, maar ziet hij er uit zoals een DD reu eruit hoort te zien? nee sorry vind ik niet...
Marlous
Zeer actief

Re: Vraagje voor Duitse doggen bezitters of liefhebbers

Ongelezen bericht door Marlous »

Tiësto schreef:
Hoi, ik ben nieuw op dit forum, v.w.b reageren, lezen deed ik al wel een poosje. Ik heb jou vraag gelezen en de inmiddels 15 pagina's reactie's ook. Volgens mij heb je niet veel antwoorden gehad die direct met jouw vraag te maken hadden. :smile:
Je hebt zelf al gezegd dat niet alle honden het zelfde groeien.
Onze reu is nu 8 maanden en wat hij weegt dat kan ik je niet zeggen, maar hij is 85 cm hoog. Misschien heb je hier inmiddels niets meer aan, maar ja dan moet je maar denken dat het een aardige poging was. :wink:
Nou, toch nog bedankt voor de reactie. Elvis is nu bijna 8 maanden, en hij is nu al 82 cm. Dus dan komt hij aardig in de buurt!
Groetjes Marlous
laeken
Zeer actief

yamie schreef: en titels? marc het valt me enorm van je tegen dat je dat als argument neemt, zowiezo de amerikaanse titels... mol zei het ook al, die zijn in een poep en een scheet te halen... daarbij.. weet jij wat er tegenover stond? wanneer deze hond zijn punten heeft gehaald? in amerika zijn er praktisch elk weekends shows.. ach ja loop ze allemaal af en je hebt je punten voor een kampioenschap wel.

ik zeg niet dat ik deze reu niet oke vind, ja hij ziet er op de foto uit als een gezonde, in verhouding staande hond uit, maar ziet hij er uit zoals een DD reu eruit hoort te zien? nee sorry vind ik niet...
Weet je wat mij tegen valt? Dat je denkt dat ik die hond mooi vind vanwege die titels. :roll: Er staat dat ik op google deense dog heb ingevoerd en mijn oog op deze hond is gevallen omdat IK hem zo mooi vind. Ik als de persoon Marc vind de hond mooi en daarna kwam er een berg onzinnige kritiek over de hond. Toen ging ik verder zoeken welke hond het was en hij heeft niet zomaar titels hij wint veel en is kampioen van de Amerikaanse doggenclub. En dekreu etc.

Dat heb ik niet verzonnnen en gebruik ik al helemaal niet als reden waarom hij mooi zou zijn. :19:

De hond IS mooi. Jullie vinden het allemaal geen mooie hond en dat komt doordat smaken verschillen. Honden die volledig correct zijn in mijn ogen zijn gewoon mooier dan honden die verkeerde hoekingen, kromme poten en slechte bouw hebben.

Dat iedereen nu in zijn knuisjes knijpt omdat ik ineens geen recht meer heb om die hond mooi te vinden is niet mijn probleem. Die hond is mooi en daar kan niemand omheen. Hoe makkelijk je ook kampioen van de Amerikaanse doggenclub kan worden volgens jullie (belachelijk idee overigens) en hoe makkelijk je in Amerika ook beste van 50 doggen kan worden en meest veelbelovende hond, kampioen op de westminster dog club etc dat heeft er helemaal niks mee te maken. :neenee: Daarnaast is dat onzin en dat weet jij ook. Niemand kan met een verkeerde hond kampioen van een rasclub worden en al 8 jaar showen. Wat een arrogantie om te denken dat de andere honden allemaal slechter zijn en deze ook bagger is.

Deze hond is mooi en daar kan niemand omheen. Ode aan de fokker die hem met 8 jaar nog in deze puike conditie heeft en zolang niemand ze dat na kan doen lijkt het me beter dat de kritieken komen van mensen die minstens zo mooi fokken en hun honden ook gezond en wel met 8 hun mannetje nog staan. Tot die tijd heb ik persoonlijk 1000 keer liever deze gezonde hond dan alles wat ik hier heb zien rondlopen. Laten we wel wezen, DAT is waar het over ging in deze topic en verder niks :mrgreen:
Afbeelding
laeken
Zeer actief

jip007 schreef:
Angel-eyes schreef:
greatdane schreef:

:mrgreen: :mrgreen:
Jullie weten er een leukere draai aan te geven lijkt me. Hij was te iel met zijn 92 cm en 80 kilo toch? Geen goede hoekingen? Wat nu hij wel goede hoekingen heeft? Hij was toch overbouwd?

Qoute mij eens op het punt waar jullie nu het recht vandaan halen mij uit te lachen? De hond is mooier dan alles wat hier loopt en hij wordt nog ouder ook in topconditie. Het ging toch om het feit dat doggen vaak de 6 jaar niet halen? Nou deze hond dus wel. Nu jullie weer :ok: :mrgreen:

Iedereen die van zijn hond houdt heeft dus liever deze hond aangezien hij nu gezond en wel 8 is. Ondanks alle lelijkheid die jullie vinden dat hij heeft.

Hoe een dog eruit hoort te zien is een onethische discussie als dat samen gaat met een leeftijd van 6 jaar. Als een kleiner hoofd en betere verhoudingen die hem het commentaar tevig geven nu zorgen voor een betere bouw is dat toch niks dan goed? Ik hoef ook geen mooie kinderen die alleen omvallen met 30 jaar. :denken:
Afbeelding
jip007
Erelid

marc kom nou toch , je kan aan een foto niet zien of hij gezond is , en conditie heeft hij al helemaal niet . Ik vind het gewoon triest hoe hij er bij staat , opgehangen in zijn lijn , de vrolijkheid straalt ook echt van zijn koppie af. Deze hond is puur gefokt voor de show , een normaal leven heeft hij niet. Want zo gaat het meestal met deze honden , verder dan een show komen ze niet , want stel je voor dat hij een blessure op loopt. Leuk voor zijn baas , maar minder leuk voor de hond , maar wat maakt het uit he , hij weet niet beter dan dat het normaal is.
Afbeelding
laeken
Zeer actief

jip007 schreef:marc kom nou toch , je kan aan een foto niet zien of hij gezond is , en conditie heeft hij al helemaal niet . Ik vind het gewoon triest hoe hij er bij staat , opgehangen in zijn lijn , de vrolijkheid straalt ook echt van zijn koppie af. Deze hond is puur gefokt voor de show , een normaal leven heeft hij niet. Want zo gaat het meestal met deze honden , verder dan een show komen ze niet , want stel je voor dat hij een blessure op loopt. Leuk voor zijn baas , maar minder leuk voor de hond , maar wat maakt het uit he , hij weet niet beter dan dat het normaal is.
Hoe weet je dat? Heb je ook met de eigenaar gemaild?

Hij is 8 jaar dus gezond zal hij best zijn toch? Alles op alles om die hond de grond in te boren of niet? Het ging er alleen maar om dat ik hem mooi vind. En dat vind ik nog steeds. :ok:
Of wil je zeggen dat hij al lang dood zou zijn geweest als hij niet geshowed werd maar een wild en vrolijk leven zou hebben? Misschien heeft hij dat wel want daar weten wij niks van toch?
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Even als geheugensteuntje :mrgreen:
Ziet dit eruit als een hond die niet beweegt? Hier is de hond 4,5 jaar oud en in mijn ogen in puike topconditie. Niks mis mee en zeker niet onbespierd. :roll:

Een hond die niet gefokt is op massa zal nooit de massa van een hond krijgen die dat wel is (die krijgt dat overigens ook zonder beweging want elke dog gefokt op massa krijgt die bij goede voeding, ook al beweegt hij weinig), maar deze hond ziet er gewoon erg goed uit. Feit waar niemand omheen kan.

Afbeelding
Afbeelding
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond

Ongelezen bericht door cloris »

MARC_S schreef:

Deze hond is mooi en daar kan niemand omheen. Ode aan de fokker die hem met 8 jaar nog in deze puike conditie heeft en zolang niemand ze dat na kan doen lijkt het me beter dat de kritieken komen van mensen die minstens zo mooi fokken en hun honden ook gezond en wel met 8 hun mannetje nog staan. Tot die tijd heb ik persoonlijk 1000 keer liever deze gezonde hond dan alles wat ik hier heb zien rondlopen. Laten we wel wezen, DAT is waar het over ging in deze topic en verder niks :mrgreen:
Eh ik heb een Argentijn meegemaakt Marc, die won alles... alles... en stond met aardige leeftijd nog steeds in de ring.. maar gezond? nee ongezonder kon je ze niet hebben, en zag je dat op de standfotos? nee kan je dus er maar vanuit gaan dat de hond ondanks zijn titels en ondanks zijn leeftijd dus wel gezond zou zijn? nee, zou ik een ode aan die fokker geven? nooit van mijn leven :neenee:

Verder heb ik niet veel verstand van Duitse Doggen, al is de reu genoemd in het topic niet mijn type moet ik eerlijk zeggen :wink:
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
jip007
Erelid

ik boor hem niet de grond in , vind het alleen meer een teef dan een reu , smaken verschillen dat mag toch zeker wel. En 8 jaar zegt mij niets over zijn gezondheid , je moet maar is goed je ogen open houden op een show , vooral op de uit laat plaatsen , misschien begrijp je me dan beter . En natuurlijk hebben doggen die lekker elke dag kunnen dollen meer slijtage en meer kans op een blessure dan honden die in een kennel zitten en alleen maar mooi moeten zijn dag in dag uit.
Afbeelding
cloris
Zeer actief

Hoort een Duitse Dog zo steil in de schouder te zijn? of zie ik het verkeert? :denken:
Afbeelding
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
jip007
Erelid

cloris schreef:Hoort een Duitse Dog zo steil in de schouder te zijn? of zie ik het verkeert? :denken:
als het plaatje maar mooi is cloor dan mag het :roll: .
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Het is inderdaad geen mooie hond :19: Ik heb duidelijk niet het recht de hond mooi te vinden :roll:

Dat hij 8 jaar is zegt mij toch zeker wel iets over de gezondheid maar dat zal wel aan mij liggen. Hij zal wel kreupel en strompelend door de showring gaan als hij eens in de week uit zijn kenneltje mag om geshowed te worden. Ik weet dat nl niet maar jullie zeggen dat het zo is dus dat zal zeker wel waar zijn :wink:
Afbeelding
laeken
Zeer actief

jip007 schreef:
cloris schreef:Hoort een Duitse Dog zo steil in de schouder te zijn? of zie ik het verkeert? :denken:
Sorry? Is het hele gefok op uiterlijk niet wat het ras op dit moment de nek omdraait? Haal er 20 kilo en 15 cm af en je lost heel wat op. Maar dat is niet mooi toch?
Afbeelding
cloris
Zeer actief

MARC_S schreef:
Dat hij 8 jaar is zegt mij toch zeker wel iets over de gezondheid maar dat zal wel aan mij liggen. Hij zal wel kreupel en strompelend door de showring gaan als hij eens in de week uit zijn kenneltje mag om geshowed te worden. Ik weet dat nl niet maar jullie zeggen dat het zo is dus dat zal zeker wel waar zijn :wink:

Net ook al aangegeven, hoeft dus echt niet Marc en nee kreupel en strompelend niet, daar zorgen ze wel voor een strompelende hond wint immers niet..
:roll:
Afbeelding
greatdane
Zeer actief

Natuurlijk mag jij die hond mooi vinden,ik hou namelijk niet van reuen die op teven lijken :19:
Ik heb foto's meegekregen en die tonen alleen nog zieliger aan.
Goede conditie?Geloof er niets van met zo weinig borst en zo'n lichaam.
Ik zou weleens een uur met hem willen fietsen en kijken hoe hij er dan bijloopt.(toen hij dus 4 was hé)
En over smaak valt idd niet te twisten,want ik kan je europese doggen laten die die dus wel reu zijn en ook allle titels hebben en daar kan ik je foto's bij laten zien dat ze door het bos raggen.
Zul je van deze hond niet vinden of opgestuurd krijgen.
Afbeelding
jip007
Erelid

MARC_S schreef:
jip007 schreef:
Sorry? Is het hele gefok op uiterlijk niet wat het ras op dit moment de nek omdraait? Haal er 20 kilo en 15 cm af en je lost heel wat op. Maar dat is niet mooi toch?
ja zo keuren ze toch tegenwoordig , we hebben zelf een dog gehad ook steil van voren . Er zat een lange nek op en het showde mooi , en deed het beter dan haar moeder op de show waar wel alles bij klopte.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”