Jolly schreef: maar ik zou meteen naar de DA rennen
Dat zou ik een paar jaar geleden ook gedaan hebben hoor.
Ik heb echter al zoveel allergische reacties meegemaakt met Nika dat ik denk wel in te kunnen schatten of het nu nodig is.
Bij Nika is het echt belangrijk zo snel mogelijk actie te ondernemen, hetzij door naar de dierenarts te gaan, hetzij door direct de medicijnen te geven die ik heb meegekregen. Die medicijnen zijn er voor de noodgevallen, de weekenden/feestdagen dat de dierenartsenpraktijk dus samenwerkt met 3 andere praktijken en het dus kan zijn dat de dierenarts niet binnen 10 minuten aanwezig is omdat die uit Eersel moet komen.
Dat duurt te lang voor Nika, dat is in haar geval levensbedreigend.
Als Nika een reactie krijgt zwelt ze heel snel op, trekt zich terug in een (donker) hoekje en wordt apathisch, ze reageert dus nauwelijks nog op je.
Biène reageert normaal, speelt gewoon, kluift gewoon, eet gewoon, drinkt gewoon... Het enige is dat haar wangen dikker zijn en 1 oog dichtzit en de andere iets verdikt is. In dit geval "durf" ik dus wel even te wachten.
Zou het vanavond verslechteren of merk ik dat ze anders gaat reageren bel ik alsnog de dierenarts hoor, maar op dit moment vind ik dat nog niet nodig.
De vorige keer dat ze dit had trok het na een paar uur weer weg
http://www.hondenroedel.nl/phpBB2/viewt ... sc&start=0