Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

honden en kattenvlooien dezelfde?

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

AnneMarie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Leeuwhondje
Aantal honden: 1

honden en kattenvlooien dezelfde?

Ongelezen bericht door AnneMarie »

Kan een hond vlooien krijgen als ie bij katten is met vlooien?
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Re: honden en kattenvlooien dezelfde?

Ongelezen bericht door Rataplan »

AnneMarie schreef:Kan een hond vlooien krijgen als ie bij katten is met vlooien?
Ja een vlo springt van warmbloedig dier naar warmbloedig dier.
Er is wel verschil tussen vlooien onderling, er zijn honden, katten en zelfs mensenvlooien maar ze discrimineren niet qua bloed.
Je kan zelf ook door een kattenvlo worden gebeten.
Kattenvlooien komen het meeste voor en zijn moeilijk te bestrijden omdat ze al gauw resistent zijn tegen bepaalde middelen. Een hondenvlo is groter dan een kattenvlo maar die zie je stukken minder. Over het algemeen zijn het allemaal kattenvlooien.
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
Lupo
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Lupo »

Rataplan schreef: Er is wel verschil tussen vlooien onderling, er zijn honden, katten en zelfs mensenvlooien maar ze discrimineren niet qua bloed.
Is het niet zo dat een kattenvlo zich niet kan voortplanten op mensenbloed? Of is dat een fabeltje dat ik me wijs heb laten maken?
@idoo
Zeer actief

Ongelezen bericht door @idoo »

:slaap:
Laatst gewijzigd door @idoo op 30 mar 2006 11:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

Lucyanne schreef:
Rataplan schreef: Er is wel verschil tussen vlooien onderling, er zijn honden, katten en zelfs mensenvlooien maar ze discrimineren niet qua bloed.
Is het niet zo dat een kattenvlo zich niet kan voortplanten op mensenbloed? Of is dat een fabeltje dat ik me wijs heb laten maken?
Hmm heb ik nooit iets over gehoord, zou kunnen, ben geen vlooienexpert :mrgreen: behalve dan dat het rot te bestrijden is en dat er dieren dood aan gaan.........
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
Dio
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Dio »

Rataplan schreef:
Lucyanne schreef:
Hmm heb ik nooit iets over gehoord, zou kunnen, ben geen vlooienexpert :mrgreen: behalve dan dat het rot te bestrijden is en dat er dieren dood aan gaan.........
Dood aan vlooien? =\
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”