Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Vragen over Tardak

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Vragen over Tardak

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Even een nieuw topic geopend :wink:

Nu ik weer wat rustiger ben, heb ik wat vragen over de chemische castratie.
> waarom eet Bram zo veel?
> moet ik hem ontzien de komende tijd? Normaal gaat Bram bijna altijd met me mee, behalve naar het werk. Hij is nu na een wandeling al moe en ik laat hem dus thuis als ik daarna wegga zodat hij kan slapen. Is dat de bedoeling? Ik zit ook te twijfelen over hele dagen op de opvang, maar ik moet toch niet met hem omgaan alsof hij ziek is?
> ik heb opgezocht dat de effecten zo'n 4 weken blijven en dat hij weer pupjes kan maken na 8 weken. Gaan de effecten (veel eten, moe, erg afhankelijk van mij, rustig) zeker helemaal weg, ook als hij er nu zo heftig op reageert? Heeft iemand daar ervaring mee?
> Bram is nog erg jong, kan het schadelijk zijn op deze jonge leeftijd (8 mnd)?

Ik weet dat er wat kennis vragen tussen zitten die ik natuurlijk volgende week ook aan een dierenarts ga vragen. Maar als iemand er wat zinnigs over kan zeggen, heel graag.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Zoek stok!
Zeer actief

Dankjewel Inge! Dat is een geruststelling. En ja, ik heb hier ook al met tranen in m'n ogen gezegd dat ik zo blij zal zijn als ik weer op hem kan mopperen. Dat hij bijna nooit slaapt, of telkens aandacht vraagt, of nooit wil stoppen met spelen, of gewoon vreselijk stout is.

Dan gaan we deze week net doen alsof er niks aan de hand is. Dus gewoon naar de opvang morgen. Kan ik ze daar ook even 'geruststellen' dat Bram niet ziek is (zij vonden het ook al raar dat hij zoveel slaapt).

Ik kan me idd niet voorstellen dat de effecten van gewone castratie zo heftig zijn, want dan zou niemand het laten doen. Dat niet iedereen zo'n stuiterbal wil hebben als Bram, snap ik, maar hoe hij nu is, is wel weer het andere uiterste.

Nogmaals dank.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Ja, Tardac is gevaarlijk. Na 4 chemische castratie's weet ik er wel wat van af :mrgreen: ) het enigste is dat Tardac goedkoop is, ik heb Tank 2 keer de Tardac gegeven en daarna 2 keer een Androcur die is een suk duurder maar geeft geen gevaar voor je hond, de Androcus zou je bij wijze van spreken een hond zijn hele leven kunnen geven, tis dat ik er het geld niet voor heb anders had ik dit gedaan ipv Tank laten castreren.
Brigitte
Zeer actief

Tank is er trouwens ook door veranderd :(:
Zoek stok!
Zeer actief

Brigitte schreef:Tank is er trouwens ook door veranderd :(:
Na 1 inenting? Wat is er veranderd? Moe?
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Moon
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bracco Italiano

Ongelezen bericht door Moon »

In februari van dit jaar heb ik mijn hond chemisch laten castreren. Dit om de reden dat hij een erg sterke geslachtsdrift had en daardoor regelmatig er vandoor ging. Aangezien hij ook een sterke jachtdrift heeft was dat voor mij alleen door training niet goed in de hand te houden. De "echte" castratie zou dan de volgende stap zijn. Mijn hond reageerde heel goed op de chemische castratie. Die slaperigheid en zo herken ik niet. Wel het veeel meer op mij gericht zijn en daardoor meer openstaan voor training. Ben dus heel veel bezig geweest met de "hierkomen" training en tot mijn verbazing werkt dit nu nog heel goed. Zijn houding tov loopse teefjes is ook veranderd, genormaliseerd zeg maar. Natuurlijk is hij nog steeds zeer geïnteresseerd maar voor mij bereikbaar als hij er een tegenkomt. Voor de chemische castratie kon ik hem niet meer loslaten nadat hij een loopse teef alleen maar geroken had. Was soms pas 5 min. in het losloopgebied, kon ik weer naar huis met een hond die overstuur was :roll:
De enige verklaring die ik kan bedenken is dat hij door de ch.castratie zo openstond voor de training dat dit nu nog zijn vruchten afwerpt er is een soort knop omgezet als het ware. Onnodig te zeggen dat ik mijn hond nu niet laat castreren!
Dus; maak van de nood een deugd. Gebruik deze (onvrijwillige) chemische castratie om te trainen. Dan is het misschien nog ergens goed voor!

Overigens; een hond bij mij in de straat reageerde precies hetzelfde als jouw hond. Dramatisch gewoon; het leek wel een zombie. Na een aantal weken was hij gewoon weer hetzelfde als ervoor!

Succes,

Marijke
Zoek stok!
Zeer actief

Moon schreef:In februari van dit jaar heb ik mijn hond chemisch laten castreren. Dit om de reden dat hij een erg sterke geslachtsdrift had en daardoor regelmatig er vandoor ging. Aangezien hij ook een sterke jachtdrift heeft was dat voor mij alleen door training niet goed in de hand te houden. De "echte" castratie zou dan de volgende stap zijn. Mijn hond reageerde heel goed op de chemische castratie. Die slaperigheid en zo herken ik niet. Wel het veeel meer op mij gericht zijn en daardoor meer openstaan voor training. Ben dus heel veel bezig geweest met de "hierkomen" training en tot mijn verbazing werkt dit nu nog heel goed. Zijn houding tov loopse teefjes is ook veranderd, genormaliseerd zeg maar. Natuurlijk is hij nog steeds zeer geïnteresseerd maar voor mij bereikbaar als hij er een tegenkomt. Voor de chemische castratie kon ik hem niet meer loslaten nadat hij een loopse teef alleen maar geroken had. Was soms pas 5 min. in het losloopgebied, kon ik weer naar huis met een hond die overstuur was :roll:
De enige verklaring die ik kan bedenken is dat hij door de ch.castratie zo openstond voor de training dat dit nu nog zijn vruchten afwerpt er is een soort knop omgezet als het ware. Onnodig te zeggen dat ik mijn hond nu niet laat castreren!
Dus; maak van de nood een deugd. Gebruik deze (onvrijwillige) chemische castratie om te trainen. Dan is het misschien nog ergens goed voor!

Overigens; een hond bij mij in de straat reageerde precies hetzelfde als jouw hond. Dramatisch gewoon; het leek wel een zombie. Na een aantal weken was hij gewoon weer hetzelfde als ervoor!

Succes,

Marijke
Ja, het is me al duidelijk dat honden er zeer wisselend op reageren. Trainen gaat idd heel goed, ik kan nu hele einden weglopen bij zit en blijf :wink:

Vanochtend liep Bram irritant om me heen te springen met een flostouw en hij heeft maar de helft van z'n eten opgegeten. Dus hij wordt weer een beetje de oude.

Dank voor je reactie.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Brigitte
Zeer actief

Zoek stok! schreef:
Nee, hij heeft er 4 gehad :roll:

En moe, hij was niet vooruit te branden, wilde niets meer en was van een zeer moeilijke eter in een eerste klas vreetbal veranderd, alles wat los en vast zit gaat er nu in en zelfs de vuilniszakken zijn niet meer veilig.
Zoek stok!
Zeer actief

Brigitte schreef:
Zoek stok! schreef:
Nee, hij heeft er 4 gehad :roll:

En moe, hij was niet vooruit te branden, wilde niets meer en was van een zeer moeilijke eter in een eerste klas vreetbal veranderd, alles wat los en vast zit gaat er nu in en zelfs de vuilniszakken zijn niet meer veilig.
Maar dat is wel overgegaan toen het spul was uitgewerkt???? Of is dat gebleven?
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Ik kan je verder niet helpen maar wilde wel even zeggen dat ik me niet kan voorstellen dat Androcur bij honden geen vervelende bijwerkingen geeft.
Net als Tardak werkt het op hormonen. Naast de effecten die je wilt zal het ook heel vaak negatieve effecten geven.
Iedere hond reageert anders op dezelfde medicijnen, misschien dat Tank dus idd niet reageerde op Androcur maar een andere hond misschien weer wel.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Brigitte
Zeer actief

sirene schreef:Ik kan je verder niet helpen maar wilde wel even zeggen dat ik me niet kan voorstellen dat Androcur bij honden geen vervelende bijwerkingen geeft.
Net als Tardak werkt het op hormonen. Naast de effecten die je wilt zal het ook heel vaak negatieve effecten geven.
Iedere hond reageert anders op dezelfde medicijnen, misschien dat Tank dus idd niet reageerde op Androcur maar een andere hond misschien weer wel.
Een Androcur moet de dierenarts bestellen in een Apotheek voor mensen :wink: het is helemaal niet schadelijk itt de Tardac. Ik ken honden die hun hele leven de Androcur krijgen en daar helemaal geen last van hebben, en ik had het dan ook zeker gedaan maar helaas zijn de kosten zo enorm hoog (mede doordat het dus uit de Apotheek moet komen)

Tank heeft wel last van gehad van de uitwerkingen van de Tardac want hij is erg veranderd vandaar dat ik ook echt in de zenuwen zit voor donderdag wanneer hij echt gecastreerd worden :jank:
Zoek stok!
Zeer actief

Brigitte schreef: Tank heeft wel last van gehad van de uitwerkingen van de Tardac want hij is erg veranderd vandaar dat ik ook echt in de zenuwen zit voor donderdag wanneer hij echt gecastreerd worden :jank:
Kan ik me voorstellen, maar chemische castratie is toch heel anders dan een echte castratie heb ik inmiddels begrepen.

Mag ik vragen waarom hij gecastreerd wordt?
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Brigitte
Zeer actief

Zoek stok! schreef:
Brigitte schreef: Tank heeft wel last van gehad van de uitwerkingen van de Tardac want hij is erg veranderd vandaar dat ik ook echt in de zenuwen zit voor donderdag wanneer hij echt gecastreerd worden :jank:
Kan ik me voorstellen, maar chemische castratie is toch heel anders dan een echte castratie heb ik inmiddels begrepen.

Hij topt al geruime tijd met een vergrote prostaat (5 cm groter dan normaal) vandaar de chemische, maar helaas hielpen die een half jaar en dan begon het weer. Om problemen in de toekomst te proberen voorkomen heb ik nu voor een castratie gekozen.
Zoek stok!
Zeer actief

Brigitte schreef:
Zoek stok! schreef:

Hij topt al geruime tijd met een vergrote prostaat (5 cm groter dan normaal) vandaar de chemische, maar helaas hielpen die een half jaar en dan begon het weer. Om problemen in de toekomst te proberen voorkomen heb ik nu voor een castratie gekozen.
Aha, logisch. Veel sterkte, ik hoop dat het goed uitpakt!
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”