Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Blaasontsteking of aankomende loopsheid?

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

*Annieke*
Actief
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder & Mechelse Herder
Aantal honden: 2

Blaasontsteking of aankomende loopsheid?

Ongelezen bericht door *Annieke* »

Luna is nu bijna zeven maanden oud, en afgelopen zaterdag waren we bij familie in Oss. Tijdens de middagwandeling door 't bos hebben m'n vader en ik twee keer wat bloeddruppeltjes gezien nadat Luna had geplast. Ze plaste die dag ook erg veel.

De volgende dag thuis heb ik niets meer gezien. Ik controleer nu steeds haar plasjes, maar geen bloed meer. Ze plast nog wel 1 keer meer per uitlaatronde dan wat ik van haar gewend ben.

Haar vulva is gewoon van normale proporties, dus ik heb geen idee wat het kan zijn. :denken:

Nu vraag ik mij dus af, is het omdat ze binnenkort loops moet worden (een soort doorbraakbloeding of zoiets), zou het een blaasontsteking kunnen zijn of iets anders? Want tijdens de rit met de auto op weg naar Oss, viel één van de kastjes in de wand van de achterbak open. Luna lag/zat daar dicht in de buurt. Kan het zijn dat de rand van het kastje haar net geraakt heeft ofzo? In de auto zelf ligt verder geen bloed. Ik zal morgen eens kijken of ik een wondje kan ontdekken. :19:

We dachten eerst dat ze misschien over de plas van een ander loops teefje heeft geplast, maar bij nader inzien lijkt dit wel erg onwaarschijnlijk aangezien de bloeddruppeltjes vers waren. Ze zagen er ook wat waterig uit.
Zwitserse Witte Herder Luna, 8 jaar.
Mechelse Herder Fun, 6 maanden.
pooh
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door pooh »

Doorbraakbloeding lijkt me sterk aangezien haar vulva geen afwijkend formaat vertoont.
Als ze veel blijft plassen zou ik toch even een plasje laten onderzoeken bij de DA.

p.s Mooie dame hoor die Luna :ok: Uit welke lijn komt ze?
*Annieke*
Actief

OK, doe ik! :ok:

Ze komt van 'Amazing White Power' in Noordwijkerhout. Haar stamboom moet ik nog krijgen, maar hier staat 'ie in ieder geval; http://home.planet.nl/~amazingwhitepower/id33.htm
pooh
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door pooh »

Off topic: Bossanova heb ik wel eens gezien. Misschien doe je het al maar pa doet het erg goed in de sport, misschien vindt Luna dat ook leuk..?
*Annieke*
Actief

Ja, ik ben vorige week eens gaan 'snuffelen' bij het speuren. Luna vond het leuk, dus dat ga ik meer doen! :cheer: En behendigheid lijkt me ook wel wat, vind ze zelf ook super! :ok:

Voor pakwerk enz. weet ik niet of ze geschikt is. Ze laat zich nogal snel intimideren door vreemde mensen. Maar het lijkt mij wel leuk, dus wie weet! :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”