Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Ervaring sleurhut? (carvan)
Moderator: moderatorteam
- Rosa
- Zeer actief
Ervaring sleurhut? (carvan)
Wie heeft er ervaring om met de honden op vakantie te gaan in een carvan? En hoe bevalt dat? Kan je de hond(en) ook alleen laten in een carvan of wordt het dan net zoals in een auto snel te warm?
Wat zijn de voor- en nadelen van een carvan?
Ben erg benieuwd want wij denken misschien erover om een klein carvannetje te kopen.....
Wat zijn de voor- en nadelen van een carvan?
Ben erg benieuwd want wij denken misschien erover om een klein carvannetje te kopen.....
Groetjes Rosa, Pongo en Rayos
Ik zal je nooit vergeten lieve Pacha (05-11-2008)

- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
- Aantal honden: 2
ik ben wel met de honden en een caravan weg geweest
ik liet de honden nooit alleen in de caravan
we gingen toen naar seizoen plekken
het beviel best
nu hebben we een soort camper daar rijden we mee als het mooi weer is en kijken per weekend waar we heen gaan
ik vind het best te doen
maar heb kleine honden
ik liet de honden nooit alleen in de caravan
we gingen toen naar seizoen plekken
het beviel best
nu hebben we een soort camper daar rijden we mee als het mooi weer is en kijken per weekend waar we heen gaan
ik vind het best te doen
maar heb kleine honden
-
- Vaste gebruiker
Wij hebben sinds een jaartje ongeveer een caravan en het bevalt best goed met de honden. We laten de honden wel eens alleen in de voortent, ze liggen daar lekker op onze stoelen met muziekje en lampje erbij. Ze kunnen dan niet de caravan in. We laten ze overigens alleen alleen als we voor in het restaurant een hapje gaan eten of ff snel een boodschap gaan doen. "s nachts slapen ze lekker op het eenpersoonbedje in de caravan en dat gaat ook erg goed. Voor de voortent hebben we een stukje afgezet voor de honden zodat ze lekker heel de dag kunnen ravotten als we er zijn zonder dat ze aan de riem o.i.d. moeten liggen.
Het bevalt ons zo goed dat we opzoek gaan naar een grotere caravan!
Het bevalt ons zo goed dat we opzoek gaan naar een grotere caravan!
Groetjes
Sjanette, Charmed, Diva, Ace & *Jinxter
Sjanette, Charmed, Diva, Ace & *Jinxter
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
ik ga al 2 jaar met 2 honden op vakantie met de caravan. het bevalt ons erg goed. lekker aan de pin bij de caravan en 's nachts in de bench in de voortent (om ruimte te besparen staan de benches op elkaar en tegen evt. toch hangt er een deken over de benches.
als ze al alleen moeten blijven dan in de voortent in de benches en als het niet te heet is in de caravan, maar ik vindt het tijdens de hoge zomer te heet om daar zomaar te blijven, dus ze blijven eigenlijk nooit alleen, meestal gaan ze gewoon mee en blijft 1 van de 2 buiten staan met de honden. we checken de campings wel op hondvriendelijkheid. zo had de camping van dit jaar een hondenverbod bij het meerstrand, maar ze mochten wel het terras op en mee naar het restaurant
als ze al alleen moeten blijven dan in de voortent in de benches en als het niet te heet is in de caravan, maar ik vindt het tijdens de hoge zomer te heet om daar zomaar te blijven, dus ze blijven eigenlijk nooit alleen, meestal gaan ze gewoon mee en blijft 1 van de 2 buiten staan met de honden. we checken de campings wel op hondvriendelijkheid. zo had de camping van dit jaar een hondenverbod bij het meerstrand, maar ze mochten wel het terras op en mee naar het restaurant

- Roelfien
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Wij hebben ook een tourcaravan waar we al jaren, samen met de honden, mee op vakantie gaan.
Ik laat mijn honden er nooit alleen in achter. (met als enige uitzondering mijn Jackie destijds, want die was gewoon te oud om mee te kunnen als we gingen zwemmen in de rivier en die wilde ook niks anders meer dan slapen) Verder gaat het prima. Ik heb een carvan met een eenpersoons bed aan de voorkant en een twee persoons aan de achterkant, dus midden keuken. Het eenpersoonsbed is bij ons altijd een zitje van twee zitgedeeltes en daar slapen Beertje en Yentie. En Toby slaapt tegen ons bed aan op een kussen, dus in het keukengedeelte. Deur van de caravan altijd voor de helft dicht (dus bovengedeelte open, zodat er het gevoel van iets meer ruimte is)
In de voortent laten zonder toezicht is bij ons geen optie want Beertje weet hoe hij de ritssluitingen open moet maken (en peert hem snachts) en Toby gaat gewoon dwars door de tentstof heen als hij een konijn ziet. Een bench zou inderdaad nog een goede optie kunnen zijn.
Ik laat mijn honden er nooit alleen in achter. (met als enige uitzondering mijn Jackie destijds, want die was gewoon te oud om mee te kunnen als we gingen zwemmen in de rivier en die wilde ook niks anders meer dan slapen) Verder gaat het prima. Ik heb een carvan met een eenpersoons bed aan de voorkant en een twee persoons aan de achterkant, dus midden keuken. Het eenpersoonsbed is bij ons altijd een zitje van twee zitgedeeltes en daar slapen Beertje en Yentie. En Toby slaapt tegen ons bed aan op een kussen, dus in het keukengedeelte. Deur van de caravan altijd voor de helft dicht (dus bovengedeelte open, zodat er het gevoel van iets meer ruimte is)
In de voortent laten zonder toezicht is bij ons geen optie want Beertje weet hoe hij de ritssluitingen open moet maken (en peert hem snachts) en Toby gaat gewoon dwars door de tentstof heen als hij een konijn ziet. Een bench zou inderdaad nog een goede optie kunnen zijn.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
In memoriam Yentie en Toby
- cane corso
- Zeer actief
Wij gaan ook al jaren met de caravan weg en hebben dit toen we onze cc's kregen 3 jaar met hen gedaan.
Alleen wij hebben het nadeel dat we naar warme landen gaan in de zomer en dat de honden het dus heel erg warm hadden.
2 jaar is Spiky mee geweest maar toen hij het laatste jaar het zo warm heeft gehad hebben we besloten om GEEN honden meer mee te nemen.
Spiky is heel waaks dus een pin heeft hij er zo uit dus is geen optie.
En ja misschien heel egoistisch van mij maar ik zie meer nadelen als voordelen met je hond op vakantie. (ik spreek voor mijzelf een gezin met 2 kinderen en een ras waar vaak bedreigend tegenaan gekeken wordt en zelfs in erge gevallen gemuilkorfd moeten worden en dit vertik ik echt
)
Op de stranden mogen de honden vaak niet waar wij waren.
De stad in was te warm.
het uitlaten moest op tijden dat het koeler was dus dan spreek je over s'avonds laat.
Als je uit eten wilt dan moet de hond alleen blijven.
Als je met zijn alle het zwembad in wilt moet de hond alleen blijven.
Toen hebben wij besloten om GEEN honden meer mee te nemen op vakantie en ik moet toegeven dat dit perfect bevalt.
Spiky gaat naar mijn ouders en Alonso gaat het pension in en dit gaat prima.
Wij kunnen doen wat we willen in onze vakantie en hebben de tijd aan ons zelf. Willen we lang de stad in of een dag op excursie dan kan dit zonder na te denken over hoe het met de hond moet.
Dan hebben we nu een nieuwe caravan en ik moet er niet aan denken dat daar een hond in komt die net in een sloot,zee of zand heeft gelegen.
Dus mijn ervaring is heel anders dan bovenstaande personen maar ik wilde ook de nadelen laten zien van caravan vakantie's IN WARME LANDEN.
En ik moet toegeven dat het hier heel het jaar vakantie is voor de honden, ik ben heel de dag met hen bezig en krijgen uitjes en beweging genoeg dus de vakantie's zijn voor ONS GEZIN.
Alleen wij hebben het nadeel dat we naar warme landen gaan in de zomer en dat de honden het dus heel erg warm hadden.
2 jaar is Spiky mee geweest maar toen hij het laatste jaar het zo warm heeft gehad hebben we besloten om GEEN honden meer mee te nemen.
Spiky is heel waaks dus een pin heeft hij er zo uit dus is geen optie.
En ja misschien heel egoistisch van mij maar ik zie meer nadelen als voordelen met je hond op vakantie. (ik spreek voor mijzelf een gezin met 2 kinderen en een ras waar vaak bedreigend tegenaan gekeken wordt en zelfs in erge gevallen gemuilkorfd moeten worden en dit vertik ik echt
)
Op de stranden mogen de honden vaak niet waar wij waren.
De stad in was te warm.
het uitlaten moest op tijden dat het koeler was dus dan spreek je over s'avonds laat.
Als je uit eten wilt dan moet de hond alleen blijven.
Als je met zijn alle het zwembad in wilt moet de hond alleen blijven.
Toen hebben wij besloten om GEEN honden meer mee te nemen op vakantie en ik moet toegeven dat dit perfect bevalt.
Spiky gaat naar mijn ouders en Alonso gaat het pension in en dit gaat prima.
Wij kunnen doen wat we willen in onze vakantie en hebben de tijd aan ons zelf. Willen we lang de stad in of een dag op excursie dan kan dit zonder na te denken over hoe het met de hond moet.
Dan hebben we nu een nieuwe caravan en ik moet er niet aan denken dat daar een hond in komt die net in een sloot,zee of zand heeft gelegen.
Dus mijn ervaring is heel anders dan bovenstaande personen maar ik wilde ook de nadelen laten zien van caravan vakantie's IN WARME LANDEN.
En ik moet toegeven dat het hier heel het jaar vakantie is voor de honden, ik ben heel de dag met hen bezig en krijgen uitjes en beweging genoeg dus de vakantie's zijn voor ONS GEZIN.
Groetjes van Deborah, Spiky en Alonso.

- Rosa
- Zeer actief
Leuk om zo al die ervaringen te horen. Als ik het zo hoor is een huisje ergens toch soms nog wel handiger als je de honden soms ook een paar uurtjes alleen zou willen laten. Kamperen is alleen ook zo leuk.... haha. We hebben al een tent maar die is eigenlijk iets te klein voor 2 honden... is meer een trekkerstent.
Eigenlijk ten opzichtte van een tent zijn de voordelen van een carvan:
- iets meer luxe
- hond kan niet zomaar door de carvan achter de konijntjes aan (is namelijk ook wel iets voor Pongo)
- iets meer plek voor de honden
Nadelen van camperen:
- honden kan je niet alleen laten dus altijd alles met de honden (is ook leuk maar je kan niet even met z'n 2en iets doen)
Iemand nog wat aanvulling hierop?
Eigenlijk ten opzichtte van een tent zijn de voordelen van een carvan:
- iets meer luxe
- hond kan niet zomaar door de carvan achter de konijntjes aan (is namelijk ook wel iets voor Pongo)
- iets meer plek voor de honden
Nadelen van camperen:
- honden kan je niet alleen laten dus altijd alles met de honden (is ook leuk maar je kan niet even met z'n 2en iets doen)
Iemand nog wat aanvulling hierop?
Groetjes Rosa, Pongo en Rayos

-
- Vaste gebruiker
Wij gaan al 5 jaar met een tourcaravan naar en seizoenplaats toe op een hond vriendelijke camping in nederland.
Wij hebben een collie en een sheltie.
De honden mogen de caravan in maar blijven liever buiten en bij slecht weer in de voortent.
In de nacht slaapt de sheltie binnen en de collie in de voortent.
Vroeger gingen wij met een pyramide tent maar een caravan is toch wat luxer en veiliger.
Als je kookt bv en de honden spelen, heb je in een caravan geen last dat ze je gasstel ondersteboven rennen en in een tent is het risico groot.
Bij vochtig weer krijg je de caravan lekker warm zodat je honden sneller drogen.
Je loopt in een caravan niet de kans dat je kletsnatte honden op je slaapzak en luchtbed ploffen.
We hebben van dat oprolbare geplastificeerde gaas dat je in de grond kan steken van 50 cm hoog en hebben daar en stuk van afgezet bij de voortent.
Zo kunnen ze lekker los buiten ravotten en als je weggaat, dan rol je het gewoon weer op en neemt het mee.
Ik ga maar stoppen maar ik weet wel dat ik nooit meer terug ga in een tent.
Wij hebben een collie en een sheltie.
De honden mogen de caravan in maar blijven liever buiten en bij slecht weer in de voortent.
In de nacht slaapt de sheltie binnen en de collie in de voortent.
Vroeger gingen wij met een pyramide tent maar een caravan is toch wat luxer en veiliger.
Als je kookt bv en de honden spelen, heb je in een caravan geen last dat ze je gasstel ondersteboven rennen en in een tent is het risico groot.
Bij vochtig weer krijg je de caravan lekker warm zodat je honden sneller drogen.
Je loopt in een caravan niet de kans dat je kletsnatte honden op je slaapzak en luchtbed ploffen.
We hebben van dat oprolbare geplastificeerde gaas dat je in de grond kan steken van 50 cm hoog en hebben daar en stuk van afgezet bij de voortent.
Zo kunnen ze lekker los buiten ravotten en als je weggaat, dan rol je het gewoon weer op en neemt het mee.
Ik ga maar stoppen maar ik weet wel dat ik nooit meer terug ga in een tent.
- russeltje
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
wij hadden eerst een caravan en een grote en kleine hond.
de kleine sliep in zijn mandje onder het bed en de grote onder de tafel bij de rondzit.
ging altijd heel erg goed en we hebben heel veel plezier gehad met dat ding.
we hebben ook met de camper van me schoonouders weggeweest.
dit ging ook prima maar vind het niet zo fijn omdat je alles lopend of fietsend moet doen als je op een camping staat.
sinds een paar maanden hebben we weer een caravan gekocht.
inmiddels hebben we 3 kleine hondjes.
en me zoontje is ook alweer 9 jaar.
dus we hebben gekozen voor een hele ruime caravan.
we hebben een stapelbed, een zitje en een vast bed van voren.
me zoontje slaapt boven, me hondjes slapen onder van het stapelbed.
dit is echt hun plaats en dat gaat erg goed.
ook hebben we een voortent erbij en die hebben we opgezet in de vakantie.
de honden konden toen lekker los lopen in de tent.
anders moeten ze nl aan een touw liggen omdat dat de camping regels zijn.
wij zijn zéér tevreden over de caravan.
wij kiezen er meestal voor om op boerencampings te staan.
hier zijn honden vaak welkom en het is er niet zo druk.
om zwemmen geven wij niet, wij wandelen en fietsen veel.
we hebben een fietskar gekocht waar de 3 jackys in kunnen zitten als ze niet naast de fiets lopen.
tevens gaan we met de auto weg voor dagtripjes vanuit de camping.
wij passen onze vakantie altijd aan aan de honden.
zijn zij niet welkom ergens dan komen we er ook niet.
gaan we winkelen, dan gaan ze mee en wacht me man effe buiten met me zoontje en de honden.
van echt winkelen houden wij toch niet dus
en als we ergens staan met een zwembad, dan gaat me zoontje en man alleen zwemmen als ze willen.
ik hou helemaal niet van zwemmen dus is makkelijk
of we gaan naar een meertje waar de honden ook welkom zijn want wij willen ze van de zomer ook leren zwemmen die drie snotaapjes
dus tja ik kan je een caravan heel erg aanbevelen
de kleine sliep in zijn mandje onder het bed en de grote onder de tafel bij de rondzit.
ging altijd heel erg goed en we hebben heel veel plezier gehad met dat ding.
we hebben ook met de camper van me schoonouders weggeweest.
dit ging ook prima maar vind het niet zo fijn omdat je alles lopend of fietsend moet doen als je op een camping staat.
sinds een paar maanden hebben we weer een caravan gekocht.
inmiddels hebben we 3 kleine hondjes.
en me zoontje is ook alweer 9 jaar.
dus we hebben gekozen voor een hele ruime caravan.
we hebben een stapelbed, een zitje en een vast bed van voren.
me zoontje slaapt boven, me hondjes slapen onder van het stapelbed.
dit is echt hun plaats en dat gaat erg goed.
ook hebben we een voortent erbij en die hebben we opgezet in de vakantie.
de honden konden toen lekker los lopen in de tent.
anders moeten ze nl aan een touw liggen omdat dat de camping regels zijn.
wij zijn zéér tevreden over de caravan.
wij kiezen er meestal voor om op boerencampings te staan.
hier zijn honden vaak welkom en het is er niet zo druk.
om zwemmen geven wij niet, wij wandelen en fietsen veel.
we hebben een fietskar gekocht waar de 3 jackys in kunnen zitten als ze niet naast de fiets lopen.
tevens gaan we met de auto weg voor dagtripjes vanuit de camping.
wij passen onze vakantie altijd aan aan de honden.
zijn zij niet welkom ergens dan komen we er ook niet.
gaan we winkelen, dan gaan ze mee en wacht me man effe buiten met me zoontje en de honden.
van echt winkelen houden wij toch niet dus

en als we ergens staan met een zwembad, dan gaat me zoontje en man alleen zwemmen als ze willen.
ik hou helemaal niet van zwemmen dus is makkelijk

of we gaan naar een meertje waar de honden ook welkom zijn want wij willen ze van de zomer ook leren zwemmen die drie snotaapjes
dus tja ik kan je een caravan heel erg aanbevelen

- Youp
- Zeer actief
Wij zijn afgelopen zomer 3 weken met de caravan weggeweest met onze Duitse Dog van toen 7 maanden. Dit is ons echt heel goed bevallen.
We hadden erg slecht weer dus Diesel sliep ook in de caravan. In de voortent was het te nat.
We haalden 's avonds gewoon de tafel er uit en die zetten we in de voortent. Diesel kon daar prima liggen. Het enige nadeel was dat Diesel tegen de ochtend bij ons in bed kroop en in kan je vertellen dat dat erg krap is in een caravan.
Overdag lieten we hem niet alleen. Ik was bang dat iedereen hem zomaar ging aaien of dat hij gestolen zou worden. 's Avonds konden we rustig een paar uurtjes weg. Hij ging dan lekker slapen in de caravan.
In april willen we een weekje in een stacaravan en in juli/augustus gaan we 2 weken in een huisje. Dan hebben we de meeste vakantievormen met een hond wel gehad.
We hadden erg slecht weer dus Diesel sliep ook in de caravan. In de voortent was het te nat.
We haalden 's avonds gewoon de tafel er uit en die zetten we in de voortent. Diesel kon daar prima liggen. Het enige nadeel was dat Diesel tegen de ochtend bij ons in bed kroop en in kan je vertellen dat dat erg krap is in een caravan.

Overdag lieten we hem niet alleen. Ik was bang dat iedereen hem zomaar ging aaien of dat hij gestolen zou worden. 's Avonds konden we rustig een paar uurtjes weg. Hij ging dan lekker slapen in de caravan.
In april willen we een weekje in een stacaravan en in juli/augustus gaan we 2 weken in een huisje. Dan hebben we de meeste vakantievormen met een hond wel gehad.
- kirstenroos
- Vaste gebruiker
wij gaan al jaren met onze 3 honden en caravan op vakantie in tsjechie.
het voordeel van tjsechie is dat je er vaak campings hebt waar je zelf een beetje je plaats kan maken.
wij gaan altijd met meerdere families en daardoor hebben we ook altijd een grote plek.
de honden hoeven nooit aangelijnd te zijn, die lopen altijd los bij de caravan.
alleen laten doen we ze nooit, ook niet in de caravan of voortent, vinden we gewoon een eng idee.
wij hebben een caravan met 2 slaapgedeeltes...dus de 1 voor ons en de andere voor de honden.
we laten snachts altijd de caravandeur open zodat als het heel erg warm is de honden ook de voortent in kunnen snachts en zodat het wat kan luchten.
we barricaderen dan wel de deur van de voortent zodat ze er niet op de een of andere manier uit kunnen snachts.( is nog nooit gebeurd maar voor de zekerheid )
het voordeel van tjsechie is dat je er vaak campings hebt waar je zelf een beetje je plaats kan maken.
wij gaan altijd met meerdere families en daardoor hebben we ook altijd een grote plek.
de honden hoeven nooit aangelijnd te zijn, die lopen altijd los bij de caravan.
alleen laten doen we ze nooit, ook niet in de caravan of voortent, vinden we gewoon een eng idee.
wij hebben een caravan met 2 slaapgedeeltes...dus de 1 voor ons en de andere voor de honden.
we laten snachts altijd de caravandeur open zodat als het heel erg warm is de honden ook de voortent in kunnen snachts en zodat het wat kan luchten.
we barricaderen dan wel de deur van de voortent zodat ze er niet op de een of andere manier uit kunnen snachts.( is nog nooit gebeurd maar voor de zekerheid )
onder de fundering van je werk ligt het strand