Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Gisteren hoorde ik het tijdens het wandelen al maar heb er niet zo veel aandacht aan besteed.
Vandaag tijdens het fietsen hoorde ik het dus weer.
Als hij in een langzame draf of een galop loopt hoor je het bij zijn achterhand knakken. (bij elke stap die hij zet)
Het klinkt hetzelfde als je je vingers of knie knakt.
Kom ik weer aan..., ik heb wel eens gehoord dat je de heupen van een hond met HD kunt horen 'knakken'.
Klopt , ik hoor het bij Nika ook.
Klinkt wel logisch eigelijk.
Maar ik heb 1,5 jaar geleden foto's van zijn heupen laten maken en die zagen er perfect uit. Kan het in 1,5 jaar verslechteren?
jores schreef:knieschijf die van zijn plaats afgaat(patella luxatie)?
Zou ook kunnen, gaan ze daar mank van lopen? Dat doet Sandro namelijk niet, hij loopt nog steeds als een kievit.
En het klinkt ook wat zwaarder, Als ik bv mijn vingers knak klinkt dat anders dan wanneer in mijn knie knak (snap ie het nog )
Martijn schreef:Het kan in een dag verslechteren. Ook perfecte heupen kunnen stuk gaan.
Niet dat je bij een volwassen hond binnen 1,5 jaar van goed naar volle HD gaat maar er kan meer dan HD aan de hand zijn.
Zelfs niets.
Persoonlijk zou ik het even na laten kijken.
Hoi Martijn,
O, maar dat bedoelde ik ook niet. Ik bedoelde dat Sandro nu niet na 1,5 jaar ineens HD kan hebben, terwijl hij dat 1,5 jaar geleden nog niet had. Niet meer op zijn leeftijd in elk geval.
Maar er kan inderdaad wel iets anders aan de hand zijn.
Kom ik weer aan..., ik heb wel eens gehoord dat je de heupen van een hond met HD kunt horen 'knakken'.
Klopt toch niet helemaal.
Qyan knakt ook, maar HD A, norbergwaarde 40, botafwijking 0 en voldoende aansluiting
Dat je de heupen van een hond met HD kunt horen betekent niet dat dat bij gezonde heupen nooit kan.
Dat beweer ik toch ook niet.
Ik reageer alleen op hetgeen wat er geschreven wordt, namelijk dat de heupen van een hond met HD knakken. Dus dat een hond zonder HD ook kan knakken. In feite bedoelen we dan toch gewoon hetzelfde
Zal ik het anders formuleren dan, dit keer zonder denk smiley erbij, aangezien die misschien wat verkeerd is uitgezocht
Nee, ik vind het niet kloppen, of ben het er niet mee eens, dat een hond die knakt altijd HD heeft. Ik heb een HD vrije hond die ook knakt, dus een hond zonder HD kan ook heel goed knakken.
Dat is wat ik beweer en bedoel
Qyan knakt ook, maar HD A, norbergwaarde 40, botafwijking 0 en voldoende aansluiting
Je moet het ook andersom zien; honden die HD hebben, knakken in de heupgewrichten, maar het knakken van de heupgewrichten hoeft niet automatisch te betekenen dat een hond HD heeft.
Je moet het ook andersom zien; honden die HD hebben, knakken in de heupgewrichten, maar het knakken van de heupgewrichten hoeft niet automatisch te betekenen dat een hond HD heeft.
Ik heb hier 1 hond met A-heupen die als jonge hond een hele tijd heeft 'geknakt' en 1 hond met HD die nog nooit heeft geknakt Al met al vind ik het knakken dus niet zo'n geweldige indicatie als het om HD gaat.
TomTom schreef:Zou een hond ook niet gewoon RPCP (retropattelaire chondropathie) kunnen hebben?
En dat is?
idd wasda noe weer dan?
Het knakken is trouwens helemaal over. Ik denk dat er iets niet goed heeft gezeten.
Oeps.... sorry.... vaktermologie
Is slijtage van het kraakbeen aan de achterzijde van de knieschijf. Dit gaat gepaard met knakken en kraken. Denk dat een hond dit ook wel kan krijgen en niet alleen wij mensen.
TomTom schreef:Zou een hond ook niet gewoon RPCP (retropattelaire chondropathie) kunnen hebben?
En dat is?
idd wasda noe weer dan?
Het knakken is trouwens helemaal over. Ik denk dat er iets niet goed heeft gezeten.
Oeps.... sorry.... vaktermologie
Is slijtage van het kraakbeen aan de achterzijde van de knieschijf. Dit gaat gepaard met knakken en kraken. Denk dat een hond dit ook wel kan krijgen en niet alleen wij mensen.
Kijk, dat maakt het weer helemaal begrijpbaar
Bedankt voor de uitleg!