Daar zijn de meningen over verdeeld. Groeipijnen schijnen altijd te wijten te zijn aan de voeding die de hond krijgt, heb ik me laten vertellen. Krijgt een hond voor hem het juiste voer, dan zal hij geen groeipijnen krijgen en gelijkmatig opgroeien.yamie schreef:idd vaak het soort voer, de beweging die een pup krijgt, maar ook aanleg... groei pijn komt gewoon wel eens voor... en soms is er niks tot weinig tegen te doen
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
te snel groeien?
Moderator: moderatorteam
- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Groetjes, Karen
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Hoi Anne,annepanne schreef:Nou, dan zeggen we toch exact hetzelfde?("dan ontstaat door verkeerde Ca/F verhoudingen bv enostosis")![]()
Enostosis is groeipijn aan bloedvaatjesin t bot, doordat de holtes waar ze doorlopen te nauw zijn doordat ze verkeerd meegroeien.
Maar als de Ca/F verhoudingen verkeerd zijn, waardoor de hond groeipijnen zou krijgen, los je dan niet altijd op door minder te voeren. Dan kunnen de Ca/F verhoudingen nog niet zo goed verkeerd blijven.
Groetjes, Karen
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Hoi Wendy,jidde schreef: Tuana krijgt junior Maxi van Royal canin en Carnibest
Wat tegenstrijdig; zo'n chemische brok en dan wel vers vlees?
Groetjes, Karen
-
jidde
Tuana doet het supergoed op die brok. Er zit veel vet in, wat ik belangrijk vind. Zij heeft genoeg energie en moet ondertussen ook groeien.Scooby schreef:Hoi Wendy,jidde schreef: Tuana krijgt junior Maxi van Royal canin en Carnibest
ik ga niet volledig op versvlees over, omdat ik dat veelste duur vind.
-
pepim
- Zeer actief
Betekent dat de verhouding tussen calcium en fosfor? En hoe weet je nu wanneer die Ca/F verhoudingen wel of niet goed zijn?Scooby schreef:Hoi Anne,annepanne schreef:Nou, dan zeggen we toch exact hetzelfde?("dan ontstaat door verkeerde Ca/F verhoudingen bv enostosis")![]()
Enostosis is groeipijn aan bloedvaatjesin t bot, doordat de holtes waar ze doorlopen te nauw zijn doordat ze verkeerd meegroeien.
Maar als de Ca/F verhoudingen verkeerd zijn, waardoor de hond groeipijnen zou krijgen, los je dan niet altijd op door minder te voeren. Dan kunnen de Ca/F verhoudingen nog niet zo goed verkeerd blijven.
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Hoi Wendy,jidde schreef:Tuana doet het supergoed op die brok. Er zit veel vet in, wat ik belangrijk vind. Zij heeft genoeg energie en moet ondertussen ook groeien.Scooby schreef:Hoi Wendy,jidde schreef: Tuana krijgt junior Maxi van Royal canin en Carnibest
ik ga niet volledig op versvlees over, omdat ik dat veelste duur vind.
Er zijn ook natuurlijke brokken met veel vet.
Groetjes, Karen
-
annepanne
Exact. honden eten naar energiebehoefte, niet naar mineralenbehoefte. Van teveel (goede) voeding wordt een hond te dik. Van teveel (slechte) voeding krijgt ie ook nog allerlei andere groei-ellende. Zeggen we vlgs mij nog steeds t zelfde!Scooby schreef:Hoi Anne,annepanne schreef:Nou, dan zeggen we toch exact hetzelfde?("dan ontstaat door verkeerde Ca/F verhoudingen bv enostosis")![]()