Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Sam en Boy, bedankt voor jullie levenslessen!

Een plek om je overleden hond te herdenken.

Moderator: moderatorteam

Marion.

Sam en Boy, bedankt voor jullie levenslessen!

Ongelezen bericht door Marion. »

Omdat bleek dat niet iedereen ons verhaal kent, en Sam en Boy ons wel voor een groot deel ook gevormd hebben als hondenbaasjes, hier het verhaal over ze.

Sam

Afbeelding Afbeelding
15/08/1997 - 08/06/1998

11 oktober 1997.

Een paar dagen geleden een intiem gesprek gehad met de buuv. Of wij geen kinderen wilden, we waren nu immers getrouwd. Mijn antwoord daarop was dat wij geen kinderen wilden, maar wij wilden honden. Helaas kon dat niet omdat we alletwee veertig uur werkten. De reactie van de buuv was heel direct en spontaan:

"Oooooooo, maar ik wil wel 2 dagen in de week oppasmoeder spelen hoor! Ik wil geen eigen honden meer, maar 2 dagen in de week zou ik graag nog een hondje willen hebben!"

Ik: "Meen je dat echt?"
Zij: "Jazeker"
Ik: "Heel echt serieus?"
Zij: "Jaaaaaaaaaaa, absoluut!"

En dat hele gesprek speelde die zaterdagmorgen door m'n hoofd. Terwijl ik de Telegraaf aan het doorbladeren was. En ik, die normaal nooit bij de advertenties keek, zag zomaar een advertentie van Golden-pups. Er lag een nestje, vlakbij waar mijn ouders woonden. En ik zou toevallig die dag naar mijn ouders gaan (180 km verderop) i.v.m. een reunie van de lagere school.

Overlegt met Pieter. Ik ga echt alleen maar kijken. En toen zat jij daar Sam. Met je witte streepje over je voorhoofd. In die smerige schuur. En natuurlijk heb ik je meegenomen, hoe kon ik jouw ogen weerstaan?
Onderweg dacht ik nog wel "ohhhhhhh jemig, wat ben ik begonnen? De buuv meende het vast niet toen ze zei dat ze wel 2 dagen op wilde passen". Maar gelijk daarna zag ik dat zoete puppekind in m'n armen, en wist ik dat er wel een oplossing zou komen. Desnoods alletwee halve dagen gaan werken, en een biefstuk minder.

Pieter kon niet wachten tot ik weer terug in Scheveningen was. Maar dat werd wel de volgende dag dus. En ook Pieter was vanaf moment 1 helemaal verliefd op je. Ook de buuv was nog steeds blij, stond nog steeds achter haar aangeboden oppasdagen, dus vanaf dat moment hoorde jij bij ons leven.

Je eerste 7 weken waren niet super. Toen ik je meenam was je ook niet super. Je was zo mager als een lat, en je wollige puppenvacht was al met 7 weken bijna weg.. Je start was niet goed, maar we hebben het vervolg wel zo goed mogelijk proberen te doen.

Je was vreselijk baasgezind (en je had er 3, Pieter, ik en de buuv). Je was heel blij en dankbaar met alles wat je kreeg. Je baasjes waren je alles.

Totdat ik het - toen je 8 maanden was - tijd vond om naar cursus te gaan. Puppencursus hadden we al gedaan natuurlijk, maar nu zou het echte werk beginnen. Ik weet nog steeds niet waarom ik dat toen zo nodig vond. Je luisterde prima, je liep geen 10 meter van ons weg, je was echt een heel gemakkelijke hond.

Maar goed. Ik had het verzonnen. Je ging naar een Martin Gaus school. Gehoorzaam in 10 lessen.
Het was werkelijk een drama. Jij, die al ging kotsen als je de auto van buiten zag, moest 3x in de week een half uur mee iin de auto. Ik met lege maag op het veld (want tussen werk en naar cursus gaan had ik geen tijd om te eten) en jij alleen maar bibberen en naar me opkijken "Doe ik het zo goed dan????"
Afschuwelijk.

Maar 3,5 week overleven we wel. Jij was ons eerste hondje, dus ik dacht dat we er goed aan deden. De avond van de laatste les hebben we een feestje gevierd, samen met de buurtjes. Zooooooo, klaar die lessen. Alleen nog maar een examen van 5 minuten, dan hoef je nooit meer op cursus!

Nee. Dat hoefde ook nooit meer.
Toen de buurtjes weg waren is Pieter het laatste rondje met je gaan doen. Je mocht nu weer los van de lijn (tijdens de cursus moest je ten alle tijde vast blijven, zodat je niet de fout in kón gaan) op je favoriete snuffelplekje. Helemaal omheind. Helemaal veilig. Als je klaar was met snuffelen ging je altijd keurig voor het hekje zitten, wachten tot wij je riem omdeden en het hekje weer open maakten.

Maar die avond was jij door het dolle. Pieter zat niet op te letten omdat een onguur persoon een stukje verder rare dingen stond te doen.
En jij bent door het hekje gelopen. De weg overgestoken, weg van het baasje. Iets wat je nog nooit had gedaan. En uiteraard kwam er een auto met een gangetje van 80 aan die jou niet meer kon ontwijken.

Je hebt Pieter nog even hulpeloos aangekeken, toen jullie samen op het wegdek lagen. Jouw koppie in zijn armen. Je wist het.
De dierenarts kon niets meer doen. Van buiten zag je ernog heel gaaf uit, maar van binnen was alles stuk Toen ik in de praktijk aankwam was je al dood.

Ons eerste hondje. Nog geen 10 maanden oud. Wij hebben heel veel fout gedaan. Maar dankzij jou hebben wij nu wel 2 voorbeeldige hondjes.
Ik hoop dat je op ons blijft wachten aan die andere kant van de brug. We zijn je eeuwig dankbaar, Sam. Dag lieverd!

Boy

Afbeelding Afbeelding
28/04/1998 - 29/10/1999

In eerste instantie wilde ik helemaal niets na de dood van Sam, zéker geen nieuwe pup. Maar al na een week komt de blinkend schone vloer me tegemoet. Als ik thuis kom is het huis kaal en kil. Ik loop niet meer buiten, hoewel het juni is.

Dus al heel snel is het besluit gevallen. Er komt weer een pup in huis. En wel van diezelfde boer (die ik overigens geen broodfokker wil noemen; het is een man van 85 die nog iets om handen wil hebben; jammer alleen dat niemand hem kan overtuigen dat hij beter slaplantjes kan gaan kweken).
Ik weet intussen alles van broodfokkers. Van hondjes die in een donkere schuur hun eerste levensweken doorbrengen. Maar ik moest en zou terug naar die boer. Iedereen heeft me proberen tegen te houden, maar ik was vastbesloten. Achteraf weet ik dat ik nog veel te emotioneel was, ik was m'n verstand kwijt. Ik wilde een stukje Sam terug.

Maar de pup kwam. Zes-en-halve week oud. Dat stukje verstand had ik nog wel, dat ik die schichtige pup van 9 weken daar moest laten, en dat ik dat hele jonge pupje mee moest nemen. Mocht eigenlijk niet van de boer, omdat de pup z'n 2e enting nog niet had gehad. Maar na lang praten kregen we hem mee. En we kregen 50 euro korting omdat we nu zelf de enting moesten geven.

En dus was er weer leven in huis. Sammy's boy. Oftewel Boy. Leek alleen in helemaal niets op degene waar hij naar vernoemd was. Dat was maar goed ook. Boy had een heel eigen karaktertje. Lekker stout. Zelfstandig. Wel wat lastiger soms, want echt baasgericht was hij ook niet. Maar het was een heerlijke hond. Aanwezig.

Als we het bos inliepen mocht hij altijd los. Maar zodra we de terugweg aanvaardden (al waren we middenin het bos), ging hij aan de riem. Bij Boy heb ik nooit het vertrouwen gehad dat hij wel bij me zou blijven. Als ons een kind tegemoet kwam, dan wist ik zeker dat hij naar het kind zou rennen en mij zou laten staan. Dus van mij mocht hij niet veel.
Van Pieter wel. Pieter had een rotsvast vertrouwen in de honden, en vond - en vind - dat ze hond moeten kunnen zijn.

Maar goed. Om het drama compleet te maken. Toen Boy 1,5 jaar en 1 dag was, is hij van z'n speelveldje weggelopen. Ventweg overgestoken, grasveld overgestoken, en wilde de weg oversteken om eens lekker te gaan buurten bij die lachende, giechelende pubers aan de overkant.
Op zo'n moment wàs Boy niet terug te roepen, dat was zijn grootste gebrek.

Ik sliep al, maar toen om half 12 de telefoon ging wist ik het al. Ik heb wat kleren uit de kast getrokken en ben gillend naar de plek des onheils gerend. En daar lag Boy. In de goot bijna. Nog geen meter van de stoeprand af. De klap was absoluut gelijk fataal geweest. Ze hebben hem de dierenambulance in gedragen, en ik heb nog een kwartier bij hem gezeten. Helemaal van de wereld was ik. Wel weet ik nog dat de man van de dierenambulance bij me kwam zitten. Ik jammerde dat het niet kon, niet mocht. Twee honden in 1,5 jaar tijd. Op 2 straten van elkaar. En de man wist het. Jankte met me mee. Hij was toevallig ook degene die anderhalf jaar daarvoor Sam had vervoerd...

Toen was het leven als hondenbaasje wat mij betreft voorgoed van de baan. Blijkbaar konden wij alleen maar jonge honden de dood in jagen, dus wij waren geen hond waard.

Ondertussen bleef ik contact houden met de fokster waar ik al contact mee had toen we Sam net hadden. We waren toen al van plan om onze tweede hond bij haar te halen, maar dan moest Sam eerst 2 jaar oud zijn. En toen kwam Boy er tussendoor, die ook de 2 niet haalde.
Na een half jaar heb ik haar langzaam aangegeven dat er misschien toch wel weer een hondje zou komen. Het bloed kruipt waar het niet gaan kan. We zouden gaan verhuizen naar een groot huis, met een grote tuin (gekocht toen Boy nog leefde). Onze werktijden waren nog steeds helemaal aangepast aan een hond, alleen was er geen hond meer die uitgelaten moest worden. En toen de fokster vertelde dat ze Jos zou laten dekken, was de beslissing gemaakt. Ergens in augustus zou er dan eindelijk weer een hond in ons huis rondlopen. Na bijna een jaar hondloos te zijn geweest.
En op mijn 33e verjaardag 's avonds om 10 uur krijg ik een mailtje. Gefeliciteerd, en of ik maar even op die en die site wil gaan kijken. Ik zie een webcam, met mama Jos. En drie puppen. Yessssss, ons puppenkind is geboren! Even later zie ik 4 puppen, onee 5 puppen... Afijn, ik was naar de bevalling aan het kijken van onze oooo zo gewenste Saar. Wat een geweldig verjaardagskado!

En nu, 4 jaar later, kan ik de fokster alleen maar heel erg dankbaar zijn. Juist omdat ze ons hele verhaal kende, juist omdat ze onze karakters kende, precies daarom heeft ze de perfecte pup voor ons uitgezocht. Superbrave Saar, met een enorme will to please. Dat hadden we echt even nodig toen.
En op 11 oktober 2002 mochten we Miep halen. Exact 5 jaar nadat ik Sam had opgehaald. Miep was eigenlijk gewoon een dondersteen, maar wel een hele zoete. Die door mama Saar in toom gehouden wordt. Een harmonieuzere combinatie bestaat er volgens mij niet.

Sam en Boy hebben te kort geleefd. Maar wel heel intens. En ze hebben van ieder moment genoten.
En ze hebben ons in heel korte tijd, "honden-wijs" gemaakt. En wij zijn dus heel erg blij dat we deel uit mochten maken van hun leven.[/img]
Laatst gewijzigd door Marion. op 06 okt 2007 16:50, 3 keer totaal gewijzigd.
Dibbes
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Dibbes »

Sjonge, wat een heftig verhaal.....

....ben er stil van..... :(:
Afbeelding
Marion.

Dibbes schreef:Sjonge, wat een heftig verhaal.....

....ben er stil van..... :(:
Niet doen hoor. Inmiddels is Saar dus bijna 5, en Miep bijna 3 (verhaal heb ik vorig jaar geschreven). En we zijn nog elke dag dankbaar voor deze kanjers. Het is goed zo. Het waren harde lessen, maar ze hebben zeker nut gehad.
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

Je had al eens wat laten vallen hierover...
Maar ik krijg er een brok van in mijn keel....
Marion.

mercedes2803 schreef:Je had al eens wat laten vallen hierover...
Versnipperd is het hele verhaal hier al eens ter sprake gebracht hoor. Maar versnipperd. Daarom dacht ik het maar hier in 1 topic neer te planten. Hebben de jongens ook verdiend :wink:
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

Marion. schreef:
mercedes2803 schreef:Je had al eens wat laten vallen hierover...
Versnipperd is het hele verhaal hier al eens ter sprake gebracht hoor. Maar versnipperd. Daarom dacht ik het maar hier in 1 topic neer te planten. Hebben de jongens ook verdiend :wink:
idd...ik had er weleens wat over gelezen.
Ze verdienen het idd :ok:
beppie
Zeer actief

Ongelezen bericht door beppie »

Ook ik met al mijn levenservaringen met mijn kinderen ben heel stil van je verhaal Marion, ondanks (of dankzij) dat ik kinderen hebt ,snapt wat je bedoeldt. Geniet van Saar en Miep, die 2 lekkere meiden.
Reini
Zeer actief

Ongelezen bericht door Reini »

Jeetje marion, wat heb je het mooi verteld. Ik heb er ook weleens iets van meegekregen maar niet zo compleet zoals je het hier hebt verteld.

Wat een afschuwelijke ongelukken. Ik weet dat je de dierenambulance erg dankbaar bent voor hoe jullie zijn opgevangen, wat fijn toch dat er zulke mensen zijn op de wereld!

Je jongens hebben nu in ieder geval een mooi plekje op het forum!
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07
Afbeelding
Femmel
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Femmel »

Kippenvel...
Groetjes,

Femke

Afbeelding

In loving memory ons Goldensnoetje Joy* (14 februari 1997 - 26 juli 2010)
Voor altijd in ons hart lieve Ginny* (23 januari 2005 - 21 augustus 2014)
Takkie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ierse Wolfshond

Ongelezen bericht door Takkie »

Jeetje zeg... ik was ook al zo benieuwd hoe dat nou allemaal was gegaan, bedankt voor je verhaal!
Afbeelding
Mama Sanneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mama Sanneke »

Marion wat een intens verhaal.
Kan me voorstellen hoe blij je bent met je twee hondekes nu,
had je dan niet in het begin het gevoel van onzekerheid, zo van
als het nu maar weer niet mis loopt ?
maar ik ben blij dat het nu allemaal goed loopt en dat je vreugde vind bij je honden.
Dat moet een heerlijk gevoel zijn.
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Uit je tekst blijkt hoeveel verdriet en tranen je gelaten heb. Gelukkig zijn Saar en Miep het bewijs dat het ook allemaal goed kan gaan :ok: :ok:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Marion.

Mama Sanneke schreef:had je dan niet in het begin het gevoel van onzekerheid, zo van als het nu maar weer niet mis loopt ?
Ja Sanneke, daarom heb ik toen Saar 8 weken was ook half jankend middenin het bos gestaan. Zeven kleuren stront gescheten, al kon daar geen auto of fietser komen. En ik wist dat ik het puppenkind los moest laten. En zodra ze maar een meter van me af liep, dan riep ik haar alweer bij me. Dat heeft er denk ik wel toe geleid dat ze nu zo'n vreselijk goede hierkomer is :wink:
bianca83
Zeer actief

Ongelezen bericht door bianca83 »

Jeetje Marion ik heb het kippenvel op m'n lichaam staan. Wat een moeilijke tijd is dat geweest voor jullie zeg.
Afbeelding
linda
Zeer actief

Ongelezen bericht door linda »

Wat een verschrikkelijk mooi maar ook triest verhaal
Afbeelding

in loving memorie Djengis 15-04-04 tot 27-09-05
joline
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door joline »

Ik heb hier tranen in mijn ogen, erg mooi verteld, en heel fijn dat je nu wel van je 2 honden mag genieten :ok:
jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jip007 »

wat verschrikkelijk moet dat geweest zijn zeg :(:
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
Rosa
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rosa »

Een indrukwekkend verhaal.
Groetjes Rosa, Pongo en Rayos
Afbeelding
Ik zal je nooit vergeten lieve Pacha (05-11-2008)
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Jemig, ik heb in 1 ruk je verhaal gelezen. Wat heftig, en wat heb je het recht uit je hart opgeschreven zeg.
Hoe bizar moet het zijn als je 2 honden op deze manier kwijtraakt...
Ik moet er niet aan denken...
Vind het trouwens heel knap dat jullie na 2 zulke enorm ingrijpende ervaringen toch weer besloten een hond te nemen. Ik weet niet of ik dat zelf nog aangedurfd zou hebben eerlijk gezegd.

Maar wat zullen jullie nu genieten van jullie meiden, dat zal wel extra intens zijn denk ik, na de ervaringen uit het verleden.
tijger2
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door tijger2 »

Ooh jezus Marion wat een nachtmerie's moeten dat geweest zijn. :jank:
Kheb het eerlijk gezegt met ontroering zitten lezen,en vindt het knap dat je het zo kan neerzetten.

Gelukkig zijn Saar en Miep deze periodes allang voorbij,en ik hoop dan ook oprecht voor jullie dat het hele hele oude dametjes mogen worden.Want dat hebben jullie wel verdiend. :ok:
Groetjes Marcel
Tijger 23-3-'94 / 5-5-'06 we zullen je nooit vergeten.
*tweety*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *tweety* »

Hoi Marion
Je had wel eens globaal iets verteld over Sam en Boy maar ik krijg toch een brok in mijn keel van dit verhaal en tranen prikken achter mn ogen,om 2 keer op zo'n manier je hondje te verliezen kan me voorstellen dat je bang bent voor een volgende keer.

Fijn dat je nu lekker van je 2 meiden mag genieten en dat ze gezond en wel bij jullie oud mogen worden.
Groetjes Anja en de Goldenknuffels van Yvar en in mijn dierbare herinnering Kyra

Afbeelding
Rea
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse cocker spaniels: Teun en Pien
Engelse cocker spaniels: Lot, Jet en Noor
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rea »

Ik heb met tranen in m'n ogen je verhaal zitten lezen en kan alleen maar zeggen bedankt voor 't delen van zoiets wat voor jou (jullie) zo intens triest en verdrietig is geweest. Maar ook een verhaal met een heerlijk vervolg en blijf daar van genieten :ok:
Afbeelding
Jolly
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jolly »

Jeetje Marion..............met een brok in mijn keel heb ik je verhaal gelezen, onwerkelijk gewoon, 2 honden op dezelfde manier verliezen.
Kan me voorstellen dat je vooral in de beginfase met het hart in je keel de hond hebt uitgelaten, en volgens mij gaat die angst ook nooit meer weg.
Groetjes Jolanda
Afbeelding
bdevocht
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door bdevocht »

amai, wat een verhaal. ik ben er echt stil van .
het moet wel heel erg pijnlijk geweest zijn. twee keer je hond op die manier verliezen op zo'n korte tijd.
en ik moet ook wel zeggen. djarra heeft me ook heel veel geleerd op het vlak van opvoeden. hoe kan ik moeilijk zeggen, maar ik weet wel dat het met aycha een heel stuk makkelijker en beter ging omdat ik bepaalde dingen anders aanpakte.
je leert denk ik heel veel van je eerste honden.
geniet maar van jullie twee knappe meiden :ok:
groetjes babs
http://spaces.msn.com/members/bdevocht/
http://spaces.msn.com/members/bdevochtII/

Afbeelding

My Australian Shepherd Dog is smarter than your honor student!
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

poehee, wat een verhalen Marion!!
2x je hond onder een auto terecht zien komen dat moet afschuwelijk zijn!!
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Ik geloof dat ik dit beter niet nu hier op mijn werk had kunnen lezen. Zit echt jankend achter mijn computer. Wat een verdriet en een schuldgevoel zullen jullie gehad hebben. Het doet me meteen denken aan het doodgereden worden van mijn lievelingskat, waar ik bij stond. En dan doet het nog steeds zeer.
Goed dat je het verhaal hebt opgeschreven, Marion.
Want dat zijn ze zeker waard.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
Frederique
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouvier des Flandres
Contacteer:

Ongelezen bericht door Frederique »

Oooooooh wat een aangrijpend verhaal Marion!
Ik zit hier stiekem met waterlanders. :cry:
Wat knap dat je het zo op hebt kunnen schrijven.
Ben er gewoon ff compleet stil van geworden....
Groetjes, Fréderique en mijn Floddertje Babbe
In liefdevolle herinnering: Dayka, Devlin en Vinou, mijn Bouviermeiden. Mis jullie en hou van jullie :I:
Marion.

LongFields schreef:Vind het trouwens heel knap dat jullie na 2 zulke enorm ingrijpende ervaringen toch weer besloten een hond te nemen. Ik weet niet of ik dat zelf nog aangedurfd zou hebben eerlijk gezegd.
Dat heeft dus inderdaad zijn tijd nodig gehad, Suzanne. En god, wat werd ik opstandig als ik die ene loslopende hond weer zag lopen waar niemand naar omkeek. En hèm gebeurde nooit iets.
Maar ik heb in het begin heel veel aan de fokster gehad. Ik kon haar ook bij nacht en ontij bellen. En ik weet zeker dat ze allereerst "ons" pupje uit het nest gekozen heeft, en toen pas bij de rest van de puppen een eigenaar.
tijger2 schreef:Gelukkig zijn Saar en Miep deze periodes allang voorbij
Marcel, je mag best weten dat ik op de dag dat Saar 1,5 jaar werd. Vlinders in mijn buik had. Yes, ze had het gered!
Roelfien schreef:Wat een verdriet en een schuldgevoel zullen jullie gehad hebben.
Het is precies zoals je zegt, Roelfien. Mijn schoonmoeder begon gelijk tegen Pieter "hoe kún je dat nou toch doen, hoe krijg je dat voor elkaar?" En heel veel mensen hebben zo gereageerd.
Ik niet. Ik heb nooit het gevoel gehad dat het Pieter's schuld was. Dat was het ook niet. Het was vooral een schuldgevoel naar ons beiden, als hondenbaasjes.

Ik heb er overigens een paar foto's bij gezet. Nu is het in memoriam compleet.
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Elke keer als ik de stukjes van dit verhaal las kreeg ik kippenvel en nu weer. Wat verschrikkelijk moet het zijn om twee honden op zo'n manier te verliezen.
Laatst gewijzigd door Moos op 18 nov 2005 09:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Marion.

Moos schreef:Nu hebben ze dus een pup, maar dat verdriet om het verlies van hun eerste hond op zo'n vreselijke manier blijft natuurlijk bestaan.
Nee, niet helemaal. Ik kan er nog wel om janken hoor, maar het is geen verdriet meer. Het is weemoed. Tranen om iets wat ooit was, en wat voor altijd een plekje in je hart heeft.
Plaats reactie

Terug naar “In memoriam”