Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Veel krabben en jeuk, huidbacterie?
Moderator: moderatorteam
- Takkie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ierse Wolfshond
- Aantal honden: 1
Veel krabben en jeuk, huidbacterie?
Joy kravt ontzettend veel.. Ze krabt de hele dag. Ze schuurt langs bomen en langs de schutting en langs de heg.
Vooral als ze heeft gezwommen is het erg.
Mijn instructrice zei vandaag dat het misschien een huidbacterie kan zijn, wat ze oploopt in het water. Ik moet haar dan nu 3 dagen achter elkaar wassen met betadine shampoo en elke keer nadat ze heeft gezwommen.
Of het kan een voedselallergie zijn.
Kunnen jullie mij er wat meer over vertellen en moet ik nog langs de dierenarts gaan?
Vooral als ze heeft gezwommen is het erg.
Mijn instructrice zei vandaag dat het misschien een huidbacterie kan zijn, wat ze oploopt in het water. Ik moet haar dan nu 3 dagen achter elkaar wassen met betadine shampoo en elke keer nadat ze heeft gezwommen.
Of het kan een voedselallergie zijn.
Kunnen jullie mij er wat meer over vertellen en moet ik nog langs de dierenarts gaan?

-
Marion.
-
Wil de hond
- Zeer actief
- Contacteer:
- Takkie
- Zeer actief
Ja dezelfde Joy
Ik ontvlooi haar regelmatig, met Frontline. Ook krijgt ze af en toe een beetje knoflook door het voer.
7 dagen vers... ik heb een ienemienie vriezer en ik moet per dag halen. Van mijn ouders mag ik geen grote vriezer kopen. (kost teveel stroom
) Ik zou het wel willen hoor, maar het is niet handig zo.
Misschien ga ik vanavond maar even naar het spreekuur.
Ik ontvlooi haar regelmatig, met Frontline. Ook krijgt ze af en toe een beetje knoflook door het voer.
7 dagen vers... ik heb een ienemienie vriezer en ik moet per dag halen. Van mijn ouders mag ik geen grote vriezer kopen. (kost teveel stroom
Misschien ga ik vanavond maar even naar het spreekuur.

-
Anna*
Is eigenlijk onmogelijk te zeggen, van een afstand. Ook is de kans groot dat de d.a. er niet uitkomt. Jeuk kan echt van alles zijn, van (voedsel)allergie tot vlooienallergie tot huidproblemen...
Ikzelf heb het hele traject bewandeld bij mijn Poncho, voedseldieet, allergietest, homeopatische behandeling, prednison...
Het enige dat echt hielp was onderdompeling in de zee (zout water). Toen was ze (na jaren krabben) in één klap van haar vreselijke jeuk af. En is dat (nu een jaar later) nog steeds.
Ikzelf heb het hele traject bewandeld bij mijn Poncho, voedseldieet, allergietest, homeopatische behandeling, prednison...
Het enige dat echt hielp was onderdompeling in de zee (zout water). Toen was ze (na jaren krabben) in één klap van haar vreselijke jeuk af. En is dat (nu een jaar later) nog steeds.
-
jores
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): engelse springer spaniel en engelse cocker spaniel
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Poeh dat is idd moeilijk om te zeggen.
Onze Joep is allergisch voor paarden, daar wordt hij ook iedere 10 dagen voor gespoten, maar nu heeft hij er toch een bacteriologische ontsteking bij. Hij zit al bijna 20 dagen op ab. Dus een gang naar de da is het meest verstandige wat je kunt doen
Onze Joep is allergisch voor paarden, daar wordt hij ook iedere 10 dagen voor gespoten, maar nu heeft hij er toch een bacteriologische ontsteking bij. Hij zit al bijna 20 dagen op ab. Dus een gang naar de da is het meest verstandige wat je kunt doen
groetjes Annemie
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
- Takkie
- Zeer actief