Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

veel drinken?

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

defora
Vaste gebruiker
Aantal honden: 1

veel drinken?

Ongelezen bericht door defora »

onze hond drinkt de laatste tijd ontzettend veel. de bak is net bijgevuld of daar gaat ze weer. we zijn bij de da geweest en ze heeft geen suiker ziekte (ze is een ongestiraliseerd vrouwtje van 9 jaar. het is geen ras en middel groot) en ook niets aan haar nieren. de bloedtest moeten we nog afwachten. ze doet verder heel normaal. speelt, eet goed, plast heel veel, maar verder geen opmerkingen. ze heeft wel erge grote tepels, maar die heeft ze eigenlijk altijd al gehad. soms kwam er ook vocht uit.
wie weet wat ze heeft?
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Heb je al eens het water moeten afwegen en meten?
Renske
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Renske »

Ik zuo inderdaad zeggen, eerst de bloedtest maar even wachten. Wie zegt dat het niet de nieren is?
linda
Zeer actief

Ongelezen bericht door linda »

Wat voor voer krijgt ze? Kan ook aan t voer liggen :wink:
Afbeelding

in loving memorie Djengis 15-04-04 tot 27-09-05
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

Hoi,

Bij baarmoederontsteking gaan teven ook vaak meer drinken!
defora
Vaste gebruiker

Brigitte schreef:Heb je al eens het water moeten afwegen en meten?
nee dat hebben we nog niet hoeven doen.
defora
Vaste gebruiker

Renske schreef:Ik zuo inderdaad zeggen, eerst de bloedtest maar even wachten. Wie zegt dat het niet de nieren is?
de da zie dat het niet de nieren waren. we wachten eerst nog maar even af, maar misschien dat iemand het hier herkent.
defora
Vaste gebruiker

linda schreef:Wat voor voer krijgt ze? Kan ook aan t voer liggen :wink:
ze krijgt diner met vlees. heeft ze altijd al gehad.
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Twee van mijn honden hebben een tijdje een competitie strijd gehad met water drinken, ik moest het toen eerst meten hoeveel ze dronken en daarna afpassen om ze te dwingen weer normale hoeveelheden te drinken. Dat is toen goed gegaan. Echter is één van de twee nu weer onwijs veel aan het drinken geslagen maar dat is een reu en die heeft o.a wat prostaatproblemen op het moment, we zijn er alleen nog niet achter of het daarmee t emaken heeft, zijn bloeduitslag was goed, bij onze dierenarts kan je daar op wachten gelukkig.
stefanie
Zeer actief

Ongelezen bericht door stefanie »

Kan het misschien stress zijn?
Toen ik Mykos net kreeg dronk hij ook vreselijk veel. Hij had al veel meegemaakt (van straat in Griekenland gehaald waar hij was geboren, in het vliegtuig, tijdje bij een opvanggezin en uiteindelijk bij mij) en was gewoon erg gestressed. Ging dus vanzelf over toen ie steeds meer op zijn gemak was.

Zou inderdaad ook baarmoederontsteking kunnen zijn.
Vind het trouwens wel vreemd dat je DA zegt dat zijn nieren het probleem niet zijn als je nog niet eens bloeduitslagen hebt.
Renske
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Renske »

defora schreef:
Renske schreef:Ik zuo inderdaad zeggen, eerst de bloedtest maar even wachten. Wie zegt dat het niet de nieren is?
de da zie dat het niet de nieren waren. we wachten eerst nog maar even af, maar misschien dat iemand het hier herkent.
Toch raar dat hij dat kan zeggen voordat er bloedonderzoek is geweest. Ze is 9 jaar, en heeft dus al een iets oudere leeftijd. Bij mijn Bente is een paar weken geleden haar bloed onderzocht, omdat ze zoveel drinkt. En daar kwam dus inderdaad uit naar voren dat haar nieren niet meer goed functioneren.
Sjiel
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sjiel »

een ureum/creat ratio wordt soms in huis bepaald, diverse hormonen worden niet in huis bepaald, moet je dus op wachten.
weg gehaald zit een virus in
defora
Vaste gebruiker

stefanie schreef:Kan het misschien stress zijn?
Toen ik Mykos net kreeg dronk hij ook vreselijk veel. Hij had al veel meegemaakt (van straat in Griekenland gehaald waar hij was geboren, in het vliegtuig, tijdje bij een opvanggezin en uiteindelijk bij mij) en was gewoon erg gestressed. Ging dus vanzelf over toen ie steeds meer op zijn gemak was.

Zou inderdaad ook baarmoederontsteking kunnen zijn.
Vind het trouwens wel vreemd dat je DA zegt dat zijn nieren het probleem niet zijn als je nog niet eens bloeduitslagen hebt.
het zou ev ook sters kunnen zijn. dit vroeg de da ook. mijn moeder is ergens anders gaan wonen en mijn pa woont nu aleen. misschien dat ze hier van gestrest is?
defora
Vaste gebruiker

Renske schreef:
defora schreef:
Toch raar dat hij dat kan zeggen voordat er bloedonderzoek is geweest. Ze is 9 jaar, en heeft dus al een iets oudere leeftijd. Bij mijn Bente is een paar weken geleden haar bloed onderzocht, omdat ze zoveel drinkt. En daar kwam dus inderdaad uit naar voren dat haar nieren niet meer goed functioneren.
ik hoor van meerdere mensen dat het een beetje te vroeg is om te oordelen over de nieren. ik denk dat we eerst maar het onderzoek moeten afwachten. ik hoop dat ze niets ergs heeft.
bram en thijs
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door bram en thijs »

Krijgt ze pijnbestrijdende middelen?
AfbeeldingAfbeelding
gz
Actief
Mijn ras(sen): Boxer

Ongelezen bericht door gz »

Momenteel is het ook zo bij onze boxer ... 2,5 a 3 liter per dag drinkt hij. Vandaag allerlei onderzoeken gehad, bloed en urine worden opgestuurd. want de consentratie in zijn urnie was te laag voor ons is het ook afwachten. Sterkte jullie ook.
Twinkles
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Twinkles »

Heeft de DA het niet gehad over een lever "shunt". Ik hoop echt niet dat dit het geval is bij jouw hond. Luna heeft het gehad en heeft een zware operatie ondergaan. Gelukkig is ze hersteld. Bij geen operatie komt een komt te overlijden. Lees wat het is/mijn verhaal, als je shunt intoets in de zoekfunctie ze je 'm wellicht ergens tussen staan
HELP DE DOOR DE RAMP GETROFFEN (ZWERF)HONDEN IN THAILAND
http://www.soidogfoundation.org/phuket_ramp.htm
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”