Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Periode tussen loopsheden

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Esther80
Zeer actief
Aantal honden: 3
Contacteer:

Periode tussen loopsheden

Ongelezen bericht door Esther80 »

Hoi,

Hoe zijn jullie ervaringen met de lengte van de periode tussen de loopsheden in??

Onze Vai is 10 januari 2005 voor het eerst loops geweest. Ze was toen bijna 16 maanden oud (geboren 25-09-2003). De loopsheid heeft 19 dagen geduurd, haar gedrag is niet veranderd voor, tijdens en na haar loopsheid. Eigenlijk is alles perfect verlopen, zelfs met een echte reu in huis (haar broertje die uiteraard strikt apart gehouden werd maar zich keurig heeft gedragen) :smile2:

Wel is ze een dag of 8 schijnzwanger geweest, ongeveer 3 maanden na de laatste dan van haar loopsheid, dit was alleen merkbaar door de kleine hoeveelheid melk die ze gaf.

Nu ben ik benieuwd hoeveel tijd er tussen de loopsheden van jullie honden in heeft gezeten :denken:

Ben ook nog van plan om in juli aan een show in Tsjechië mee te doen, ga haar wel inschrijven maar zeker weten of ze dan niet loops is doe ik natuurlijk niet. Maar ja, broerlief kan altijd :wink:

Groeten,
Esther
www.rhodesian.nl
Nanc
Zeer actief
Mijn ras(sen): Beauceron

Ongelezen bericht door Nanc »

Onze oudste hond wordt echt precies om het half jaar loops.
En de jongste is nu net met haar 15 maanden voor het eerst loops geweest en dat wordt verder afwachten.
De jongste is enkele dagen na de oudste loops geworden. Heb ik wel vaker gehoord dat dat gelijk op gaat.
En nu maar hopen idd dat jou teefje niet in juli loops wordt.
Afbeelding
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Hier zit er ongeveer 5,5 maand tussen, soms iets langer
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Nono
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retrievers
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nono »

Nou dat is dus erg wisselend. Bowy & Bubbles worden beiden maar 1 keer in de 10 maanden loops (Bowy was 14 maanden toen ze voor het eerst loops werd, bub was 16 maanden) Nono wordt 1 x per 8 maanden loops. Erg wisselende antwoorden dus, ik denk dat je gewoon moet afwachten
Renske
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Renske »

Bente was altijd iedere 10,5-11 maanden loops. Ondertussen is het ruim 3,5 jaar geleden dat ze voor het laatst loops is geweest. Ik heb geen idee waarom ze niet meer loops wordt.
Haar dochter werd iedere 7 maanden loops. Op haar 6e is ze noodgedwongen geholpen.
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Sjefke werd voor het eerst loops toen ze 14 maanden oud was. Ze begon met 7 maanden ertussen, maar dat leek steeds een weekje naar voren op te schuiven. Nu duurt het zo'n 5,5 maand voordat ze weer loops wordt.

Nozem (dochter van Sjefke) is met 11 maanden voor het eerst loops geweest. Zij is nu bijna 13 maanden oud en ik weet dus nog niet hoeveel tijd er tussen haar loopsheden in zit. Wel is ze loops geworden ongeveer 1 week na het begin van de loopsheid van Sjefke, dus ik denk dat de dames hier gelijk zullen blijven lopen.
jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jip007 »

hier gaan ze bijna allemaal gelijk , en er zit precies 6 mnd tussen elke loopsheid.
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Hahaha, je gaat weinig aan onze antwoorden hebben denk ik :mrgreen:

Toen Saar alleen was, werd ze loops toen ze 1 jaar was. De volgende keer 1,5 jaar later.
Miep werd met 5 maanden en 3 weken loops. Daarna stipt iedere 6 maanden. Saar deed met haar mee, met als gevolg dat die nu een cyclus van een jaar heeft. Ons wulpse Miep-wijffie doet het gewoon ieder half jaar.
Sjiel
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sjiel »

aangezien ze vrij laat loops is geworden zou je kunnen verwachten dat er meer dan gemiddeld(6mnd?) tussen twee loopsheden zit. Maar dat is dus geen wet.
weg gehaald zit een virus in
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”