Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
wel of niet roken bij de hond
Moderator: moderatorteam
- jenny*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cockertje
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
wel of niet roken bij de hond
je hoort heel vaak dat er bij mensen niet gerookt mag worden vanwegen de kinderen.
Maar als je dieren hebt is dat toch hetzelfde?
Ik rook ook niet in huis.
dat komt omdat het hondje wat ik vroeger had longproblemen had.
Het arme dier werd spaansbenauwd als ie in de rook zat.
Ook nadat ie is overleden en er weer een nieuwe hond is word er nog steeds niet in huis gerookt.
ik sta altijd in weer en wind buiten een sigaretje te roken
Maar als je dieren hebt is dat toch hetzelfde?
Ik rook ook niet in huis.
dat komt omdat het hondje wat ik vroeger had longproblemen had.
Het arme dier werd spaansbenauwd als ie in de rook zat.
Ook nadat ie is overleden en er weer een nieuwe hond is word er nog steeds niet in huis gerookt.
ik sta altijd in weer en wind buiten een sigaretje te roken
-
Dorien
- Zeer actief
- jenny*
- Zeer actief
- Contacteer:
- johan1969
- Zeer actief
- Contacteer:
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
johan1969 schreef:Ik vind niet dat dat kan. Een hond kan niet zeggen 'he baas, ga eens even buiten roken als je wil'.
Op hondenshows wordt ook veel gerookt, ik vind niet dat dat kan.
Maar ja, ik ben een fervente anti-roker.
goh?
ik rook zelf wel, en ja ik rook ook binnen, dus bij de honden, wel nu een stuk minder of bij het open raam, ivm met de pups....
-
BeëlzeBubble
- Zeer actief
Toen ik mijn pupje kreeg (hij was eerst van mijn schoonouders) heeft hij twee dagen naar de rook geroken
Zo vies.
Toen ikzelf nog rookte deed ik dat gewoon in huis. Hadden we alleen katten nog geen honden. Nu wordt er maar heel zelden in huis gerookt want zowat iedereen die we kennen is gestopt
Toen ikzelf nog rookte deed ik dat gewoon in huis. Hadden we alleen katten nog geen honden. Nu wordt er maar heel zelden in huis gerookt want zowat iedereen die we kennen is gestopt
Groetjes van Bianca en een slobber van Casper en Smekkie.

- Bowie
- Actief
Ik ben geen anti-roker, maar ik rook zelf niet.
Chanti heeft last van haar luchtwegen en door sigarettenrook krijgt ze het heel benauwd.
De meeste rokers die op visite komen kiezen er nu zelf voor om buiten te staan omdat ze het anders zo zielig vinden voor Chanti.
Chanti heeft last van haar luchtwegen en door sigarettenrook krijgt ze het heel benauwd.
De meeste rokers die op visite komen kiezen er nu zelf voor om buiten te staan omdat ze het anders zo zielig vinden voor Chanti.
Groetjes van Marjolein, Bowie, Chanti & Chamook
- johan1969
- Zeer actief
- Contacteer:
- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
ik heb het nog nooit van mensen gehoord dat mijn honden, of puppen die hier weg gegaan zijn, naar rook ruiken, dus dan zal dat wel mee vallen hierjohan1969 schreef:Je kan zeggen wat je wil, maar als het niet gezond is voor mensen, is het ook niet gezond voor honden.
Als je een hond koopt en zijn vachtje ruikt naar rook, dat is toch erg !
maar ja je hebt helemaal gelijk, het is ongezond
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
-
Nouba
- Actief
- Contacteer:
- jenny*
- Zeer actief
- Contacteer:
- Rossi
- Zeer actief
- linda
- Zeer actief
-
charlesk9
- Vaste gebruiker
hahahha ik vindt wel een leuk onderwerp.
Nou ik rook gewoon bij de honden zelfs als ik met de hond aan het speuren ben heb ik er wel eens 1 aan heeft chanty echt geen last van want chanty speurt regelmatig 99 van de 100 punten binnen zelfs wel eens 100 van de honderd dus last er van naaaaaaah denk t niet hoor en zo ja gaat ze de tuin maar in hoor staat een heel mooi blokhut omgebouwt tot kennel komt ze maar terug als die op is en dan zolang ze de sigaretten nog apporteerd vindt ze t ook niet vies

Nou ik rook gewoon bij de honden zelfs als ik met de hond aan het speuren ben heb ik er wel eens 1 aan heeft chanty echt geen last van want chanty speurt regelmatig 99 van de 100 punten binnen zelfs wel eens 100 van de honderd dus last er van naaaaaaah denk t niet hoor en zo ja gaat ze de tuin maar in hoor staat een heel mooi blokhut omgebouwt tot kennel komt ze maar terug als die op is en dan zolang ze de sigaretten nog apporteerd vindt ze t ook niet vies
The k9 dog is the partner for life

- little-wolf
- Zeer actief
helemaal mee eens. ook ik ben nogal anti rook.johan1969 schreef:Ik vind niet dat dat kan. Een hond kan niet zeggen 'he baas, ga eens even buiten roken als je wil'.
Op hondenshows wordt ook veel gerookt, ik vind niet dat dat kan.
Maar ja, ik ben een fervente anti-roker.
niemand mag in mn huis roken. ook mn ex moest buitenstaan, net als mn oma.
kga mn spullen niet laten verzieken door rokers.
het heeft mn pa enorm veel tijd en ergie gekost om die gore nicotine op t plafond te verstoppen onder de verf.
en doe het voor de dieren.
rochelle gaat soms mee de kantine op op de club en gaat meteen niesen.
- little-wolf
- Zeer actief
niet gek heh als hij/zij met de neus op de grond zit en er geen last van heeft. erg mooi gezicht ook om met een peuk in je bakkus met je hond aan t werk te zijn. vind het geen gezicht. maargoed. das mijn mening en dat terzijde.charlesk9 schreef:hahahha ik vindt wel een leuk onderwerp.
Nou ik rook gewoon bij de honden zelfs als ik met de hond aan het speuren ben heb ik er wel eens 1 aan heeft chanty echt geen last van want chanty speurt regelmatig 99 van de 100 punten binnen zelfs wel eens 100 van de honderd dus last er van naaaaaaah denk t niet hoor en zo ja gaat ze de tuin maar in hoor staat een heel mooi blokhut omgebouwt tot kennel komt ze maar terug als die op is en dan zolang ze de sigaretten nog apporteerd vindt ze t ook niet vies![]()
het ging om binnen roken buiten verwaaid t gelukkig nog enigzins.
- Rocky1
- Zeer actief
- Contacteer:
-
Bo Ghy
- Actief
Ben aan t eind van deze maand een half jaar gestopt met roken:
Waarom? Voor onze toekomstige hond natuurlijk!!!!
Ja, echt niet, dus!!!!!!! Het moet nie gekker worden!!!! Ben wel gestopt, hoor, voor mijn gezondheid. En idd indirect ook de gezondheid van de hond dan, een beetje. Maarreh..., het moet niet zo doorslaan, he, daar krijg ik nog steeds de kriebels van!
Ja, echt niet, dus!!!!!!! Het moet nie gekker worden!!!! Ben wel gestopt, hoor, voor mijn gezondheid. En idd indirect ook de gezondheid van de hond dan, een beetje. Maarreh..., het moet niet zo doorslaan, he, daar krijg ik nog steeds de kriebels van!
Groetjes, Renée en Bo Ghy

-
Tarz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Whippet en dwergpoedel
- Aantal honden: 2
Een hond zit gewoon hetzelfde in elkaar en stoffen die kanker verwekken bij de mens, verwekken deze ook bij de hond. Vaak zijn honden er juist gevoeliger voor, omdat ze stukken kleiner zijn dan mensen en de dosis dus al een stuk hoger ligt.Dorien schreef:Ik paf gewoon waar Shanu bij is. Ik ben nog nooit een hond met longkanker tegengekomen.
Ik rook sowieso niet, maar ik wil ook niet dat er in huis gerookt wordt. Omdat ik het vies vind, en omdat ik het niet fijn vind voor de honden
Groetjes Rob
- little-wolf
- Zeer actief
wat moet niet doorslaan?esther20 schreef:Ben aan t eind van deze maand een half jaar gestopt met roken:
rokers moeten es niet zo egoistish zijn of hoe je dat schrijft.
-
charlesk9
- Vaste gebruiker
Ja en het ging ook om de hond of die er last van had en niet om je spullenlittle-wolf schreef:niet gek heh als hij/zij met de neus op de grond zit en er geen last van heeft. erg mooi gezicht ook om met een peuk in je bakkus met je hond aan t werk te zijn. vind het geen gezicht. maargoed. das mijn mening en dat terzijde.charlesk9 schreef:hahahha ik vindt wel een leuk onderwerp.
Nou ik rook gewoon bij de honden zelfs als ik met de hond aan het speuren ben heb ik er wel eens 1 aan heeft chanty echt geen last van want chanty speurt regelmatig 99 van de 100 punten binnen zelfs wel eens 100 van de honderd dus last er van naaaaaaah denk t niet hoor en zo ja gaat ze de tuin maar in hoor staat een heel mooi blokhut omgebouwt tot kennel komt ze maar terug als die op is en dan zolang ze de sigaretten nog apporteerd vindt ze t ook niet vies![]()
helemaal mee eens. ook ik ben nogal anti rook.
het heeft mn pa enorm veel tijd en ergie gekost om die gore nicotine op t plafond te verstoppen onder de verf
Maar ja ieder zijn meug toch snap alleen niet dat er hier altijd zo vreselijk negatief en hatelijk gereargeerd moet worden als mensen wat neer zetten en dan als het tijdens de training is al rook ik dan een heel pakkie leeg mijn longen mijn hond en zeker onze training
Laatst gewijzigd door charlesk9 op 07 apr 2005 20:00, 1 keer totaal gewijzigd.

- bobientje
- Actief
ik rook ook (weer) helaas.
maar ik rook niet waar mijn kinderen, man, vogels en bobbie bij zijn.
ik weet zelf dat het smerig is. mijn lieffie vind het ook vies om van de kids maar niet te spreken.
toen ik nog gestopt was kwam mijn rokende vriendin eens hier.
bobbie zal lekker bij haar te slijmen totdat ze een sigaret opstak.
hij deinsde echt achteruit en deed niets anders dan niezen.
ik heb er geen problemen mee om bv buiten te staan.
maar ik rook niet waar mijn kinderen, man, vogels en bobbie bij zijn.
ik weet zelf dat het smerig is. mijn lieffie vind het ook vies om van de kids maar niet te spreken.
toen ik nog gestopt was kwam mijn rokende vriendin eens hier.
bobbie zal lekker bij haar te slijmen totdat ze een sigaret opstak.
hij deinsde echt achteruit en deed niets anders dan niezen.
ik heb er geen problemen mee om bv buiten te staan.

-
charlesk9
- Vaste gebruiker
nee de niet rokers moeten niet zo egoistish zijn lijkt wel een obsessie van die lui laat ieder in zijn eigen waarde man wij zeggen toch niet wat je moet eten of drinken mag straks ook geen pint meer zeker lolllllllittle-wolf schreef:wat moet niet doorslaan?esther20 schreef:Ben aan t eind van deze maand een half jaar gestopt met roken:

- johan1969
- Zeer actief
- Contacteer:
Als ik een pint drink, heeft niemand anders daar last van, en het ondermijnt niemands gezondheid (behalve die van mij, maar daar kies ik zelf voor).
Het gaat er niet om dat roken stinkt, maar dat je ongevraagd de gezondheid ondermijnt van mensen die wel gezond willen leven.
Ik vind het niet meer dan normaal dat je in gesloten openbare gebouwen en op het werk in een rookvrije omgeving zit, enkel spijtig dat het in cafés en concertzalen nog mag. En zeker in restaurants ! Dat is echt walgelijk ! Zulke zaken zal ik dan ook nooit bezoeken.
Het gaat er niet om om de rokers hun pleziertje af te pakken, het gaat gewoon om respect en elementaire beleefdheid.
Roken mag nog altijd, maar niet waar iemand anders er hinder van heeft. Wat je thuis doet, daar heeft niemand anders zaken mee. En in de open lucht mag het ook nog , dus ...
Het gaat er niet om dat roken stinkt, maar dat je ongevraagd de gezondheid ondermijnt van mensen die wel gezond willen leven.
Ik vind het niet meer dan normaal dat je in gesloten openbare gebouwen en op het werk in een rookvrije omgeving zit, enkel spijtig dat het in cafés en concertzalen nog mag. En zeker in restaurants ! Dat is echt walgelijk ! Zulke zaken zal ik dan ook nooit bezoeken.
Het gaat er niet om om de rokers hun pleziertje af te pakken, het gaat gewoon om respect en elementaire beleefdheid.
Roken mag nog altijd, maar niet waar iemand anders er hinder van heeft. Wat je thuis doet, daar heeft niemand anders zaken mee. En in de open lucht mag het ook nog , dus ...
https://www.flickr.com/photos/23084668@N07/albums
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
- little-wolf
- Zeer actief
het ging om binnen roken ja.charlesk9 schreef:Ja en het ging ook om de hond of die er last van had en niet om je spullenlittle-wolf schreef:niet gek heh als hij/zij met de neus op de grond zit en er geen last van heeft. erg mooi gezicht ook om met een peuk in je bakkus met je hond aan t werk te zijn. vind het geen gezicht. maargoed. das mijn mening en dat terzijde.charlesk9 schreef:hahahha ik vindt wel een leuk onderwerp.
helemaal mee eens. ook ik ben nogal anti rook.
het heeft mn pa enorm veel tijd en ergie gekost om die gore nicotine op t plafond te verstoppen onder de verf
Maar ja ieder zijn meug toch snap alleen niet dat er hier altijd zo vreselijk negatief en hatelijk gereargeerd moet worden als mensen wat neer zetten en dan als het tijdens de training is al rook ik dan een heel pakkie leeg mijn longen mijn hond en zeker onze training
dat je het tijdens je training doet, moet je zelf weten. gaf alleen mijn mening.
- Zoie
- Zeer actief
- little-wolf
- Zeer actief
charlesk9 schreef:nee de niet rokers moeten niet zo egoistish zijn lijkt wel een obsessie van die lui laat ieder in zijn eigen waarde man wij zeggen toch niet wat je moet eten of drinken mag straks ook geen pint meer zeker lolllllllittle-wolf schreef:wat moet niet doorslaan?esther20 schreef:Ben aan t eind van deze maand een half jaar gestopt met roken:
waarom zijn niet rokers ego dan?
rokers steken te pas en on te pas een peuk op.
dat je rookt moet je zelf weten. maar val anderen er niet mee lastig.
geen wonder dat er bijna overal een verbod geld. van mij mogen ze t doorzetten. helaas zal dat niet gebeuren omdat er veel geld mee gemoeid gaat.