Alvast bedankt voor de eventuele informatie, want uit boeken word ik niet erg veel wijzer!
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Loopsheid Franse Bul
Moderator: moderatorteam
- Annekeet
- geregistreerd lid
Loopsheid Franse Bul
Hallo.. Wellicht is dit onderwerp al 1001 keer behandeld, maar ik wil het toch even vragen. Ik heb geen ervaring met teefjes, maar mijn Franse Bulletje is nu 8 maanden en ik vermoed dat zij een dezer dagen loops gaat worden. Wie kan mij vertellen wat ik ongeveer verwachten kan, en hoe ik er het beste mee om kan gaan. Ze ligt nu de hele dag saggerijnig in haar mand, en als vrouw zijnde herken ik dat wel..
Ik merk het ook aan onze (gecastreerde) reu. Hij is wel gecastreerd maar toont erg veel intresse voor haar. Weet iemand of dit kwaad kan? Onze reu is een Mechelse herder.
Alvast bedankt voor de eventuele informatie, want uit boeken word ik niet erg veel wijzer!
- pooh
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwiterse witte herder
Nou als je reu gecastreerd is hoef je ze in ieder geval niet apart te houden.
Verder staat je niets bijzonders te wachten, althans dat is mijn mening, en ik heb hier ook een volledige teef rondlopen.
Waar let ik op: of ze geen vreemd uitvloeisel heeft (bijvoorbeeld groenig ipv bloedrood), of ze goed eet en verder pas ik de uitlaatrondes aan. Ik ga niet met mijn loopse teef naar een hondenlosloopgebied.
Oh ja en ik houd de temperatuur van de hond goed in de gaten. Het feit dat ze de kans loopt om ooit een baarmoederontsteking te krijgen is voor mij genoeg om alles nauwlettend in de gaten te houden. Maar misschien overdrijf ik daar in.
Verder staat je niets bijzonders te wachten, althans dat is mijn mening, en ik heb hier ook een volledige teef rondlopen.
Waar let ik op: of ze geen vreemd uitvloeisel heeft (bijvoorbeeld groenig ipv bloedrood), of ze goed eet en verder pas ik de uitlaatrondes aan. Ik ga niet met mijn loopse teef naar een hondenlosloopgebied.
Oh ja en ik houd de temperatuur van de hond goed in de gaten. Het feit dat ze de kans loopt om ooit een baarmoederontsteking te krijgen is voor mij genoeg om alles nauwlettend in de gaten te houden. Maar misschien overdrijf ik daar in.
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Hier net zopooh schreef:Nou als je reu gecastreerd is hoef je ze in ieder geval niet apart te houden.
Als je parket of zo hebt moet je wat extra dweilen,maar da's zo ongeveer alles.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
sluit me er op zich bij aan... alleen , ik heb hier ook een gecastreerde reu rondlopen... die is zeker nog wel actief op het moment dat een teef dekrijp is en dekt en koppelt ook gewoon... nah vind ik niet nodig wanneer er geen geplande dekking is, dus niet zonder meer niet opletten... uiteraard is het niet dramatisch maar toch....pooh schreef:Nou als je reu gecastreerd is hoef je ze in ieder geval niet apart te houden.
tempen doe ik eigenlijk niet... ik hou idd de uitvloeing in de gaten...
de ene teef is juist heel aanhankelijk tijdens de loopsheid een ander weer wat stiller en terug getrokken... ook kunnen sommige wat minder eetlust hebben... ga niet teveel tutten, laat haar gewoon lekker, pas goed op als ze echt loops is en ws weet je dat wel, maar een teef is zo'n drie weken loops.... ze vloeit... en dan stopt het vloeien ... MAAR dan is het niet voorbij, 9 van de 10 keer is dit het moment van dekrijp zijn (gemiddeld rond de 10e dag)
-
Neeltje
En houd er rekening mee dat het misschien nog wel even kan duren voordat ze loops wordt. Tirsa (ook 'n franse bull) was 14 maanden en soms gebeurt het ook dat de eerste loopsheid niet wordt opgemerkt. Ik weet niet hoe vaak het voorkomt, maar het kan gebeuren.
Voor de rest kan ik me niet herinneren iets aan Tirsa d'r humeur/gedrag of zo gemerkt te hebben.
Voor de rest kan ik me niet herinneren iets aan Tirsa d'r humeur/gedrag of zo gemerkt te hebben.
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3