Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
sam moet na 2 jaar genezen!!! wie weet wat?
Moderator: moderatorteam
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
sam moet na 2 jaar genezen!!! wie weet wat?
dit is de mail die ik naar een dierenarts waar wij niet bij zijn hier in de buurt gestuurd.
hebben jullie misschien ook nog een idee?
onze staffordshire bullterrier reu van 2 jaar heeft al vakar de dierenartsenpraktijk van binnen gezien dan zou moeten.
Zeker als pup, toen waren we gemiddeld 1 á 2 maal per maand daar omdat hij steeds wat had. dan was het oogontsteking, dan oorontsteking, maar wat steeds terugkwam was zijn huid. kale plekken, soms rood, soms jeukend, maar kale plekken waren er altijd.
uiteindelijk bleek hij demodex te hebben. dit is behandeld met ivomec en hij was er vanaf.
helaas heeft hij daarna nog een aantal keren oorontsteking (dit is nu onder controle) en kale plekken gehad. volgens onze dierenarts was dit waarschijnlijk allergie. hij heeft zalf (sanaderm of sanoderm) en pilletjes (dexa methas??) voor zijn huid. 100 pillen kregen wij mee.
het leek heel goed te gaan. maar sinds ongeveer een week heeft hij wéér kale plekken, 1 boven op zijn hoofd, 1 op zijn schouder, een hele grote midden op de borst en zoals gewoonlijk de oksels en liezen.
we komen net terug van de dierenarts en moeten die pilletjes van 0.5 mg per stuk nu 2x daags ipv 1 per dag gaan geven. ook heeft hij voor de zekerheid weer druppels ivomec op zijn rug gehad. ook heeft hij een spuitje gehad tegen allergische reacties
we willen onze sam gewoon helpen en willen dat dit stopt. zoals het nu gaat hebben we het idee dat alleen de symptomen onderdrukt worden en niet de oorzaak opgelost.
we hebben al gehoord van verschillende mensen dat eiwit en rundvleesallergie deze klachten kan veroorzaken. is dit aannemelijk? wat dan te ondernemen?
hij krijgt nu cavom compleet brokken en heeft een tijdje alleen vers vlees gehad, maar omdat dit niet het gewenste resultaat had zijn we weer cavom gaan geven.
heeft u een tip voor ons? een oplossing? want sam is nu al 2 jaar en ondertussen doodsbang voor de dierenarts omdat hij gewoon te vaak geweest is.
n.b.: we hebben van hetzelfde ras ook een teefje van 10 maanden en die is kerngezond. een allergie lijkt mij dus zeer mogelijk.
hebben jullie misschien ook nog een idee?
onze staffordshire bullterrier reu van 2 jaar heeft al vakar de dierenartsenpraktijk van binnen gezien dan zou moeten.
Zeker als pup, toen waren we gemiddeld 1 á 2 maal per maand daar omdat hij steeds wat had. dan was het oogontsteking, dan oorontsteking, maar wat steeds terugkwam was zijn huid. kale plekken, soms rood, soms jeukend, maar kale plekken waren er altijd.
uiteindelijk bleek hij demodex te hebben. dit is behandeld met ivomec en hij was er vanaf.
helaas heeft hij daarna nog een aantal keren oorontsteking (dit is nu onder controle) en kale plekken gehad. volgens onze dierenarts was dit waarschijnlijk allergie. hij heeft zalf (sanaderm of sanoderm) en pilletjes (dexa methas??) voor zijn huid. 100 pillen kregen wij mee.
het leek heel goed te gaan. maar sinds ongeveer een week heeft hij wéér kale plekken, 1 boven op zijn hoofd, 1 op zijn schouder, een hele grote midden op de borst en zoals gewoonlijk de oksels en liezen.
we komen net terug van de dierenarts en moeten die pilletjes van 0.5 mg per stuk nu 2x daags ipv 1 per dag gaan geven. ook heeft hij voor de zekerheid weer druppels ivomec op zijn rug gehad. ook heeft hij een spuitje gehad tegen allergische reacties
we willen onze sam gewoon helpen en willen dat dit stopt. zoals het nu gaat hebben we het idee dat alleen de symptomen onderdrukt worden en niet de oorzaak opgelost.
we hebben al gehoord van verschillende mensen dat eiwit en rundvleesallergie deze klachten kan veroorzaken. is dit aannemelijk? wat dan te ondernemen?
hij krijgt nu cavom compleet brokken en heeft een tijdje alleen vers vlees gehad, maar omdat dit niet het gewenste resultaat had zijn we weer cavom gaan geven.
heeft u een tip voor ons? een oplossing? want sam is nu al 2 jaar en ondertussen doodsbang voor de dierenarts omdat hij gewoon te vaak geweest is.
n.b.: we hebben van hetzelfde ras ook een teefje van 10 maanden en die is kerngezond. een allergie lijkt mij dus zeer mogelijk.

-
Marion.
- M@scha
- Zeer actief
daar ben ik al mee gestopt meer dan een jaar terug omdat hij helemaal gestressed werd van dat sprayen.Marion. schreef:Mascha, de eerste 2 jaren van Saar's leven zat ze ook onder de kale plekken (maar wel echt van het krabben, olifantenhuid dus). Wij hebben van alles geprobeerd, ook elimineren van voedsel.
Hier bleek Frontline de boosdoener te zijn...
zowiezo geef ik erg weinig vlooien/wormendingen, dus ik denk niet dat het dat kan zijn. hij heeft ook geen vlooien of andere creepy kruipers...
maar bedankt voor je tip

- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2
Ik zou naar de holistische praktijk voor dieren gaan, zie www.holistischdierenarts.nl. Weet zeker dat ze hem kunnen helpen.

- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
-
Marion.
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Dat kan natuurlijk,maar niet geschoten is altijd mis.Marion. schreef:Even ter info. Dat hebben wij ook geprobeerd. Daar kwam ook niets uit.maxcola schreef:Probeer het eens bij een homeopathische of holistische dierenarts.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
-
Marion.
- Sjalot
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler - Aantal honden: 1
- Contacteer:
-
BoNoblesse
- Vaste gebruiker
Hallo, jaren geleden kreeg mijn whippetje ineens jeuk op zijn huid. Iemand adviseerde mij om de hond brokken van Technical te geven op lams en rijst basis. Verder niets erbij!! Ja hoor, de huid werd weer prachtig. ze heeft een tijd op dit voer gezeten en langzaam ben ik weer 'overgeschakeld' op het normale voer en mijn hondje heeft nooit meer ergens last van gehad. Ik heb dit advies ook een keer doorgegeven aan een vriendin van mij en haar hond heeft er ook baat bij gehad.
Groetjes.......
Groetjes.......
- M@scha
- Zeer actief
ik heb nog nooit van holistisch gehoord, maar ik ga die site zeker bekijken!Hutsje schreef:Ik zou naar de holistische praktijk voor dieren gaan, zie www.holistischdierenarts.nl. Weet zeker dat ze hem kunnen helpen.
dank je wel!!

-
Sjiel
- Zeer actief
- mercedes2803
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
Ik kan het berichtje even op de Sharpeifreaks plaatsen als je wilt...dan is je e-mailadres wel handig voor als mensen tips hebben.
ik weet dat het bij Sharpei;s ook vaak voorkomt en dik ken verschillende mensen die hier behoorlijk veel verstand en ervaring mee hebben...die hebben vast goede tips voor je!
Ik hoor het wel van je als je graag wilt dat ik het daar neerzet
ik weet dat het bij Sharpei;s ook vaak voorkomt en dik ken verschillende mensen die hier behoorlijk veel verstand en ervaring mee hebben...die hebben vast goede tips voor je!
Ik hoor het wel van je als je graag wilt dat ik het daar neerzet
-
kitty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): schapendoes
- Aantal honden: 5
- Contacteer:
Jeuk en kale plekken komt heel veel voor bij honden. Ook is dit 1 van de moeilijkste problemen om iets aan te doen. Ik weet niet of je al bij een dermatoloog bent geweest anders zou ik dat zo spoedig mogelijk doen. Alles wat je uit moet testen moet je lang doen anders heeft het geen resultaat. Als je alle soorten voer moet gaan testen die mensen hier noemen ben je jaren bezig
De enige manier om het echt te testen is een eliminatiedieet. Wij hebben heel goede ervaringen bij de dermatoloog van de dierenkliniek in Oisterwijk.
- M@scha
- Zeer actief
dit kreeg ik van e DA waar ik de mail heengestuurd had.
Goedenavond,
Ik heb Uw e-mail gelezen en kan goed begrijpen dat de situatie erg frustrerend is voor U en Uw huisdier. Mijn advies zou zijn dat U Collega ***** vraagt om een serumonderzoek op allergie te doen; dat is een zeer gevoelige, uitgebreide test waarbij alle verdachte allergenen kunnen worden onderzocht. Helaas niet goedkoop, maar je weet dan wel of en waarvoor Sam wel en niet gevoelig is. Overleg het maar eens.
kent iemand dit?
Goedenavond,
Ik heb Uw e-mail gelezen en kan goed begrijpen dat de situatie erg frustrerend is voor U en Uw huisdier. Mijn advies zou zijn dat U Collega ***** vraagt om een serumonderzoek op allergie te doen; dat is een zeer gevoelige, uitgebreide test waarbij alle verdachte allergenen kunnen worden onderzocht. Helaas niet goedkoop, maar je weet dan wel of en waarvoor Sam wel en niet gevoelig is. Overleg het maar eens.
kent iemand dit?

-
jelle
- Zeer actief
Persoonlijk zou ik het wel als eerste in het voer gaan zoeken, en de hond óf op een zelf samengesteld vers voer zetten (met een zeer beperkt aantal ingrediënten om zoveel mogelijk allergische reacties uit te sluiten; dwz feitelijk een eliminatiedieet maar dan wel alles vers en rauw en een gezonde, complete samenstelling) óf op een kvv dat hier speciaal voor ontwikkeld is, zoals Carnibest eend&rijst. En dat dan ook even volhouden, het kan een tijdje duren voor je resultaat ziet.
Welk kvv heb je geprobeerd?
Als het echter een contactallergie is helpt dat natuurlijk geen bal en dan zou een uitgebreide allergietest uitkomst kunnen bieden.
Als het echter een contactallergie is helpt dat natuurlijk geen bal en dan zou een uitgebreide allergietest uitkomst kunnen bieden.
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
- M@scha
- Zeer actief
ik heb AHV gehad omdat de rest voor ons finacieel niet haalbaar is.jelle schreef:Persoonlijk zou ik het wel als eerste in het voer gaan zoeken, en de hond óf op een zelf samengesteld vers voer zetten (met een zeer beperkt aantal ingrediënten om zoveel mogelijk allergische reacties uit te sluiten; dwz feitelijk een eliminatiedieet maar dan wel alles vers en rauw en een gezonde, complete samenstelling) óf op een kvv dat hier speciaal voor ontwikkeld is, zoals Carnibest eend&rijst. En dat dan ook even volhouden, het kan een tijdje duren voor je resultaat ziet.
wat is een contactallergie?

-
kitty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): schapendoes
- Aantal honden: 5
- Contacteer:
- M@scha
- Zeer actief
geen idee, waarom niet.kitty schreef:Het heeft inderdaad geen zin gelijk een uitgebreide allergietest te doen. Wij kregen in Oisterwijk ook eerst een eliminatiedieet, pas toen dit niet de juiste resultaten gaf is er een allergietest gedaan.
Waarom ben je nooit doorverwezen door je dierenarts als dit al zo lang aan de gang is?
maar we zijn het nu gewoon zat.
het is zo doodzielig voor dat beest!!
hij heeft er niet echt last van, soms jeuk, maar niet altijd. maar het is gewoon niet leuk!
altijd die zalfjes etc hij wordt er ramgek van!
gister moest hij weer op die tafel en we dachten echt even dat hij pascal zou bijten om maar op de grond te kunnen blijven.
ik heb hem toen zelf gepakt en dat ging goed. het is zowiezo een feit dat ie veel meer vertrouwen in mij dan in pas heeft omdat hij meestal degene is die hem die zalfjes en andere vervelende dingen toedient.
we zijn nu gewoon zover dat we alles willen doen, wat het ook kost om ons mannetje weer gezond te krijgen.
ik heb net geprobeert de DA te bellen, maar hij is aan het opereren...

-
jelle
- Zeer actief
Als er in de AHV nog steeds ingrediënten zitten waar hij niet tegen kan dan zal dat niet helpen nee... ik ken AHV zelf niet zo, weet dus niet direct wat er in zit. Ik snap dat Carnibest wat duurder is maar als die testen en dieetvoeders kunnen ook niet goedkoop zijn...massam schreef:ik heb AHV gehad omdat de rest voor ons finacieel niet haalbaar is.jelle schreef:Persoonlijk zou ik het wel als eerste in het voer gaan zoeken, en de hond óf op een zelf samengesteld vers voer zetten (met een zeer beperkt aantal ingrediënten om zoveel mogelijk allergische reacties uit te sluiten; dwz feitelijk een eliminatiedieet maar dan wel alles vers en rauw en een gezonde, complete samenstelling) óf op een kvv dat hier speciaal voor ontwikkeld is, zoals Carnibest eend&rijst. En dat dan ook even volhouden, het kan een tijdje duren voor je resultaat ziet.
wat is een contactallergie?
Overigens stel ik zelf samen en ben daarmee goedkoper uit dan met menig kvv.
Wat je trouwens wel mag verwachten (dat wordt althans beweerd) bij het geven van kvv is dat dergelijke klachten eerst erger worden. De afvalstoffen die nog in het lichaam zitten moeten er eerst nog uit.
Een contactallergie... vrij letterlijk nemen. Alleregische reactie puur als gevolg van aanraking/er mee in contact staan. Bijvoorbeeld voor bepaalde planten, dieren, schoonmaakmiddelen...
Een vriend van ons krijgt rooie vlekken als ie cavia's in handen heeft gehad. Ik en mijn vriend hadden allebei allemaal jeukende bultjes na het plakken van Etos-pleisters (Etos, bedankt!
Het kan van alles zijn en het is daardoor niet altijd makkelijk om de oorzaak te vinden.
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!

- M@scha
- Zeer actief
ah zo! dat snap ik!
zoals mijn vader gaat huilen als ie op een rieten stoel zit dus..
dat zou heel erg zijn omdat je natuurlijk niet je hele huis leeg kan halen. al zou ik het doen als het moest, maar dan heb je buiten nog.
ik zou heel graag zelf willen samenstellen, maar het probleem is dat ik al een half jaar bezig ben om gewoon een stuk vuile pens te krijgen.
ik kan hier echt helemaal niks krijgen....
dus zolang dat niet lukt kan ik er ook niet aan beginnen
zoals mijn vader gaat huilen als ie op een rieten stoel zit dus..
dat zou heel erg zijn omdat je natuurlijk niet je hele huis leeg kan halen. al zou ik het doen als het moest, maar dan heb je buiten nog.
ik zou heel graag zelf willen samenstellen, maar het probleem is dat ik al een half jaar bezig ben om gewoon een stuk vuile pens te krijgen.
ik kan hier echt helemaal niks krijgen....
dus zolang dat niet lukt kan ik er ook niet aan beginnen

- M@scha
- Zeer actief
ok, heb net een kwartier de andere DA aan de lijn gehad
we kunnen zo'n test doen. kost 148 euro en dan weet je precies wat er is. wordt bij de DA bloed afgenomen en in een lab in duitsland wordt dat onderzocht op alle mogelijke allergieen, zelfs voedingsallergie.
maar de stap daarvoor is 6 weken hypoallergeen voer. als hij het dan beter doet kun je ervanuitgaan dat ie allergisch is voor iets wat hij eet.
als dat 6 weken geweest is dan ga je 1 voor 1 een paar weken iets van vroeger geven (koekje ofzo) reageert hij niet, is ie daar dan niet allergisch voor en kun je iets nieuws erbij geven...
we kunnen zo'n test doen. kost 148 euro en dan weet je precies wat er is. wordt bij de DA bloed afgenomen en in een lab in duitsland wordt dat onderzocht op alle mogelijke allergieen, zelfs voedingsallergie.
maar de stap daarvoor is 6 weken hypoallergeen voer. als hij het dan beter doet kun je ervanuitgaan dat ie allergisch is voor iets wat hij eet.
als dat 6 weken geweest is dan ga je 1 voor 1 een paar weken iets van vroeger geven (koekje ofzo) reageert hij niet, is ie daar dan niet allergisch voor en kun je iets nieuws erbij geven...

- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2
Pien heeft ook een allergie gehad, ze kreeg bulten en kale plekken. Ik ben met haar bij Erik Laarakker geweest, ze hebben haar doorgemeten (voer meenemen, dat meten ze ook door) en daar kwam uit dat ze oa een rundvleesallergie had, veroorzaakt door een virus dat ze hgad opgelopen. Ik ben er drie keer geweest, met tussenpozen van een week of zes, en na de 2e keer was het al helemaal over. De behandeling bestond uit oa homeopatische geneesmiddelen, en acupunctuur. Ben er 2 keer mee naar mijn eigen da geweest, die eerst ab voorschreef, wat dus niet hielp. Dan kun je inderdaad zo'n test doen, of een eliminatie dieet. Dat wilde ik niet, ik wilde meteen weten wat er aan de hand was.

- M@scha
- Zeer actief
- son-pei
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sharpei en Finse Lappenhond
- Contacteer:
ik vraag me af of die demodex wel echt weg is geweest...
Helaas heb ik ook jaren lopen tobben met demodex en mijn ervaring is dat ivomec niet of nauwelijks werkt!
Is de hond wel eens met ectodex (of taktic) gewassen? volgens mij is dat de enige behandeling die echt werkt tegen demodex en dan moet je het echt een paar maanden volhouden. Het kan ook zijn dat er meer aan de hand is, dat zijn imuunsysteem niet optimaal werkt, maar demodex staat wel bekend om zijn hardnekkigheid en de behandeling is erg langdurig.
Ik zal dus niet meteen aan het ergste denken en gewoon gaan wassen, wassen, wassen.
Helaas heb ik ook jaren lopen tobben met demodex en mijn ervaring is dat ivomec niet of nauwelijks werkt!
Is de hond wel eens met ectodex (of taktic) gewassen? volgens mij is dat de enige behandeling die echt werkt tegen demodex en dan moet je het echt een paar maanden volhouden. Het kan ook zijn dat er meer aan de hand is, dat zijn imuunsysteem niet optimaal werkt, maar demodex staat wel bekend om zijn hardnekkigheid en de behandeling is erg langdurig.
Ik zal dus niet meteen aan het ergste denken en gewoon gaan wassen, wassen, wassen.
- M@scha
- Zeer actief
hij heeft na de behandeling 2x een nieuw krabsel gehad en die was vrij van mijt..
daarom ga ik ervanuit dat het weg is.
ik heb het wel gister aan de DA gevraagd omdat een van de plekken precies midden op zijn koppie was, maar hij zei dat dat niet kon, maar heeft voor de zekerheid toch weer gedruppeld met ivomec.
ik heb het wel gister aan de DA gevraagd omdat een van de plekken precies midden op zijn koppie was, maar hij zei dat dat niet kon, maar heeft voor de zekerheid toch weer gedruppeld met ivomec.

- son-pei
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik ben met mijn demodex hondje ook wel eens naar utrecht geweest omdat de dierenarts geen mijten meer kon vinden en dus niet meer wist wat er dan mis was...massam schreef:hij heeft na de behandeling 2x een nieuw krabsel gehad en die was vrij van mijt..
In Utrecht aangekomen was één afkrabsel voldoende om te zien dat ze weldegelijk nog demodex had
De mijten zitten vaak heel erg diep en ze worden lang niet altijd gevonden. Dat ze dus een negatief afkrabsel heeft gehad wil niet zeggen dat ze nu geen demodex zou kunnen hebben, althans dat is mijn ervaring.
Ik snap ook niet helemaal waarom jouw dierenarts nu zegt dat het geen demodex kan zijn....waarom niet???soms zijn ze er bijna vanaf maar is de behandeling net niet afdoende geweest en dus komt het in alle hevigheid weer terug. daarom is de behandeling ook zo intensief en langdurig.Ik zal je eens een foto laten zien van mijn hond terwijl ze dus behandeld werd met ivomec!!

in eerste instantie leek die ivomec wel wat te doen maar zoals je kan zien belande we van de regen in de drup, ze zag er echt niet uit!
Het enige wat echt geholpen heeft is dus die taktic (of ectodex, zit hetzelfde in)
Ik wil hier niet de deskundige of dierenarts uit gaan hangen maar misschien moet je toch eens vragen of je dierenarts niet nog wat afkrabsels wil nemen...
- M@scha
- Zeer actief
- son-pei
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja bij haar was het heel erg, ik schrik zelf ook weer van die foto hoor!massam schreef:ik schrik heel erg van jouw hondje.
gelukkig is sam nog niet zover heen!!
gaat het nu allemaal weer goed met je beessie??
we gaan zowiezo bij een andere dierenarts kijken en ik zal vragen om een nieuwe afkrabsel voordat we verder gaan met testen...
bedankt voor je verhaal.
bah...
Helaas leeft ze niet meer(zie ondeschrift), ik heb haar net 2 weken geleden in moeten laten slapen
Ik heb na deze hond nog een heel nest met demodex gehad dat was dus helemaal een drama, ik fok nu niet meer omdat ik het risico niet wil lopen weer allemaal demodex hondjes op de wereld te zetten. gelukkig waren we er bij die pups wel op tijd bij en zijn we meteen flink gaan wassen, alle pups hebben het overwonnen en het is ook nooit meer teruggekomen!
Er zijn een aantal rassen(waaronder de sharpei maar ook de staffies) waar demodex veelvuldig voorkomt, waarschijnlijk heeft dit te maken met een erfelijke aanleg.
Ik wens je heel veel sterkte met je hond, demodex is niet leuk maar wel behandelbaar dus het lijkt mij zeker zinnig dit nog eens goed na te laten kijken. als het echt geen demodex is kan je altijd nog verder zoeken.
groetjes,
Sonja
- M@scha
- Zeer actief
goddomme joh!
dat is echt heel erg om mee te maken denk ik!
alles doen om je beessie beter te maken en dan nog mis!
sterkte met het verlies!!!
wij gaan morgenavond meteen naar de DA voor een nieuwe afkrabsel.
komt daar niks uit gaan we het nog bij een andere DA proberen en als het echt geen demodex is dan gaan we voor de test!
echt heel erg bedankt voor je verhaal.
ik heb je post met de foto uitgeprint en die gaat morgen mee naar de DA
dat is echt heel erg om mee te maken denk ik!
alles doen om je beessie beter te maken en dan nog mis!
sterkte met het verlies!!!
wij gaan morgenavond meteen naar de DA voor een nieuwe afkrabsel.
komt daar niks uit gaan we het nog bij een andere DA proberen en als het echt geen demodex is dan gaan we voor de test!
echt heel erg bedankt voor je verhaal.
ik heb je post met de foto uitgeprint en die gaat morgen mee naar de DA