Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Oeps...

Moderator: moderatorteam

pooh
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Oeps...

Ongelezen bericht door pooh »

Vanavond met Ameno op cursus geweest en het was een bende door mijn meisje :N: :mrgreen:

Terug op de plaats oefenen, ging best goed maar aan de andere kant van het veld zat ook een hondje niet aan de riem om te oefenen...ik zag het gebeuren..Ameno van de plaats af..naar het andere hondje toe en spelen maar...De overige cursisten waren eerst een beetje verrast en vervolgens riep de trainer: alle honden vrij! (Ze zag waarschijnlijk ook dat ze even niet meer voor wat voor een commando ook vatbaar waren :wink: )

Hahahaha het was een bende...10 toch wel goed luisterende honden die vol overgave aan het spelen gingen. Echt heel leuk...Ameno ligt nu doodmoe hier op mijn voeten :smile:

Ik vond het eigenlijk wel een goede oplossing zo (voor een keertje moet dat toch wel kunnen vind ik) of zouden jullie dat vervelend hebben gevonden?
Maaike
Zeer actief

Ongelezen bericht door Maaike »

Ik zelf zou het een zeer vervelende oplossing hebben gevonden. Als ik aan het trainen ben, ben ik aan het trainen: aandacht bij mij en niet bij die leuke hond aan de andere kant van het veld... een feestje wordt op het veld met mij gevierd :pffff: . Ik zelf zou dus voor een oplossing hebben gekozen om aangelijnde oefeningen te gaan doen met de overige honden en de baasjes van de feestbeesten opdracht hebben gegeven om hun hond op te halen. Zo'n ontsnapping werkt natuurlijk enorm belonend op deze manier, eventuele gevolgen kan je zelf wel in vullen denk ik :wink:
Groetjes van mij en een poot van Casper
Afbeelding
**Ella**
Sietske*
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sietske* »

Ik vind het ook zeer zeker geen slimme oplossing. In principe is Ameno nu aan het leren dat hij, als hij geen zin heeft en het lijntje is er af, hij ongestraft met een andere hond kan gaan spelen. Sterker nog als hij dat doet gaat de rest ook nog meespelen. Drie keer raden wat hijde volgende keer zal willen doen als de lijn er af gaat.
Groetjes van Sietske en een knuffel van Tara en Babbe

AfbeeldingAfbeelding
Perle
Zeer actief
Mijn ras(sen): MH - Chihuahua
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Perle »

Ik zou het ook niet zo heel leuk vinden (wel voor Luna, maar mijn gezag gaat eraan). Ik zou, als Luna degene was die gaan spelen was, de kans willen gehad hebben om haar duidelijk te maken dat dit niet kan, werken is werken, en daar kom je zomaar niet onderuit (stel je voor dat de andere hond niet zo speel-gezind was ook :eek: ). Waarschijnlijk zou ze bij de eerstvolgende oefening terug de benen nemen En als zij nog aan de lijn hing, had ik graag de kans de oefening af te werken en haar dan duidelijk te maken dat het speeltijd was :wink: . En dan daarna: laat de bende maar razen.
Niettemin snap ik dat het 'impulsieve' van het moment wel erg leuk was hoor :wink: .
Everywhere I go, your shadow is my companion, your vigilance my protection.
Just like the moon, you're always there, watching.
pooh
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door pooh »

We hebben uiteraard wel daarna gewoon doorgetraind hoor.
Eerst weer aan de lijn en vervolgens weer los en toen ging het prima...

ik zie het maar als een eenmalige ontsnapping. Vanochtend tijdens het wandelen (ze was ook los) luisterde ze ook prima, dus ik geloof dat het met de verhoudingen nog wel goed zit.
Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Ach voor een keertje kan dat toch best?
Vind het juist wel grappig :)
Plaats reactie

Terug naar “G&G en Obedience”