Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Vertikken om te komen!!
Moderator: moderatorteam
-
- Actief
Vertikken om te komen!!
Het is probleem waar ik zelf iets fout heb gedaan maar hoe corrigeer ik dat nu weer. Bajo luistert ontzettend goed, beter in en rondom het huis dan daarbuiten. Op bezoek gedraagt hij zich voorbeeldig. Aan de riem gaat ie ook goed, behalve soms als we een andere reu tegen komen. Maar als Bajo los loopt, vertikt iet het om te komen als we roepen. Hij heeft het altijd keurig gedaan maar langzaamaan sluipt er meer passiviteit in. We moeten nu wel vier, vijf, zes keer roepen. Dan heft hij z'n pootje nog even en komt op een sukkeldrafje aanlopen.
Los volgen doet ie netjes (wel heel goed in de gaten houden want hij smokkelt er telkens 10 cm bij) en als ik maar op tijd zijn plannen kan doorgronden blijft hij zelfs bij me als er voor zijn neus een konijntje wegschiet. Maar gewoon hier-komen als ik dat zeg, doet ie bijna nooit, althans buiten de poort.Bajo is een bordercollie van 2 jaar (reu).
Wie heeft een tip hoe ik dit kan corrigeren.
Los volgen doet ie netjes (wel heel goed in de gaten houden want hij smokkelt er telkens 10 cm bij) en als ik maar op tijd zijn plannen kan doorgronden blijft hij zelfs bij me als er voor zijn neus een konijntje wegschiet. Maar gewoon hier-komen als ik dat zeg, doet ie bijna nooit, althans buiten de poort.Bajo is een bordercollie van 2 jaar (reu).
Wie heeft een tip hoe ik dit kan corrigeren.
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Nou ja, kan corrigeren..Er valt niets te corrigeren als de hond uiteindelijk naar je toekomt. Je zal jezelf alleen leuker en aantrekkelijker moeten maken, waardoor de motivatie van de hond hoger ligt om snel te komen.
Lijn je hond ook niet direct aan als hij komt, maar roep veelvuldig en beloon dan gewoon het komen en laat hem weer vrij daarna.
Lijn je hond ook niet direct aan als hij komt, maar roep veelvuldig en beloon dan gewoon het komen en laat hem weer vrij daarna.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
-
- Actief
Soms werkt dat wel ja maar Bajo is vaak gekker op lekkere luchtjes dan op lekkere koekjes/snoepjes. Als hij iets in z'n kop heeft dan moet ik enorm veel moeite doen om hem dat te laten negeren. Tijdens het los wandelen roep ik zo af en toe en dan krijgt ie wat lekkers of een lekkere kroel en huppekee weg is 't ie weer. Maar net wanneer het echt moet, als er andere mensen aankomen met of zonder andere hond dan heeft ie echt bananen in z'n oren. Hard roepen helpt heel soms ook wel maar dan zie ik die mensen al denken: dat is vast een gevaarlijke hond omdat ze zo hard en streng roept.Neeltje schreef:En belonen als ie bij je komt, altijd, ook al is het na 10 keer roepen. Zorg dat je wat lekkers bij je hebt, dat je het allerleukste op deze wereld bent. Ik weet zeker als je hond weet dat jij lekkers bij je hebt, hij met twee seconden bij je staat.
-
- Zeer actief
Je kan proberen hem voorlopig niet meer los te laten spelen, maar aan een 10 meter lijn. Hier roepen en corrigeren wanneer hij in de fout gaat. Misschien is dat het enige wat je moet doen. Ben je een tijdje niet consequent geweest. Natuurlijk belonen ook he!
Wat je schrijft dat je met volgen ook moet blijven opletten, hij neemt je hand volgens mij als je een vinger geeft.
Wat je schrijft dat je met volgen ook moet blijven opletten, hij neemt je hand volgens mij als je een vinger geeft.
-
- Actief
Dat is precies wat hij doet, ja!! En inderdaad, waarschijnlijk ben ik een tijdje niet consequent genoeg geweest. Maar hoe laat ik hem merken dat het weer helemaal menens is? Komen is komen, potverrrrrrrr!Bernadette schreef:Wat je schrijft dat je met volgen ook moet blijven opletten, hij neemt je hand volgens mij als je een vinger geeft.
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Ben er niet mee eens dat je de hond moet belonen als hij na 10x roepen bij je komt. In mijn ogen leer je de hond dat komen niet zo snel hoeft, de baas roept wel 10x en dan is ie nog steeds blij.Neeltje schreef:En belonen als ie bij je komt, altijd, ook al is het na 10 keer roepen. Zorg dat je wat lekkers bij je hebt, dat je het allerleukste op deze wereld bent. Ik weet zeker als je hond weet dat jij lekkers bij je hebt, hij met twee seconden bij je staat.
Als mijn honden niet direct reageren beloon ik dus niet maar negeer ze verder, ik zeg hoogstens braaf, iets lekkers krijgen ze als ze DIRECT komen, anders niet.

Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik ben het met Inge eens, ik heb er moeite mee om mijn hond te belonen voor het hier komen als hij na tien keer roepen pas komt, terwijl ik weet dat hij het na één keer roepen ook wel had begrepen. Als je iets net aanleert vind ik het prima om voor elke stap in de goede richting te belonen, maar als je weet dat je hond het commando beheerst en het dus eerder sneller of beter deed, dan vind ik het ook wel voldoende om braaf te zeggen of over zijn bol te aaien (bij mijn hond maakt dat minder indruk dan een stukje worst), maar hier is het dan geen jackpot. Het ligt er natuurlijk wel aan of de hond er zelf voor kiest om het allemaal een tandje minder te doen of dat je zelf hebt versloft, in het laatste geval zou het wel weer een tijdje uitzinnige vreugde zijn bij mij als het commando goed wordt opgevolgd!!
Groetjes,
Nina
Groetjes,
Nina
-
- Zeer actief
Aan de lange lijn kan je hem corrigeren. Je roept hem 1x. Komt hij niet direct, maar gaat hij nog ff staan piesen corrigeer je hem. Hoppa voor je brokje en vrij.dimphie schreef:Dat is precies wat hij doet, ja!! En inderdaad, waarschijnlijk ben ik een tijdje niet consequent genoeg geweest. Maar hoe laat ik hem merken dat het weer helemaal menens is? Komen is komen, potverrrrrrrr!Bernadette schreef:Wat je schrijft dat je met volgen ook moet blijven opletten, hij neemt je hand volgens mij als je een vinger geeft.
Als hij net zo is als mijn Blitz weet hij het zo weer hoor!
Als je na tien keer roepen ook nog beloont... Tja, wat krijg je dan? Dan denkt hij ook van kan nog even hier lekker piesen, daar nog ff lekker ruiken. Haha, Blitz deed dat ook hoor. Krijg toch wel een brokje, maak zelf wel uit wanneer ik naar dat mens toe ga.
-
- Actief
Als je na tien keer roepen ook nog beloont... Tja, wat krijg je dan? Dan denkt hij ook van kan nog even hier lekker piesen, daar nog ff lekker ruiken. Haha, Blitz deed dat ook hoor. Krijg toch wel een brokje, maak zelf wel uit wanneer ik naar dat mens toe ga.[/quote]
Precies!! Ik ben ervan overtuigd dat een hond op zo'n manier leert tellen. Die weet precies wanneer ik hem vier keer geroepen heb en de vijfde keer is het menens, bijvoorbeeld. Maarre, zo'n lange lijn zou dus best eens een oplossing kunnen zijn.
Ik ga hem ook wel eens halen als hij echt niet komt. En dan heeft ineens wel haast. Vraag me af of dat wel zo slim is. Maar ja, je moet wat als hij niet wil komen.
Precies!! Ik ben ervan overtuigd dat een hond op zo'n manier leert tellen. Die weet precies wanneer ik hem vier keer geroepen heb en de vijfde keer is het menens, bijvoorbeeld. Maarre, zo'n lange lijn zou dus best eens een oplossing kunnen zijn.
Ik ga hem ook wel eens halen als hij echt niet komt. En dan heeft ineens wel haast. Vraag me af of dat wel zo slim is. Maar ja, je moet wat als hij niet wil komen.
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Als Baloe met iets bezig is wat heftig interessant is, en hij komt niet direkt als ik roep, ga ik hem ook weleens halen hoor. Het ligt een beetje aan de situatie, als ik denk ik kan nog wel een keer roepen, maar als hij dan komt, ligt hij onder de bus, dan haal ik hem wel ff. Ik loop erop af, lijn hem aan en zeg verder niks. Ik vind dat zelf prettiger, maar ik denk dat hij er niet echt beter door leert hier komen.
Ach, volgens mij is het beter dan dat je boos gaat staan roepen en uiteindelijk achter je hond aan loopt te rennen!
Groetjes,
Nina

Groetjes,
Nina