maar dat van het hart, rug en conditie geld toch voor alle honden die africhting doen.mechelaar_fan schreef:IPO is een FCI-sport. De Amerikaanse Bulldog is geen FCI-ras.
Mijn bezwaar tegen het inzetten van grote molossers in bijtsporten is hun relatief zwak gestel. Om bijtsport te doen moet de hond in topconditie zijn, geen zwak hart hebben, een sterke rug... De fysieke belasting van IPO mag niet onderschat worden.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Geschiktheid grote molossers voor IPO.
Moderator: moderatorteam
- little-wolf
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
- cloris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Maar Molosser is een hele grote groep, er zitten echt van groot naar "klein" in... en van zwaar naar atletisch, niet alle Molossers zijn zwaar en zwak van gestelmechelaar_fan schreef:IPO is een FCI-sport. De Amerikaanse Bulldog is geen FCI-ras.
Mijn bezwaar tegen het inzetten van grote molossers in bijtsporten is hun relatief zwak gestel. Om bijtsport te doen moet de hond in topconditie zijn, geen zwak hart hebben, een sterke rug... De fysieke belasting van IPO mag niet onderschat worden.

De Dogo (bijv.) heeft nou niet echt een zwak gestel, zeker gezien de arbeid die hij moet verrichten als men met hem jaagt.

De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
Ja dat verschilt natuurlijk van ras tot ras ik weet dat er in brazilie met fila's ook word gewerkt,er zijn daar ook fila's die als politiehond gebruikt worden dus die moeten ook een gedegen training achter de rug hebben.cloris schreef:Maar Molosser is een hele grote groep, er zitten echt van groot naar "klein" in... en van zwaar naar atletisch, niet alle Molossers zijn zwaar en zwak van gestelmechelaar_fan schreef:IPO is een FCI-sport. De Amerikaanse Bulldog is geen FCI-ras.
Mijn bezwaar tegen het inzetten van grote molossers in bijtsporten is hun relatief zwak gestel. Om bijtsport te doen moet de hond in topconditie zijn, geen zwak hart hebben, een sterke rug... De fysieke belasting van IPO mag niet onderschat worden.![]()
De Dogo (bijv.) heeft nou niet echt een zwak gestel, zeker gezien de arbeid die hij moet verrichten als men met hem jaagt.
- Arko04
- Vaste gebruiker
Re: Geschiktheid grote molossers voor IPO.
En de Karabash dan? Die is volgens mij een stukje groter en ook zwaarder.Inge O schreef:als het gaat om de grootte ben je dan wel even de hovawart vergeten hoor!Ragverp schreef:De Rottweiler is naast de boef de grootste officiele hond waar je IPO mee kan doen . Als je een genoeg moeite doet kun je daar ook nog wel een echte werkhond in vinden .Arko04 schreef:Ik vroeg me af welke grote molossers geschikt zouden zijn voor IPO, en in hoeverre.
Mijn neef heeft 2 keer een bouvier gehad, waar hij IPO mee deed. Die laatste bouvier is een half jaar geleden komen te overlijden. Nu overweegt hij een pup in huis te nemen.
Alle 'eisen' die hij stelt, wijzen een herder aan, maar zijn voorkeur gaat uit naar een grote molosser (kwestie van smaak/uiterlijk denk ik). Hij wil op den duur met zijn nieuwe hond wel weer IPO gaan doen.
Vandaar mijn vraag, welke grote molossers het goed zouden kunnen doen op IPO.
Worden deze honden trouwens ook daadwerkelijk (vaak) gebruikt voor IPO? Of staan ze alleen maar op de lijst?
- Ragverp
- Zeer actief
- Contacteer:
Re: Geschiktheid grote molossers voor IPO.
Ik ben hem nog nooit tegen gekomen . Wel een erg mooi hond vind ik .Arko04 schreef:En de Karabash dan? Die is volgens mij een stukje groter en ook zwaarder.Inge O schreef:als het gaat om de grootte ben je dan wel even de hovawart vergeten hoor!Ragverp schreef:De Rottweiler is naast de boef de grootste officiele hond waar je IPO mee kan doen . Als je een genoeg moeite doet kun je daar ook nog wel een echte werkhond in vinden .Arko04 schreef:Ik vroeg me af welke grote molossers geschikt zouden zijn voor IPO, en in hoeverre.
Mijn neef heeft 2 keer een bouvier gehad, waar hij IPO mee deed. Die laatste bouvier is een half jaar geleden komen te overlijden. Nu overweegt hij een pup in huis te nemen.
Alle 'eisen' die hij stelt, wijzen een herder aan, maar zijn voorkeur gaat uit naar een grote molosser (kwestie van smaak/uiterlijk denk ik). Hij wil op den duur met zijn nieuwe hond wel weer IPO gaan doen.
Vandaar mijn vraag, welke grote molossers het goed zouden kunnen doen op IPO.
Worden deze honden trouwens ook daadwerkelijk (vaak) gebruikt voor IPO? Of staan ze alleen maar op de lijst?

- mechelaar_fan
- Zeer actief
die lijst is alleen van tel voor de FCI, of ivm sommige wettelijke beperkingen zoals in NL ivm bijtsporten bij bepaalde hondenrassen.
Ikzelf zie er geen graten in wanneer je met een cane corso of eender welke molosser een bijtsport zou trainen. Ik zou het misschien ooit zelf eens doen. Zolang de hond het leuk vindt, en zijn gezondheid kan het aan, waarom niet? Er zijn er nog die met hun mechelaar ringsport trainen, maar nooit aan een wedstrijd komen.
Ikzelf zie er geen graten in wanneer je met een cane corso of eender welke molosser een bijtsport zou trainen. Ik zou het misschien ooit zelf eens doen. Zolang de hond het leuk vindt, en zijn gezondheid kan het aan, waarom niet? Er zijn er nog die met hun mechelaar ringsport trainen, maar nooit aan een wedstrijd komen.
- Jacksel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel - Aantal honden: 1
*grin* als ik het geld ervoor heb tegen de tijd dat ik mn hond heb....... wie weetShita schreef:malinois schreef:weet niet of je het blad hondensport/sporthonden kent... daar staat deze uitgave een foto in van een Jack Russel die pakwerk doetJacksel schreef:*grin* k zie het al voor me om met mn toekomstige border terriertje pakwerk te gaan doen :N:Bij ons op de club zit ook een Jack Russell.. heel leuk hondje, hihi... en helemaal gek van het zweepje.. Hij kan heel netjes appèl lopen (bijna VZH klaar) alleen kan hij z'n bekkie niet zo goed om de mouw heen krijgen hihi. Hij heeft ook wel eens op een Frans Pak gebeten en hij vind het geweldig!

You'll be in my heart... Always...
- little-wolf
- Zeer actief
ik weet niet wat nu precies de reden is met dat bijten dat ze niet willen dat een molosser het doet.mechelaar_fan schreef:die lijst is alleen van tel voor de FCI, of ivm sommige wettelijke beperkingen zoals in NL ivm bijtsporten bij bepaalde hondenrassen.
zal met het verleden te maken hebben van de "vechthonden"
als ik kijk hoe we het met balou doen, is het 1 groot spel voor hem. ipv datie in een bal hangt ( zo1 aan een touwtje wat ie nog geen eens leuk vind ) hangtie in een mouw. en we doen het zonder de drift op te wekken dmv een zweep. hij wordt alleen uitgedaagt en hij vind het een geweldig spel zo.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
tot voor kort (geloof dat het nu niet meer geldt) was het verboden om met bijv. een stafford pakwerkt te doen idd. met het 'vechthondenverleden'.little-wolf schreef:
ik weet niet wat nu precies de reden is met dat bijten dat ze niet willen dat een molosser het doet.
als ik kijk hoe we het met balou doen, is het 1 groot spel voor hem. ipv datie in een bal hangt ( zo1 aan een touwtje wat ie nog geen eens leuk vind ) hangtie in een mouw. en we doen het zonder de drift op te wekken dmv een zweep. hij wordt alleen uitgedaagt en hij vind het een geweldig spel zo.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- little-wolf
- Zeer actief
het is niet verboden om met een staff pakwerk te doen.malinois schreef:tot voor kort (geloof dat het nu niet meer geldt) was het verboden om met bijv. een stafford pakwerkt te doen idd. met het 'vechthondenverleden'.little-wolf schreef:
ik weet niet wat nu precies de reden is met dat bijten dat ze niet willen dat een molosser het doet.
je moet alleen van de rv toestemming hebben.

als je kijkt naar de staff/pit. das het enigste ras wat echt gefokt is voor het vechten. de dc bijv was in 1e instantie gefokt voor bewaking van huis en erf. jammer genoeg zijn ze ook een tijd gebruikt voor de gevechten.
ik weet niet of daar nog verschil in kan zitten?
-
- Zeer actief
Ik denk dat als je alle punten van een Dogo optelt dan is het een van de beste honden is die je kan gebruiken daarin.cloris schreef:Maar Molosser is een hele grote groep, er zitten echt van groot naar "klein" in... en van zwaar naar atletisch, niet alle Molossers zijn zwaar en zwak van gestelmechelaar_fan schreef:IPO is een FCI-sport. De Amerikaanse Bulldog is geen FCI-ras.
Mijn bezwaar tegen het inzetten van grote molossers in bijtsporten is hun relatief zwak gestel. Om bijtsport te doen moet de hond in topconditie zijn, geen zwak hart hebben, een sterke rug... De fysieke belasting van IPO mag niet onderschat worden.![]()
En ik denk dat wanneer je een pitbull/mastino kruising hebt dat er niks ter wereld op kan tegen deze honden, zijn sneller dan water en de kracht van een leeuw....denk dat een pakwerker niet graag zit te springen om zo'n beest waar ze in amerika zelfs met 2 pakwerkers de grootste moeite hebben....dus kort gezegt, de beste is een bandogge daarin in mijn ogen.
-
- Zeer actief
Denk dat er een wereld van verschil in zit in de explosieve kracht van een presa of rottie, een presa kinalt en vliegt door de lucht of ie maar 20 kilo weegt.Een presa neemt zijn kracht mee met zijn gewicht.Ragverp schreef:Als ze een rottweiler kunnen draaien zullen ze toch ook wel een Presa aan kunnen ? Wat wegen die gemiddeld ? De zwaarste hond bij ons is nu 55 kgmalinois schreef:inderdaad je hebt er ook weinig aan als de pakwerkers er niet mee uit de voeten kunnen....janinca2002 schreef:Als je al toestemming krijgt is er de vraag of je pakwerker vindt die met dit type hond wil werken. Het zijn geen vlieggewichten.
Jan
Geef toe dat onze pakwerkers ook wel eens stil staan op de vlucht maar dat is toch nou net de bedoeling van de "vluchtverhindering" ...?
- mechelaar_fan
- Zeer actief
Ik wil altijd het pak aantrekken voor een molosser, het zal dan wel de ringsportbeet zijn, dus geen getrek of gesleur, maar duwen in de beet. nogal wat molossers verscheuren liever dan duwen in de beet, wat betekent dat de beet over de verkeerde drift gestuurd wordt. Een hond moet bijten uit buitdrif. Bij het trekken in de beet gaat de hond gemakkelijk over naar verweeragressie.little-wolf schreef:ik weet niet wat nu precies de reden is met dat bijten dat ze niet willen dat een molosser het doet.mechelaar_fan schreef:die lijst is alleen van tel voor de FCI, of ivm sommige wettelijke beperkingen zoals in NL ivm bijtsporten bij bepaalde hondenrassen.
- Ragverp
- Zeer actief
- Contacteer:
Angel-eyes schreef:Denk dat er een wereld van verschil in zit in de explosieve kracht van een presa of rottie, een presa kinalt en vliegt door de lucht of ie maar 20 kilo weegt.Een presa neemt zijn kracht mee met zijn gewicht.Ragverp schreef:Als ze een rottweiler kunnen draaien zullen ze toch ook wel een Presa aan kunnen ? Wat wegen die gemiddeld ? De zwaarste hond bij ons is nu 55 kgmalinois schreef:inderdaad je hebt er ook weinig aan als de pakwerkers er niet mee uit de voeten kunnen....janinca2002 schreef:Als je al toestemming krijgt is er de vraag of je pakwerker vindt die met dit type hond wil werken. Het zijn geen vlieggewichten.
Jan
Geef toe dat onze pakwerkers ook wel eens stil staan op de vlucht maar dat is toch nou net de bedoeling van de "vluchtverhindering" ...?
Ik denk dat je vergist hoor . De rottweilers die ik ken en in de sport zitten zijn allemaal zeer snelle honden en temparament vol .
effe voorbeeldje :

Dit zijn allemaal foto's van de vlucht verhindering en reken maar dat de pakwerker niet meer als 5 passen heeft en dan knalt het erin .
Temparament genoeg ...

- little-wolf
- Zeer actief
-
- Vaste gebruiker
Ik denk dat als je alle punten van een Dogo optelt dan is het een van de beste honden is die je kan gebruiken daarin.
En ik denk dat wanneer je een pitbull/mastino kruising hebt dat er niks ter wereld op kan tegen deze honden, zijn sneller dan water en de kracht van een leeuw....denk dat een pakwerker niet graag zit te springen om zo'n beest waar ze in amerika zelfs met 2 pakwerkers de grootste moeite hebben....dus kort gezegt, de beste is een bandogge daarin in mijn ogen
Dit is de reactie van Angel-Eyes, waar ik graag op wil reageren. Volgens mij heeft hij/zij nog niet begrepen waar je bij IPO punten voor krijgt. Zo'n bandoggo is misschien spectaculair, maar of je hiermee je 70 punten manwerk gaat verroveren vraag ik mij af. Het moet wel te handelen blijven (voor je pakwerker).
Angelique
En ik denk dat wanneer je een pitbull/mastino kruising hebt dat er niks ter wereld op kan tegen deze honden, zijn sneller dan water en de kracht van een leeuw....denk dat een pakwerker niet graag zit te springen om zo'n beest waar ze in amerika zelfs met 2 pakwerkers de grootste moeite hebben....dus kort gezegt, de beste is een bandogge daarin in mijn ogen
Dit is de reactie van Angel-Eyes, waar ik graag op wil reageren. Volgens mij heeft hij/zij nog niet begrepen waar je bij IPO punten voor krijgt. Zo'n bandoggo is misschien spectaculair, maar of je hiermee je 70 punten manwerk gaat verroveren vraag ik mij af. Het moet wel te handelen blijven (voor je pakwerker).
Angelique
- little-wolf
- Zeer actief
een beetje rotweiler weegt zeker ook niks?angelique1702 schreef:Ik denk dat als je alle punten van een Dogo optelt dan is het een van de beste honden is die je kan gebruiken daarin.
Angelique

mooi om te zien maar dan zie ik ze nog liever
als pp hond dus je stuurt je hond niet verder als 3meter . doel van de training een verdedigingshond . ipo zou heel mss qua pakwerk goedzijn
en wat doe je dan met de gehoorzaamheid , een molosser gaat niet echt zin hebben om 10x na mekaar te gaan zitten , liggen , apporteren enzo ..... beschermen zit hem dan wel in zijn aard
als pp hond dus je stuurt je hond niet verder als 3meter . doel van de training een verdedigingshond . ipo zou heel mss qua pakwerk goedzijn
en wat doe je dan met de gehoorzaamheid , een molosser gaat niet echt zin hebben om 10x na mekaar te gaan zitten , liggen , apporteren enzo ..... beschermen zit hem dan wel in zijn aard
- little-wolf
- Zeer actief
een rot is ook een molosser.scooby doo schreef:mooi om te zien maar dan zie ik ze nog liever
een bozer ook. die staan er geloof ik wel bekend om om niet tig x hetzelfde achter elkaar te doen.
-
- Zeer actief
Er zijn Bandoggen die IPO3 en sch.h3 hebben gehaald en dat zal echt niet met alleen niks doen zijn gebeurt.angelique1702 schreef:Ik denk dat als je alle punten van een Dogo optelt dan is het een van de beste honden is die je kan gebruiken daarin.
Angelique
je hebt uitzonderingen maar de meerderheid ligt na 5min al te maffenAngel-eyes schreef:Er zijn Bandoggen die IPO3 en sch.h3 hebben gehaald en dat zal echt niet met alleen niks doen zijn gebeurt.angelique1702 schreef:Ik denk dat als je alle punten van een Dogo optelt dan is het een van de beste honden is die je kan gebruiken daarin.
Angelique

- little-wolf
- Zeer actief
scooby doo schreef:je hebt uitzonderingen maar de meerderheid ligt na 5min al te maffenAngel-eyes schreef:Er zijn Bandoggen die IPO3 en sch.h3 hebben gehaald en dat zal echt niet met alleen niks doen zijn gebeurt.angelique1702 schreef:Ik denk dat als je alle punten van een Dogo optelt dan is het een van de beste honden is die je kan gebruiken daarin.
Angelique

-
- Zeer actief
Oh nou dan moeten ze het eens spannender maken he?Aan mijn ras ligt het niet, die willen altijd wel wat doen, maar je moet niet steeds met hetzelfde aankomen, want dan maffen ze niet maar vinden ze al die poeha gewoon niks aan, maar ik denk niet dat het echt uitzonderingen zijn.scooby doo schreef:je hebt uitzonderingen maar de meerderheid ligt na 5min al te maffenAngel-eyes schreef:Er zijn Bandoggen die IPO3 en sch.h3 hebben gehaald en dat zal echt niet met alleen niks doen zijn gebeurt.angelique1702 schreef:Ik denk dat als je alle punten van een Dogo optelt dan is het een van de beste honden is die je kan gebruiken daarin.
Angelique
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
daar ben je als geleider zelf bij... als je elke training alleen maar hetzelfde doet, zullen er weinig honden zijn die het nog erg spannend vinden.. je moet het spannend maken...Angel-eyes schreef:Oh nou dan moeten ze het eens spannender maken he?Aan mijn ras ligt het niet, die willen altijd wel wat doen, maar je moet niet steeds met hetzelfde aankomen,
dan train je die oefeningen, de volgende training weer 2 andere, die daarop een keer alleen bijv. zit-oefening en voor de rest helemaal niets....
je bent er zelf helemaal bij hoe je het leuk kan houden voor je hond. Dat geldt voor alle rassen....

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Mori no Kitsune
- Actief
- Contacteer:
- Ragverp
- Zeer actief
- Contacteer:
Mori no Kitsune schreef:Misschien een stomme vraag maar wat is IPO en waar is het goed voor:N:
IPO 1 t/m 3 Internationale Prüfungs- Ordnung
een standaard waarin de reglementen van examens en wedstrijden op mondiaal niveau zijn vastgelegd.
Het IPO-programma bestaat uit drie onderdelen die alledrie dienen te worden beoefend:
Afdeling A: speuren
Afdeling B: appèl
Afdeling C: manwerk.
In principe zijn er drie niveaus, aangeduid als IPO-I, II en III. De moeilijkheidsgraad binnen alle afdelingen neemt toe van IPO-I naar IPO III.
Doe is een googeltje naar IPO
Of het ergens goed voor is ? in ieder geval voor het hebben van bijna geen vrije tijd ...

- Mori no Kitsune
- Actief
- Contacteer:
okie ik zal wel ff de google god raadplegenRagverp schreef:Mori no Kitsune schreef:Misschien een stomme vraag maar wat is IPO en waar is het goed voor:N:
IPO 1 t/m 3 Internationale Prüfungs- Ordnung
een standaard waarin de reglementen van examens en wedstrijden op mondiaal niveau zijn vastgelegd.
Het IPO-programma bestaat uit drie onderdelen die alledrie dienen te worden beoefend:
Afdeling A: speuren
Afdeling B: appèl
Afdeling C: manwerk.
In principe zijn er drie niveaus, aangeduid als IPO-I, II en III. De moeilijkheidsgraad binnen alle afdelingen neemt toe van IPO-I naar IPO III.
Doe is een googeltje naar IPO
Of het ergens goed voor is ? in ieder geval voor het hebben van bijna geen vrije tijd ...

-
- Zeer actief
Ligt voor boxers toch echt anders, vinden het nu leuk en doen het de 2-de keer weer, al is dat na 6 weken dan vinden ze het saai, ze zijn gewoon niet zo slaafs dat ze maar in herhaling vallen omdat het baasje dat graag ziet, een Boxer is van nature al heel allert en dan moet je dat leren??Ja die heeft echt wat beters te doen hoor, dus echt niet alle rassen zijn daarin hetzelfde.....is hetzelfde dat je via slappe trainingen gaat leren om een Mastino waaks te maken???malinois schreef:daar ben je als geleider zelf bij... als je elke training alleen maar hetzelfde doet, zullen er weinig honden zijn die het nog erg spannend vinden.. je moet het spannend maken...Angel-eyes schreef:Oh nou dan moeten ze het eens spannender maken he?Aan mijn ras ligt het niet, die willen altijd wel wat doen, maar je moet niet steeds met hetzelfde aankomen,
dan train je die oefeningen, de volgende training weer 2 andere, die daarop een keer alleen bijv. zit-oefening en voor de rest helemaal niets....
je bent er zelf helemaal bij hoe je het leuk kan houden voor je hond. Dat geldt voor alle rassen....
je moet af wisseling zoekenAngel-eyes schreef:Ligt voor boxers toch echt anders, vinden het nu leuk en doen het de 2-de keer weer, al is dat na 6 weken dan vinden ze het saai, ze zijn gewoon niet zo slaafs dat ze maar in herhaling vallen omdat het baasje dat graag ziet, een Boxer is van nature al heel allert en dan moet je dat leren??Ja die heeft echt wat beters te doen hoor, dus echt niet alle rassen zijn daarin hetzelfde.....is hetzelfde dat je via slappe trainingen gaat leren om een Mastino waaks te maken???malinois schreef:daar ben je als geleider zelf bij... als je elke training alleen maar hetzelfde doet, zullen er weinig honden zijn die het nog erg spannend vinden.. je moet het spannend maken...Angel-eyes schreef:Oh nou dan moeten ze het eens spannender maken he?Aan mijn ras ligt het niet, die willen altijd wel wat doen, maar je moet niet steeds met hetzelfde aankomen,
wij trainen 1x per week op verplaatsing dat kan in een bos zijn , in een cafe/disco , in een stal en dan krijg je een hond die zich niet verveelt .
wij gebruiken ook verscillende attributen , tuinslang (op de club) vuilzakken jutten zakken , plasticfolie op de arm windelen zodat de hond bijna altijd wat nieuws krijgt en dan die andere keer gewoon pakwerk( standaart)en appel zodat de hond zijn basis blijft kennen , zo breek je de hond niet af en leert hij tegelijkerijd wat nieuws. en je hond zal zich niet vervelen
je hond moet ook aanleg hebben he als de pakwerker agressie vertoont en jouw hond loopt het veld af om een vlinder na te jagen dan zit er wat fout , dan heeft het niks met afwisseling te maken , een hond moet geinteresseerd zijn in het werk !
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
dat kan best ik weet het niet... maar ik weet wel en dat bedoel ik ermee... dat je het leuk en afwisselend moet houden voor elke hond om ze iets met plezier te laten doen....Angel-eyes schreef:Ligt voor boxers toch echt anders, vinden het nu leuk en doen het de 2-de keer weer, al is dat na 6 weken dan vinden ze het saai, ze zijn gewoon niet zo slaafs dat ze maar in herhaling vallen omdat het baasje dat graag ziet, een Boxer is van nature al heel allert en dan moet je dat leren??Ja die heeft echt wat beters te doen hoor, dus echt niet alle rassen zijn daarin hetzelfde.....is hetzelfde dat je via slappe trainingen gaat leren om een Mastino waaks te maken???malinois schreef:daar ben je als geleider zelf bij... als je elke training alleen maar hetzelfde doet, zullen er weinig honden zijn die het nog erg spannend vinden.. je moet het spannend maken...Angel-eyes schreef:Oh nou dan moeten ze het eens spannender maken he?Aan mijn ras ligt het niet, die willen altijd wel wat doen, maar je moet niet steeds met hetzelfde aankomen,
dat heeft niets met het ras te maken..
Een mechelaar of een duitser heeft misschien meer will-to-please dan een ander ras, maar ook voor hun moet je het afwisselend houden.
Maar helaas is er weinig werk qua boxers in NL, als je ziet dat er maar 4 deelnemers zijn op een IPO clubwinner