Martijn schreef:Ik kan nachten wakker liggen terwijl ik me verwonder over de onwaarschijnlijke achterlijkheid van mensen die enerzijds een castratie als prima middel zien om probleemgedrag op te lossen maar vervolgens vrolijk roepen dat het geen enkele invloed op de reu heeft en hij gewoon de oude blijft. Hoe dom kun je worden zeg!
Kies gewoon even. Of het heeft geen invloed op de hond en is puur een middel om voortplanting te voorkomen. In dat geval vraag ik me af waarom je niet gewoon een vasectomie laat uitvoeren want dat is een kleinere ingreep. Of je laat de testes wel amputeren en je doet dat om de hond zijn energie te ontnemen zodat je geen last meer van hem hebt. Niet allebei want het sluit elkaar namelijk uit.
Het is hetzelfde dier en dezelfde ingreep dus de uitkomst is niet ineens variabel naar zoals het je uitkomt.
Ok, toch maar eventjes een reactie dan. Er staat niet tegen wie je het hebt maar wel voldoe ik aan bepaalde kenmerken die jij hierboven hebt beschreven. Ik heb mijn reu laten castreren om probleemgedrag op te lossen. Tegenover mijn andere honden wel te verstaan niet tegenover mij, want daarvoor zal ik nooit naar zo'n middel grijpen. Het is een hond die niet helemaal normaal reageert vanwege zijn voorgeschiedenis. Die voorgeschiedenis weet je niet dus kun je daar niet over oordelen. ALs je er meer van wilt weten wil ik het je wel uitleggen.
De vraag was of de hond minder speels wordt en daar heb ik antwoord op gegeven, daar merk ik dus geen verschil in, en terzijde opgemerkt dat hij minder agressie in de roedel vertoont. Dat is dus de reden geweest hier voor castratie en niet het drukke gedrag, daar kan ik prima mee om gaan. Dat is namelijk ook totaal niet verandert namelijk. Ik weet dat er wel reuen zijn die sloom worden maar Dino dus niet, en daar ben ik blij om, ik vind het een erg leuke hond zoals hij is . Ik spreek dus vanuit mijn ervaring en dat er ergens anders honden wel sloom worden is aan diegene om dat naar voren te brengen.
Bovendien is iemand niet dom maar zegt iets wat misschien dom is, klein verschilletje, hoewel ik me wat dat betreft niet aangesproken voel.
Als je het niet onder andere tegen mij had, ook prima, dan heb ik niks gezegd.